w140 600sel
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01.4.2007 11:12
- Paikkakunta: HELSINKI
w140 600sel
Onko kellään tyyppivikoja tiedossa w140 600 sellistä??
Tervetuloa Meselle.
Nikistäsi päätellen haet hieman tuoreempaa versiota? Ennen v. -95 valmistetuissa 140:ssa on "ominaisuutena"
"eko- eli biologisesti alle kymmenessä vuodessa homehtuva johtosarja", joka aiheuttaa sitten kaikkea mukavaa autoon. Mainittakoon mm. omine aikoineen pyyhkivät tuulilasinpyyhkijät, kummitteleva tai mykistyvä mittaristo, ilmastointi jne. Miljoonalla on saanut joskus hmmm...varmatoimisen auton.
Automaatti-ilmastoinneissa on ollut ongelmia - rahamiesten korjattavia. Lämmityslaitteen puhaltimen regulaattori (200e) särkyy jossain vaiheessa pomminvarmasti. Alustan nivelet ovat auton painoon nähden huono pila.
Tuossa nyt ensialkuun.
Suurimpana häikkänä pitäisin tuota p*skaa johtosarjaa, siis vanhemmissa autoissa.

Nikistäsi päätellen haet hieman tuoreempaa versiota? Ennen v. -95 valmistetuissa 140:ssa on "ominaisuutena"



Automaatti-ilmastoinneissa on ollut ongelmia - rahamiesten korjattavia. Lämmityslaitteen puhaltimen regulaattori (200e) särkyy jossain vaiheessa pomminvarmasti. Alustan nivelet ovat auton painoon nähden huono pila.
Tuossa nyt ensialkuun.

Kerran olin mukana katsomassa yhtä 600:sta. Ajettu sillä oli 140tkm. Ylläpidon kalleus oli tosin häkellyttävää. Huollossa oli uusittu oven tiivisteitä ja lasku oli lähes 20tmk. Kyyti oli tosin uskomattoman hiljaista, mutta meikeläisen varoilla ei sellaista tasoa ylläpidetä, kyseessä oli näet täysin normaali huolto.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kaitpa se on se 300SE, jos ekoista puhutaan. Tai miksei 400SE:kin? Sama tekniikka, poislukien moottori.SamuliS kirjoitti:Mikäs noista W140 malleista on edullisin ylläpitää piha piirissä? Kuinka paljon W126 omistaminen on edukkaampaa, siis noin perstuntumalta?
Osien hinnoissa W140 vs W126 on ero kuin yöllä ja päivällä. Paha mennä sanomaan mitään konkreetista, mutta siitähän se selviää kun joku eksoottisempi paikka ratkeaa.


Kurkkikaa nyt huvikseen vaikka jarrupalojen yms kulutusosien hintoja, vaikka KL-varaosien sivuilta...

W140
Yli 10v ikäisessä autossa pahin tyyppivika taitaa olla ruoste. mersuforum.net-foorumilla on runsaasti juttua W140- ominaisuuksista ja vioista. Täällä myös W140-osastolla on paljon hyödyllistä juttua ko. mallista.haluun 600 sel 95-98n kirjoitti:Onko kellään tyyppivikoja tiedossa w140 600 sellistä??
Olisiko 280 tai 320, joissa on mahdollisimman vähän lisähärpättimiä. Perusosat koneeseen, vaihteistoon, voimansiirtoon ja alustaan eivät ole kovin kalliita, mutta niitä kuluu.SamuliS kirjoitti:Mikäs noista W140 malleista on edullisin ylläpitää piha piirissä?
Onnea etsinnälle, kannattaa olla tarkkana autoa valitessa.
Norsumersu
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Arvelisin, notta W140-sarjasta 300 Turbodiesel on edukkain pidettävä ja ajettava, vaikka paino tuo sitä dieselveroa jonkin verran.
Imuovet ovat yksi melko yleinen vikapaikka. Mutta jos maksaa niin kyllä maistuukin, 140 on järjettömän hieno ajettava ihan millä koneella tahansa. On tuo V12 tullut myös kokeiltua, mutta ison koneen vaikutus on odotettua maltillisempi - auton massa ja äänettömyys "syö" vauhdin ja kiihtyvyyden tunnun, joten kasilla tai kutvosella pääsee samoihin fiiliksiin edukkaammin. V12:n uheiluautotasoisen kiihtyvyyden totetaa kellolla, ei niinkään perstuntumalla
.
126 on nykymittapuun mukaan lähes ilmainen ylläpidettävä, jos puskurikromeja ei joudu uusimaan
. On siinä pari muutakin kalliimpaa pisteosaa, mutta kyllä tuon pitää 123:n ja 124:n budjetilla. Kutonen on huhujen mukaan sittenkin yksi Mersun kestävimmistä bensakoneista, vaikka vähän kiukutteleva (lisälaitteet), tosin täysin yksilöllisesti.
Imuovet ovat yksi melko yleinen vikapaikka. Mutta jos maksaa niin kyllä maistuukin, 140 on järjettömän hieno ajettava ihan millä koneella tahansa. On tuo V12 tullut myös kokeiltua, mutta ison koneen vaikutus on odotettua maltillisempi - auton massa ja äänettömyys "syö" vauhdin ja kiihtyvyyden tunnun, joten kasilla tai kutvosella pääsee samoihin fiiliksiin edukkaammin. V12:n uheiluautotasoisen kiihtyvyyden totetaa kellolla, ei niinkään perstuntumalla

126 on nykymittapuun mukaan lähes ilmainen ylläpidettävä, jos puskurikromeja ei joudu uusimaan

W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Osaatko sanoa, mistä päin tuo auton johtosarja homehtuu, jos tuulilasinpyyhkijöiden kanssa on ongelmia? Minulla on omassa W140:ssa ongelmia pyyhkijöiden kanssa ja olen olettanut, että vika johtuu viallisestä pyyhkijöiden ohjausreleestä. Mutta jos myös johtosarjojen kanssa on ollut ongelmia, niin mistä päin ne kannattaisi tarkastaa liittyen pyyhkijöiden toimintaan?HVM kirjoitti: Ennen v. -95 valmistetuissa 140:ssa on "ominaisuutena""eko- eli biologisesti alle kymmenessä vuodessa homehtuva johtosarja", joka aiheuttaa sitten kaikkea mukavaa autoon. Mainittakoon mm. omine aikoineen pyyhkivät tuulilasinpyyhkijät, kummitteleva tai mykistyvä mittaristo, ilmastointi jne.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55