Tuskinpa osaa, mutta sama kai se vaikkei osaakaan.Siis tuo Multiplekseri oli niin viisas että osaa tuosta 38-pinnisestäkin itse valita oikeat navat?
OBD-mittaukset 200CDI vm.2002
Siinä mielessä se on vähän tyhmä että kun tekee complete testin niin se käy tosiaan kaikki testit läpi vaikkei autossa olisikaan kyseistä laitetta.
Siinä mene turhaan aikaa. Se kun on niin pirun kallista nykyään. Ja kallistuu jatkuvasti. Kyllähän se oikeat pinnit löytää mutta eihän nykyaikana olisi mahdotonta että auto antaisi signaalin asennetuista laitteista ja testeri tekee testit sen mukaan. No eipä se ole liikaa häirinnyt. Ihan tyytyväinen olen ollut...
Eikös se Boshin testeri käy vähän laajempaan valikoimaan autoja?
Siinä ei ole varmaan panostettu kaikkiin merkkeihin täysillä. Tämä kun on varta vasten Daimlerille. Ei käy muihin...
Siinä mene turhaan aikaa. Se kun on niin pirun kallista nykyään. Ja kallistuu jatkuvasti. Kyllähän se oikeat pinnit löytää mutta eihän nykyaikana olisi mahdotonta että auto antaisi signaalin asennetuista laitteista ja testeri tekee testit sen mukaan. No eipä se ole liikaa häirinnyt. Ihan tyytyväinen olen ollut...
Eikös se Boshin testeri käy vähän laajempaan valikoimaan autoja?
Siinä ei ole varmaan panostettu kaikkiin merkkeihin täysillä. Tämä kun on varta vasten Daimlerille. Ei käy muihin...
Kaikki mallit 06/2004 asti... Silloin taisi tuo OBD protokolla muuttua eikä tämä purkki toimi sen jälkeen tehdyissä autoissa. Itse kyllä kokeilisin ennen ostoa jos auto on vuodelta 2004, ihan varmuuden vuoksi.
Viimeksi muokannut Spudenius, 14.5.2007 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Carsoft
Onko niin, että tämä Multiplexer-malli toimii samalla Carsoft-ohjelmalla,Spudenius kirjoitti:Itsellä on multiplekserimalli. Hyvin on toiminut, tosin en ole vielä ehtinyt sitä paljoa käyttää. Hinta manuaalimallille noin 100 EUR ja multiplekserimallille n 200 EUR toimitettuna suomeen. Hinta riippuu
päivän dollarikursseista,tilausmäärästä ym. Rahtikirjaan on aina
merkitty tavaran arvoksi 30 dollaria riippumatta siitä mitä paketissa on.
Ilmeisesti tällä säästetään tullimaksuissa tai veroissa tms.
Kiinalainen ei ole turhan tarkka. Laitteen pitäisi toimia kaikissa malleissa 06/2004 asti.
kuin se manuaalinen perusmalli, jossa piuhaa pitää itse siirrellä ?
Ja onko Multiplexer-mallin asennuksessa jotain ihmeellistä ?
Multiplexer
Toivottavasti en ole myöhässä, olen mukana hankkimassa Carsoftin multiplexeriä. Sovitaan vaan miten kustannuspuoli hoidetaan.Spudenius kirjoitti:Kyllä se toimii aivan samalla ohjelmalla kuin manuaalimalli, asennus on aivan samanlainen.
Laitoin juuri tarjouskyselyä niistä kahdesta MUX:ista + omasta ELM scannerista. Vielä kerkeää mukaan...
Nyt on siis mukana AM sekä Meissenkeri.
Digitaalitestit
Tuolla Carsoft v7.6 selityksiä lyhenteistä ja missä korimallissa toimii.Spudenius kirjoitti:Siirtelen sitä listaa tänne alemmaksi. Seuraavassa listassa on vain
carsoft 7.4:n digitaalitestit. Muita päivitellään myöhemmin.
Jos epävarmuutta pinnistä tai muusta niin se on merkitty kysymysmerkillä. Virheistä saa/pitää ilmoittaa.
Digitaalitestit:
HFM/PMS = Moottorinohjaus (kuumakalvoilmamassamittarilla) pinni4
ME = Elektroninen moottorinohjaus pinni 4
MSM = Moottorijärjestelmien ohjaus (uusissa) pinni 4
DFI = Diesel moottorinohjaus pinni 4
CDI = Suoraruiskutus diesel moottorinohjaus pinni 4
LH = LH jetronic pinni 4 (ME&LH V8 lohkon vasen puoli pinnistä 5)
ABS/ASR/ETS = Lukkitumaton jarru/luistonesto pinni 6
Traction/ESP = Ajovakauden hallinta pinni 6
AIRBAG = Turvatyyny pinni 30
BAS (Break Assistance)= Hätäjarrutehostin..? pinni 8
SAM (Signal Acquisition System) = ?? pinni 20?
HRA (Xenon Light System)= xenonvalot pinni 35?
DCM (Door Control System) = oviohjaus pinni 20
ESA (Electrical Seat System) = sähköpenkit pinni 21?
Instrument Cluster(KI) = Mittaristo pinni 15
EGS (Electronic Gearbox)= autom.vaihteisto pinni 10
AIRMATIC/ABC (Suspension System) = ilmajousitus/aktiivialusta pinni 11
Airco = ilmastointi pinni 16
PSE (Pneumatic System) = pneumatiikka (keskuslukitus y.m?) pinni 20
PTS (Parktronic System) = parkkitutka pinni 28
OCP (Overhead Control Panel System)= käyttöpaneeli (katto?) pinni 20
LCP (Lower Control Panel System) = käyttöpaneeli ala pinni 20
UCP (Upper Control Panel System) = käyttöpaneeli ylä pinni 20
D2B (Command System) = Comand,audio ym pinni 33
EIS (Electronic Ignition System) = elektroninen sytytys pinni 17 ja 18
RVS (Convertible Top System) = rättikatto pinni 21
AAM (Activity System) = ? pinni 20?
EAM (Extended Activity System) = ? pinni 20?
KG (Keyless Go System) = avaimeton käyttö pinni ?
SBC (Sensitive Brake Control System) = Sähköhydr.jarru? pinni ?
FFZ/FBS = ?
VD (Convertible Top System) = rättikatto pinni 21
Keyless go, FFZ/FBS ja SBC pinnit ainakin puuttuu. Mikä helvata toi FFC/FBS on?
http://www.carlogic.org/bg/data/Carsoft-MB76CIS3E.pdf
Esim. KG toimii malleissa W220 / W215 / R230.
AAM ja EAM toimii mallissa W163
SBC malleissa W211 ja R230
Re: Digitaalitestit
Lisäys vielä ATA/DAS/FBS/FFZ on erään listan mukaan Anti-theft alarm &joselina kirjoitti:Tuolla Carsoft v7.6 selityksiä lyhenteistä ja missä korimallissa toimii.Spudenius kirjoitti:Siirtelen sitä listaa tänne alemmaksi. Seuraavassa listassa on vain
carsoft 7.4:n digitaalitestit. Muita päivitellään myöhemmin.
Jos epävarmuutta pinnistä tai muusta niin se on merkitty kysymysmerkillä. Virheistä saa/pitää ilmoittaa.
Digitaalitestit:
HFM/PMS = Moottorinohjaus (kuumakalvoilmamassamittarilla) pinni4
ME = Elektroninen moottorinohjaus pinni 4
MSM = Moottorijärjestelmien ohjaus (uusissa) pinni 4
DFI = Diesel moottorinohjaus pinni 4
CDI = Suoraruiskutus diesel moottorinohjaus pinni 4
LH = LH jetronic pinni 4 (ME&LH V8 lohkon vasen puoli pinnistä 5)
ABS/ASR/ETS = Lukkitumaton jarru/luistonesto pinni 6
Traction/ESP = Ajovakauden hallinta pinni 6
AIRBAG = Turvatyyny pinni 30
BAS (Break Assistance)= Hätäjarrutehostin..? pinni 8
SAM (Signal Acquisition System) = ?? pinni 20?
HRA (Xenon Light System)= xenonvalot pinni 35?
DCM (Door Control System) = oviohjaus pinni 20
ESA (Electrical Seat System) = sähköpenkit pinni 21?
Instrument Cluster(KI) = Mittaristo pinni 15
EGS (Electronic Gearbox)= autom.vaihteisto pinni 10
AIRMATIC/ABC (Suspension System) = ilmajousitus/aktiivialusta pinni 11
Airco = ilmastointi pinni 16
PSE (Pneumatic System) = pneumatiikka (keskuslukitus y.m?) pinni 20
PTS (Parktronic System) = parkkitutka pinni 28
OCP (Overhead Control Panel System)= käyttöpaneeli (katto?) pinni 20
LCP (Lower Control Panel System) = käyttöpaneeli ala pinni 20
UCP (Upper Control Panel System) = käyttöpaneeli ylä pinni 20
D2B (Command System) = Comand,audio ym pinni 33
EIS (Electronic Ignition System) = elektroninen sytytys pinni 17 ja 18
RVS (Convertible Top System) = rättikatto pinni 21
AAM (Activity System) = ? pinni 20?
EAM (Extended Activity System) = ? pinni 20?
KG (Keyless Go System) = avaimeton käyttö pinni ?
SBC (Sensitive Brake Control System) = Sähköhydr.jarru? pinni ?
FFZ/FBS = ?
VD (Convertible Top System) = rättikatto pinni 21
Keyless go, FFZ/FBS ja SBC pinnit ainakin puuttuu. Mikä helvata toi FFC/FBS on?
http://www.carlogic.org/bg/data/Carsoft-MB76CIS3E.pdf
Esim. KG toimii malleissa W220 / W215 / R230.
AAM ja EAM toimii mallissa W163
SBC malleissa W211 ja R230
Drive authorization system. Lieneekö varashälytin ja ajonestoon liittyvä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Paketti tuli tänään. Suurkiitos Spudeniukselle vaivannäöstä ja nopeasta toiminnasta
Ehdin jo hieman testailemaan ja sain jopa toimimaan läppärissä jossa ei ole varsinaista sarjaliikenneporttia vaan pcmia -> sarjaliikennemuunnin. Alkoi pelaamaan kun laittoi oikean portin ja riittävän nopeat asetukset. Livedataa ja cdi testiä jo testailin, complete-testiä en jaksanut vielä odotella.
Täytyy jatkaa harjoituksia....
Ehdin jo hieman testailemaan ja sain jopa toimimaan läppärissä jossa ei ole varsinaista sarjaliikenneporttia vaan pcmia -> sarjaliikennemuunnin. Alkoi pelaamaan kun laittoi oikean portin ja riittävän nopeat asetukset. Livedataa ja cdi testiä jo testailin, complete-testiä en jaksanut vielä odotella.
Täytyy jatkaa harjoituksia....
Minäkin paketin kävin postista hakemassa ja tuossahan se pöydällä odottaa
No testailemaan sitten tässä joskus..pitäisi joku konekin kasata tallin nurkkaan. Erittäin paljon kiitoksia Spudeniukselle vaivannäöstä, AM kiittää ja kumartaa.
EDIT: No eihän sitä malttanut..piti testailla ja aika hyvin toimi. Ainoastaan ABS/ETS ja varashälyyttimen/ajoneston vikakoodien luku ei jostain syystä onnistunut. Ilmoittihan se jotain miksei mutta en enää muista Täydelllistä testiä en kokeillut kun siinä niin paljon ylimääräistäkin, mutta kaikki kävin läpi mitä tuosta autosta löytyy.
No testailemaan sitten tässä joskus..pitäisi joku konekin kasata tallin nurkkaan. Erittäin paljon kiitoksia Spudeniukselle vaivannäöstä, AM kiittää ja kumartaa.
EDIT: No eihän sitä malttanut..piti testailla ja aika hyvin toimi. Ainoastaan ABS/ETS ja varashälyyttimen/ajoneston vikakoodien luku ei jostain syystä onnistunut. Ilmoittihan se jotain miksei mutta en enää muista Täydelllistä testiä en kokeillut kun siinä niin paljon ylimääräistäkin, mutta kaikki kävin läpi mitä tuosta autosta löytyy.
Carsoft
Täältä myös kiitokset Spudeniukselle. Testattu on jo Complete-testit,
ja livedatat, suutintestit ym. ja yksi vikakoodikin löytyi. D2B vikakoodi
B 1141 can-väylä error, koskien Becker- audiojärjestelmää.
Hyvin toimii testeri.
Asensin mukana tulleen ohjelman ja siinä on näköjään enemmän
vaihtoehtoja ainakin livedatapuolella, kuin tähänastisessa ohjelmassa,
vaikka ohjelman versionumero on sama.
ja livedatat, suutintestit ym. ja yksi vikakoodikin löytyi. D2B vikakoodi
B 1141 can-väylä error, koskien Becker- audiojärjestelmää.
Hyvin toimii testeri.
Asensin mukana tulleen ohjelman ja siinä on näköjään enemmän
vaihtoehtoja ainakin livedatapuolella, kuin tähänastisessa ohjelmassa,
vaikka ohjelman versionumero on sama.
Re: Carsoft
Jumankauta. Laitahan mulle se ohjelma tulemaan. Oletin ilman muutajoselina kirjoitti:Täältä myös kiitokset Spudeniukselle. Testattu on jo Complete-testit,
ja livedatat, suutintestit ym. ja yksi vikakoodikin löytyi. D2B vikakoodi
B 1141 can-väylä error, koskien Becker- audiojärjestelmää.
Hyvin toimii testeri.
Asensin mukana tulleen ohjelman ja siinä on näköjään enemmän
vaihtoehtoja ainakin livedatapuolella, kuin tähänastisessa ohjelmassa,
vaikka ohjelman versionumero on sama.
että ohjelma on sama. Jos viittisit laittaa jollekin uploadaus saitille saataville. Esim sendspace tms.
Olisin ikikiitollinen...
Re: Carsoft
Liityn mielelläni kiitollisten joukkoon, tähänastisten testisessioiden perusteella kun ei tosiaan kaikki mahdollinen toimi näköjään.Spudenius kirjoitti:Jumankauta. Laitahan mulle se ohjelma tulemaan. Oletin ilman muutajoselina kirjoitti:Täältä myös kiitokset Spudeniukselle. Testattu on jo Complete-testit,
ja livedatat, suutintestit ym. ja yksi vikakoodikin löytyi. D2B vikakoodi
B 1141 can-väylä error, koskien Becker- audiojärjestelmää.
Hyvin toimii testeri.
Asensin mukana tulleen ohjelman ja siinä on näköjään enemmän
vaihtoehtoja ainakin livedatapuolella, kuin tähänastisessa ohjelmassa,
vaikka ohjelman versionumero on sama.
että ohjelma on sama. Jos viittisit laittaa jollekin uploadaus saitille saataville. Esim sendspace tms.
Olisin ikikiitollinen...
VOI P****E kun en oo tajunnu seurata tätä meseä pitkään aikaan kun pitää olla täällä perseessä töissä!! mulle ois ehdottomasdti menny tuommonen aparaatti! varsinkin nyt kun tuo paavo sano sopimuksen irti! Kaikilla halukkailla tietenkin on jo pelit ja pensselit eikä mitään kimppatilausta ole lähdössä liikenteeseen???
w210 - 280
e34 M5
e34 520
e34 M5
e34 520
Varashälytin / ajon esto / vakionop.
Mistähän kohdasta Carsoftin ohjelmasta yritit tuota ajon estoa tutkia.AM kirjoitti:Minäkin paketin kävin postista hakemassa ja tuossahan se pöydällä odottaa
No testailemaan sitten tässä joskus..pitäisi joku konekin kasata tallin nurkkaan. Erittäin paljon kiitoksia Spudeniukselle vaivannäöstä, AM kiittää ja kumartaa.
EDIT: No eihän sitä malttanut..piti testailla ja aika hyvin toimi. Ainoastaan ABS/ETS ja varashälyyttimen/ajoneston vikakoodien luku ei jostain syystä onnistunut. Ilmoittihan se jotain miksei mutta en enää muista Täydelllistä testiä en kokeillut kun siinä niin paljon ylimääräistäkin, mutta kaikki kävin läpi mitä tuosta autosta löytyy.
Oliko analogipuolelta ? Yritin myös analogipuolelta tutkia kohtaa CC, eli
käsittääkseni sähköinen kaasupoljin ja vakionopeuden säätö.
Yritin sekä multiplexerillä, että manuaali-carsoftilla, eipä saanut niihin
yhteyttä. Digitaalipuolella kyllä pelittää kaikki.
Onko niin, ettei väyrysiä tutkita analogipuolelta ollenkaan-en tiedä.
Vaan tietääkö joku muu ?
Digipuolelta, eikös nuo analogiset ole 124/126 ja muitten sen ikäisten diagnooseja varten?
Täytyy tässä joskus kun jaksaa niin tehdä tuo complete test ja katsella mitä sieltä löytyy. No eipä noissa nyt mitään vikaa olekaan, mutta kiinnostaahan nekin saada toimimaan. Kai noissa eroja voi olla niin että nuo löytyvätkin jonkun muun testin yhteydessä
Edit: Niin ja laatikon live data ei oikein toiminut kun sitä testasin, hetken näkyy tiedot mutta sitten yhteys katkeaa. Melko hieno tuo testi kyllä on, näkyy kaikkea tarpeellista ja tarpeetontakin Täytyy kokeilla tässä joskus vaikkapa portin asetuksia muutella, voihan olla ettei toimi jos liian hitaalla tuo nopeus tms.
Täytyy tässä joskus kun jaksaa niin tehdä tuo complete test ja katsella mitä sieltä löytyy. No eipä noissa nyt mitään vikaa olekaan, mutta kiinnostaahan nekin saada toimimaan. Kai noissa eroja voi olla niin että nuo löytyvätkin jonkun muun testin yhteydessä
Edit: Niin ja laatikon live data ei oikein toiminut kun sitä testasin, hetken näkyy tiedot mutta sitten yhteys katkeaa. Melko hieno tuo testi kyllä on, näkyy kaikkea tarpeellista ja tarpeetontakin Täytyy kokeilla tässä joskus vaikkapa portin asetuksia muutella, voihan olla ettei toimi jos liian hitaalla tuo nopeus tms.
No nyt tuli tuo complete testi ajettua ja kaikki kyllä löytyi.
Ainoa mikä ei oikein toimi on tuo laatikon live testi En sitten tiedä toimiiko tämän ikäisissä yleensäkään..alkaa kyllä näkymään kaikki mutta parin sekunnin kuluttua yhteys katkeaa..No eipä tuota paljon ilman läppäriä pysty testaamaankaan, ja sittenkin on tuo mersun ratkaisu sijoittaa pistoke konehuoneeseen on kyllä aika huono.
Ainoa mikä ei oikein toimi on tuo laatikon live testi En sitten tiedä toimiiko tämän ikäisissä yleensäkään..alkaa kyllä näkymään kaikki mutta parin sekunnin kuluttua yhteys katkeaa..No eipä tuota paljon ilman läppäriä pysty testaamaankaan, ja sittenkin on tuo mersun ratkaisu sijoittaa pistoke konehuoneeseen on kyllä aika huono.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Saitko yhteyden ABS:ään? Itse en ole saanut enkä myöskään siellä livetestissä niitä pyöräkohtaisia nopeuksia. Muuten pelittää...AM kirjoitti:No nyt tuli tuo complete testi ajettua ja kaikki kyllä löytyi.
Ainoa mikä ei oikein toimi on tuo laatikon live testi En sitten tiedä toimiiko tämän ikäisissä yleensäkään..alkaa kyllä näkymään kaikki mutta parin sekunnin kuluttua yhteys katkeaa..No eipä tuota paljon ilman läppäriä pysty testaamaankaan, ja sittenkin on tuo mersun ratkaisu sijoittaa pistoke konehuoneeseen on kyllä aika huono.
Itse olen vetänyt piuhan konepellin ja tuulilasin välistä ulos ja peilin vierestä ovenraosta kabiiniin. Saa laitettua just ja just oven kiinni mutta liiskaantuu kyllä kaapeli. Mutta tuolla tyylillä saa katseltua livetestiä ajon aikanakin. Suosittelen kyllä "testikuskia" monitorin seurannan ajaksi
Muistelisin että se tällä kertaa löytyi, enpä ole kyllä 100% varma.Meissenkeri kirjoitti:
Saitko yhteyden ABS:ään? Itse en ole saanut enkä myöskään siellä livetestissä niitä pyöräkohtaisia nopeuksia.
Noita livetestejä en sen paremmin ole testaillut kun oikeastaan ainoa minkä pitäisi täysin tuossa toimia on tuo laatikkotesti eikä sekään toimi, tai oikeastaan pysy päällä. Tosin eipä ole kannettavaakaan vaan minulla on ihan pöytäkone tallissa...pitää olla pitkä jatkojohto jos meinaa testailla
Samat sanat tämän topicin kohdalla Minäkin tahtoisin oman carsoftin Joko niitä kohta taas tilaillaan?280Paavo kirjoitti:VOI P****E kun en oo tajunnu seurata tätä meseä pitkään aikaan kun pitää olla täällä perseessä töissä!! mulle ois ehdottomasdti menny tuommonen aparaatti! varsinkin nyt kun tuo paavo sano sopimuksen irti! Kaikilla halukkailla tietenkin on jo pelit ja pensselit eikä mitään kimppatilausta ole lähdössä liikenteeseen???
ps. mikä jäi hinnaksi edellisillä tilaajilla?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Kaipa sieltä voisi tilauksen taas tehdä jos noita halukkaita on jo kaksi.
Pari lisää ei kyllä haittaisi, saisi niitä toimituskuluja alas. Voisin itse taas katsella sieltä jotain tilattavaa.
Hinnaksi tuli viimeksi 210 EUR kun oli neljä tilaajaa (postikuljetus mukana).
Nyt on kokeilut menossa carsoft 7.6 softalla. Saas nähdä toimiiko.
En ole paljoa ehtinyt Meseä jne seurailla kun olen opiskellut automaatin
korjaamista vapaa ajalla (jokseenkin huonolla menestyksellä).
Laatikossa pieniä ongelmia ensi yrityksen jälkeen.
Hermoja täytyy välillä lepuuttaa....
Pari lisää ei kyllä haittaisi, saisi niitä toimituskuluja alas. Voisin itse taas katsella sieltä jotain tilattavaa.
Hinnaksi tuli viimeksi 210 EUR kun oli neljä tilaajaa (postikuljetus mukana).
Nyt on kokeilut menossa carsoft 7.6 softalla. Saas nähdä toimiiko.
En ole paljoa ehtinyt Meseä jne seurailla kun olen opiskellut automaatin
korjaamista vapaa ajalla (jokseenkin huonolla menestyksellä).
Laatikossa pieniä ongelmia ensi yrityksen jälkeen.
Hermoja täytyy välillä lepuuttaa....
Muistaakseni siellä oli jotain etu/takapään laskemistä ja nostamista.allu kirjoitti:Pystyykö tolla Carsoftilla muuttamaan esim Airmaticin asetuksia?
Laitan varmaan kohta jakoon sen uudemman carsoft 7.4 softan (edellisillä tilaajilla on jo tämä) niin voi itse tutkia mitä siellä on. En ole ehtinyt hoitaa näitä asioita...
Se vaihteiston livedata toimii muuten joskus paremmin kun laittaa niihin banaaniliittimiin (analogiliittimet) myös virransyötön. Eli musta maahan ja punainen plussaan sen normaali kaapelin rinnalle. Itsellä ainakin toimi kun sitä kerran kokeilin. Laitoin muuten myös portti nopeuden sinne 38600 hujakoille (vai mikä se nopeus nyt oli). Eipä sitä ole hirveästi tarvinnut...