Aurauskulmat edestä ei taida olla ihan kohillaan kun kattoo viime kesän ajettuja renkaita mutta voiko se aiheuttaa väpätystä?? Talvella se ei tehnyt sitä väpätystä. Vai onko vanteet kierot tai jotain vastaavaa?

Koska usein tasapainotetaan rengas keskireijästä.Se siis syy yksi. Toinen että menee hetken hienosti kun on kiinni.Sitten tärähtää koloon.Pultit antaa aina vähän periksi ja näin on vanne päin helvettiä napaan nähten.Ja kolmanneksi pultit voi olla vinoja ku mikkä ja vaikka napaan voitu tehdä kierteetkin päin persettä jne...dealer kirjoitti:OT: Miksikähän usein ollaan sitä mieltä että soviterenkaiden puuttuminen aiheuttaa tärinää ?
Njaa-a? Entäs jos keskireikä on sanotaanko 70mm ja mersun napa 66...jne. Pulttijako on 112 ja pultin paksuus vaikkapa 10mm. Vanne on hybridi - se on tehty käymään jokaiseen 112-jaolla olevaan autoon.dealer kirjoitti:OT: Miksikähän usein ollaan sitä mieltä että soviterenkaiden puuttuminen aiheuttaa tärinää ?
Ei ne varsinaisesti väänny vaan ottaa välyksensä toisaalle.Vanteen reijillä on tietty toleranssi.Navassa on oma toleranssi.Jokin kartio pultti ottaa ensin toisaalta kiinni kun toiselta.Että ei ne täysin keskeisesti ole millään.Vaikka olisikin niin kun kokeilet liikuttaa pulttia kierteessä ja toteat paljonko on välystä siinä kartion kohdalla huomaat että kun kaikki pultit ottaa toisaalta välyksen täysin toiselle puolelle niin kyllä se rengas siihen napaan nähden liikahtaa...ja napa on sorvattu yhdellä kiinnityksellä hyvinkin suurella todennäköisyydellä.Pultin kierteet on sitten siihenpäin päästelty ja ne saattaa olla ihan päin seiniäkin.dealer kirjoitti: Saapi nimittäin olla melko perusteellinen isku ajossa joka pultit vääntää.![]()
Ei taida olla reiän koolla merkitystä, kartio kyllä keskittää pultin eikä viidellä pultilla kiristetty vanne mihinkään liiku.Vanteen reijillä on tietty toleranssi
Eipä taida ainakan nailonista olla oli aika hintavaa pötkää ja se "veistävän"teräteko ei aivan minuuteissa olis syntyny.No onhan näitä korvaavia muoveja jos enempi tekis mutta ei 4 kpl viä vähemmän yhtä.HVM kirjoitti:Niin - jos ne keskitys/soviterenkaat olisivat tyystin joutavia, niin miksi niitä edes valmistettaisiin? No hyvä pisnes se kyllä on, omistani maksoin 20e/ sarja.![]()
Keskireikä keskittää vanteen - pultit kiristävät sen paikoilleen.
No nuo meikäläisen rinkulat on purseista päätellen valettuja.cdi kirjoitti:Eipä taida ainakan nailonista olla oli aika hintavaa pötkää ja se "veistävän"teräteko ei aivan minuuteissa olis syntyny.No onhan näitä korvaavia muoveja jos enempi tekis mutta ei 4 kpl viä vähemmän yhtä.HVM kirjoitti:Niin - jos ne keskitys/soviterenkaat olisivat tyystin joutavia, niin miksi niitä edes valmistettaisiin? No hyvä pisnes se kyllä on, omistani maksoin 20e/ sarja.![]()
Keskireikä keskittää vanteen - pultit kiristävät sen paikoilleen.
Elä ou Ville noi jyrkkä. Toisille keskittää toisille ei. Kaikki ei vaan osaa vaikka rauta.... , ai v...u, meinas tulla vanha loppuunkulunut vertaus. No helpottaa se keskirinkula äkkinäistä. P.r..le.Ville S. kirjoitti:Pulteissahan on kartio, joka keskittää vanteen. Keskisovitteella ei ole MITÄÄN merkitystä, jos pultit on suorat. Ainoa etu niissä on se, että helpottavat asennusta.
Ne kierteet voi olla napaan nähden vaikka kuinka paljon vinossa.Vaikka suorat pultit oliskin.On kierteessä aina hieman väljää.Kun vanne kiinnitetään napaan välykset on "alaspäin" tällöin täristää.Ville S. kirjoitti:Pulteissahan on kartio, joka keskittää vanteen. Keskisovitteella ei ole MITÄÄN merkitystä, jos pultit on suorat. Ainoa etu niissä on se, että helpottavat asennusta.
Ei, eivät ole eivätkä voi olla.Ne kierteet voi olla napaan nähden vaikka kuinka paljon vinossa.
No en nyt puhukkaan mistään viiden millin heitosta...toleranssien sisäpuolella mennään kuitenkin.dealer kirjoitti:Ei, eivät ole eivätkä voi olla.Ne kierteet voi olla napaan nähden vaikka kuinka paljon vinossa.![]()
Mikäli näin olisi keskitysrenkaan kanssa olevan vanteen pultteja kiristäessä huomaisi selvästi että pultin kartio ottaa ensin toisesta reunastaan vanteeseen.
Moista ei tule vastaan, ei ole kohdalle sattunut.