auto nykii

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

auto nykii

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

eli onkohan kytkin lopussa kun auto nykii tai "nytkyttää" kylmänä kun nostaa kytkintä. vai voiko vika yksinkertaisesti olla takapään väljyydestä. lämpimänä kytkin toimii moitteetta.
mistä tietää että kytkin on lopussa?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Oletko tarkistanut kaasuvivuston kaasuvaimentimen.
Jännä yhdyssana, Sijaitsee kaasuvivustossa ja rikki mennessään rupee vaihtamisen yhteydessä resonoimaan ja ilmiö voi kuvailla "kenguru" efektiksi.
big jopo
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

elikä missäs tämmönen kaasuvivusto sijaitsee? minkälaisia muita oireita kaasuvaimentimen rikkimeneminen (voi) aiheuttaa?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Vaihtamisen yhteydessä auto jää ns. nykimään. Sijaitsee imusarjan välissä/alla. Nökyy hyvin se vivusto ,kun kuljettajan puolelta kuroittelee ja katsoo imusarjan välistä kohti ruiskupumppua , niin vaimennin on siellä.
Uusi maksaa muutamankympin kl-varaosissa. On helppo vaihtaa , jos vika on siinä?
big jopo
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

auto nykii eniten liikkeellelähdössä kylmänä. vauhdissa vaihtamisessa nykimistä ei niin tunnu
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

jukkamb200D kirjoitti:auto nykii eniten liikkeellelähdössä kylmänä. vauhdissa vaihtamisessa nykimistä ei niin tunnu
Sen huomaa helpoimmin , kun vaihtaa nopeesti silloin jää nykimään? Useimmin oireet on om603:ssa , mutta kyllä om601:kin sen huomaa , jos on rikki? Ajattelin vaan , että on huomattavasti edullisempi kuin kytkinremontti. Jää vaan monesti huomaamatta toi iskari , kun se menee rikki. Aika monesta mersusta se on poistettu. Automaattilaatikko ei sitä tarvii ollenkaan :wink:
big jopo
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Siis täristääkö se kytkin vai?
Jos täristää,niin pinnat lasittuneet,ensiavuksi riittää luistatus paikallaan,käsijarrukytkettynä esim.2-vaihteella,sen verran kun luistattaa,että pikkusen tuoksahtaa,elä kuitenkaan polta kytkintä.
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

joo luultavasti kytkin täristää. lämpimänä ok.
jukkamb200D
Viestit: 31
Liittynyt: 30.1.2007 14:50

Viesti Kirjoittaja jukkamb200D »

kiitos vinkistä.. täristys loppu ainaki toistaseks. kauanko toi luistattaminen auttaa?? ja onkohan kytkinremppa edessä?
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

.... kiitti audimies vinkeistä,olen minäki arvellu omassa 200d :ssä kytkin viaks,mutta taitaa se olla tuon iskarin vika,ku huomattiin jo aikaisemmin
että sitä ei oo mun autossa enää ollenkkaan :shock: ,vaikutaako sen puuttuminen muutenkin käyntiongelmiin tai vivuston toimintaan ???
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”