Vapaavirtaussuodattimista...

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Vapaavirtaussuodattimista...

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Mitä mieltä ihmiset täälä on, kannattaako nuota perkeleitä pestä ollenkaan?
Eli heittää suoraa roskiin ja ostaa uuden.
Vai pesee silloin tällöin, koska ja millä?
Liikkeistä saatavilla pesusarjoilla vai tupajumilla? :roll:
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Minusta nuo maksaa vielä sen verran etten aivan kertakäyttöisinä raaskisi pitää. Olen oman pessyt muutaman kerran ja hyvin siitä on lähtenyt. Yksi hyötyhän on juurikin se että sen voi pestä. :?

Jos ei ole rahasta kiinni niin sitten, voihan sen vanhan myydä jollekin joka jaksaa pestä. :nocando:

Ostin samalla puhdistussetin kun hommasin Greenin filtterin. Tuskin se mitään ihmeainetta on. Setissä on pesuaine ja öljyä.
Viimeksi muokannut Olli Lajunen, 25.4.2007 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pesu Fairylla tai PineLinella ja kuivaus yön yli ilman paineilmaa. Sitten öljy pintaan muttei liikaa kuitenkaan. Sillai että ohut tasainen kalvo. Öljyämiseen olis paras moottoripyörien aavikkoajoissa yms käytetty synteettinen öljy(kiitos Mikko K). :wink: Itellä on ollut Motulin crossipyöriin tarkoitettu öljy mutta se on sinistä ja värjää ainakin tuon vihreen PiperCrossin aika ilkeen näköiseksi. Ainakin K&N:llä ja monilla muillakin on omat tuotteensa, jotka tod.näk. ihan ristiin passeleita.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Juu, no eipä noita nyt iha joka välis kehtaa uusia ostaa.
Millasella välillä ootte noita pessyt?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

ZeZeR^ kirjoitti:Millasella välillä ootte noita pessyt?
esim. K&N lupaa 50000km mutta esim. kesällä en oo ajanut kuin noin 10000km.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No ei tuossa viltterin pesussa ois tämä jarruosien imppaus-teutorantti kova sana? Paineilmaa perään? Ei tarvii kuivatella - pääsee heti vääntelemään kankia. :idea: :lol:
Masa_190D
Viestit: 64
Liittynyt: 25.1.2007 15:48
Paikkakunta: Smo

Viesti Kirjoittaja Masa_190D »

Oletteko huomannu jotain "tehonlisäystä" kun olette vaihtanu noita vapaavirtaus suodattimia? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen... :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Masa_190D kirjoitti:Oletteko huomannu jotain "tehonlisäystä" kun olette vaihtanu noita vapaavirtaus suodattimia? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen... :D
Tehovähennys tuolla on paljon pienempi muunlaisiin verrattuna, ilman suodatintahan tehot ois parhaimmillaan mut kuinka pitkään :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Parin päivän käytön jälkeen en vielä ole havainnut kummoistakaan muutosta tehoissa, ehkä se näissä pumppuviritteisissä vakioautoissa ei pääse oikeuksiinsa tehomuutosten suhteen. Mutta rahapuoli... Jos orkkissuodatin maksaa vajaat 30€ (W124 300TDT) niin tuon kaikkine kuluineen 90€ maksaneen suodattimen + hoitosetin hinta on muutamallapesulla kuitattu. Ja ainakin tuohon kuutoseen tulee semmoinen kivä mörinä konehuoneeseen... :roll:

Ja K&N:ää saa mm. Lucky-Dog:lta
Avatar
ZeZeR^
Viestit: 128
Liittynyt: 21.10.2006 14:38
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja ZeZeR^ »

Joo no mullaki se on sen takia, ku vakiofiluilla ei imuäänistä tietookaan.
Mutta nytpähän mörähtää! 8) :wink:
Jukkis
Viestit: 37
Liittynyt: 06.3.2007 19:31
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Tehonlisäyksestä Twisterillä on jonkinlaista perstuntumaa OM603:n vapariin. Vähän herkkyyttä kierroksiin tuli heti. Katsastusmies kertoi päästöiksi 1.94, kun ennen sitä oli 2.48. Ruuvia taas vartti auki ja päästöt nousi 2.43:een. Ennen mitään säätöjä automaatilla ykkösellä lähtö oli kuin nykyään normilähtö kakkosella. Sujuvampaa on. Pesu keväällä ja syksyllä pitää kanavat auki.
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Ite olen pessyt n.3krt vuodessa. Keväällä kun pölyä on joka paikka täynnä. Kesällä kun siite pölyt ovat vähentyneet ja loppu syksyllä kun lehdet ovat jo kaikki pudonneet.

Tehonliäyksistä on paha mennä sanomaan, mutta kaasuun vastaa paremmin molemmat perheen autot. Vakiokoteloissa k&n:t eikä mitään tötteröitä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pitääpä napata kuva jossakin välissä sprintterin turbon imusiivistä kun on ajettu muutama vuosi vaparisuodattimella. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

tuo ei ole rintterin turbosta josta yllä kirjottelin. Tosin se on kulunut ihan samallalailla. K&N:n suodatin vakio kotelossa. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”