Missä pieni väljä (w201) vika paikallistettu.
Missä pieni väljä (w201) vika paikallistettu.
Olen ihmetellyt missä voi olla pieni väljä w201 kösen alustassa?
Ykköseltä kakkoselle vaihto (manuaali) täytyy tehdä hieman hitaammin, eli kytkin laskettava ylös hitaammin, ettei lonksahda, ja esim, kun peruuttaa miltei tyhjäkäynnillä, niin jos kytkimen painaa pikaisesti pohjaan, jossain takana/kardaanin luona hieman kolahtaa. Auto ei vetele, eikä kiemurtele, ajettavuus on muuten täys 10.
kokeiltu: (Vehon asentaja kokeili samalla kun jouduin siellä vaihdattamaan pa-suotimen), kardaanin laipoissa ei pitäs olla väljää, eikä kardaanin tulilaakerissa, hänen mukaansa.
Eikä katsastuksessa löytynyt mistään väljiä. (eihän ne yleensä Mersusta kaikkea löydäkään)
Viittaisko tuo lonksaus, joka tosin on hyvin pieni, esim, takakelkan kumeihin?
Itse olen niin tarkka että pienikin häiritsee, joku toinen saattaisi olla ettei huomaa mitään, mutta vika on olemassa,
Ykköseltä kakkoselle vaihto (manuaali) täytyy tehdä hieman hitaammin, eli kytkin laskettava ylös hitaammin, ettei lonksahda, ja esim, kun peruuttaa miltei tyhjäkäynnillä, niin jos kytkimen painaa pikaisesti pohjaan, jossain takana/kardaanin luona hieman kolahtaa. Auto ei vetele, eikä kiemurtele, ajettavuus on muuten täys 10.
kokeiltu: (Vehon asentaja kokeili samalla kun jouduin siellä vaihdattamaan pa-suotimen), kardaanin laipoissa ei pitäs olla väljää, eikä kardaanin tulilaakerissa, hänen mukaansa.
Eikä katsastuksessa löytynyt mistään väljiä. (eihän ne yleensä Mersusta kaikkea löydäkään)
Viittaisko tuo lonksaus, joka tosin on hyvin pieni, esim, takakelkan kumeihin?
Itse olen niin tarkka että pienikin häiritsee, joku toinen saattaisi olla ettei huomaa mitään, mutta vika on olemassa,
Viimeksi muokannut mcee, 18.9.2006 14:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tähän asti täytyy kiittää kahta edellistä kommentaattoria, kiitos, kun otitte osaa viikko visaan joka ei ole saavuttanut suuria mittasuhteita ainakaan vastausten määrän perusteella, lieko asiaa rajannut otsikossa oleva specialisti lause, toivottavasti ei, sen oli tarkoitus olla ehkä enemmän veteenpiirretty viiva
Mutta asiaan:
Siis, asentaja kokeili silloin kun kävin Veholla: Kardaania, sen laakeria, ja rättilaippoja, hänen mukaansa olivat ehjät eikä niissä liikoja välyksiä, sen verran pyöritteli samalla kardaania perästä ja totesi ettei perässäkään ole väljää, hieman siellä kuulema täytyy löysää olla, eli kardaanin täytyy tietty määrä pyöriä kardaanista pyörittäessä "vapaasti" sentti pari puolelleen, näin myös ko, tapauksessa
Nyt kun muistelen niin vuosikymmeniä sitten E30 mallisessa Bemarissani oli kyllä hieman samaa oiretta, ja siitä vaihdettiin takakelkan kumit, ja oireet helpotti, aivan niin kuin Mika.U kertoi, ja miksiköhän asetaja ei olisi huomannut kardaania kokeillessaan tuota mitä Aki.P ehdotti, mutta mutta, lisää saa arvuutella, ja lisäksi olisin "toivonut" että vielä esim, Lucky-Dog tai dealer olisi "suoraan kertonut" missä vika
Mutta asiaan:
Siis, asentaja kokeili silloin kun kävin Veholla: Kardaania, sen laakeria, ja rättilaippoja, hänen mukaansa olivat ehjät eikä niissä liikoja välyksiä, sen verran pyöritteli samalla kardaania perästä ja totesi ettei perässäkään ole väljää, hieman siellä kuulema täytyy löysää olla, eli kardaanin täytyy tietty määrä pyöriä kardaanista pyörittäessä "vapaasti" sentti pari puolelleen, näin myös ko, tapauksessa
Nyt kun muistelen niin vuosikymmeniä sitten E30 mallisessa Bemarissani oli kyllä hieman samaa oiretta, ja siitä vaihdettiin takakelkan kumit, ja oireet helpotti, aivan niin kuin Mika.U kertoi, ja miksiköhän asetaja ei olisi huomannut kardaania kokeillessaan tuota mitä Aki.P ehdotti, mutta mutta, lisää saa arvuutella, ja lisäksi olisin "toivonut" että vielä esim, Lucky-Dog tai dealer olisi "suoraan kertonut" missä vika
Oikein, Aki P, vika paikallistettu, ja lisäksi oli kardaanin tukilaakerissa hieman klappia, joka uusittiin.Aki P kirjoitti:Kardaanin keskimutteri löysällä Etupätkän ja takapätkän välissä pieni välys.
Missään muualla koko alustassa ei ollut pienintäkään välystä, asentaja kehui kuntoa, ja totesi ettei noilla kilometreillä vielä kuulukaan olla, kilometreiltään harvinainen auto
Auto oli tänään entisellä merkkiliikkeen asentajalla, laitettiin kokonaan uudet jarrut joka kulmaan, (ei satuloita yms) ja uusittiin pakoputken keskimmäinen vaimennin, kun hieman jo suhisi, sekä kardaanin laakeri, ilman monttua ei tuota pakoputkea olisi itse saanut helpolla vaihdettua, niin pakkohan se oli vaivata ammattilaista noilla parilla muullakin jutulla, lasku 530€, osineen, halpaa kuin saippua
se kartaanin laakeri on sellainen 5eur yleislaakeri ja aina kun olen joutunut putken irroittaan niin olen uusinut ....se osaa pitää pakkasella veemäistä vihellystä.....ja silloin se yleensä ilmoittelee....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
laakerin hinta oli erittelyssä 20 € ja kannatin 22 €, taitaa olla "merkki" osia, no, hyvä, kestäähän ainakin paremmin. Mulla ei muuten ääntäny yhtään eikä vihellellypetska kirjoitti:se kartaanin laakeri on sellainen 5eur yleislaakeri ja aina kun olen joutunut putken irroittaan niin olen uusinut ....se osaa pitää pakkasella veemäistä vihellystä.....ja silloin se yleensä ilmoittelee....
Hävis kaikki se väljä, nyt on kun uus
Edit: oli tuo aikaisempi Vehon asentaja suhteellisen tyhmä! kun ei huomannut sitä vaikka kardaanista kokeili, vois melkein suositella alan vaihtoa
Riipaset sen lämpösuojan pois niin jo näkyy.Masa_190D kirjoitti:Mulla on samanlaista vikaa omassa vehkeessä. Missä toi kardaanin keskimutteri tarkalleen on?? (Kuvia?) Pystyykö sitä kirimään ilman monttua jos nostaa auton tarpeeksi ylös?
Pystyy kirimään jos saat pukeille tarpeeksi ylös et mahut väliin.
W124:sessa avainkoko n. 47mm, ei mee ihan joka jakarilla.
Putkitongit on hyvä varuste.
Pro HVM
itellä aivan samaa vikaa myös.. aika useesti ykkösellä liikkeelle lähdettäessä alkaa vatkata joku niin perkeleesti et on pakko painaa kytkin takas pohjaan. Yks äijä vaa tuumas että perä kulunu, kuulemma kestää että antaa mennä vaan. Pistää vaa vähä vituttaa toi vatkaaminen ku jos on auto täynnä ni tekee sitä aina liikkeelle lähdettäessä!
Vaikuttasko toi kardaanin laakeri ja kannatin kumi tähän ongelmaan? Autolla ajettu n. 300tkm, et eikai se perä ny ihan noin sohlo voi olla?
Vaikuttasko toi kardaanin laakeri ja kannatin kumi tähän ongelmaan? Autolla ajettu n. 300tkm, et eikai se perä ny ihan noin sohlo voi olla?
juu tuanoinii
Takakelkan kumit ja Aki P:n mainitsema kardaanin osan ku vaihtaa, loppuu tämä vellominen ja paukkuminen takapäästä, kun vaihtaa tai kiihdyttelee.
Itsellä tuo tenavassa oli samaista 1 -> 2 vaihtamisella olevaa paukkumista, mutta takakelkan puslien vaihdolla siitä selvisi, ei oo ku parin kympin osa ja paljon mukavampi ajaa !
Itsellä tuo tenavassa oli samaista 1 -> 2 vaihtamisella olevaa paukkumista, mutta takakelkan puslien vaihdolla siitä selvisi, ei oo ku parin kympin osa ja paljon mukavampi ajaa !
- Life is a bitch, be its pimp -
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla