Kiinalaiset!
Kiinalaiset!
Mitenkähän mahtoo vaikuttoo Euroopan automarkkinoille koko ajan tulevat uudet automerkit? Autobildissä käsiteltiinkin tätä aihetta. Pääasiassa uudet automerkit ovat Kiinasta. PElottavaa! LAndwindhän sai heti potkut Saksan markkinoilta surkean kestävyytensä takia.
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Kyllä se niin vaikuttaa että lähes jokainen autovalmistaja on p*skat housuissa odottamassa Kiinalaisten ryntäystä.
Noh, ehkä Rolls Roycen ja Bentleyn päämajassa ei tarvi olla kovin huolissaan.
Itämaan pojat oppivat nopeaan ja jossain vaiheessa tuotteet alkavat varmasti olla kilpailukykyisiä esimerkiksi Korealaisten automerkkien kanssa, mutta hinta on halvempi.
Yhdysvalloissa tilanne on samanlainen henkilöautopuolella. Kiinalaisten maahantulosta on puhuttu jo joku vuosi mutta vielä ei ole ratkaisevaa läpilyöntiä tapahtunut sielläkään.
Noh, ehkä Rolls Roycen ja Bentleyn päämajassa ei tarvi olla kovin huolissaan.
Itämaan pojat oppivat nopeaan ja jossain vaiheessa tuotteet alkavat varmasti olla kilpailukykyisiä esimerkiksi Korealaisten automerkkien kanssa, mutta hinta on halvempi.
Yhdysvalloissa tilanne on samanlainen henkilöautopuolella. Kiinalaisten maahantulosta on puhuttu jo joku vuosi mutta vielä ei ole ratkaisevaa läpilyöntiä tapahtunut sielläkään.
I drive an Opel. What's your excuse?
Cadillac SLS from China, Why does China get the good stuff?
Auto valmistetaan köyhille kiinalaisille ja jenkit kuolaavat sitä usa:ssa. Tuskin kelpaisivat suomalaisille
http://www.cheersandgears.com/forums/in ... =13316&hl=
First Chinese-designed car in U.S. will be the Buick LaCrosse
http://www.autoblog.com/2007/03/19/firs ... -lacrosse/
Chinese carmakers now doing mashups! Meet the Lexiac RX Torrent
http://www.autoblog.com/2007/04/22/chin ... x-torrent/
http://www.autoblog.com/category/china/
Auto valmistetaan köyhille kiinalaisille ja jenkit kuolaavat sitä usa:ssa. Tuskin kelpaisivat suomalaisille
http://www.cheersandgears.com/forums/in ... =13316&hl=
First Chinese-designed car in U.S. will be the Buick LaCrosse
http://www.autoblog.com/2007/03/19/firs ... -lacrosse/
Chinese carmakers now doing mashups! Meet the Lexiac RX Torrent
http://www.autoblog.com/2007/04/22/chin ... x-torrent/
http://www.autoblog.com/category/china/
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Arvon Tenta on aina asiassa . Oma mielipiteeni on tässä vaiheessa, että kiinalaiset keksivät ruudin, kompassin ja monta muutakin asiaa.Tenta kirjoitti:Cadillac SLS from China, Why does China get the good stuff?
Auto valmistetaan köyhille kiinalaisille ja jenkit kuolaavat sitä usa:ssa. Tuskin kelpaisivat suomalaisille
http://www.cheersandgears.com/forums/in ... =13316&hl=
First Chinese-designed car in U.S. will be the Buick LaCrosse
http://www.autoblog.com/2007/03/19/firs ... -lacrosse/
Chinese carmakers now doing mashups! Meet the Lexiac RX Torrent
http://www.autoblog.com/2007/04/22/chin ... x-torrent/
http://www.autoblog.com/category/china/
Pyöräkin on jo hallussa. Eurooppalaisílla kustannuksilla ei voida tuottaa kiinalaista laatua. Eikä kiinalaisilla kustannuksilla eurooppalaista. Jenkit ajelehtivat siinä välimaastossa. Mutta saas nähdä. Pääomalla ei ole kotimaata, ei myöskään tuotantolinjoilla.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
huh, hieman kyllä tuntuu että muotilijat on lähinnä kopioinu noita juttuja muilta merkeiltä. aika hanurista kyllä tommoset "fuskaajat". noitten kärryjen tuonti EU-alueelle pitäs kyllä kieltää vikkelästi. ihan vaan muodon vuoksi. ja toisaalta johan noita kaikki idänihmeitä on jo tarpeeks kiusana täällä muuteskin
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Vielä on vähän opettelemista esimerkiksi turvallisuusasioissa.
Brilliance BS6 kolaritestissä:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=54660
http://www.autoblog.com/2007/06/22/bril ... thing-but/ okso po engelska
http://www.autoblog.com/photos/brillian ... rash-test/ kuvat suurempina
http://www.youtube.com/watch?v=XFrwfv1dc68 video
Lisäbonuksena vielä hengenvaarallinen kiinalainen maasturirengas:
http://online.wsj.com/article_email/SB1 ... DU5Wj.html
Brilliance BS6 kolaritestissä:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=54660
http://www.autoblog.com/2007/06/22/bril ... thing-but/ okso po engelska
http://www.autoblog.com/photos/brillian ... rash-test/ kuvat suurempina
http://www.youtube.com/watch?v=XFrwfv1dc68 video
Lisäbonuksena vielä hengenvaarallinen kiinalainen maasturirengas:
http://online.wsj.com/article_email/SB1 ... DU5Wj.html
I drive an Opel. What's your excuse?
Nykyisin kaikki brittimerkit ovat ulkomaisessa omistuksessa; ravintoketjun huipulla RR BMW:n hoivissa ja ruohonjuuritasolla MG kiinalaisen SAIC:n hallussa. Morris Garages täyttää merkkinä tänä vuonna 90 v.
http://www.autoexpress.co.uk/car-review ... -road-test
Tässä nettiauton MG:t
http://www.nettiauto.com/mg/kaikki
-merkin paluuta manner-Eurooppaan odotellen.
http://www.autoexpress.co.uk/car-review ... -road-test
Tässä nettiauton MG:t
http://www.nettiauto.com/mg/kaikki
-merkin paluuta manner-Eurooppaan odotellen.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
http://fi.wikipedia.org/wiki/GeelyWikipedia kirjoitti:Geely osti ruotsalaisen Volvon henkilöauto-osaston yhdysvaltalaiselta Fordilta. Kauppa varmistui maaliskuussa 2010.
Kiinassa on joskus tullut sen verran oltua, että väitän legendan kiinalaisten ruudin keksimisestä lähes tuulesta temmatuksi.
Oma hypoteesini on, että ruuti on keksitty jossakin lähi-idässä ja kiinalaiset ovat kehittäneet tavan tuottaa sitä valtavia määriä lähes ilmaiseksi ja siksi kiinalaisia luullaan sen keksijäksi.
Jos kerran niin kekseliästä porukkaa ovat, niin miksi lopettivat hyvin alkaneen kesijänuran siihen ruutiin. Kysyn vaan
Mutta joo. Tuotantotekniikan kiinalaiset osaa eikä varmasti kauan mene kun sieltä alkaa tulla hintaansa nähden ihan käyttökelpoista kamaa. Aikaa varmaan menee kuitenkin jonkun verran, ennen kuin museoivat ensimmäisen miljoona kilsaa ajetun kiinanraudan.
Siellä kun ei varman päälle mitään tehdä, vaan systeemi on tehdä nippa nappa riittävää, tai vähän alle. Onneksi kaikki kurat myydään kotimaassa ja ulos lähtee paras.
Jeremy aika hyvin kirjassaan tuota käsitteli kun Köyhien Ihmisten Autoa testasi. Eli sisämarkkinoille tehtyjä vehkeitä, jotka kyllä kelpaa autoja ennen näkemättömälle kansalle, mutta ei länkkäreille. KIA kelpaa kuitenkin monelle länkkärillekin nykyään. Pelottaa
Oma hypoteesini on, että ruuti on keksitty jossakin lähi-idässä ja kiinalaiset ovat kehittäneet tavan tuottaa sitä valtavia määriä lähes ilmaiseksi ja siksi kiinalaisia luullaan sen keksijäksi.
Jos kerran niin kekseliästä porukkaa ovat, niin miksi lopettivat hyvin alkaneen kesijänuran siihen ruutiin. Kysyn vaan
Mutta joo. Tuotantotekniikan kiinalaiset osaa eikä varmasti kauan mene kun sieltä alkaa tulla hintaansa nähden ihan käyttökelpoista kamaa. Aikaa varmaan menee kuitenkin jonkun verran, ennen kuin museoivat ensimmäisen miljoona kilsaa ajetun kiinanraudan.
Siellä kun ei varman päälle mitään tehdä, vaan systeemi on tehdä nippa nappa riittävää, tai vähän alle. Onneksi kaikki kurat myydään kotimaassa ja ulos lähtee paras.
Jeremy aika hyvin kirjassaan tuota käsitteli kun Köyhien Ihmisten Autoa testasi. Eli sisämarkkinoille tehtyjä vehkeitä, jotka kyllä kelpaa autoja ennen näkemättömälle kansalle, mutta ei länkkäreille. KIA kelpaa kuitenkin monelle länkkärillekin nykyään. Pelottaa
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Samaa mieltä! Oot varmaan ollu puolmiljoonaa ajetun taksi-Santanan takapenkillä? Se lienee kestävin kiinalainen kapistus jossa itse olen ollut. Kytkimen ja alustan kunto on yleensä aika heikko (auto paukkuu ja rutisee ja välykset tuntuu takapenkille asti). Yrittävät säästää bensaa ja ajavat aina liian suurella vaihteella (kolmonen päälle melkein heti lähdöstä).ram kirjoitti:Kiinassa on joskus tullut sen verran oltua, että väitän legendan kiinalaisten ruudin keksimisestä lähes tuulesta temmatuksi.
Oma hypoteesini on, että ruuti on keksitty jossakin lähi-idässä ja kiinalaiset ovat kehittäneet tavan tuottaa sitä valtavia määriä lähes ilmaiseksi ja siksi kiinalaisia luullaan sen keksijäksi.
Jos kerran niin kekseliästä porukkaa ovat, niin miksi lopettivat hyvin alkaneen kesijänuran siihen ruutiin. Kysyn vaan
Mutta joo. Tuotantotekniikan kiinalaiset osaa eikä varmasti kauan mene kun sieltä alkaa tulla hintaansa nähden ihan käyttökelpoista kamaa. Aikaa varmaan menee kuitenkin jonkun verran, ennen kuin museoivat ensimmäisen miljoona kilsaa ajetun kiinanraudan.
Siellä kun ei varman päälle mitään tehdä, vaan systeemi on tehdä nippa nappa riittävää, tai vähän alle. Onneksi kaikki kurat myydään kotimaassa ja ulos lähtee paras.
Jeremy aika hyvin kirjassaan tuota käsitteli kun Köyhien Ihmisten Autoa testasi. Eli sisämarkkinoille tehtyjä vehkeitä, jotka kyllä kelpaa autoja ennen näkemättömälle kansalle, mutta ei länkkäreille. KIA kelpaa kuitenkin monelle länkkärillekin nykyään. Pelottaa
Kyllä Kiina on sellainen maa että...maidonvastikkeeseenkin laitetaan melamiinia ja kaikessa muussakin fuskataan mahdollisimman paljon tai ainakaan ei ylisuunnitella/-valmisteta.
Hyvin tuo Great Wall Hoover 5 rypöö taigalla. Näitä muuten näkee nykyään paljon Lapissa venäläisten turistien sompaillessa täällä lomillaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V92U1x6gaso[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V92U1x6gaso[/youtube]
Laitetaanpa lisää kuvaa Great Wall Hover H5 mallista. Eikös tämä automalli saanut törmäystestista täydet viisi pinnaa? Paremmin tuo auto kulkee maastourilla kuin valtaosa nykyisin Suomessa myytävänä olevat nk. citymaasturit! Tässä autossa sentään jokainen pyörä vetää aina, eikä voimansiirto tee tenää haldex-kytkimen kuumennuttua. Etenemisen osalta Subaru Forester ja Toyota Rav on surkeita esityksia verrattuna tähän kiinalaisen Great Wall tehtaan Hover H5 malliin!
Milloin lie tulee Suomeen?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YTr0t1vznJk[/youtube]
Milloin lie tulee Suomeen?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YTr0t1vznJk[/youtube]
IL Kiinassa: Ainutlaatuisessa ensikoeajossa uusi automerkki Denza
http://www.iltalehti.fi/autot/2014111418836740_au.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Denza
http://www.iltalehti.fi/autot/2014111418836740_au.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Denza
KUVAT: Kiinalaiset kopioautot - testaa tunnistatko alkuperäisen
http://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/ ... ?ocid=iehp
http://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/ ... ?ocid=iehp
Mikseipä sitä auton visuaalista ilmettä voisi kopioida siinä missä Marimekko-kuosiakin.
Muussa mielessä autojen vertaileminen keskenään ei oikein tee oikeutta kummallekaan osapuolelle.
Muussa mielessä autojen vertaileminen keskenään ei oikein tee oikeutta kummallekaan osapuolelle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teknologiansiirto"Japanin avautuminen" - tai ainakin Japanin nykyaikaistuminen - 1800-luvun jälkipuolella käynnistyi Yhdysvaltain laivaston väkivallan uhkan alla, mutta johti siihen, että japanilaisia lähetettiin järjestelmällisesti nk. länsimaihin opiskelemaan. Tämä johti maan teollistumiseen, joka kehitys voimistui hävityn toisen maailmansodan jälkeen jolloin Yhdysvallat toi laatuajattelun Japaniin eräänlaisena sodanjälkeisenä elvytystoimena. Japani teollisuus käytti erästä teknologiansiirtokeinoa, Yhdysvaltain ja Euroopan teollisuuden kopioimista, ainakin 1960-luvun loppuun asti. Sittemmin Aasian nk. tiikerivaltiot ja lopulta Kiinan kansantasavalta on käyttänyt tätä, tosin itse teknologia esimerkiksi CD-levyjen valmistuksessa on kaikkien saatavilla ja kopiointi liittyy muiden tuoteoikeuksien hyväksikäyttöön kuin ennen.
Suomen teollisuus teki ennen sotakorvauksia Neuvostoliitolle lähinnä lisenssivalmistusta. Eräs tapaus teknologiansiirrosta sotakorvauksissa on alun perin lautatarhoille rakennetut lukkitrukit. Neuvostoliittolainen osapuoli toimitti valokuvia Neuvosto-Karjalassa toimineesta trukista, joka oli tehty Yhdysvalloista Neuvostoliittoon muuttaneen ihmisen kuvauksen perusteella. Valtion lentokonetehdas suunnitteli tämän perusteella toimivan laitteen. Myöhemmin tästä kehittyi Partekin merkittävä satamatrukki. (VALMET-teos)
Taitaa Rollsin osalta olla niin että BMW omistaa oikeudet tehdä autoa ja saa käyttää niissä Rolls-Royce tuotemerkkiä. Varsinaisesti merkkiä he eivät omista, sen omistaa edelleenkin Rolls-Royce Plc.Laaksonen kirjoitti:Nykyisin kaikki brittimerkit ovat ulkomaisessa omistuksessa; ravintoketjun huipulla RR BMW:n hoivissa ja ruohonjuuritasolla MG kiinalaisen SAIC:n hallussa.
Ensimmäinen kiinalaisauto vihdoin Suomeen? Julkistus jo parin viikon päästä
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-141 ... m-auto-etp
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-141 ... m-auto-etp
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kiinaiset itse sanovat että kopioivat Corollan, mikä ainakin täkapään kuvasta näyttää vahvasti samalta.
Hinnaksi ilmoitetaan 8600 dollaria. Kelpaisi tännekin tuolla hinnalla jos turvallisuus on kohdallaan. Tosin hinta tulee Suomessa olemaan tonnia tai paria vaille sama kuin Corollalla, niin taidan edelleen pysyä käytetyissä taksimersuissa.
Hinnaksi ilmoitetaan 8600 dollaria. Kelpaisi tännekin tuolla hinnalla jos turvallisuus on kohdallaan. Tosin hinta tulee Suomessa olemaan tonnia tai paria vaille sama kuin Corollalla, niin taidan edelleen pysyä käytetyissä taksimersuissa.
kyllä jos tuo hinta on pari, kolme tonnia alempi kuin vastaavat muut valtamerkit, menee se varmasti kaupaksi. Käy kuin toyotalle 40v sitten. Eli putsasi pöydän kokonaan itselleen (ja muille oman maansa kilpailijamerkeille).
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Lehtitieto: Suomeen uusi automerkki Koreasta
-Muistaako joku vielä tämän Mersu-moottorisen Korean kummajaisen:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1412712083KL kirjoitti:Tekniikan Maailma pyöräytti huhumyllyn uuteen suuntaan keskiviikkoisella jutullaan, jonka mukaan merkki olisikin korealainen SsangYong. Ensimmäinen maahantuotava malli voisi olla pienemmän kokoluokan katumaasturi, joka kantaa tyyppimerkkiä Tivoli. Se on täysin uusi automalli, joka on tulossa myyntiin kotimassaan vuoden 2015 alussa.
Vuonna 1964 perustettu SsangYong on Etelä-Korean neljänneksi suurin autonvalmistaja, joka ajautui talousvaikeuksiensa jälkeen intialaisen Mahindra & Mahindran haltuun vuonna 2011. Korealaisyhtiöllä on historiansa Suomessakin. Inchcape Motors toi SsangYongin Musso-maasturia maahan parikymmentä vuotta sitten.
-Muistaako joku vielä tämän Mersu-moottorisen Korean kummajaisen:
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell