Moottori tärisee ja öljynkulutus
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
Moottori tärisee ja öljynkulutus
eli mistä voi johtua moottorin tavallista voimakkaampi tärinä ja savutus tyhjäkäynnillä? eli joko kylmänä käynnistäessä, tai sitten n. tunnin päästä edellisestä ajosta moottori saattaa täristä ja savuttaa. vähän matkan (500m->) päästä auton tyhjäkäynti on normaali.
mikä on ns. tavallisen öljynkulutuksen yläraja. ja mikä öljy sopii parhaiten 200D paljon ajettuun mb:hen?
mikä on ns. tavallisen öljynkulutuksen yläraja. ja mikä öljy sopii parhaiten 200D paljon ajettuun mb:hen?
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
mulla oli edellisessä mersussa samanlaisia oireita kylmäkäynnistyksen jälkeen, vikana siinä oli että kakkospytyn hehku oli pimeenä( ja lähti kuitenkin -20pakkasesta käyntiin vaikka yks hehku oli pimeenä)
Ja tuohon öljynkulutukseen voin sanoa että itellä se edellinen mersu vei noin litran öljynvaihto välillä(10 000km välein ja oli vanha taksi jolla ajettu se kuuluisa miljoona kilsaa)
Ja tuohon öljynkulutukseen voin sanoa että itellä se edellinen mersu vei noin litran öljynvaihto välillä(10 000km välein ja oli vanha taksi jolla ajettu se kuuluisa miljoona kilsaa)
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
Mittaa vastusmittarilla hehkureleen puoleisesta päästä johdoista, ehyen hehkun vastus on 0,5-1.5 ohmia riippuen lämpötilasta.
Hehkut voi vaihtaa ihan tavallisilla avaimilla, tarvitset pitkän 12 mm hylsyn, räikän, jatkoja, "mutkakappaleen" jne....
Öljynkulutus noissa koneissa on yleensä lähes olematonta, jospa se tasaantuu kilometrien myötä.
Hehkut voi vaihtaa ihan tavallisilla avaimilla, tarvitset pitkän 12 mm hylsyn, räikän, jatkoja, "mutkakappaleen" jne....
Öljynkulutus noissa koneissa on yleensä lähes olematonta, jospa se tasaantuu kilometrien myötä.
wiimax.fi
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
en tiedä onko tällä mitään väliä, mutta takimmaiseen hehkuun menevässä metalliputkessa tuntuu huomattavasti kovempi "isku" kuin muista putkista. Ja kun pitää metallista meisseliä hennosti riippuen sitä vasten niin sekin "kilisee".
onko jollain ideoita mitä se voi tarkoittaa vai onko se ihan tavallista?
onko jollain ideoita mitä se voi tarkoittaa vai onko se ihan tavallista?
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
jos syöttöputken läpi tuntuu isku, niin epäilemättä suutin pois ja korjaukseen tai jos on toinen suutin niin paikalle. se vuotaa solkenaan läpi ja se isku mikä tuntuu on syöttöpompun isku mikä tavallaan kolahtaa pohjaan saakka. muissa suuttimissa jouset jaksaa pitää sen paineen sinne paine rajaan asti niin sitä iskua ei tunnu. pitemmän päälle saattaa rikkoa paikkoja kun tulee ylimäärästä polttoainetta sylinteriin jota ei jaksa polttaa pois. aiheuttaa runsasta tärinää koneeseen kun palamatonta ainetta on sylinterissä (loppuu happi ja siksi ei pala kaikki) palaa sitten putkessa muodostaen runsasta sinistä savua.
Kannenpulteissa on tietty kiristysmomentti ja joku tällä foorumilla kertoo sen varmaankin, mulla ei ole ylhäällä niitä ja ulkoa en muista
Kannenpulteissa on tietty kiristysmomentti ja joku tällä foorumilla kertoo sen varmaankin, mulla ei ole ylhäällä niitä ja ulkoa en muista
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
periaatteessa pystyy. mutta tarttee olla muistaakseni pitkä 27mm hylsy, tukeva 17mm lenkki. ja nuo kaikki suuttimet kannattaa säädättää samalla kertaa nii pääsee helpolla. suutinten kanssa kannattaa olla tarkkana jo siinä vaiheessa kun niitä irrottaa että se ympäristö on puhdas, mielummin vaikka pesee sen ympäristön ja kuivailee ettei irrottaessa tipu soraa sinne esikammioon. ja siellä suuttimen alla on kupariprikka jonka uusiminen ei ole huono idea samalla. jos ottaa kaikki pois pääsee ilmaamaan järjestelmää joko pitkään starttaamalla tai sitten käynnistämällä yksi suutinputki löysällä.. ja kun lähtee kirraa sen putken. yleensä kun suuttimet tulee huollosta on niissä sisällä polttoainetta ettei tuota jälkimmäistä konstia välttämättä tarvitse.
tuollasta hylsyä ei kovin monella maallikolla taida olla kotosalla...
tuollasta hylsyä ei kovin monella maallikolla taida olla kotosalla...
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 30.1.2007 14:50
Suutin vaihdettu, ja samat oireet jatkuu.. huomasin että savutus ja tärinä loppuu ku kierrokset on yli 1500 ja moottori hyrrää hyvin aina 3000 saakka. mikäköhän seuraavaksi vaihtoon? eli moottori tärisee tyhjäkäynnillä ja savuttaa sinistä savua. ja lämpimänä moottori käy tyhjäkäynnillä hivenen epätasaisesti/katkonaisesti ja saattaa välillä täristää ihan vähän.. eli ei hyrrää iha niinku pitäis..