Saako kuvan käännettyä niin että pakosarjatkin näkyvät? Vai onko kyseessä ihan outo kasikonstruktio?dry kirjoitti: :wackit:
Pakosatja näyttää olevan ihan OK-värinen: hieman hapettumaa ja epätasainen valo
"Väykyn" ostajan opas.
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Onpas aika samanlainen tuo e430 kuin omakin, mitä nyt pikkusen erilainen konehuoneen puolelta Hyvin näyttää olevan varusteita, ja siistiltäkin näyttää... Yllättävän laiska numeroiden valossa, vaikka..kyllähän tuo varmasti riittävästi rientää.
Osta pois, ihmetellään sitten yhdessä kojetaulussa palavia valoja/vikatiloja
Osta pois, ihmetellään sitten yhdessä kojetaulussa palavia valoja/vikatiloja
Miehän vaan ennustinVilenin Herttua kirjoitti:Saako kuvan käännettyä niin että pakosarjatkin näkyvät? Vai onko kyseessä ihan outo kasikonstruktio?dry kirjoitti: :wackit:
Pakosatja näyttää olevan ihan OK-värinen: hieman hapettumaa ja epätasainen valo
Eikujoosiis imusarja (on nuo kasit niin erikoisia että menee imu- ja pakopuoli sekasin)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Joo, e420:han on tosin M119 koneella, kun E430 on M113... mutta mutta, tyytyväinen olen itse ollut kyllä.Vilenin Herttua kirjoitti:Guuglella kaivelin jotain tyypityksiä, joku valitteli että pykältää hitaasti kikdaunilla. No, Tarmo?Rässi66 kirjoitti:Onhan se Tarmokin survonut omalla E420 huoletta jo toistakymmentä kilometriä.
Ainoa käyntiongelma oli pieni heijaus tyhjäkäynnillä, mutta parin sadan investoinnilla korjaantui. Muuten on käynyt nätisti sekä talvella, että kesällä. Osta poies vaan, käy ajamassa muutamaa eri autoa, että saat kuvan miten sen kuuluu kulkea. Yksi tuttu käövi taannoin kokeilemassa jossain Kehä3:n liikeessä 420 farkkua, ja sanoi että oli ihan lahna verrattuna mun autoon...
Voiskos johtua ihan vain käytetystä moottorinpesuaineesta Eikös tuo ole alumiininen tuo imusarja ja jos oikein emäksisellä (vai happamalla?) pesee, niin pinta hapettuu hyvin tehokkaasti ruman näköinendry kirjoitti:Miehän vaan ennustinVilenin Herttua kirjoitti:Saako kuvan käännettyä niin että pakosarjatkin näkyvät? Vai onko kyseessä ihan outo kasikonstruktio?dry kirjoitti: :wackit:
Pakosatja näyttää olevan ihan OK-värinen: hieman hapettumaa ja epätasainen valo
Eikujoosiis imusarja (on nuo kasit niin erikoisia että menee imu- ja pakopuoli sekasin)
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Huh. Tällä hetkellä pahin kuume on laantunut ja äkkipikaiselta ostopäätökseltä vältyttiin, tässä auttoi sekä kiireinen viikonloppu, ei ehtinyt ajella katsomaan autoja, että viikonlopun rempasta aiheutuneet kulut. Tarkoittaa kuitenkin sitä, että auton haluttavuus ei ole vähentynyt mutta siitä on alettu hankkimaan lisää tietoa intervebistä atk-laitteiden avulla, vastaisen varalle.
Moottorista: Joku kehuu, että M119 on hienoin Mersun rakentama moottori, kestävä, edistyksellinen, melkein käsityönä tehty ja tarkasti koneistettu. Kaikin puoli thö maastöpiis, neliventtiilikasi ja kaikkea. M113 taas on tiivisteliimalla kokoon läpsitty kasa rautaromua, jossa tehtiin täyskäännös "Pojat nää ottais yhden venttiilin poijes, vaihtais sen sytytystulpaksi ja väittäis sen ison pakoventtiilin polttavan päästöjä paremmin!". M113 kuitenkin on muka sitten ominaisuuksiltaan parempi, jopa kestävämpi ja selvää edistystä M119:iin. Ristiriitaisista näkemyksistä huolimatta selvittelyt jatkuvat.
veppe, tuo imusarja on magnesiumia
"All M113s have aluminum engine blocks and aluminum SOHC cylinder heads. The cylinders are lined with silicon/aluminum, and the heads have 3 valves per cylinder. Other features include SFI fuel injection, fracture-split forged steel connecting rods, a one-piece cast camshaft, and a magnesium intake manifold."
Moottorista: Joku kehuu, että M119 on hienoin Mersun rakentama moottori, kestävä, edistyksellinen, melkein käsityönä tehty ja tarkasti koneistettu. Kaikin puoli thö maastöpiis, neliventtiilikasi ja kaikkea. M113 taas on tiivisteliimalla kokoon läpsitty kasa rautaromua, jossa tehtiin täyskäännös "Pojat nää ottais yhden venttiilin poijes, vaihtais sen sytytystulpaksi ja väittäis sen ison pakoventtiilin polttavan päästöjä paremmin!". M113 kuitenkin on muka sitten ominaisuuksiltaan parempi, jopa kestävämpi ja selvää edistystä M119:iin. Ristiriitaisista näkemyksistä huolimatta selvittelyt jatkuvat.
veppe, tuo imusarja on magnesiumia
"All M113s have aluminum engine blocks and aluminum SOHC cylinder heads. The cylinders are lined with silicon/aluminum, and the heads have 3 valves per cylinder. Other features include SFI fuel injection, fracture-split forged steel connecting rods, a one-piece cast camshaft, and a magnesium intake manifold."
Kun olen jo jonkin aikaa sitten hurahtanut sekä internetin että V8 mersujen ihmeelliseen maailmaan ja kuvittelen ymmärtäväni molempien edut ja vaarat, niin ostaa pamautin eilen netistä e420t avantgarden. Pomppasin saman tien ilmalaivalla hakemaan ostosta; yllätys oli suuren suuri, kun myyjän kertomukset auton kunnosta, kirjallisuudesta ja historiasta tuntuivat pitävän paikkansa. Nyt on ensimmäiset 200 kilometriä kotimatkaa takana, ja peli käy kuin kello.
Mutta niin kuin myyjäkin (yli 30 vuotta alalla) tähdensi: halvinta ei kannata ostaa eikä myydä. Aukoton omistus- ja huoltohistoria ovat lähtökohtana onnistuneelle kaupalle.
Joka tapauksessa suosittelen ratkaisua lämpimästi kaikille autokuumeeseen sairastuneille. There is a cure
Mutta niin kuin myyjäkin (yli 30 vuotta alalla) tähdensi: halvinta ei kannata ostaa eikä myydä. Aukoton omistus- ja huoltohistoria ovat lähtökohtana onnistuneelle kaupalle.
Joka tapauksessa suosittelen ratkaisua lämpimästi kaikille autokuumeeseen sairastuneille. There is a cure
HVM: Kiitoksia kovasti, kuvia laitan a.s.a.p.
Huonoihin uutisiin kuuluu, että ensimmäinen parkkisakko on otettu. Makaan Köpiksessä Royal Radissonissa ja respatytön eilisen selvityksen mukaan kuvittelin, että takapihan parkkipaikka oli hotellin omaa. Vaan ei. Noh, eivät taida perään huudella kun on auto ulkomaan kilvissä.
Vaan jos e.m. ongelmat ovat ne ainoat joihin kotomatkan aikana törmään, olen tyytyväinen.
Huonoihin uutisiin kuuluu, että ensimmäinen parkkisakko on otettu. Makaan Köpiksessä Royal Radissonissa ja respatytön eilisen selvityksen mukaan kuvittelin, että takapihan parkkipaikka oli hotellin omaa. Vaan ei. Noh, eivät taida perään huudella kun on auto ulkomaan kilvissä.
Vaan jos e.m. ongelmat ovat ne ainoat joihin kotomatkan aikana törmään, olen tyytyväinen.
Laitappa piruuttas autolle pystyyn ihan oma topikki - on sitten mukava seurailla mitä sitä on tehty, miten, missä ja mitä maksoi + menikö hermot.gothammer kirjoitti:HVM: Kiitoksia kovasti, kuvia laitan a.s.a.p.
Huonoihin uutisiin kuuluu, että ensimmäinen parkkisakko on otettu. Makaan Köpiksessä Royal Radissonissa ja respatytön eilisen selvityksen mukaan kuvittelin, että takapihan parkkipaikka oli hotellin omaa. Vaan ei. Noh, eivät taida perään huudella kun on auto ulkomaan kilvissä.
Vaan jos e.m. ongelmat ovat ne ainoat joihin kotomatkan aikana törmään, olen tyytyväinen.
Parilla kaverilla on ollut 420, ja eipä niissä ole juuri ihmeitä vikoja ollut, että en sillä tuota edellistä kommenttia heittänyt.
Turvallista kotimatkaa.
väyrysen ostossa
Tere,
Tää on eka viesti tänne. Neljäs mese tulossa.
Historia:
260SE W126 - Myyty moottorivikaisena
300D W124 - Ajossa
Vito 112 CDI - Ajossa
Seuraava:
320 CDI A - Tykkään R6 moottoreista
Vaihto 300D W124 320 CDI W210:iin. Saas nähä miten äijän käy. Toi 300D on tosi hyvässä kunnossa mutta turbottomana laiska. Mitäs tässä muuta pitäis tehä kun tsekata noi ovet? Antakaas mersumiehet vinkkejä.
Tää on eka viesti tänne. Neljäs mese tulossa.
Historia:
260SE W126 - Myyty moottorivikaisena
300D W124 - Ajossa
Vito 112 CDI - Ajossa
Seuraava:
320 CDI A - Tykkään R6 moottoreista
Vaihto 300D W124 320 CDI W210:iin. Saas nähä miten äijän käy. Toi 300D on tosi hyvässä kunnossa mutta turbottomana laiska. Mitäs tässä muuta pitäis tehä kun tsekata noi ovet? Antakaas mersumiehet vinkkejä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jos luet tuon ensimmäisen artikkelin siellä kyllä on Dealeri tehnyt aika täydelliset ohjeet W210-hankintaan.
Tässä vielä muutamia omasta mielestäni tärkeitä tarkistuskohteita jotka kyllä saattoivat tulla tuolla aiemminkin mainittua:
Auton alusta: Tasauspyörästö on todennäköisesti hikoillut ainakin jonkin verran öljyä. Ei vaarallista mutta jos paksusti öljytöhnää ja/tai öljytippa tippumassa perämurikan pohjalta niin silloin alkaa olla stefaremontti ajankohtainen. Vaatii perämurikan irroituksen ja maksaa osineen, paikasta riippuen 200-500 euroa. Samalla kun auton alle kurkkiin niin kannattaa katsoa onko pohjaan tehty lisäsuojausta. Jos ei niin todennäköisesti pohja on enemmän tai vähemmän pintaruosteessa.
Koeajolle kannattaa ottaa matkustaja myös apumiehen paikalle. Istuintunnistimissa on ollut vikoja ja kun auto startataan niin SRS-valon tulee palaa n. sekunnin verran ja sitten sammua. Ajon aikana se ei saa syttyä tai vilkkua. Sitä apumien penkkiä kannattaa vielä painella hieman erikulmista kun auto on käynnissä ja jos SRS-valo syttyy niin penkkiremontti on tiedossa. Taas menee vajaa parisataa osaan ja työhön toinen mokoma.
Empä nyt heti muuta keksi tuonne Dealerin juttuun lisättäväksi.
Ja tervetuloa foorumille
Tässä vielä muutamia omasta mielestäni tärkeitä tarkistuskohteita jotka kyllä saattoivat tulla tuolla aiemminkin mainittua:
Auton alusta: Tasauspyörästö on todennäköisesti hikoillut ainakin jonkin verran öljyä. Ei vaarallista mutta jos paksusti öljytöhnää ja/tai öljytippa tippumassa perämurikan pohjalta niin silloin alkaa olla stefaremontti ajankohtainen. Vaatii perämurikan irroituksen ja maksaa osineen, paikasta riippuen 200-500 euroa. Samalla kun auton alle kurkkiin niin kannattaa katsoa onko pohjaan tehty lisäsuojausta. Jos ei niin todennäköisesti pohja on enemmän tai vähemmän pintaruosteessa.
Koeajolle kannattaa ottaa matkustaja myös apumiehen paikalle. Istuintunnistimissa on ollut vikoja ja kun auto startataan niin SRS-valon tulee palaa n. sekunnin verran ja sitten sammua. Ajon aikana se ei saa syttyä tai vilkkua. Sitä apumien penkkiä kannattaa vielä painella hieman erikulmista kun auto on käynnissä ja jos SRS-valo syttyy niin penkkiremontti on tiedossa. Taas menee vajaa parisataa osaan ja työhön toinen mokoma.
Empä nyt heti muuta keksi tuonne Dealerin juttuun lisättäväksi.
Ja tervetuloa foorumille
Moi
Olen harkitsemassa Paavon ostoa ja tiedossa olisi tuonti Paavo -97 300 TDT Avantgarde farmari hieman alle 200 tkm ajettu huoltokirjalla.
Sisustus on kunnossa, yksi ruostevaurio takakaaren alareunassa, kaikki öljyt vaihdettu, kaikilla varusteilla. Kunto on erinomainen sen jälkeen kun ruostovaurio on korjattu.
Koe-ajossa ei ilmennyt muita vikoja kun kovassa jarrutuksessa takapäästä kuulu "jurnutusta". Myyjä väitti jarrulevyt/palat ja lupasi vaihtaa ne myös.
Kysymys kuuluu onko kyseisestä Paavosta järkevää maksaa hieman alle 15 tonnia?
Olen harkitsemassa Paavon ostoa ja tiedossa olisi tuonti Paavo -97 300 TDT Avantgarde farmari hieman alle 200 tkm ajettu huoltokirjalla.
Sisustus on kunnossa, yksi ruostevaurio takakaaren alareunassa, kaikki öljyt vaihdettu, kaikilla varusteilla. Kunto on erinomainen sen jälkeen kun ruostovaurio on korjattu.
Koe-ajossa ei ilmennyt muita vikoja kun kovassa jarrutuksessa takapäästä kuulu "jurnutusta". Myyjä väitti jarrulevyt/palat ja lupasi vaihtaa ne myös.
Kysymys kuuluu onko kyseisestä Paavosta järkevää maksaa hieman alle 15 tonnia?
Tervetuloa foorumille, IsoDee !
("Kaikki varusteet" ei varmaankaan pidä kirjaimellisesti paikkaansa mutta eipä ne kaikki ihan välttämättömiä ole)
Noilla kilometreillä, kunto erinomainen ja kaikilla varusteilla mielestäni kyllä.Kysymys kuuluu onko kyseisestä Paavosta järkevää maksaa hieman alle 15 tonnia?
("Kaikki varusteet" ei varmaankaan pidä kirjaimellisesti paikkaansa mutta eipä ne kaikki ihan välttämättömiä ole)
Lueskelin juttusarjan läpi ja miltei jo alkoi kaduttaa kun väykyn itselleni tilasin. Saksasta on siis tulossa E270TCDIA -01. Auton luovutus pitäisi olla parinviikon päästä ja olo on hieman epävarma kun sitä sitten lähtee kattoon. Kannattaako noi konetilan suojamuovit purkaa pois, että näkee mahdolliset suutinvuodot ym? Jonnekkin nosturiin tai montun päälle auto varmaan kannattaa ajaa, että näkee alustan ym kunnon. Auton ruosteongelmat pitäisi olla korjattu tehtaan toimesta jo joten miten tämäs saa helpoiten tarkistettua. Vai riittääkö se että jos autossa ei vain ole ruostetta? Mahdollisuutta tällaisen ajamiseen ei ole ollut joten hyvät vinkit miten varmistaa koneen kunto ja tehojen määrä olis kiva kans kuulla. Mersulla olen aikanaan ajanut paljon joten yleisesti auto on tuttu, mutta tosiaan nyt ensimmäinen ns isomoottorinen olis kyseessä. Sekavaa kait tää kirjoittelu on mutta kun painii autokuumeen ja samalla epätietoisuuden rajamailla niin eikait siitä mitään järkevää tekstiä saa Kiitos kiittää hän!
Autokuume on valtiontalouden kannalta viisas ratkaisu.Loppis kirjoitti:painii autokuumeen ja samalla epätietoisuuden rajamailla niin eikait siitä mitään järkevää tekstiä saa Kiitos kiittää hän!
Hankkimasi auto on kyllä Linttaklubiin kuuluvan jäsenen mielestä kateutta herättävä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Noniin, tuleva mersumies ilmoittautuu. Tarkoituksena on vaihtaa perheen avensis-farkku tilavampaan dieselimersuun osittain tilantarpeen ja osittain valtion bensiinilaatu-uudistusten vuoksi (anjovikseen ei passaa e10). Väyrynen on tiloiltaan mieluinen (c-mese on liian pieni), ja nyt on oikeastaan vain murheena minkälainen malli pitäisi laittaa että pääsisi suht luotettavan auton pariin.
Aluksi mietein että 220cdi tai 270cdi, mutta kummassakin on ilmeisesti ne imusarjan läpät. Onko ne kalliit korjata/poistaa käytöstä? CDI/automaatti-yhdistelmissä on se Valeon jäähdytin, sitä en haluaisi alkaa korjaamaan... Onko vanhemmat syylärit varmempia (300td tai 290td)? Vai onko ongelma-Valeot vain 211-mallissa?
Aluksi mietein että 220cdi tai 270cdi, mutta kummassakin on ilmeisesti ne imusarjan läpät. Onko ne kalliit korjata/poistaa käytöstä? CDI/automaatti-yhdistelmissä on se Valeon jäähdytin, sitä en haluaisi alkaa korjaamaan... Onko vanhemmat syylärit varmempia (300td tai 290td)? Vai onko ongelma-Valeot vain 211-mallissa?
.
Kaikissa cdi-mersuissa on ne imusarjan läpät.
Mutta en nyt niin niistä huolehtisi.
Jos huolettaa, niin lastuttaa auton, tai poistattaa egr,n käytöstä, niin imusarjan pesun jälkeen varmaan kaikki kyllä toimii.
Väyrysessä on mielestäni vaan yksi "oikea" murhe, siinä kaikki ruostuu, ihan kaikki, muovinen maskikin.
Jos vaan ruosteettoman ja siistin löytää, niin aika hyvän vastineen rahallensa varmaan saa, kun nuo on niin huonossa huudossa.
Kaikki cdi-moottorit tuossa on niin paljon sukua toisilleen, ettei oikein minkäänlaisista eroista edes voi puhua.
Suorituskyky ja polttoaineen kulutus nousee pyttyjen suhteessa.
Se nelipyttyinen on kamalan pieniruokainen.
Kaikissa cdi-mersuissa on ne imusarjan läpät.
Mutta en nyt niin niistä huolehtisi.
Jos huolettaa, niin lastuttaa auton, tai poistattaa egr,n käytöstä, niin imusarjan pesun jälkeen varmaan kaikki kyllä toimii.
Väyrysessä on mielestäni vaan yksi "oikea" murhe, siinä kaikki ruostuu, ihan kaikki, muovinen maskikin.
Jos vaan ruosteettoman ja siistin löytää, niin aika hyvän vastineen rahallensa varmaan saa, kun nuo on niin huonossa huudossa.
Kaikki cdi-moottorit tuossa on niin paljon sukua toisilleen, ettei oikein minkäänlaisista eroista edes voi puhua.
Suorituskyky ja polttoaineen kulutus nousee pyttyjen suhteessa.
Se nelipyttyinen on kamalan pieniruokainen.
Joo, ruosteongelmista olenkin lukenut aika paljon. Mutta ruostuu nykyisestä 2003 avensiksestakin par´aikaa ikkunanpokat .
Kas kun Mersu ei ole siirtynyt sinkkikoreihin kuten Tojota siirtyi jo 90-luvun puolivälissä.
No, jos imusarja ja syyläri ei ole tuon kummempi ongelma niin sitten etsintä jatkukoon. 270:ssä on kyllä hienompi ääni ja kulku kuin 220:ssä mutta meille tuo kulutus merkkaa aika paljon. Kulkupuolella ei kuitenkaan ole niin väliä, kunhan se satanen löytyy lasiin normaaliin tahtiin ja ohi pääsee kun kaasun runttaa lattian tuntumaan. Varusteita pitää tietenkin olla ilmastointi ja penkinlämmittimet ja vetokoukku. Ja webasto kellolla. Ja farmari tietty. Ja tumma sisustus, joko kangas tai nahka. Eikai muuta kun etsimään.
Ja tuossahan sitä onkin ihan hyvä. Mutta mulla on Rovaniemelle matkaa 700km.
Kas kun Mersu ei ole siirtynyt sinkkikoreihin kuten Tojota siirtyi jo 90-luvun puolivälissä.
No, jos imusarja ja syyläri ei ole tuon kummempi ongelma niin sitten etsintä jatkukoon. 270:ssä on kyllä hienompi ääni ja kulku kuin 220:ssä mutta meille tuo kulutus merkkaa aika paljon. Kulkupuolella ei kuitenkaan ole niin väliä, kunhan se satanen löytyy lasiin normaaliin tahtiin ja ohi pääsee kun kaasun runttaa lattian tuntumaan. Varusteita pitää tietenkin olla ilmastointi ja penkinlämmittimet ja vetokoukku. Ja webasto kellolla. Ja farmari tietty. Ja tumma sisustus, joko kangas tai nahka. Eikai muuta kun etsimään.
Ja tuossahan sitä onkin ihan hyvä. Mutta mulla on Rovaniemelle matkaa 700km.
Mielestäni ei pikku ruoste haittaa, ainakaan yli 10v. vanhoissa, jotka ovat tapansa jo näyttäneet. Keväällä hiekkapuhaltaa ruosteet lokasuojan kaarista, etulokarin etualareunoista, ovien alareunoista, sivulistojen alta, takaluukun lukon ympäriltä ja laittaa kuntoon oikeilla aineilla. Öljyää kotelot lisäksi sisäpuolelta. Itse tehtynä se on pari sataa (kyljet maalattuna) ja liikkeissä yleensä alle 1500e. Saa ajella siistillä autolla muutaman vuoden, hyvässä lykyssä enempikin -ainakin itse tehtynä.tuikku kirjoitti:.
Väyrysessä on mielestäni vaan yksi "oikea" murhe, siinä kaikki ruostuu, ihan kaikki, muovinen maskikin.
Jos vaan ruosteettoman ja siistin löytää, niin aika hyvän vastineen rahallensa varmaan saa, kun nuo on niin huonossa huudossa.