Mikä ero C 200 T CDI ja 220CDI?
Mikä ero C 200 T CDI ja 220CDI?
Eli kysyjä ei tiedä moottoreista muuta kuin että ne käy polttoaineella. Toisin sanoen, mitä eroa käytössä/kestävyydessä? Suorituskyvyssä lienee jotain eroa myös?
En ole varsinaisesti mikään moottoriasiantuntija, mutta mitä nyt sattunut matkan varrella silmään faktaa ja fiktiota eli avataanpa tähän vastaaminen Itseäkin kiinnostanut, jotta onko niissä muutakin eroa, kuin softassa, eli odottelen innolla muitakin vastauksia
1) Molemmissa on 2,2 litrainen moottori
2) 220 CDI:ssä luonnollisesti vääntöä ja tehoa enempi
3) Moottorinohjauksen softa luonnollisesti erilainen
4) Päivittämällä 200 CDI:n softaa saa 220 CDI:n teholukemat ja enemmänkin. Toki taas 220 CDI:n softaa päivittämällä saa taas enempi tehoja, mutta sitten mulle onkin arvoitus, että saako niistä käytännössä samat tehot kuitenkin ulos softapäivityksillä, mutta kestopuoli sitten Tästä päästäänkin sitten olettamuspuolelle:
a) Moottorin laakerit (ja ehkäpä kiertokangetkin ym. "liikkuvat") lienevät kestävämmät 220 CDI:ssä
b) Turbo on(ko?) samanlainen
Jos otetaan kaksi vakiota 200 CDI ja 220 CDI ja niillä ajellaan normaaliin tahtiin, siis ei liikaa revitellä, muttei ajella liian pihistellenkään (=imusarja tukkeutuu varmuudella EGR:n kierrättämästä nokip*skasta), luulisin, että 200 CDI kestää pitempään, koska siinä on joka tapauksessa vähemmän vääntöä, joilla moottoria rasittaa.. Toisaalta normiajolla ja -huolloilla/korjauksilla molemmat CDI:tkin varmaan mekaanisesti kestää perinteiseen Mersun tapaan sen miljoonan, mutta sähköpuolesta en tiedä
No, tuossa oli mutua ja oletuksia, annettakoon asiantuntijoille tilaisuus korjata minun sanomani
1) Molemmissa on 2,2 litrainen moottori
2) 220 CDI:ssä luonnollisesti vääntöä ja tehoa enempi
3) Moottorinohjauksen softa luonnollisesti erilainen
4) Päivittämällä 200 CDI:n softaa saa 220 CDI:n teholukemat ja enemmänkin. Toki taas 220 CDI:n softaa päivittämällä saa taas enempi tehoja, mutta sitten mulle onkin arvoitus, että saako niistä käytännössä samat tehot kuitenkin ulos softapäivityksillä, mutta kestopuoli sitten Tästä päästäänkin sitten olettamuspuolelle:
a) Moottorin laakerit (ja ehkäpä kiertokangetkin ym. "liikkuvat") lienevät kestävämmät 220 CDI:ssä
b) Turbo on(ko?) samanlainen
Jos otetaan kaksi vakiota 200 CDI ja 220 CDI ja niillä ajellaan normaaliin tahtiin, siis ei liikaa revitellä, muttei ajella liian pihistellenkään (=imusarja tukkeutuu varmuudella EGR:n kierrättämästä nokip*skasta), luulisin, että 200 CDI kestää pitempään, koska siinä on joka tapauksessa vähemmän vääntöä, joilla moottoria rasittaa.. Toisaalta normiajolla ja -huolloilla/korjauksilla molemmat CDI:tkin varmaan mekaanisesti kestää perinteiseen Mersun tapaan sen miljoonan, mutta sähköpuolesta en tiedä
No, tuossa oli mutua ja oletuksia, annettakoon asiantuntijoille tilaisuus korjata minun sanomani
Ilmoitin yhdellä desimaalilla vain (no, noinhän se taitaa tosiaan oikeasti olla..)Mika.T kirjoitti:Moottori on 2.15 litrainen.veppe kirjoitti: 1) Molemmissa on 2,2 litrainen moottori
Voimansiirto on joidenkin kirjoitusten mukaan 200cdi:ssä heiveröisempi.
Eli voimansiirrossa olisi eroja, mutta moottorissa itsessäänkö ei? Onkos automaattilaatikot samat molemmissa?
No näin tietysti on, mutta itse ajattelin eroja lähinnä moottoripuolella, kun kysyjä moottoreista kyseli Mutta tietysti, jos kysyjä vaikkapa vertailee hintoja myös ja on hinnat nähnyt kahdelle tällaiselle autolle ilman tarkempaa tietoa mallista, niin silloinhan tuokin tietty auttaa hahmottamaan, miksi toinen on mahd. kalliimpijone77 kirjoitti:minun tietääkseni
C 200 t cdi = C malli 200 cdi moottorilla oleva farkku
C 220 cdi = C malli 220 cdi moottorilla oleva sedan
Eli tuosta voisi tarkennukseta sanoa, että t ei tosiaan tarkoita tässä yhteydessä moottorin suhteen yhtään mitään (esim. turboa), vaan todellakin farkkua (t niinkuin touring, vai tuliko se Mersumaailmassa vieläpä jostain ihan muusta kuin Bemareissa?)
Olikohan se virallisesti Transport und Touristik? Jotain sinne päin kuitenkinveppe kirjoitti:Eli tuosta voisi tarkennukseta sanoa, että t ei tosiaan tarkoita tässä yhteydessä moottorin suhteen yhtään mitään (esim. turboa), vaan todellakin farkkua (t niinkuin touring, vai tuliko se Mersumaailmassa vieläpä jostain ihan muusta kuin Bemareissa?)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
.
Samanikäinen 200cdi = 220cdi.
Ero on moottorin osalta ohjelmassa.
Lastutettuna molemmista sama teho.
Jotkut keski- eurooppalaiset lastupajat ilmoittaa eri tehoja, syytä en tiedä.
Ehken siellä moottoreissa on erinlaiset suuttimet, jotka eron aiheuttaa.
On ehken saatu erinlaisia tuloksia päästöistä ja siten myös helpotuksia käyttömaksuihin, mutta, todellakaan en tiedä.
Suuttimia on kymmeniä erinlaisia.
Täällä ne on kuitenkin samat.
Tasapainakselitkin löytyy, EPC,ssä on varaosanumero kumpaisellekkin moottorille.(ja sama)
Akselit on moottorista OM646 lähtien.
Riippuen (lisä)varusteista, voimansiirrossa joko on, tai ei ole eroa.
Esim.
Minulla on tavan tollerolle myyty halvin malli (200cdi classic, man).
Siinä on kytkinlevy+paineasetelma heikompi.
Vaihteisto erilainen, kuin vastaavassa 220cdi,ssä.
Numeron perusteella bensamalleissa on samoja.
Toisaalta automaatilla ja/tai taksivarustuksella tilatuissa näyttäisi voimansiirtokin olevan sama.
Kestävyydestä sen verran, että toisilla autot kestää, toisilla ei.
Teholla on hyvin vähän tekemistä sen kanssa.
Minun autollani on ajettu jollain lailla viritettynä ihan alusta asti, 130tuhatta.
Viimeiset 70tuhatta +200hv@+450nm.
Kytkin nöyrtyi heti alkuunsa, vahvempi on kestänyt hyvin.
Aika montaa juttua tässä autossa on kokeiltu ensin, ennenkuin niitä on tehty sitten muille, tervepäisemmille.
Samanikäinen 200cdi = 220cdi.
Ero on moottorin osalta ohjelmassa.
Lastutettuna molemmista sama teho.
Jotkut keski- eurooppalaiset lastupajat ilmoittaa eri tehoja, syytä en tiedä.
Ehken siellä moottoreissa on erinlaiset suuttimet, jotka eron aiheuttaa.
On ehken saatu erinlaisia tuloksia päästöistä ja siten myös helpotuksia käyttömaksuihin, mutta, todellakaan en tiedä.
Suuttimia on kymmeniä erinlaisia.
Täällä ne on kuitenkin samat.
Tasapainakselitkin löytyy, EPC,ssä on varaosanumero kumpaisellekkin moottorille.(ja sama)
Akselit on moottorista OM646 lähtien.
Riippuen (lisä)varusteista, voimansiirrossa joko on, tai ei ole eroa.
Esim.
Minulla on tavan tollerolle myyty halvin malli (200cdi classic, man).
Siinä on kytkinlevy+paineasetelma heikompi.
Vaihteisto erilainen, kuin vastaavassa 220cdi,ssä.
Numeron perusteella bensamalleissa on samoja.
Toisaalta automaatilla ja/tai taksivarustuksella tilatuissa näyttäisi voimansiirtokin olevan sama.
Kestävyydestä sen verran, että toisilla autot kestää, toisilla ei.
Teholla on hyvin vähän tekemistä sen kanssa.
Minun autollani on ajettu jollain lailla viritettynä ihan alusta asti, 130tuhatta.
Viimeiset 70tuhatta +200hv@+450nm.
Kytkin nöyrtyi heti alkuunsa, vahvempi on kestänyt hyvin.
Aika montaa juttua tässä autossa on kokeiltu ensin, ennenkuin niitä on tehty sitten muille, tervepäisemmille.