Volvo 740 osa II
HVM:
Jepulis samaa lujuusluokkaa ovat, mutta osuma ei oikeastaan tullut puskuriin, vaan just valojen korkeudelle. Kuski oli Botswanasta, tarkemmin sanottuna Itä-H:gissä asuva hollantilainen, joka myönsi syyllisyytensä välittömästi (= ei tarvinnut pitää kauaa kuristusotteessa ), tais vähän säikähtää kun hyppäsin ulos autosta ja raivosin vähän.
Kuljetusyhtiöltä ei VIELÄKÄÄN ole kuulunut vahinkoilmoitusta Fenniaan.
Miksu:
Kerosiini mulle mainitsikin noista osista, tai siis lähinnä valoista. Voitas hieroa kauppoja kunhan selviää toi vakuutuskuvio! Oikeanvärinen konepelti ois aika löytö!?
Jepulis samaa lujuusluokkaa ovat, mutta osuma ei oikeastaan tullut puskuriin, vaan just valojen korkeudelle. Kuski oli Botswanasta, tarkemmin sanottuna Itä-H:gissä asuva hollantilainen, joka myönsi syyllisyytensä välittömästi (= ei tarvinnut pitää kauaa kuristusotteessa ), tais vähän säikähtää kun hyppäsin ulos autosta ja raivosin vähän.
Kuljetusyhtiöltä ei VIELÄKÄÄN ole kuulunut vahinkoilmoitusta Fenniaan.
Miksu:
Kerosiini mulle mainitsikin noista osista, tai siis lähinnä valoista. Voitas hieroa kauppoja kunhan selviää toi vakuutuskuvio! Oikeanvärinen konepelti ois aika löytö!?
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Motonetistä saa halvalla hyvät, tarvikkeena tosin.mese300 kirjoitti:ja tässä voin kokemuksesta sanoa että nuo Volvon etuvalot maksavat pikkusen verran hunajaa jos alkuperäisiä osia etsit
Innostuin joskus vaihtamaan samoilla lämpimillä takavalotkin.
Edit... eikun hetki... ei se ollutkaan Motonet
Vaan autopurkaamo M. Niemi tietenkin
Raul saanko lainata tätä topikkia hiukka?...........................................
.......................................... kiitos!
Elikkäs pihalle ilimesty 740 tupr(u)odiesel vm-86 nappivitosella
Onkelma on seuraava, pakkia kytkettäessä kuljettajan polveen sattuu 1 ja 3 vaihteita kytkettäessä rystyset hakkaa kojelautaa Kolmosvaihteella keppi on lievästi kallellaan vasemmalle. Onko auto ollut ennen jollain kommunistilla vai minkä takia keppi ei taivu oikealle
Eli onko kepin juuressa jotain säätöä? Ilmiö kuulemma tullut autoon kytkin remontin yhteydessä
.......................................... kiitos!
Elikkäs pihalle ilimesty 740 tupr(u)odiesel vm-86 nappivitosella
Onkelma on seuraava, pakkia kytkettäessä kuljettajan polveen sattuu 1 ja 3 vaihteita kytkettäessä rystyset hakkaa kojelautaa Kolmosvaihteella keppi on lievästi kallellaan vasemmalle. Onko auto ollut ennen jollain kommunistilla vai minkä takia keppi ei taivu oikealle
Eli onko kepin juuressa jotain säätöä? Ilmiö kuulemma tullut autoon kytkin remontin yhteydessä
Pijä Hariju se katiska koko ajan kakkosella ja passaa se maksimi 60 Km/h matkanopeus sopiville kierroksille (5200rpm) sillä pokemon-nitro-loikkarilla, joka on siinä vinon ja vispaavan vaihekarahkan päässä.
Tässä on näitä Volvomiehen varusteita, merkkiliikkeet myy. Kannattaa hommata ennen isompia vahinkoja:
Poks
Naps
Aika pienm*nasille tuo malli...
Ja sitten turpovolvon takana ajaville/ V-klupin illanistujaisiin:
Ooh!
Tässä on näitä Volvomiehen varusteita, merkkiliikkeet myy. Kannattaa hommata ennen isompia vahinkoja:
Poks
Naps
Aika pienm*nasille tuo malli...
Ja sitten turpovolvon takana ajaville/ V-klupin illanistujaisiin:
Ooh!
Tuo on kyllä ihan ominaisuus. Minulla menee mankasta randomi pois päältä kun vaihtaa vitoselle (kova vitonen).Harju kirjoitti:Onkelma on seuraava, pakkia kytkettäessä kuljettajan polveen sattuu 1 ja 3 vaihteita kytkettäessä rystyset hakkaa kojelautaa Kolmosvaihteella keppi on lievästi kallellaan vasemmalle. Onko auto ollut ennen jollain kommunistilla vai minkä takia keppi ei taivu oikealle
Vaihdekepissä on kyllä tuntoa kuin kumisessa puurokauhassa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
On vähintään mielenkiintoinen vaihdettava. Keppihän on suoraan kiinni vaihteiston perässä ja siitä menee tanko laatikon päälle, josta kuskin oikean käden raaka voima siirretaan laatikon sisään. Holkit löytyvät vaihdekepin alapäästä ja laatikon päältä. Tilanahtaus ja huono näkyvyys ovat suorastaan mieltälämmittäviä. Sen verran voi rakenteesta vielä vihjaista, että laatikon päällä oleva nivel on holkki, johon vaihdekepin tanko kiinnittyy holkin läpi työnnetyn tapin välityksellä. Tapin pitää paikallaan holkin päälle painettu peltinen joustava holkki, jonka täytyy pikkumeisselillä houkutella pois holkin päältä. Sen jälkeen tappi lähtee reiästä helposti pois ja vaihdekepin tanko irtoaa laatikon päältä.
Tuo nappiviitonen on muuten hauska peli. Korjaaminen on mahdotonta. Tai siis helppohan se olisi korjata, mutta osat on hinnoiteltu siten, että niiden kahden ajossa kuluvan osan hinnalla saa ihan toimivan volvon. Yhdellä tutulla sähkömiehellä oli oireileva nappiviitonen. Loppuaikoina se ohitti vaihteistossa olevan sähkökytkimen, saaden aikaan 4x2 eli siis 8-pykäläisen laatikon, ihan kuin kuorma-autossa Ei tosin mitenkään suositeltavaa ylivaihteen kestävyyden kannalta.
Tuo nappiviitonen on muuten hauska peli. Korjaaminen on mahdotonta. Tai siis helppohan se olisi korjata, mutta osat on hinnoiteltu siten, että niiden kahden ajossa kuluvan osan hinnalla saa ihan toimivan volvon. Yhdellä tutulla sähkömiehellä oli oireileva nappiviitonen. Loppuaikoina se ohitti vaihteistossa olevan sähkökytkimen, saaden aikaan 4x2 eli siis 8-pykäläisen laatikon, ihan kuin kuorma-autossa Ei tosin mitenkään suositeltavaa ylivaihteen kestävyyden kannalta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kaverilla on kanssa ollut tuon nappivitos laatikon ongelmia mutta kätevänä kaverina hänpä rakensi siitä samanlaisen patentin kuin Perttu K:n tutulla sähkömiehelläkin on... Mutta tällä kaverilla kasvoi "nälkä syödessä" ja rakenteli siihen Volvoonsa 10+2 vaihteisen askin( ja tämä tarina on tosi,ensin hyödynti tuon edellä mainitun tavan ja vaihtoi perän jostain vanhasta maasturista jossa on ns.tuplavälitysPerttu K kirjoitti:Yhdellä tutulla sähkömiehellä oli oireileva nappiviitonen. Loppuaikoina se ohitti vaihteistossa olevan sähkökytkimen, saaden aikaan 4x2 eli siis 8-pykäläisen laatikon, ihan kuin kuorma-autossa Ei tosin mitenkään suositeltavaa ylivaihteen kestävyyden kannalta.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B