124 300 TE 24v -91:n Käyntihäiriöt

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
luotsakone
Viestit: 49
Liittynyt: 24.1.2007 11:27
Paikkakunta: kajjaani

124 300 TE 24v -91:n Käyntihäiriöt

Viesti Kirjoittaja luotsakone »

Kertokaapas Bensa monivena Gurut, mikä tota vois vaivata,kun tyhjäkäyntiseilaa,välillä käy matalalla ja täristää hetken ja välillä huutaa toista tonnia noin korva kuulolta(kiekka mittari ei jostain syystä pelaa??) :roll: Matka vauhdissa toimii normaalin tuntosesti! Onko tässä Eri sytytys laitteet kun coupessa,siinä kannen alla 3-puolaa Tässä taas Jakaja edessä ja siitä johdot tulpille!! Vai onko ihan eri moottorityyppi :oops: Kyllä tässä se 220 Hp:tä joskus ollu, miten lie nyt kun kilsoja jo 289t. Auttakee , en näistä bensoista ymmärrä, riisseleistä jotain...jos sitten niistäkään :wink:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No onko tämä taas se kuuluisa joutokäynnintasain-moottori-lisäilmaluisti-probleemi?
Pro HVM
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2333
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Tekeekö kylmänä läpimänä molempina.??

Tarkistus pakoputki ehyt mitattu happi % yli 5 johtopäätös imusarjavuoto esimerkiksi. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
luotsakone
Viestit: 49
Liittynyt: 24.1.2007 11:27
Paikkakunta: kajjaani

Viesti Kirjoittaja luotsakone »

Lämpimänä teki joo siten että kävi matalalla ja ei millään meinannut saada pysähtymisen jälkeen liikkeelle(tomaattilaatikko) kun nakkas D:lle niin sammu,piti houkutella! Myyjän mukaan nestettä hävitti kohtuuttomasti( Epäili kannen tiivistettä) mutta ei tuo 150km:n siirtomatkalla lisätä tarvinnu, niin leima loppunu jo tammikuussa 8) EX omistaja ollut leimalle menossa ja pakokaasutestinki käynyt ja se ok! kun alkanut tyhjäkäynnillä huutaa ja lämpimänäkin :roll: Tulpanjohdoista meinasin aloittaa ja avasin kopan niin normaali johtosarja siellä on eikä 3-puola systeemi, vaihtuuko sitten konetyyppi jossain vuosimallissa?? Sen verran katoi pakoputkeea et vuotaahan se tkaa jostain, oisko liitos tai reikä :cry: mut en oo ajanut nyttemmin, meinasin jos kohtuuvella leimalle sais :) Kuulostaa monivenasissa olevan näitä " häiriöitä" Vai tuntuuko vain :wink:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2333
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Olen jossain jo vastannut ne mahdollisuudet mitkä johtuu kun käynti kylmänä altoilee.
Lisäksi jos aaltoilee lämpimänä:

- ilmamäärämittarin lautanen tai määräjakajan mäntä ei pääse liikimaan vapaasti.
-Ohjauspaineen säädin antaa liian suuren ohjauspaineen./tai pienen.
:shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
luotsakone
Viestit: 49
Liittynyt: 24.1.2007 11:27
Paikkakunta: kajjaani

Viesti Kirjoittaja luotsakone »

cdi kirjoitti:Olen jossain jo vastannut ne mahdollisuudet mitkä johtuu kun käynti kylmänä altoilee.
Lisäksi jos aaltoilee lämpimänä:

- ilmamäärämittarin lautanen tai määräjakajan mäntä ei pääse liikimaan vapaasti.
-Ohjauspaineen säädin antaa liian suuren ohjauspaineen./tai pienen.
:shock:

Jep! Koetinkin noita topiikkeja selata :oops: On vaan vieraita nää bensan häiriöt? 12v. 4-matikki kävi kun kello,tulpan johdot kun vaihto uusiin ja tulpat,mut taitaa nää 24:set olla eri tekniikkaa :roll: Täytynee tutkiskella sanomasi kohteita, Kiitosta vaan sulle :)
Avatar
AkiVaa
Viestit: 32
Liittynyt: 22.8.2006 20:01
Paikkakunta: Myllykoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Saattas olla imuvuoto. Tutkiskele ruiskun lähistön kumiputket ja kumikaukalo.

Tosiaan 300 24v on jakajapeli ja 320 on sitten 3-puolasysteemi.
luotsakone
Viestit: 49
Liittynyt: 24.1.2007 11:27
Paikkakunta: kajjaani

Viesti Kirjoittaja luotsakone »

AkiVaa kirjoitti:Saattas olla imuvuoto. Tutkiskele ruiskun lähistön kumiputket ja kumikaukalo.

Tosiaan 300 24v on jakajapeli ja 320 on sitten 3-puolasysteemi.
Siis jää pois ne puolien virtajohto oikarit ja kalliit uusinnat :wink: Mut onko muuta oleellista eroa 12-venasiin, niinku tyyppivikojen määrä koneessa ja häiriökohteet :roll: Täytynee ruveta tutkii kun saa ton jäykkätulpanjohtosen kolmisatkun pumpun ensin kuntoon 8) Kiitosta sullekkin :)
Topi1
Viestit: 16
Liittynyt: 09.6.2007 12:40

Viesti Kirjoittaja Topi1 »

itsellä kiekkamittari temppuili ja muuta häikkää ---> syy oli MAS ohjainyksikkö löysällä. Siitä liittimestä painuu johdot ja kontakti siten huono. Itellä kanssa 300te24v -90
luotsakone
Viestit: 49
Liittynyt: 24.1.2007 11:27
Paikkakunta: kajjaani

Viesti Kirjoittaja luotsakone »

Topi1 kirjoitti:itsellä kiekkamittari temppuili ja muuta häikkää ---> syy oli MAS ohjainyksikkö löysällä. Siitä liittimestä painuu johdot ja kontakti siten huono. Itellä kanssa 300te24v -90

Eikö se MAS ollutkaan rikki testerin mukaan? Missä tämmöinen Aparaatti sijaitsee :roll: Joo kiekkamittari ei oo mulla toiminu koko aikana mitä auto ollut kesänäikana ajussa noin 1000km! Kulkee ja vetää hyvin, tyhjäkäynti vaan ei toimi aina ,eli välillä käy niin matalalla että sammuilee ja kun automaatti on :x keväällä ostaessa kun oli kylmää niin tyhjäkäynti huuti ja ei meinannu laskeutua ollenkaan? lämmettyään meni taas välillä niin, ettei jaksanut käydä :cry:
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

jokos on kunnossa?
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”