Kytkin kolahti pohjaan

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Kytkin kolahti pohjaan

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kytkin tosiaan mojahti pohjaan kesken ajon ja jäi sinne :shock: veto kuitenkin jatkui :?: sain kädellä polkimen ylös ja sitten taas toimii normaalisti mutta parin tuhannen kilsan päästä taas sama juttu :shock: ja nyt oli jo kolmas kerta :shock: :? :x mikä vialla? eli kaksmassa vauhtipyörällinen kytkytin 250dee mersu??
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Onko nestettä tarpeeksi? Saattaisi saada ilmaa välillä.

Edit: siis mohjatiko kesken ajon ettet koskenut koko polkimeen vai vaihdetta vaihtaessa?
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Olli Lajunen kirjoitti:Onko nestettä tarpeeksi? Saattaisi saada ilmaa välillä.

Edit: siis mohjatiko kesken ajon ettet koskenut koko polkimeen vai vaihdetta vaihtaessa?
vaihdetta vaihtaessa ja eikös se jarrunesteen kanssa ole samalla "säiliöllä" jos on niin sit on nestettä riittävästi. se tosiaan oli niinkuin jousikuorman alla se poljin että ei noussut ylös edes kengän syrjällä vaan piti oikeen käsin nostaa ylös :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
mika L.
Viestit: 5
Liittynyt: 24.3.2006 3:17

Viesti Kirjoittaja mika L. »

Faijan mersussa oli sama homma eli teki tota aikansa ennenkuin "laukesi" lopullisesti. Onneksi auto jäi kotipihalle eikä neljän ruuhkaan.

Eli kytkimen pääsylinterin tiivisteet ovat menossa rikki.
Korjaa äkkiä.
mika L.
Viestit: 5
Liittynyt: 24.3.2006 3:17

Viesti Kirjoittaja mika L. »

vielä edelliseen - kannattaa tarkistaa ensin työsylinteri koska näet auton alle katsoessasi jos se vuotaa nestettä samalla kun painaa kytkintä.
Viimeksi muokannut mika L., 28.8.2006 23:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vaihda samalla myös työsylinteri, tuppaa hajoon samaan aikaan ton pääsylinterin kanssa. Välttyy ikäviltä hässäköiltä risteyksissä...
Anttikan
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2006 16:43
Paikkakunta: Turku

Moro

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

Ittellä on sama vika mut miten toi ilmaus oikee suoritetaa samal kaaval ku jarrutki vai onko jotain ihmeellistä.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Re: Moro

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Anttikan kirjoitti:Ittellä on sama vika mut miten toi ilmaus oikee suoritetaa samal kaaval ku jarrutki vai onko jotain ihmeellistä.
kytkimeen ei kerry painetta joten kytkin täytyy ilmata jarrujen kautta. en oikein jaksa edes muistaa ko tapahtumaa kuinka se onnistui mut kyl se jotenki onnistuu... nimim: ei muuten oo viäkää vikaa korjattu :oops: (heti ku lämpösemmät kelit nii akoi jo oirimaan)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Salodanger
Viestit: 147
Liittynyt: 01.11.2006 16:37
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Salodanger »

Joko on homma korjattu vai onko vika mystisesti kadonnut?

Itellä w202, mutta tänään sitten ensimmäistä kertaa tuon aamusta teki. Tänne sitten eksyin kun haulla lähdin kohtalotovereita etsimään. Kädellä auttamalla poljin ylös ja taas toimi. Pitänee odotella toistakin kertaa, jos tämä sattuikin olemaan ilmakuplan aiheuttamaa, vai onko moinen edes mahdollista?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pääsylinteriin olen ainakin itse päätynyt, viime syksystä asti temppuillut :oops: Tai no talven oli hyvä, mutta kelien lämmetessä taas alkoi. Eli kytkin ei välillä irroita ollenkaan, tulee kyllä sitten hetken kuluttua lattiasta ylös itsekseen ja hetken kuluttua taas toimii. Sylinteri on jo tilauksessa.

Omituista kyllä edellisen kerran kun vaihdoin pääsylinterin niin se oikutteli enemmän pakkasella, ja se kyllä irroitti mutta jäi vaan pohjaan. No sittenhän tuon näkee kun saa tuon sylinterin vaihdettua.

Itse en ole noita jarrujen kautta ikinä ilmannut, tai no kerran kokeilin. Ilmaantunut on ainakin tähän asti ihan vaan valuttamalla ilmausruuvista.
Anttikan
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2006 16:43
Paikkakunta: Turku

Joo omassa toimii

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

Joo sain kuntoo tuli vaa tehtyä aika paljo turhaa hommaa ku vaihoin ensin pääsyltyn ja sitten työsyltyn ja vika oliki kytkin levyssä oli kitkapinta irronnut.Elikkä sitten vaihoin viellä kaikki härpäkkeet sinnekki.Oli ensimmäine kerta ku on näi käyny ja autoja on ollu liiankin kanssa ja kytkimiä on tullu vaihettuu usseempi.Mut nyt on sitte kumminki kaikki uutta.
musto
Viestit: 19
Liittynyt: 03.3.2008 23:41

Viesti Kirjoittaja musto »

Minkälainen homma työsylinteri on vaihtaa ? joutuuko mitä päästelemään irti että pääsee käsiksi vai mitenkä helppo..?
Anttikan
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2006 16:43
Paikkakunta: Turku

Moro

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

Joo ei siitä tarvii mitään edestä pois purkaa mutta ahtaat on paikat.Pois sain helposti mutta takas laitto tuotti enempi töitä kun on nii vähän tilaa.Mutta ei ku vaan koklaamaan ni kyllä se siitä menee ja varaa usseemman olusen siihen vierelle ni pysyy hermotki kurissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”