Ässien kulutukset listattava - nyt mallikohtaiset taulukot
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Huomasin eilien tuolla Stadissa Kampissa parkissa mielenkiinoisen vehkeen, jossa bensakultus on todella pientä, vaikka kone on 2litrainen, ja koppa on reilun kokoinen. '
Auto oli -80 luvun Audi 100 ja peräkärryssä majaili HÄKÄPÖNTTÖ
Auto oli -80 luvun Audi 100 ja peräkärryssä majaili HÄKÄPÖNTTÖ
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Uskomattoman vähällä pojat kerskuvat vee-kaseilla menevän. Ei varmasti vähänkään kaupunkiluonteisessa ajossa pääse millään kympin lukemilla
Kumma juttu kun forumilta saa lukea viissatkujen ym. kulkevan 8 l, kun samanaikaisesti taivastellaan ettei saman aikakauden 230 E voisi mitenkään mennä alle kympillä ja heitellään hatusta jotain 15-19 l lukemia. Tällä logiikalla 200 M102 varmasti vie 25 l, siinähän on kaasari ja kaikki
Kumma juttu kun forumilta saa lukea viissatkujen ym. kulkevan 8 l, kun samanaikaisesti taivastellaan ettei saman aikakauden 230 E voisi mitenkään mennä alle kympillä ja heitellään hatusta jotain 15-19 l lukemia. Tällä logiikalla 200 M102 varmasti vie 25 l, siinähän on kaasari ja kaikki
Jotenkin kuulosta uskomattomalta nuo lukemat. Itsellä kokemusta vain W123 M110 ja W124 coupe M103 ja lukemat jotain ihan muuta vaikka kuinka nätisti ajaa
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Millonkas ajetaan Leka 100L endurance-kisa? Ei näy muuten nämä tarinat uppoavan. Ymmärrän kyllä hyvin, en uskonut itsekään ennen kuin omistin tämän nykyisen lossin. Kummallisellehan se tuntuu jos taivaanlaiska 123 automaatti ryystää enemmän kuin ei niin laiska kasikoneinen automaatti.Leka kirjoitti:Uskomattoman vähällä pojat kerskuvat vee-kaseilla menevän. Ei varmasti vähänkään kaupunkiluonteisessa ajossa pääse millään kympin lukemilla
Kumma juttu kun forumilta saa lukea viissatkujen ym. kulkevan 8 l, kun samanaikaisesti taivastellaan ettei saman aikakauden 230 E voisi mitenkään mennä alle kympillä ja heitellään hatusta jotain 15-19 l lukemia. Tällä logiikalla 200 M102 varmasti vie 25 l, siinähän on kaasari ja kaikki
No, minunhan tämän asian kanssa pitää elää, joten pitänee vaan kärsiä nahoissaan.
Nii,matka-ajolukemiahan nuo taitaa olla..Leka kirjoitti: Ei varmasti vähänkään kaupunkiluonteisessa ajossa pääse millään kympin lukemilla
Joku jos selventäisi,mikä lie kulutus vaikka työmatka-ajossa.
Esim.10km.yhteen suuntaan,muutama kilometri kaupunkiajoa,ja osa maantieajelua.Tuommosesta kun sais faktaa 500 tai 560 myllyllä varustettu ässä,alkaako kulutuslukemat ykkösellä,kakkosella vai kolmosella .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
kilander kirjoitti:Nii,matka-ajolukemiahan nuo taitaa olla..Leka kirjoitti: Ei varmasti vähänkään kaupunkiluonteisessa ajossa pääse millään kympin lukemilla
Joku jos selventäisi,mikä lie kulutus vaikka työmatka-ajossa.
Esim.10km.yhteen suuntaan,muutama kilometri kaupunkiajoa,ja osa maantieajelua.Tuommosesta kun sais faktaa 500 tai 560 myllyllä varustettu ässä,alkaako kulutuslukemat ykkösellä,kakkosella vai kolmosella .
No kerroin jo tuolla yllä, että pätkäpyörityksessä palaa noin 11-12L. Matkassa on ajettu Norjan reissulla nuukimmillaan 7,9L/100Km. Alaspäin. Kamaa tosin kyydissä varsin tonni.
Tehoahan on sitten se 289 hummaa ja painoa 2 Tonnia. Omassa on se 225 ja painoa 400Kg vähemmän liikkuu rivakammin.HVM kirjoitti:On. 400SE ryystää siinä 15-17 pyörityksessä, matkassa 13-14. Näin kaverin kertomana.Wikke kirjoitti:Onkos kellään kokemusta W140-ässän kulutuksista, nimenomaan kasikoneisten? S420?
Heheh, nyt varmaankin arvaat sanottavan tuossa olevan jotain vikaa . Mä en oo jostain syystä saanu 230 E:tä viemään edes talvella holtittoman näyttävällä ajolla juuri yli 12 l. Pitänee ehkä näemmä alkaa jatkossa pitämään omaa käppyrää samassa instassissa.dealer kirjoitti:No tuossa on käppyrää 123 230E:stä.
Halapaa ajoa.
Kumma kun näitä talousihmeitä ei suorastaan revitä käsistä kun niitä laitetaan myyntiin.
Kilks.
Pidetään vaan vaikka joskus keväästä. Ajoni on pääasiassa taajama-ajoa kohtuullisine kulutuksineen, endurance ajetaan tietysti tasaisella 90 km/h vauhdin maantielotkotuksella Mulla on muuten jo tehtaan ilmoitusten valossa mukava etulyöntiasema :HVM kirjoitti:Millonkas ajetaan Leka 100L endurance-kisa?
230 E
90 km/h: 8,0
120 km/h: 10,4
kaupunki: 13,6
vs.
420 SEL
90 km/h: 9,1
120 km/h: 11,3
kaupunki: 15,4
Mutta ottaen huomioon moottorien tilavuudet ja tehot, etulyöntiasemasi on mielestäni jopa yllättävänkin pieni. Meinaan vaan tätä yleistä käsitystä "kasikone on bensakrematorio."Leka kirjoitti: Pidetään vaan vaikka joskus keväästä. Ajoni on pääasiassa taajama-ajoa kohtuullisine kulutuksineen, endurance ajetaan tietysti tasaisella 90 km/h vauhdin maantielotkotuksella Mulla on muuten jo tehtaan ilmoitusten valossa mukava etulyöntiasema :
230 E
90 km/h: 8,0
120 km/h: 10,4
kaupunki: 13,6
vs.
420 SEL
90 km/h: 9,1
120 km/h: 11,3
kaupunki: 15,4
Luovutan voiton suosiolla sinulle, olisi pitänyt haastaa joku vanha epäkuntoinen lousku, eikä huippukuntoinen auto puikoissaan huippu-nihilisti. (Selvyydeksi mainittäkoon, että tämä oli äärimmäinen kohteliaisuus)
Asetelma on sinällään jännä: Olipa autoista (123/126) kumpi tahansa hyvässä tai huonossa kunnossa, tulos saattaisi kääntyä kumman voitoksi hyvänsä. Marginaalit ovat pienet.
Se on totta. Moottorit edustavat saman aikakauden tekniikkaa ja pääsyy yllättävän pieniin eroihin on tietysti ässän pieni ilmanvastus yhdistettynä aavikkoperään (vrt. 123:n tiiliskivi (ja 5.vaihteen optio tiputtaisi kulutusta huomattavasti tuon lyhyehkön perävälityksen kanssa) . Kaupungissa W123 vie huomattavasti vähemmän, väitän että tänne kolmoskehän sisäpuolelle on turha tulla ajelemaan ässällä edes 12 l kulutuksilla. Mitä kovempaa mennään, sitä pienempi ero on ja jossain autobahn-nopeuksissa kulutusetu varmaan kääntyy toisin päinHVM kirjoitti:Mutta ottaen huomioon moottorien tilavuudet ja tehot, etulyöntiasemasi on mielestäni jopa yllättävänkin pieni. Meinaan vaan tätä yleistä käsitystä "kasikone on bensakrematorio."
No lohdutellaan nyt vähän niitä jotka kadehtivat 8-koneiden kulutuksia, niinkun tuola jo aikasemmin annoin ymmärtää, niin mulla vei kovilla pakkasilla ainaki 20 litraa kaupunki ajossa..
Jos sitten jaksais kokoajan ajella sillai että economy mittari ei juuri värähtäis ni en tiiä.. mut se ois kyllä tosi nuhapumppu menoa eikä niin rauhallisia kiihdytksiä kehtaisi 8-koneella tehä..
Se voi olla että noissa joissain lukemissa on kuitenkin vähän "kotiinpäinvetoa". Ja juuri siksi että se on vain yksi niistä monista seikoista jotka vaikuttavat "tuloksiin", ovat nämä kulutusfoorumit aina niin ristiriitaisia..
Jos sitten jaksais kokoajan ajella sillai että economy mittari ei juuri värähtäis ni en tiiä.. mut se ois kyllä tosi nuhapumppu menoa eikä niin rauhallisia kiihdytksiä kehtaisi 8-koneella tehä..
Se voi olla että noissa joissain lukemissa on kuitenkin vähän "kotiinpäinvetoa". Ja juuri siksi että se on vain yksi niistä monista seikoista jotka vaikuttavat "tuloksiin", ovat nämä kulutusfoorumit aina niin ristiriitaisia..
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ässänromulla on mahdollisuus päästä 7,6 litran maitilla, jos ajetaan Saaristoreittiä kauniina kesäpäivinä kattoluukku auki (pilaa aerodynamiikan, mutta ilmastointi ei syö ekstrabensaa).HVM kirjoitti:No sanotaan se nyt vielä kerran: minä puhun lukemista joilla näillä ässänromuilla on mahdollista vähimmillään ajaa, en bensamääristä joita näillä voi saada pahimmillaan palamaan.
Ajovauhti on jossain 60-80 km/h seudulla. Jos joku saa bensa-126:n menemään tuota vähemmällä itseään, konetta ja takana-ajavia kiduttamatta, niin hän ilmoittautukoon ja ostan sankarille vuoden naftat
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
tuommoista rupesin pähkäilemään jotta minkaslaisia muutoksia koneeseen on tuolloin vuonna -81 tehty kun kulutus on noinkin paljon pudonnut?? Ja erottaako sitä koneesta päältäpäin, vai onko toimenpiteet olleet täysin sisäisiä???Kaapo kirjoitti:
380 SE, 4-v. topmaatti
90 km/t 11,1 ; 10/81 alkaen 8,7
120 km/t 13,3 ; 10/81: 10,8
Kaupunkiajo 18,8 ; 10/81: 13,9
Perttu K kirjoitteli tuosta ekalla sivulla.kuujalka kirjoitti:tuommoista rupesin pähkäilemään jotta minkaslaisia muutoksia koneeseen on tuolloin vuonna -81 tehty kun kulutus on noinkin paljon pudonnut?? Ja erottaako sitä koneesta päältäpäin, vai onko toimenpiteet olleet täysin sisäisiä???Kaapo kirjoitti:
380 SE, 4-v. topmaatti
90 km/t 11,1 ; 10/81 alkaen 8,7
120 km/t 13,3 ; 10/81: 10,8
Kaupunkiajo 18,8 ; 10/81: 13,9
W126 kasilla kiinnostaa kyllä pirusti.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Tuo oma 300SE kuluttaa noin 10-12litraa sekalaisessa ajossa. Moottoritiellä kaipaisi pidempää perää tai sitten ylivaihdetta. 120kmh vauhdissa kierroksia on jo 3500.
Mercefreakeninkin mukaan kasit(ei 560) vie vähemmän löpöä matka-ajossa kuin 300:nen automaatilla.
Mercefreakeninkin mukaan kasit(ei 560) vie vähemmän löpöä matka-ajossa kuin 300:nen automaatilla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Tiedä sitten noista kasien 7-8 litran kulutuksista... Minun ex-420SE -86 vei yhdistetyssä ajossa n. 15-16 litraa. Kaupunki/maantieajoa oli varmaan 40/60. Mielestäni kulutus ei pahemmin muuttunut, vaikka olisi ajanut vähän rajumminkin. Tosin toisen puolen pakosarjan tiivisteet vuotivat ja autossa oli katalysaattori, eli en tiedä vaikuttiko se kulutukseen.
Nykyinen W124 280E kuluttaa 9,4 l/100km. Siis normaalissa yhdistetyssä ajossa ilman järjetöntä repimistä tai pihistelyä. Eipä ole kauhean paljon, kun autossa on 200 hv ja automaattilaatikko. Talvella menee litran verran enemmän...
Nykyinen W124 280E kuluttaa 9,4 l/100km. Siis normaalissa yhdistetyssä ajossa ilman järjetöntä repimistä tai pihistelyä. Eipä ole kauhean paljon, kun autossa on 200 hv ja automaattilaatikko. Talvella menee litran verran enemmän...
Oman 420:n kulutus on n. 9 / 11 / 14. Pääsääntöisesti kaikki menee, mitä tankkiin kaataa. Maantieajossa menee tuo yhdeksän litraa , kun kierrokset on kahden tonnin kieppeillä ja automaatti E -asennossa. Kickdownin käyttö lisää kulutusta dramaattisesti.
Kaupunkiajossa 14 litraa enempää ei juuri mene, vaikka vähän kiihdyttelisikin. Ajotapani on tietysti aristokraattinen, eihän W 126 -kuljettajan pidä kiihdytellä p*llurallityyliin joka punaisiin valoihin seisomaan. Naapureiden Alfat ja Omegat hörivät kaupunkiajossa n. 13 litraa, vaikka moottoritilavuus on vain kahden litran kieppeillä. W 126 -kasikoneen vääntöhän tässä on avaintekijä, kun kovilla kierroksilla ei tarvitse ajella.
Nämä ovat kesälukemia, sillä talvella en ole Ässällä ajellut. Viimeksikin laitoin halliin lokakuun lopussa ja huhtikuussa otin taas ajoon.
Kaupunkiajossa 14 litraa enempää ei juuri mene, vaikka vähän kiihdyttelisikin. Ajotapani on tietysti aristokraattinen, eihän W 126 -kuljettajan pidä kiihdytellä p*llurallityyliin joka punaisiin valoihin seisomaan. Naapureiden Alfat ja Omegat hörivät kaupunkiajossa n. 13 litraa, vaikka moottoritilavuus on vain kahden litran kieppeillä. W 126 -kasikoneen vääntöhän tässä on avaintekijä, kun kovilla kierroksilla ei tarvitse ajella.
Nämä ovat kesälukemia, sillä talvella en ole Ässällä ajellut. Viimeksikin laitoin halliin lokakuun lopussa ja huhtikuussa otin taas ajoon.
SELlisti
Päivitettyä tietoa 380 SE:n kulutuksesta. Eli viime tankillinen 13,4 litraa ja pelkkää nurkka-ajoa. Oon kyllä polkenut (autoa) tavallista ahkerammin näin ennen talviteloille laittoa, joten se jossain keskustelussa kertomani kymppi tienpäällä ja kakstoista kylillä pitää kyllä hyvin kutinsa minun tapauksessa. Mulla ei ole ainakaan mitään syytä kaunistella lukuja, kun tossa meidän kylän Teboililla on niin paljon bensaa, et ne joutuu myymään sitä!