Polttoainemittari pysähtyy puoleenväliin
Polttoainemittari pysähtyy puoleenväliin
Olisiko ideoita missä voisi olla vika kun polttoainemittari ei laskeudu alemmas kuin puoleenväliin? Onko tyypillistä 124 fakulle? Muuten mukava ominaisuus, mutta kun menokin loppuu aikanaan.
Ensiksi tulee mieleen että tankkipinta-anturissa olisi katkos, mutta eikös se yleensä heitä mittarin nollalle?
Mitenhän työläs tuo anturi on vaihtaa, joutuuko tiputtamaan tankin pois?
Ensiksi tulee mieleen että tankkipinta-anturissa olisi katkos, mutta eikös se yleensä heitä mittarin nollalle?
Mitenhän työläs tuo anturi on vaihtaa, joutuuko tiputtamaan tankin pois?
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Tankkimittari pysähtyy puoleenväliin
Onkos näissä mittaristossa semmoista regulaattoria kuin esim 240 volvossa, joka rikkoutuessaan aiheuttaa hiukka samanlaista ilmiötä?
Ideahan siis siinä on että mittaristolle reguloidaan tarkka jännite joten mittareiden näyttö ei vaihtele sen mukaan että mikä on auton sähköjärjestelmän jännitetilanne.
Ideahan siis siinä on että mittaristolle reguloidaan tarkka jännite joten mittareiden näyttö ei vaihtele sen mukaan että mikä on auton sähköjärjestelmän jännitetilanne.
Mittari taulu on nyt tutkittu ja täten ehdottaisin seuraavaa:
Tankki täyteen, mittaritaulu irti. bensamittarin vieressä on sen kalibrointi säätövastus. Säätämisen ajaksi kannattaa ehkä irroittaa taulut siitä isosta ulkokuoresta ( 8 ruuvia + valonsäätöpotikan sisältä yksi ). Eikun tauluun johdot kiinni ja auto vaikka käyntiin ja sitten säätämään pienellä meisselillä ( pieni tasapää, suosittelen ei metallista, saa tehtyä vaikka pienestä muovinpalasta ).
SEURAAVA ON VAIN LISÄHUOMIO, EI LIITY POLTTOAINEMITTARIN VIISARIIN
Samalla kannattaa vaihdattaa / vaihtaa itse edestä päin katsottuna oikealla takana olevalta pieneltä pystyssä olevalta piirikortilta ( pyöreä, sininen tai musta, kyljessä tekstiä ( 47 uF, 16 V, 85 C ja valkoinen miinus merkki ylhäältä alas ) elko muuten vastaavaan paitsi lämpötilakesto 105 C (ennen vanhaan ns. kestoa armeija, nykyisin käytössä yleisesti myös viihde-erotiikassa ).
Sen verran rassasin säätövastusta että mittasin arvon ensin ja pyörittelin pari kertaa laidasta laitaan ja takaisin alkup. arvoon. Mittari näyttää kyllä tyhjemmältä kuin ennen kujetta, tosin ikinä ei mennytkään ihan nollilllllleee.
Lisää kaikkea ( etenkin näitä sulkulauseita ) tutkimustuloksia erotiikan saralta, kunhan kerkiän.
Tankki täyteen, mittaritaulu irti. bensamittarin vieressä on sen kalibrointi säätövastus. Säätämisen ajaksi kannattaa ehkä irroittaa taulut siitä isosta ulkokuoresta ( 8 ruuvia + valonsäätöpotikan sisältä yksi ). Eikun tauluun johdot kiinni ja auto vaikka käyntiin ja sitten säätämään pienellä meisselillä ( pieni tasapää, suosittelen ei metallista, saa tehtyä vaikka pienestä muovinpalasta ).
SEURAAVA ON VAIN LISÄHUOMIO, EI LIITY POLTTOAINEMITTARIN VIISARIIN
Samalla kannattaa vaihdattaa / vaihtaa itse edestä päin katsottuna oikealla takana olevalta pieneltä pystyssä olevalta piirikortilta ( pyöreä, sininen tai musta, kyljessä tekstiä ( 47 uF, 16 V, 85 C ja valkoinen miinus merkki ylhäältä alas ) elko muuten vastaavaan paitsi lämpötilakesto 105 C (ennen vanhaan ns. kestoa armeija, nykyisin käytössä yleisesti myös viihde-erotiikassa ).
Sen verran rassasin säätövastusta että mittasin arvon ensin ja pyörittelin pari kertaa laidasta laitaan ja takaisin alkup. arvoon. Mittari näyttää kyllä tyhjemmältä kuin ennen kujetta, tosin ikinä ei mennytkään ihan nollilllllleee.
Lisää kaikkea ( etenkin näitä sulkulauseita ) tutkimustuloksia erotiikan saralta, kunhan kerkiän.
Viimeksi muokannut Miksuel, 12.4.2007 13:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Toimii ei toimi
Mulla rupes temppuileen toi löpömittari kans pamahtaa nollille ja taas kohta normaaliksi jne. Mita nurkkaa kannattas ruveta purkamaan
Tuo taas kuulostaa sellaiselta tankkianturivialta, toisin kuin nämä puoliväliin jämähtämiset.
Ylleismittarilla jos mittaisi sen tankissa olevan anturihärdellin että pätkiikö. Tietysti sitä tarkoitusta varten se olisi helpompi jo se olisi jo pöydällä.
Vai mitä sanoo asijantuntijaraadi?
Ylleismittarilla jos mittaisi sen tankissa olevan anturihärdellin että pätkiikö. Tietysti sitä tarkoitusta varten se olisi helpompi jo se olisi jo pöydällä.
Vai mitä sanoo asijantuntijaraadi?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mulla edellisessä autossa mittari teki tota samaa ja vaidoin siihen anturin mut vika ei muutunut miksikään. Viisari ei tippunut kuin aavistuksen puolenvälin alapuolelle mutta merkkivalo pelasi normaalisti eli se syttyi kun bensa rupesi lähenemään loppu vaikka mittari näyttä vielä puoltatankkia? Ajelin polttoaine valoon luottaen eikä koskaan menovesi loppunut. Vikaa en saanut ikinä selville??