Pakosarjan tiivistys
Pakosarjan tiivistys
Terve,
Uskaltaako pakosarjan asennuksessa käyttää sitä tiivistysmönjää, joilla tiivistetään pakoputkia / tukitaan niistä vuotoja?
Oma pakosarja ei meinaa kunnolla asettua paikoilleen vaan tupsuttaa pikkuisen. Pakosarja pitäisi olla ehyt (hitsattu) ja laippakin on oikaistu. Ongelmana lienee kannen puoli, koska siellä on ihme syöpymiä, eikä tiiviste ilmeisesti saa kunnon kontaktia kanteen.
t.
Risto
Uskaltaako pakosarjan asennuksessa käyttää sitä tiivistysmönjää, joilla tiivistetään pakoputkia / tukitaan niistä vuotoja?
Oma pakosarja ei meinaa kunnolla asettua paikoilleen vaan tupsuttaa pikkuisen. Pakosarja pitäisi olla ehyt (hitsattu) ja laippakin on oikaistu. Ongelmana lienee kannen puoli, koska siellä on ihme syöpymiä, eikä tiiviste ilmeisesti saa kunnon kontaktia kanteen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kävi mielessä viime kesänä, kun kansi oli irti – tosin vasta kasaamisvaiheessa. Tuokin olisi tieten maksanut sen satasen verran. Pakosarjan ja kannen oikaisu kustansi vajaat pari sataa.Rässi66 kirjoitti:Kai sitä uskaltaa, mutta voi olla ettei pidä sekään.
Paras olisi ottaa kansi käteen ja kiikuttaa plaanattavaksi koneistamolle....
Ei se riitä, että on tyhmä vaan pitää olla vielä hölmö.
Jaa'a. Olisi minulla sitäkin tuolla peräkontissa.Julli kirjoitti:Itse laitoin ohuen kerroksen sellaista kuparin väristä tiivisteliimaa tiivisteen molemmin puolin. Kehuu lämmönkestäväksi ja ei ole kyllä vuotanut.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mielenkiintoinen ajatus tuokin. Takapönttö on kyllä tuore mutta katti ja keskipönttö jo aikaa nähneitä. Pitänee tässä kelien sulettua joskus antaa vähän enemmän hanaa ja poltella karstoja katsastustakin ajatellen.petska kirjoitti:minulla ei edellissä bensiini 190E kestänyt pakosarjan tiivisteet niin vaihdoin taka pöntön niin johan alkoi pelaan....pönttö tukossa ja pakosarjan tiiviste poksahti....
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Terve,
Jossain korjausoppaassa varoiteltiin, ettei tiivistemassoja saisi käyttää katin yläpuolella. Liekö kielletty varmuuden varalta kaikki, ettei joku torspo tiivistä jollakin silikonipitoisellä mönjällä, joka särkee lambdan.
Tiivistelin tuossa loppupään putkistoa mutta pakosarjaan en vielä kajonnut. Yksi vaihtoehto voisi olla tarviketiivisteiden osto. Alkuperäisethän on tehty kahdesta tosi ohuesta pellistä. Jos vähän paksummilla saisi tukittua niitä koloja...
t.
Risto
Ahaa. Kiitti tiedosta. Onko niissä ollut katalysaattoria?jari_w123 kirjoitti:Uskaltaa laittaa tiivistys möhnää pakosarjan ja kannen väliin.Moniin asiakkaitten autoihin olen laittanut tiiviyden varmistamiseksi.
Jossain korjausoppaassa varoiteltiin, ettei tiivistemassoja saisi käyttää katin yläpuolella. Liekö kielletty varmuuden varalta kaikki, ettei joku torspo tiivistä jollakin silikonipitoisellä mönjällä, joka särkee lambdan.
Tiivistelin tuossa loppupään putkistoa mutta pakosarjaan en vielä kajonnut. Yksi vaihtoehto voisi olla tarviketiivisteiden osto. Alkuperäisethän on tehty kahdesta tosi ohuesta pellistä. Jos vähän paksummilla saisi tukittua niitä koloja...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Loctitellä on semmoista hyvää mönjää, joka kestää about 280 astetta lämpöä. Sitä minä tuuppasin Mersun pakosarjantiivisteisiin. Semmoinen musta, normaali silikoonituupia vähän pienempi putkilo. Sisältää ponnekaasua, eli toimii kuten uretaanipurkki, pisteet siitä(kin).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Terve taas,
Ja kiitos vinkeistä. Taitaapa sittenkin olla nuo pakosarjan laipat tiiviit. Tein putkenpätkästä stetoskoopin, jolla kuulostelin pakosarjan tienoita ja vikapää taitaa olla jo kertaalleen hitsattu pakosarja. Edellisen hitsauksen saumasta tupsuttaa.
Pitänee käydä paikallisella pajalla, josko siellä olisi joku, joka saisi tuon hitsattua kuntoon. Jos ei ole, niin sitten on kai ostettava jostain ehjä pakosarja.
t.
Risto
Ja kiitos vinkeistä. Taitaapa sittenkin olla nuo pakosarjan laipat tiiviit. Tein putkenpätkästä stetoskoopin, jolla kuulostelin pakosarjan tienoita ja vikapää taitaa olla jo kertaalleen hitsattu pakosarja. Edellisen hitsauksen saumasta tupsuttaa.
Pitänee käydä paikallisella pajalla, josko siellä olisi joku, joka saisi tuon hitsattua kuntoon. Jos ei ole, niin sitten on kai ostettava jostain ehjä pakosarja.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No niin. Nyt on ostettu taas yksi pakosarja. On -87 2-litraisesta mutta pikakatselulla näyttäisi sopivalta. Pitää vielä vertailla tuon ensimmäisen rikkinäisen mittoihin. Uusi tulokas on ilmeisesti kanta-autoaan tuoreempi, koska siinä on jo ne vahvisterivat ja maali niin tuore, että hyvä että on kerinnyt kuivua.
Pääsiäisen pyhinä tutkiskelin varaosanumeroita ja melkein joka koneelle oli omanlaisensa, vaikka pohjana on se sama M102. Omituista.
t.
Risto
Pääsiäisen pyhinä tutkiskelin varaosanumeroita ja melkein joka koneelle oli omanlaisensa, vaikka pohjana on se sama M102. Omituista.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)