Ford Mondeo 1.8 td-99

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

No saa esim.
tämmösen
Rehellisiä mielipiteitä...
Kyllähän tuo Mersu on minun mielestä ainakin hieno ja....
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Jarno.V kirjoitti:
daerok kirjoitti:-ajettu reilu 300tkm..ford
Onkos tää niinkuin plussa vai miinuspuoli :eec:
Jos Korealaisella moposkootterilla ajaa yli 60 tkm ilman koneremonttia,niin katsoisin sen..... 8)
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

Mikään tiisselimersu ilman turpoa ei kiihdy millään vaihteella, ei edes S350:n, vauhti vaan verkkaseen lisääntyy. Muistan elävästi eka kokemuksen 123:sta 200D:stä; lähdin ajamaan parkkihallista jyrkkää luiskaa ylös. Kaksi kertaa piti palata puolivälistä takaisin, auto ei jaksanut vetää ykkösellä. Sitten otin vauhtia ja kaasu pohjassa auto kiipesi ihmiten ilmoille. Auto oli 300 tkm ajettu, kunnossa. Olin järkyttynyt :shock:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mikään vakio tiisseli mersu ei kiihy mihinkään oli sitten turbo tai ei.Toisille riittää vähempikin ja toisille taas ei mikään :wink: .Jos vaikka kuuraketilla pääsis sen viikon ajelemaan ei sekään varmaan tuntuis enään miltään :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

Joo, totta puhut, kiihtymisen käsite on suhteellinen. Tuli vaan asia mieleen, kun katselin tuon nykyisen renkuloita, takarenkaat näytti enemmän kuluneilta kuin eturenkaat. Aikasemminssa autoissa (meset)olin huomaavinano, että eturenkaat kului enemmän :roll: saatoin tehdä väärän havainnon.....
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Kaverin 300D vapari kyllä kiihtyy...on aika hätäänen peli.Turbottomaksi...pers dynolla 130-140hv.Ja vääntöäkin tuntuu olevan aikalailla.Mynäpumppu :lol:

tuollaanen mondeo.Jos omia mielipiteitä saa esittää.

-Dieselinä mitään sanomaton moottori.Ei se "vääntö" mitään tajunnan räjäyttävää ole.
-Menee hyvin suoraa sekä ohjaus keskittää
-Huonot penkit,istutaan korkealla,ratti huonossa asennossa
-Sisältä tulee mieleen 80-luvun alun sunnyt
-Aavistuksen kylmä
-Kankea ohjaus tehostimesta huolimatta
-Yhteistä "säveltä" ei mondeon kanssa löytynyt

Tässä jotakin kommentteja siitä kun kaverin mondeolla ajelin jonkun aikaa...monet autot kun istuvat käteen ihan ensi metreiltä.Mondeoon ei saanut minkäännäköistä otetta.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

No olisko nyt pienen loppukevennyksen aika:
Minä kun oon armoitettu Ford mies,niin esitän teille kysymyksen,
että arvatkaa mistä tietää tuossa minun fiestassa nopeuden,vaikka mittari olisin rikki(on kyllä kunnossa)?

Nooh,tuda se männöö näen:
40km-ykkösen vetoalue loppuu
60km-ikkunan tiivisteet rupiaa suhisemmaan
80km-renkaat ruppee täristämmään
100km-ratio lakkaa kuulumasta
120km=huippunopeus- kuljettajan taju alkaa hämärtämään,liiallisen melun ja tärinän seurauksena
alamäki yli 120km/h-jos kuljettaja on vielä hengissä,todennäköisesti joku kanssa autoilija on soittanut virkavallan paikalle ja kuljettaja pidätetään ja heitetään putkaan,epäiltynä rattijuopumuksesta,holtittoman ajotyylin johdosta.Suosittelen :lol:

Rakkaudesta Ford Fiestaan,daerok
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”