Kiinalaiset!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Kiinalaiset!

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Mitenkähän mahtoo vaikuttoo Euroopan automarkkinoille koko ajan tulevat uudet automerkit? Autobildissä käsiteltiinkin tätä aihetta. Pääasiassa uudet automerkit ovat Kiinasta. PElottavaa! LAndwindhän sai heti potkut Saksan markkinoilta surkean kestävyytensä takia.
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kyllä se niin vaikuttaa että lähes jokainen autovalmistaja on p*skat housuissa odottamassa Kiinalaisten ryntäystä.

Noh, ehkä Rolls Roycen ja Bentleyn päämajassa ei tarvi olla kovin huolissaan.

Itämaan pojat oppivat nopeaan ja jossain vaiheessa tuotteet alkavat varmasti olla kilpailukykyisiä esimerkiksi Korealaisten automerkkien kanssa, mutta hinta on halvempi.

Yhdysvalloissa tilanne on samanlainen henkilöautopuolella. Kiinalaisten maahantulosta on puhuttu jo joku vuosi mutta vielä ei ole ratkaisevaa läpilyöntiä tapahtunut sielläkään.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Cadillac SLS from China, Why does China get the good stuff?

Auto valmistetaan köyhille kiinalaisille ja jenkit kuolaavat sitä usa:ssa. Tuskin kelpaisivat suomalaisille :roll:

http://www.cheersandgears.com/forums/in ... =13316&hl=

First Chinese-designed car in U.S. will be the Buick LaCrosse

http://www.autoblog.com/2007/03/19/firs ... -lacrosse/

Chinese carmakers now doing mashups! Meet the Lexiac RX Torrent

http://www.autoblog.com/2007/04/22/chin ... x-torrent/

http://www.autoblog.com/category/china/
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Hyi kamala mitä riisipusseja, YÖK! :lol:
Joku Chinese student vois kyllä alkaa kauppaamaan niitä ovelta sän... ovelle. :idea:

Oli muuten tuossa viimoisessa "aavistus" BMW:n keulasta revittyä ilmettä...
Kuva
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tenta kirjoitti:Cadillac SLS from China, Why does China get the good stuff?

Auto valmistetaan köyhille kiinalaisille ja jenkit kuolaavat sitä usa:ssa. Tuskin kelpaisivat suomalaisille :roll:

http://www.cheersandgears.com/forums/in ... =13316&hl=

First Chinese-designed car in U.S. will be the Buick LaCrosse

http://www.autoblog.com/2007/03/19/firs ... -lacrosse/

Chinese carmakers now doing mashups! Meet the Lexiac RX Torrent

http://www.autoblog.com/2007/04/22/chin ... x-torrent/

http://www.autoblog.com/category/china/
Arvon Tenta on aina asiassa :) . Oma mielipiteeni on tässä vaiheessa, että kiinalaiset keksivät ruudin, kompassin ja monta muutakin asiaa.
Pyöräkin on jo hallussa. Eurooppalaisílla kustannuksilla ei voida tuottaa kiinalaista laatua. Eikä kiinalaisilla kustannuksilla eurooppalaista. Jenkit ajelehtivat siinä välimaastossa. Mutta saas nähdä. Pääomalla ei ole kotimaata, ei myöskään tuotantolinjoilla.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

huh, hieman kyllä tuntuu että muotilijat on lähinnä kopioinu noita juttuja muilta merkeiltä. aika hanurista kyllä tommoset "fuskaajat". noitten kärryjen tuonti EU-alueelle pitäs kyllä kieltää vikkelästi. ihan vaan muodon vuoksi. ja toisaalta johan noita kaikki idänihmeitä on jo tarpeeks kiusana täällä muuteskin ;)
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Vielä on vähän opettelemista esimerkiksi turvallisuusasioissa.

Brilliance BS6 kolaritestissä:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=54660

http://www.autoblog.com/2007/06/22/bril ... thing-but/ okso po engelska

http://www.autoblog.com/photos/brillian ... rash-test/ kuvat suurempina

http://www.youtube.com/watch?v=XFrwfv1dc68 video



Lisäbonuksena vielä hengenvaarallinen kiinalainen maasturirengas:
http://online.wsj.com/article_email/SB1 ... DU5Wj.html
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nykyisin kaikki brittimerkit ovat ulkomaisessa omistuksessa; ravintoketjun huipulla RR BMW:n hoivissa ja ruohonjuuritasolla MG kiinalaisen SAIC:n hallussa. Morris Garages täyttää merkkinä tänä vuonna 90 v.
Kuva
http://www.autoexpress.co.uk/car-review ... -road-test Kuva
Tässä nettiauton MG:t
http://www.nettiauto.com/mg/kaikki
-merkin paluuta manner-Eurooppaan odotellen. :roll:
Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kuka omistaa Volvon?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Wikipedia kirjoitti:Geely osti ruotsalaisen Volvon henkilöauto-osaston yhdysvaltalaiselta Fordilta. Kauppa varmistui maaliskuussa 2010.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Geely :wink:
Kuva
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Kiinassa on joskus tullut sen verran oltua, että väitän legendan kiinalaisten ruudin keksimisestä lähes tuulesta temmatuksi.

Oma hypoteesini on, että ruuti on keksitty jossakin lähi-idässä ja kiinalaiset ovat kehittäneet tavan tuottaa sitä valtavia määriä lähes ilmaiseksi ja siksi kiinalaisia luullaan sen keksijäksi.

Jos kerran niin kekseliästä porukkaa ovat, niin miksi lopettivat hyvin alkaneen kesijänuran siihen ruutiin. Kysyn vaan :lol:

Mutta joo. Tuotantotekniikan kiinalaiset osaa eikä varmasti kauan mene kun sieltä alkaa tulla hintaansa nähden ihan käyttökelpoista kamaa. Aikaa varmaan menee kuitenkin jonkun verran, ennen kuin museoivat ensimmäisen miljoona kilsaa ajetun kiinanraudan.
Siellä kun ei varman päälle mitään tehdä, vaan systeemi on tehdä nippa nappa riittävää, tai vähän alle. Onneksi kaikki kurat myydään kotimaassa ja ulos lähtee paras.

Jeremy aika hyvin kirjassaan tuota käsitteli kun Köyhien Ihmisten Autoa testasi. Eli sisämarkkinoille tehtyjä vehkeitä, jotka kyllä kelpaa autoja ennen näkemättömälle kansalle, mutta ei länkkäreille. KIA kelpaa kuitenkin monelle länkkärillekin nykyään. Pelottaa :roll:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Jallmari
Viestit: 55
Liittynyt: 16.7.2011 23:57
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Jallmari »

Top Gearin pojat testaa kiinalaisia:

Osa 1

Osa 2
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Koska suomalaisten autokalusto on keskimäärin 11-12 vuotta vanhaa, tulee kiinalaisten autojen vitsaus meille sen verran myöhemmin Huhhuh :lol:
Olettaen että ne kestää sen ajan...
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

ram kirjoitti:Kiinassa on joskus tullut sen verran oltua, että väitän legendan kiinalaisten ruudin keksimisestä lähes tuulesta temmatuksi.

Oma hypoteesini on, että ruuti on keksitty jossakin lähi-idässä ja kiinalaiset ovat kehittäneet tavan tuottaa sitä valtavia määriä lähes ilmaiseksi ja siksi kiinalaisia luullaan sen keksijäksi.

Jos kerran niin kekseliästä porukkaa ovat, niin miksi lopettivat hyvin alkaneen kesijänuran siihen ruutiin. Kysyn vaan :lol:

Mutta joo. Tuotantotekniikan kiinalaiset osaa eikä varmasti kauan mene kun sieltä alkaa tulla hintaansa nähden ihan käyttökelpoista kamaa. Aikaa varmaan menee kuitenkin jonkun verran, ennen kuin museoivat ensimmäisen miljoona kilsaa ajetun kiinanraudan.
Siellä kun ei varman päälle mitään tehdä, vaan systeemi on tehdä nippa nappa riittävää, tai vähän alle. Onneksi kaikki kurat myydään kotimaassa ja ulos lähtee paras.

Jeremy aika hyvin kirjassaan tuota käsitteli kun Köyhien Ihmisten Autoa testasi. Eli sisämarkkinoille tehtyjä vehkeitä, jotka kyllä kelpaa autoja ennen näkemättömälle kansalle, mutta ei länkkäreille. KIA kelpaa kuitenkin monelle länkkärillekin nykyään. Pelottaa :roll:
Samaa mieltä! Oot varmaan ollu puolmiljoonaa ajetun taksi-Santanan takapenkillä? Se lienee kestävin kiinalainen kapistus jossa itse olen ollut. Kytkimen ja alustan kunto on yleensä aika heikko (auto paukkuu ja rutisee ja välykset tuntuu takapenkille asti). Yrittävät säästää bensaa ja ajavat aina liian suurella vaihteella (kolmonen päälle melkein heti lähdöstä).

Kyllä Kiina on sellainen maa että...maidonvastikkeeseenkin laitetaan melamiinia ja kaikessa muussakin fuskataan mahdollisimman paljon tai ainakaan ei ylisuunnitella/-valmisteta.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Hyvin tuo Great Wall Hoover 5 rypöö taigalla. Näitä muuten näkee nykyään paljon Lapissa venäläisten turistien sompaillessa täällä lomillaan.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V92U1x6gaso[/youtube]
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Laitetaanpa lisää kuvaa Great Wall Hover H5 mallista. Eikös tämä automalli saanut törmäystestista täydet viisi pinnaa? Paremmin tuo auto kulkee maastourilla kuin valtaosa nykyisin Suomessa myytävänä olevat nk. citymaasturit! Tässä autossa sentään jokainen pyörä vetää aina, eikä voimansiirto tee tenää haldex-kytkimen kuumennuttua. Etenemisen osalta Subaru Forester ja Toyota Rav on surkeita esityksia verrattuna tähän kiinalaisen Great Wall tehtaan Hover H5 malliin!
Milloin lie tulee Suomeen?


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YTr0t1vznJk[/youtube]
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

IL Kiinassa: Ainutlaatuisessa ensikoeajossa uusi automerkki Denza
Kuva
http://www.iltalehti.fi/autot/2014111418836740_au.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Denza
Kuva
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Toihan tulee helposti Suomen markkinoille, kun pannaan nimeksi Densa!
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

KUVAT: Kiinalaiset kopioautot - testaa tunnistatko alkuperäisen
Kuva
http://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/ ... ?ocid=iehp
Kuva
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Mikseipä sitä auton visuaalista ilmettä voisi kopioida siinä missä Marimekko-kuosiakin.
Muussa mielessä autojen vertaileminen keskenään ei oikein tee oikeutta kummallekaan osapuolelle.
"Japanin avautuminen" - tai ainakin Japanin nykyaikaistuminen - 1800-luvun jälkipuolella käynnistyi Yhdysvaltain laivaston väkivallan uhkan alla, mutta johti siihen, että japanilaisia lähetettiin järjestelmällisesti nk. länsimaihin opiskelemaan. Tämä johti maan teollistumiseen, joka kehitys voimistui hävityn toisen maailmansodan jälkeen jolloin Yhdysvallat toi laatuajattelun Japaniin eräänlaisena sodanjälkeisenä elvytystoimena. Japani teollisuus käytti erästä teknologiansiirtokeinoa, Yhdysvaltain ja Euroopan teollisuuden kopioimista, ainakin 1960-luvun loppuun asti. Sittemmin Aasian nk. tiikerivaltiot ja lopulta Kiinan kansantasavalta on käyttänyt tätä, tosin itse teknologia esimerkiksi CD-levyjen valmistuksessa on kaikkien saatavilla ja kopiointi liittyy muiden tuoteoikeuksien hyväksikäyttöön kuin ennen.

Suomen teollisuus teki ennen sotakorvauksia Neuvostoliitolle lähinnä lisenssivalmistusta. Eräs tapaus teknologiansiirrosta sotakorvauksissa on alun perin lautatarhoille rakennetut lukkitrukit. Neuvostoliittolainen osapuoli toimitti valokuvia Neuvosto-Karjalassa toimineesta trukista, joka oli tehty Yhdysvalloista Neuvostoliittoon muuttaneen ihmisen kuvauksen perusteella. Valtion lentokonetehdas suunnitteli tämän perusteella toimivan laitteen. Myöhemmin tästä kehittyi Partekin merkittävä satamatrukki. (VALMET-teos)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teknologiansiirto
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Höömy kirjoitti:Toihan tulee helposti Suomen markkinoille, kun pannaan nimeksi Densa!
Onkohan se kovakin syömään Bensaa. :lol:
Kein siknatuur
Catiska
Viestit: 62
Liittynyt: 21.2.2007 22:41
Paikkakunta: Suur-Joutseno

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Laaksonen kirjoitti:Nykyisin kaikki brittimerkit ovat ulkomaisessa omistuksessa; ravintoketjun huipulla RR BMW:n hoivissa ja ruohonjuuritasolla MG kiinalaisen SAIC:n hallussa.
Taitaa Rollsin osalta olla niin että BMW omistaa oikeudet tehdä autoa ja saa käyttää niissä Rolls-Royce tuotemerkkiä. Varsinaisesti merkkiä he eivät omista, sen omistaa edelleenkin Rolls-Royce Plc.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ensimmäinen kiinalaisauto vihdoin Suomeen? Julkistus jo parin viikon päästä
Kuva
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-141 ... m-auto-etp
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kiinaiset itse sanovat että kopioivat Corollan, mikä ainakin täkapään kuvasta näyttää vahvasti samalta.

Hinnaksi ilmoitetaan 8600 dollaria. Kelpaisi tännekin tuolla hinnalla jos turvallisuus on kohdallaan. Tosin hinta tulee Suomessa olemaan tonnia tai paria vaille sama kuin Corollalla, niin taidan edelleen pysyä käytetyissä taksimersuissa.

Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä jos tuo hinta on pari, kolme tonnia alempi kuin vastaavat muut valtamerkit, menee se varmasti kaupaksi. Käy kuin toyotalle 40v sitten. Eli putsasi pöydän kokonaan itselleen (ja muille oman maansa kilpailijamerkeille).
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Lehtitieto: Suomeen uusi automerkki Koreasta
KL kirjoitti:Tekniikan Maailma pyöräytti huhumyllyn uuteen suuntaan keskiviikkoisella jutullaan, jonka mukaan merkki olisikin korealainen SsangYong. Ensimmäinen maahantuotava malli voisi olla pienemmän kokoluokan katumaasturi, joka kantaa tyyppimerkkiä Tivoli. Se on täysin uusi automalli, joka on tulossa myyntiin kotimassaan vuoden 2015 alussa.

Vuonna 1964 perustettu SsangYong on Etelä-Korean neljänneksi suurin autonvalmistaja, joka ajautui talousvaikeuksiensa jälkeen intialaisen Mahindra & Mahindran haltuun vuonna 2011. Korealaisyhtiöllä on historiansa Suomessakin. Inchcape Motors toi SsangYongin Musso-maasturia maahan parikymmentä vuotta sitten.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1412712083
-Muistaako joku vielä tämän Mersu-moottorisen Korean kummajaisen:
Kuva :?: :roll:
Kuva
Antikainen
Viestit: 72
Liittynyt: 29.6.2012 15:13
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Antikainen »

Muistan! Kylällä oli jollain koneyrittäjällä tuommonen uutena. Ei oo vieläkään silmä tottunu tuohon ulkonäköön.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kiinalaisia kuorma-autoja Euroopan markkinoille:
Kuva
http://www.trucksplanet.com/index.php?id=886
Kuva
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuollaista Mussoa tuli aikoinaan oikein kuolattua, mutta ostamatta jäi kuitenkin.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”