Traktoreitten savutus-ootee
[EIOT] Ajoin tänään uuden näköisen S80 Volvon perässä, ja olin tukehtua savuun kun se yritti kiihdyttää ässää pakoon. Minkä takia muut (vakio)autot kuin Volvot eivät savua? Millä niihin huijataan leima? Eikö ne ole nykyään olemassa jotkut päästönormitkin? Vai onko Volvoilla joku EU-erityisoikeus kärytä? Päästihän ne aikoinaan Ladatkin Suomeen erityisehdoin, liekkö tässä kyse samasta hommasta? [/EIOT]Harju kirjoitti:[OT] Tikituuninkia on tehty myös 740 Volvo turbodieseliin syöttöä lisätty reilusti voimasavun määrä moninkertaistu kulussa muutos ei ollut yhtä huomattava . Jaa miiten niin tiki, no työkalu millä syöttöä lisättiin oli virtakynä [OT]
Mutta sanokaahan nyt ihan tosissaan, että mikä erioikeus niillä on pimentää takana ajavien aurinko?Aki P kirjoitti:volvoissahan on ainakin automaateissa, ettei niitä saa kierrättää pakokaasutestissä muutakuin pikanen rykäsy ja rajoitus 3000 kiekan kohalle. Muuten on rakvaattorin osia kohta pitkin hallia
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
No juu, mutta miksi esimerkiksi OM606 ei pimennä suunnilleen samoilla tehoilla aurinkoa? Bensa-miestä oikeasti välillä vähän ärsyttää, kun auto haisee vartin sammuneelle ulkoroihulle kun on ajanut hetken Volvon perässä. (Ei aina muista laittaa sisäkiertoa päälle)Pappi kirjoitti:Ei varmaan mikään erioikeus, mutta nykyisillä päästömääräyksillä auto voi vähän pöläyttää voimasavua.HVM kirjoitti:Mutta sanokaahan nyt ihan tosissaan, että mikä erioikeus niillä on pimentää takana ajavien aurinko?
Tämä ei nyt ole sitten mikään provokaatio foorumin volvisteja kohtaan, tämä on silkkaa uteliaisuutta.
Oli tänään hauskan näköistä kun liikennevaloissa taakse tuli nainen uudella pösöllään, vihreät kun vaihtui kiihdytin reippaasti ykkösellä ja kakkosella n65km/h asti pösön kuljettaja huitoi kädellään naamansa edessä liekkö lämppärissä vikaa ja autossa kuumaHVM kirjoitti:Mutta sanokaahan nyt ihan tosissaan, että mikä erioikeus niillä on pimentää takana ajavien aurinko?Aki P kirjoitti:volvoissahan on ainakin automaateissa, ettei niitä saa kierrättää pakokaasutestissä muutakuin pikanen rykäsy ja rajoitus 3000 kiekan kohalle. Muuten on rakvaattorin osia kohta pitkin hallia
Voimasavu on kivaa
Hanki aktiivihiili raitisilmasuodatin, kuulemma pitäis vähentää "epämiellyttäviä tuoksuja" kabiinissa. En tiiä sitten onko sinistä savua lykkäävä bensakikotin yhtään sen mukavampi... Saiskohan tuohon rattoriin lisävarusteena pystyputken.HVM kirjoitti:ärsyttää, kun auto haisee vartin sammuneelle ulkoroihulle kun on ajanut hetken Volvon perässä. (Ei aina muista laittaa sisäkiertoa päälle)
En tiedä saako volvolta mutta jos laitat semmosen niin taatusti teen semmosenPappi kirjoitti:Hanki aktiivihiili raitisilmasuodatin, kuulemma pitäis vähentää "epämiellyttäviä tuoksuja" kabiinissa. En tiiä sitten onko sinistä savua lykkäävä bensakikotin yhtään sen mukavampi... Saiskohan tuohon rattoriin lisävarusteena pystyputken.HVM kirjoitti:ärsyttää, kun auto haisee vartin sammuneelle ulkoroihulle kun on ajanut hetken Volvon perässä. (Ei aina muista laittaa sisäkiertoa päälle)
Kyllä kun aletaan puhumaan käytetyistä kahdeksankymmenen-luvun autoista niin eipä ne niin harvinaisia ole. veljellä 2 viimesintä autoa(saab ja opel) kummatkin savuttavat sinistäsavua oikein urakalla, ja öljyä menee, mutta se sallitaan autolle jonka arvo on mitä onromu kirjoitti:Milloin viimeksi olette ajaneet sinistä lykkäävän bensa-auton perässä?
Jos oikein tarkasti mietin.....En muista edes!
kultaisella 80-luvulla savuamattomat autot olivat uusia autoja.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tumppasin tänään 7mm PP-pumpun kiinni tuohon autoon, heti ensimmäisen vaihteenvaihdon jälkeen pysähdyin ja repäsin alipaine putken modulaattorilta irti, koeajon jälkeen vielä laatikosta pyöritin noin kierroksen pari, nyt kolisee perseessä
Suuri kiitos myös Pasille kun suvaitsi vastata melko myöhään virka-ajan ulkopuolella; jäi nimittäin tyhjäkäyntikierrokset turhan korkealle, mutta sain ne PP:n neuvoilla aisoihin. Toivotaan vaan että lähtee huomenna vielä aamulla käyntiin Taisiis käy tyhjäkäyntiä myös kylmänä
On aika kiva katsoa taustapeiliin kun motarilla lyö lämän tiskiin, maisema mustenee aika lailla
No mikä tästä tekee rattorin savvuutusta, noooh...käyntiääni on ainakin jotain rattorin ja volkkarin sekoitusta.
Mikä tästä tekköö tikituuninkia...En tiiä, mutta titteli on töissä "Digital designer, ASIC"
AIniin joo, tämähän siivottiin jo pois tuolta tikituuninki topickista
-Risto
Se oli hyvä remontti se, pääsin omalla autolla kotio
Suuri kiitos myös Pasille kun suvaitsi vastata melko myöhään virka-ajan ulkopuolella; jäi nimittäin tyhjäkäyntikierrokset turhan korkealle, mutta sain ne PP:n neuvoilla aisoihin. Toivotaan vaan että lähtee huomenna vielä aamulla käyntiin Taisiis käy tyhjäkäyntiä myös kylmänä
On aika kiva katsoa taustapeiliin kun motarilla lyö lämän tiskiin, maisema mustenee aika lailla
No mikä tästä tekee rattorin savvuutusta, noooh...käyntiääni on ainakin jotain rattorin ja volkkarin sekoitusta.
Mikä tästä tekköö tikituuninkia...En tiiä, mutta titteli on töissä "Digital designer, ASIC"
AIniin joo, tämähän siivottiin jo pois tuolta tikituuninki topickista
-Risto
Se oli hyvä remontti se, pääsin omalla autolla kotio
Viimeksi muokannut Malm, 19.5.2007 22:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
*REPS* Tulihan se sieltäaudimies kirjoitti:Tähän ei voi kun vastata!
Volvot on ...... Niiden kuskit ei tunne muuta kuin volvon...... Tätä voi jatkaa kuinka pitkään... Perjantaina ajoin 650 km vitolla traileri perässä. Kaikki autot jotaka ajoivat minun ohitse olivat farmari volvoja!
Itselläni oli vauhtia yli sallitun.. Se siitä .
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Pitäsköhä minunniiruveta ehtimmää kanttikertaakantti Volvoo ko tuolla pakettiaatossa on tyhjänpanttina 116 t.km ajettu kuutostiissel. Ja ko koneremonttin tein ni laitoin siihe Turpon männät. Mutta ei se mulla savvuuta, pumppu ja suuttimet laitatin uusin puihin ja on nätti käyntine,nii, se on VW eikä mikkää Volvon kones. Onkos missä Volvossa omaa tiissellii, muissako kuorma-autoissa.
VALMET 5oo -69
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
...
CDI pöläyttää ilmoille mahtavat savut, jos sillä ajetaan pappamaisesti riittävän kauan ja sitten kiihdyttää kunnolla...
Eivät kierrättäneet muuten 123:akaan päästömittauksessa tappiin, korkeintaan 2500 kierrosta taisi kokeilla kerran, päästöt alle yhden
Tuumasi vaan ettei tää varmaan paljoo savua?.. Eihän se
Ei kuulemma viiti huuvattaa automaattia..
Eivät kierrättäneet muuten 123:akaan päästömittauksessa tappiin, korkeintaan 2500 kierrosta taisi kokeilla kerran, päästöt alle yhden
Tuumasi vaan ettei tää varmaan paljoo savua?.. Eihän se
Ei kuulemma viiti huuvattaa automaattia..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Volvon oma dieseli tupruttaa sinistä tyhjäkäynnillä, vedossa on savuton.
Vw-kone työntää vähemmän sinistä tyhjäkäynnillä ja valtavasti nokea vedossa.
Olihan menihän nuo dieselivolvot melko tiukille päästönormien kanssa. Ei läpäissyt volkkarin koneella enää 2000 tai 2001 normeja, siis juuri ennen oman dieselin markkinoille tuloa. Liittyiköhän se noihin normeihin, mutta täällä möivät koekilvillä noita muutaman kuukauden ja kun oma dieseli tuli markkinoille, pistivät nuo volkkarikoneisetkin kilpiin.
Dieselivolvot testataan automaattina seuraavasti: Moottori kierrokset nostetaan kolmen sekunnin aikana 1500:aan ja kaasu löysätään Saa siis käytännössä savuttaa ihan miten paljon tahansa, kunhan tyhjäkäynnillä k-arvo jää alle 3.0:n. Joka tuokin on ihan volvon ikioma raja-arvo.
Vw-kone työntää vähemmän sinistä tyhjäkäynnillä ja valtavasti nokea vedossa.
Olihan menihän nuo dieselivolvot melko tiukille päästönormien kanssa. Ei läpäissyt volkkarin koneella enää 2000 tai 2001 normeja, siis juuri ennen oman dieselin markkinoille tuloa. Liittyiköhän se noihin normeihin, mutta täällä möivät koekilvillä noita muutaman kuukauden ja kun oma dieseli tuli markkinoille, pistivät nuo volkkarikoneisetkin kilpiin.
Dieselivolvot testataan automaattina seuraavasti: Moottori kierrokset nostetaan kolmen sekunnin aikana 1500:aan ja kaasu löysätään Saa siis käytännössä savuttaa ihan miten paljon tahansa, kunhan tyhjäkäynnillä k-arvo jää alle 3.0:n. Joka tuokin on ihan volvon ikioma raja-arvo.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Varmaan sen jälkeen, kun joku alkaa sitä tuolla tavalla tinkaamaanDaimler kirjoitti:No milloin tästä tulee kuukausittainen volvo vs. mersu-topicci.
Savutuksesta: Saavuin omalla mersulla risteykseen uuden sprinterin perässä. Malli näkyi olevan 318cdi, joten tehoa löytyy 184hv. Ihastelin auton rivakkaa kiihdytystä, ei bensakattilani paljoa nopeammin olisi kiihtynyt
Sprinter oli kuitenkin taksivarustelulla, ja näytti olevan pitkä ja puolikorkea, joten painoakin varmasti löytyy. Huomionarvoinen seikka kuitenkin on, että auto ei savuttanut lainkaan
Kuriositeettinä mainittakoon, että edellisellä viikolla risteyksestä lähdettiin sattumoisin w203 220cdi:n kanssa, samaan rauhalliseen tahtiin molemmat kiihtyivät 1x0km/h saakka. Ihastelen vaan sprinterin lähtöä verrattuna tähän pirkkamersuun. Tämäkään Mercedes ei pahemmin savutellut.
Volvot tosiaan savuttaa. Merkillistä päästöpolitiikkaa, jos Perttu K:n tiedot Volvon omista päästömittausmenetelmistä pitävät paikkansa. Taitaa ympäristöministeriön väki ajella traktorilla..
124.023