automaattilaatikossani ei toimi pakki lämpösenä.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
niittokone
Viestit: 20
Liittynyt: 04.1.2007 20:50
Paikkakunta: uurainen

automaattilaatikossani ei toimi pakki lämpösenä.

Viesti Kirjoittaja niittokone »

niin. 300d automaatti loota -93. kylmänä pakki toimii, mutta kun ajelen vaikka 15 km niin sen jälkeen pakki ei mene päälle. vasta kun nostan kierrokset 3000 ja pidän siellä niin sitten liikahtaa taakse päin. eteenpäin vaihteet toimii hyvin mitä nyt pientä nykäystä vaihtaessa isompaa. onkohan kalliskin vika? voiko vika olla painekytkimissä?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Vaihteisto pois, ensiöpumppu eli se vaihteiston etukansi pois > pakin mäntään uudet tiivisteet. Aikansa kun noin ajelee, niin se pakin mäntä rikoontuu. Hintoja en muista.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
niittokone
Viestit: 20
Liittynyt: 04.1.2007 20:50
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja niittokone »

ok! kiitti. nyt pitää löytää tekijä :)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Toki kannattaa käydä asiaa tuntevalla vaihteisto testauttamassa :!:

Yleensä em. tapauksessa:
- pakin männän tiiviste vuotaa > riittävää kytkeytymispainetta ei ole
- kierroksia nostamalla saadaan paineita nostettua > vaihde kytkeytyy, yleensä melko voimakkaasti nykäisten
- kylmä jäykkä öljy "tukkii" vuotoa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
niittokone
Viestit: 20
Liittynyt: 04.1.2007 20:50
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja niittokone »

pystyykö sen tiivisteen vaihtaa siihen pakkimäntään ilman että pitää koko laatikko purkaa?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

niittokone kirjoitti:pystyykö sen tiivisteen vaihtaa siihen pakkimäntään ilman että pitää koko laatikko purkaa?
Näyttäs jopa että pystyy. KLIKS. Se pakkimäntä on tuo #60, aika keulassa on.
Pro HVM
niittokone
Viestit: 20
Liittynyt: 04.1.2007 20:50
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja niittokone »

ok. kiitoksia räjäytyskuvista :) tuumimme sitten mitä tehdään kun otamme laatikon irti. voi olla että ite ei uskalla mennä tiivisteitä vaihtelemaan :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yllensä tuosta osasta nro 60 katkeaa yksi sakara kun aikansa ajelee rikkonaisena.

Menee bout näin:
- osa 30 irti
- em. osasta jousia pitelevä osa 85 painetaan alas että saadaan lukkorengas 85 irti
- pakin mäntä lähtee pois

Tiivisteitä menee;
- 20 / 1 kpl, vaihteiston etusefa kannataa vaihtaa samalla
- 90 / 2 kpl, teflon "renkaat
- 55 / 1 kpl, ensiöpumpun ja vaihteiston tiiviste
- 65 / 1 kpl, männän uloimmainen tiiviste
- 70 / 1 kpl, männän sisempi - akselin tiiviste.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
niittokone
Viestit: 20
Liittynyt: 04.1.2007 20:50
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja niittokone »

noniin. laatikko otettiin irti ja vietiin tänään Jarkko Siekkiselle maaninkaan. ilmottelen taas kun saamme laatikon takaisin ja paikalleen että miten toimii :) on muuten asiantunteva ja mukava heppu se siekkinen.
niittokone
Viestit: 20
Liittynyt: 04.1.2007 20:50
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja niittokone »

no nyt on laatikko paikallaan ja toimii hyvin :) oli pakin männän kumi rikki samalla vaihettu muut kumit ja kuluneet levyt. hintaa remontille tuli 550e + 200 ekuu ( matkat sun muut tilpehöörit)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”