Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!
Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!
Soitin justiin isäukolle ja kysyin onko paise tallessa. Kuulemma on. Ajos on seissyt viimeiset 12vuotta, mutta tämähän ei liene ongelma ajatellen tieliikenteeseen siirtymista? Vuosikertahan oli 1964.
Autosta puuttuvat jarrut, se on varmaa. Tankki on ruutikuiva. Olkatapit ovat tuskin kiristyneet seisonnan aikana? Joku hullu saattaisi vaihtaa ennen starttia jopa öljytkin?
Pannu on kevyesti kutiteltu 2.2 litrainen. (Kansille p*rsereikäuliskoa, nokkaa, venttiilinjousia, käärmeenpesää, veeperiä jne...)
Mitäs raadille tulee mieleen? Onko paikalla voodoo-pappeja tai muita "kuolleistaherättäjiä"?
Ensi viikolla kaivan katiskan halkopinojan takaa päivänvaloon, otan ehkä muutaman kuvankin.
Autosta puuttuvat jarrut, se on varmaa. Tankki on ruutikuiva. Olkatapit ovat tuskin kiristyneet seisonnan aikana? Joku hullu saattaisi vaihtaa ennen starttia jopa öljytkin?
Pannu on kevyesti kutiteltu 2.2 litrainen. (Kansille p*rsereikäuliskoa, nokkaa, venttiilinjousia, käärmeenpesää, veeperiä jne...)
Mitäs raadille tulee mieleen? Onko paikalla voodoo-pappeja tai muita "kuolleistaherättäjiä"?
Ensi viikolla kaivan katiskan halkopinojan takaa päivänvaloon, otan ehkä muutaman kuvankin.
Viimeksi muokannut HVM, 21.5.2007 21:21. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Nyt rupee olemaan asiaa , sielläkin suunnalla! Vannoutunut volkkarimiehen sydän oikein lämpiää? Siis otetaan sille-> .Saattaappi olla myös muutamia ruostevaurioita , sekä ne ikiihnat rumpujarrut hieman jäykät?.
Lekaa vaan vanteeseen niin kyllä se siitä. Kuvia odotetaan innolla kp.jälleentapaamisesta?
Lekaa vaan vanteeseen niin kyllä se siitä. Kuvia odotetaan innolla kp.jälleentapaamisesta?
big jopo
Isompiin ruostevaurioihin en haluaisi näin etänä uskoa, auto on kuitenkin täysin läpikäyty ja seissyt sen perään tuulettuvalla lankkulattialla ikkunat raollaan ja ilman lattiaverhoiluita. Pukeillakin on, eli jouset eivät ole lintassa ja renkaat neliskanttiset. Tai mistäs tuon tietää, pitää kai se varautua ainakin rengaskaupassa käyntiin ja pikku tinauksiin. Vai vieläkö tuota pärjäisi vm. 1985 kutjiareilla?audimies kirjoitti: .Saattaappi olla myös muutamia ruostevaurioita , sekä ne ikiihnat rumpujarrut hieman jäykät?.
Lekaa vaan vanteeseen niin kyllä se siitä. Kuvia odotetaan innolla kp.jälleentapaamisesta?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Muista hakee kaupasta uusi wonderpaum? Katoaa vähän se ikiihana bensantuoksu?
Bensat kannattaa vaihtaa uusiin voi olla palaminen hieman huonoa , noin vanhoilla bansoilla? Tosin se vanhaa hyvänajan lyilyllistä , niin saattaa se toimia? Itsellä ainakin tuossa tallissa seisovassa W111:ssä tankissa vanhat ei pala enään? Pitää muovipullosta tarjota uutta.
Bensat kannattaa vaihtaa uusiin voi olla palaminen hieman huonoa , noin vanhoilla bansoilla? Tosin se vanhaa hyvänajan lyilyllistä , niin saattaa se toimia? Itsellä ainakin tuossa tallissa seisovassa W111:ssä tankissa vanhat ei pala enään? Pitää muovipullosta tarjota uutta.
big jopo
1.vaiha vaan liukastimet, oikein tosimieshän ottais tulpat ylös ja pyörittäis startilla öljyn paineet ylös. sitten tulille
2. eiku pensaa tankkiin, tulille ja lätkä lattiaan
On tossa pihalla 1957 vm Valmet kuplan koneella, joka kevät tulille ilman kiukuttelua, outo kone
Pitääkin laittaa siitä kuvia tonne koneosastolle.
Edit: Jep se ihmekuusi tosiaan, sillä se lähtee...
2. eiku pensaa tankkiin, tulille ja lätkä lattiaan
On tossa pihalla 1957 vm Valmet kuplan koneella, joka kevät tulille ilman kiukuttelua, outo kone
Pitääkin laittaa siitä kuvia tonne koneosastolle.
Edit: Jep se ihmekuusi tosiaan, sillä se lähtee...
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Re: Zombie-paise baanalle, eli ikirouta vs. HVM
Mie oon joskus olluna vähän vastaavan variaation kyyvissä ja täytyy todeta että tuollainen kiuas liikuttaa kuplaa vähintään "riittävästi", ominaisuuksiin nähden.HVM kirjoitti: Pannu on kevyesti kutiteltu 2.2 litrainen. (Kansille p*rsereikäuliskoa, nokkaa, venttiilinjousia, käärmeenpesää, veeperiä jne...)
BMW 318d -09
Re: Zombie-paise baanalle, eli ikirouta vs. HVM
Katoppas vaan, samansuuntaisia toimenpiteitä täälläkin päin! Tai itseasiassa olen jo muutaman 10km lenkin heittänyt, mutta pitäsi tohtia ajella leimaa yrittämään vaikka itsellä ei ole kuin 94:lla kone joka on siis 1970cc mutta vastaavasti terästetty: Empi vastapainokampi, takomännät, Empi isoventtiilikannet sis. RST venttiilit, tiukat jouset yms., 45:set tuplat (muistaakseni dellortot), nokka oli joku engle mut nro ? , putkisto mallia ISO, välitetty KRC laatikko piiittkällä ykkösellä-pitkä kakkonen-oma (vm74)kolmonen ja vanhan 5pulttisen nelonen jne jne..... ja näitä toimenpiteitä hieman hikoilen koska tehoa "hieman" liikaa sallittuun 20% ylitykseenHVM kirjoitti:Soitin justiin isäukolle ja kysyin onko paise tallessa. Kuulemma on. Ajos on seissyt viimeiset 12vuotta, mutta tämähän ei liene ongelma ajatellen tieliikenteeseen siirtymista? Vuosikertahan oli 1964.
Autosta puuttuvat jarrut, se on varmaa. Tankki on ruutikuiva. Olkatapit ovat tuskin kiristyneet seisonnan aikana? Joku hullu saattaisi vaihtaa ennen starttia jopa öljytkin?
Pannu on kevyesti kutiteltu 2.2 litrainen. (Kansille p*rsereikäuliskoa, nokkaa, venttiilinjousia, käärmeenpesää, veeperiä jne...)
Mitäs raadille tulee mieleen? Onko paikalla voodoo-pappeja tai muita "kuolleistaherättäjiä"?
Ensi viikolla kaivan katiskan halkopinojan takaa päivänvaloon, otan ehkä muutaman kuvankin.
Mitenkäs HVM onko tuo sinun paise oikein leimattu tuolle 2,2 koneelle? Onko se t4 vai ihan t1 stroukattu noin isoksi?
Eikai tuon herättelyssä mitään voodoota tarvita-> normaali hommat-> pyöräytät kammenpäästä avaimella parit kierrokset ettei rotta tjms. ole männänpäällä jonkajälkeen kunnon ryyppy koneelle (pari korkillista) kaasareihin ja WROOOOM! köh, puh, kviik, kviik, kviik..... (ankaraa nilkanhyydytystä polkiessa ruikkareista soppaa koneelle) ja uudestaan start......WROOOM, WROOOM..... ja se käy Eikä niissä jarruissa ole varmasti mitään hätää jos talliinviedessä oli kerran kunnossa (kuplan jarrut aika kiitollisia säilytykseen, ainut mikä saattaa olla niin paisuneet kumiputket jotka jättää jarrut päälle kun neste ei jaksa omalla voimalla palata sylintereistä)
edit. ai se olikin seissyt hieman pidempään jotenkin ensilukemalla pääsi silmän ohi tuo 12vuotta noh, eikö se siitä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: Zombie-paise baanalle, eli ikirouta vs. HVM
Ka kun ei ole ollut tikitaalisia kuvia autosta.AM kirjoitti:Nonni,johan tätä on vuosia odoteltu..Kuviakaan ei ole voinut ikinä laittaa
Ysineloset putket on tässäkin, takomännillä, satsi on Mahlen teleke. Grafiittimännät. Kuutiotilavuutta on nostettu pitempi iskuisella mutkaraudalla ja sylinteriputken alusprikoilla. Joskus ajelin tovin prasilialaisella takomattomalla satsilla, voin sanoa että nopsaan kulahtaa näillä virikaasareilla. No onneksi kone räjähtää poikkeuksetta viimeistään 5Tkm kohdilla, jotta ei siitä sinällään riesaa ollut, hetken savutti.piippu kirjoitti:
Katoppas vaan, samansuuntaisia toimenpiteitä täälläkin päin! Tai itseasiassa olen jo muutaman 10km lenkin heittänyt, mutta pitäsi tohtia ajella leimaa yrittämään vaikka itsellä ei ole kuin 94:lla kone joka on siis 1970cc mutta vastaavasti terästetty: Empi vastapainokampi, takomännät, Empi isoventtiilikannet sis. RST venttiilit, tiukat jouset yms., 45:set tuplat (muistaakseni dellortot), nokka oli joku engle mut nro ? , putkisto mallia ISO, välitetty KRC laatikko piiittkällä ykkösellä-pitkä kakkonen-oma (vm74)kolmonen ja vanhan 5pulttisen nelonen jne jne..... ja näitä toimenpiteitä hieman hikoilen koska tehoa "hieman" liikaa sallittuun 20% ylitykseen
Mitenkäs HVM onko tuo sinun paise oikein leimattu tuolle 2,2 koneelle? Onko se t4 vai ihan t1 stroukattu noin isoksi?
Eikai tuon herättelyssä mitään voodoota tarvita-> normaali hommat-> pyöräytät kammenpäästä avaimella parit kierrokset ettei rotta tjms. ole männänpäällä jonkajälkeen kunnon ryyppy koneelle (pari korkillista) kaasareihin ja WROOOOM! köh, puh, kviik, kviik, kviik..... (ankaraa nilkanhyydytystä polkiessa ruikkareista soppaa koneelle) ja uudestaan start......WROOOM, WROOOM..... ja se käy Eikä niissä jarruissa ole varmasti mitään hätää jos talliinviedessä oli kerran kunnossa (kuplan jarrut aika kiitollisia säilytykseen, ainut mikä saattaa olla niin paisuneet kumiputket jotka jättää jarrut päälle kun neste ei jaksa omalla voimalla palata sylintereistä)
Soppaa annostelee 1kpl Tupla-Weber, sisäpiippujen kokoa en tähän hätään muista. Tuplista ei ole muuta hyötyä kuin vielä järjettömämmäksi menevä bensankulutus (nyt 20L/100Km) ja synkronointiongelmat.
Paise on leimattu ykskutvoseksi, kuka näitä pystyy mittailemaan ja kyttäilemään tänä päivänä...ei näillä riitä siihen enää ammattitaito. Nykyään ahdetaan, ei nostella kuutiotilavuutta.
Ainiin, lohko on pakusta ja kahdella öljynpaineventtiilillä.
Pitääpä starttailla ilman tulppia uusilla öljyillä, jospa se siitä. Alakuun vois jopa suhauttaa "karampaa" tulupanrei'istä pyttyyn, tai sitten tippakannusta öljyä.
Tässä onkin ehtinyt tulla jo lähes kaikki tarpeellinen, eli ryypyt ja ilman tulppia pyöritys.
Katsoppa muuten ne bensaletkut, ennen kuin alat sillä ajella. Ne kun saattavat olla yllättävän haperot seisonnan jälkeen ja suihkuava bensiini konehuoneessa on aina jännittävä näky, varsinkin ilmajäähdytteisessä koneessa.
Katsoppa muuten ne bensaletkut, ennen kuin alat sillä ajella. Ne kun saattavat olla yllättävän haperot seisonnan jälkeen ja suihkuava bensiini konehuoneessa on aina jännittävä näky, varsinkin ilmajäähdytteisessä koneessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Tottamooses ne on katottava, hyvä kun muistutit. Entinen paise syttyi joskus tuleen kun bensaletku irtosi kaasarista. Malli oli seiskanelonen, eli konepellissä oli se ritilä. Huomasin jotta tulessa ollaan, kun taustapeilistä alkoi näkyä ritilän läpi lyöviä liekkejä.Perttu K kirjoitti: Katsoppa muuten ne bensaletkut, ennen kuin alat sillä ajella. Ne kun saattavat olla yllättävän haperot seisonnan jälkeen ja suihkuava bensiini konehuoneessa on aina jännittävä näky, varsinkin ilmajäähdytteisessä koneessa.
Voi perse mullakin olis keltainen paise anoppilan tallissa. Siinä olis kyllä jonkin verran laittoa... Haaveillu tässä että laittas passatin 1,3l rivikoneen siihen. Sitte tuolla saattas ajellakkin. Kotiviritetyt ilmabokserit on harvoin pitkäikäisiä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Kaverin paiseessa on 1,6 TD.Ville S. kirjoitti:Voi perse mullakin olis keltainen paise anoppilan tallissa. Siinä olis kyllä jonkin verran laittoa... Haaveillu tässä että laittas passatin 1,3l rivikoneen siihen. Sitte tuolla saattas ajellakkin. Kotiviritetyt ilmabokserit on harvoin pitkäikäisiä.
Niin, ei ne nämä "jokkiskoneet" mitään ikiliikkujia ole, mutta lystiä on aina sen pätkän verran mitä ne nipussa kestää. Onkohan itellä viides vai kuudes pata menossa? Alkuun ajeltiin 12-13 kilon puristuksilla, nyt on viisastuttu sen verran että nostettiin kuutiotilavuutta ja pudotettiin puristuksen kympin korville 360 lisäkilometriä koneelle.
Hmm.. Akku vaan Ässästä ja menoksi.. Taitaa mämmi vaan vetää enempi puoleensa..HVM kirjoitti:Viikolla olis tarkotus keretä herättämään paise kuolleista, jospa niitä kuvia sitten näkösälle ilmestyisi. Se kun ei ole ihan tässä vieressä säilössä, eikä viiti lähteä nyt käymään kun ei saa ostettua pyhänä mistään akkua.Tarmo kirjoitti:Ei kuvia vielä näkyny...
Ei mahu nämä mersun patterit takapenkin alle. Stiikan petterilla ei jaksa pyörittää, vaikka 6V startti onkin.JS kirjoitti:Hmm.. Akku vaan Ässästä ja menoksi..HVM kirjoitti:Viikolla olis tarkotus keretä herättämään paise kuolleista, jospa niitä kuvia sitten näkösälle ilmestyisi. Se kun ei ole ihan tässä vieressä säilössä, eikä viiti lähteä nyt käymään kun ei saa ostettua pyhänä mistään akkua.Tarmo kirjoitti:Ei kuvia vielä näkyny...