Traktoreitten savutus-ootee

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Jarno.V kirjoitti: Volvoissa on se erilaista kuin mersussa että se myös kulkee, ei vain savuta niinkuin monet mersut :lol:
Esittele meille jokin dieselmoottorilla varustettu volvo, joka oikeasti liikahtaa :lol: Vertaa esim. saksalaisiin laatuautoihin, bemariin ja audiin.
124.023
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sum summarum... Oli moottori mikä tahansa, koskee niitä kuitenkin raja-arvot, joilla katsastus hyväksytään.

"Dieselmoottorilla varustetun auton päästömittauksen raja-arvot
Mikäli auton valmistaja ei ole ilmoittanut tyyppihyväksynnässä tai tyyppikatsastuksessa korkeampaa savutuksen raja-arvoa autossa käytettävälle moottorille käytetään raja-arvoina alla olevassa taulukossa olevia raja-arvoja.

Vapaastihengittävä moottori k = 2,5
Turboahtimella varustettu moottori k = 3,0
EURO 4 päästötason moottori k = 1,5

Autoille, jotka on otettu käyttöön ennen vuotta 1989 ja joita ei ole tyyppihyväksytty ajoneuvojen dieselmoottoreiden päästöjen vähentämiseksi toteutettavia toimenpiteitä koskevan direktiivin mukaisesti, raja-arvona on kuitenkin 7,0 Bosch-yksikköä.

lähde: A-katsastuksen sivut. "

Jossain oli aikanaan esillä ohjeet miten tuo 6 sylinterinen Volkkarin tiisseli mitataan katsastuksen yhteydessä (ohjeet tulivat muistaakseni sen jälkeen kun muutama mylly rikkoontui pakokaasumittauksen yhteydessä).

Tuo Euro4 tuo mukanaan melko tiukat rajat. Aken sivuilla on palvelu, jossa voipi katsella eri merkkien päästöjä. Voipi sitten joskus miettiä, mikä se olisi lompakolle sopiva auto verotuksen suhteen, mikäli verotus tulee muuttumaan päästöperusteiseksi. :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllä muuten pöläyttää tuo 290:kin oikein kunnolla välillä, pitempään ajelee hissukseen ja sitten kun polkaisee niin kylläpä himmenee taustapeilissä 8) 249 automatically dipping inside rear view mirror (ñ 01.06.1990) :shock:

Normaalisti ei kyllä pöläyttele kuin sellaisen ohuen "hunnun" että eiköhän tuo leimasta mene läpi ihan ilman että tarvitsee traktoreitten taulukoista katsella arvoja :lol:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun W123 300D kuuluu euro4 luokkaan koska siinä savuarvo on alle 1,5 :!: :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Savutuksen puolesta mun 740 td kuuluu traktor pulling luokkaan 8) Valitettavasti kulku on hiukan heikompaa :cry:
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16512101
http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16512077
http://www.ii2.org/user.php?nick=extree ... g=16357440

Harasoo, mun isolohkovalmet TURBOLLA pyyhkii teiän kaikkien persseet :axe:

In action kuvia en oo kerenny vielä ottaa, sen verran tuore tapaus 8)
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Hemingway kirjoitti:Esittele meille jokin dieselmoottorilla varustettu volvo, joka oikeasti liikahtaa :lol: Vertaa esim. saksalaisiin laatuautoihin, bemariin ja audiin.
No minkäs takia mersuja(kin) pitää käyttää pumpunlaitossa tai softaamassa? Sen takia vissiin kun ei nekään "liikahda" tarpeeksi. Mikä onkin "tarpeeksi" onkin sitten toinen juttu... Ja kun pumppuun on kajottu tavalla tai toisella alkaa myöskin savutus poljettaessa olipa se sitten saksalainen tai ruotsalainen. Ja kyllä ainakin minun TDT savuuttaa kun polkee, saattaapi jäädä joku Volvo jopa huomaamatta taustapeilistä... :wink:
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

L.Samarialainen kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:Esittele meille jokin dieselmoottorilla varustettu volvo, joka oikeasti liikahtaa :lol: Vertaa esim. saksalaisiin laatuautoihin, bemariin ja audiin.
No minkäs takia mersuja(kin) pitää käyttää pumpunlaitossa tai softaamassa? Sen takia vissiin kun ei nekään "liikahda" tarpeeksi. Mikä onkin "tarpeeksi" onkin sitten toinen juttu... Ja kun pumppuun on kajottu tavalla tai toisella alkaa myöskin savutus poljettaessa olipa se sitten saksalainen tai ruotsalainen. Ja kyllä ainakin minun TDT savuuttaa kun polkee, saattaapi jäädä joku Volvo jopa huomaamatta taustapeilistä... :wink:
Niin, en halunnut kinastelutopiccia.

Pyysin Jarnoa vertaamaan paljon ohittelevien volvon dieseleiden tehoja esim. audiin ja bemariin, en mersuun. Keskustelu ei pysy muuten neutraalina :lol: Esim. uusien autojen osalta nähdään Tuulilasin sivuilta, että Volvojen ohitus- ja savutusalttius ei johdu ainakaan ylivertaisista tehoista verrattuna muihin kulkuneuvoihin.
124.023
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Hemingway kirjoitti:Pyysin Jarnoa vertaamaan paljon ohittelevien volvon dieseleiden tehoja esim. audiin ja bemariin, en mersuun. Keskustelu ei pysy muuten neutraalina :lol: Esim. uusien autojen osalta nähdään Tuulilasin sivuilta, että Volvojen ohitus- ja savutusalttius ei johdu ainakaan ylivertaisista tehoista verrattuna muihin kulkuneuvoihin.
No joo, toki jossain 530d :ssa on löylyä enempi kuin volvossa tahi mersussa, mutta ne on niin kalliita että kuskit väkisinkin rikkaita-> suomessa pelkää xxxxx€ sakkoja ja ajavat siksi siivosti :shock: tai ehkä ei.. :lol:

Taitaa olla enempi legendaa tuo volvojen ohitteleminen koska täällä kun tästä mouhataan niin kaikki kiinnittää huomion vain volvoihin eikä huomaa että samallalailla ne muutkin ohi menee jos menee.

Nii joo on uudessa d5 se 185hv ja 400nm, kyllä se jo jotain 60-koria kiskoo kohtuudella.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minä kuule eilenkin helssingin suunnalta kotiouluun päine päästellessä laskin ohitse kaikista joista kohtuudella pääsin. Mersulla. Vaan kunnei se etes savuta, poloki miten hyvään. :? Huippukireä 2 ls (Valosekuntia) ajettukin vasta. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Haa, tänne on juuri sopivasti lyöty tälläinen triidis :D Aiheen tietoja silmäillessäni ajattelin ensiksi jakaa kokemukseni savusta suoraan tänne, mutta koska visuaalisen elinympäristön tärvelemisen lisäksi juuri mitään vakavan väärää ei ole tapahtunut mainitaan asiasta lyhyesti sopivan ytimekkäästi tässä ja nyt.
Perttu K kirjoitti:Volvon oma dieseli tupruttaa sinistä tyhjäkäynnillä, vedossa on savuton.
Hhmmm... Toissa (viimeistä edeltävänä) päivänä liittyessäni 230 E:llä dynaamisesti Tuusulanväylälle ja ohituskaistalle, siirtyi äkillisesti suoraan eteeni tolppah*mo uudehkolla 2,4D-vulvalla. Nopeusero tilanteessa oli vaarallisen suuri, mutta onneksi 7 tkm ajetut tehokkaat urheilujarruni pelastivat vulvan turvavyöhykkeiden sisäänpainautumisilta. Kaveri alkoi savun määrästä päätellen polkemaan laitettaan kuin joku päätön hinaaja. Siis oikein PIIIITKÄaikainen voimakas savupilvivana. Itse katsoin kierroslukumittarista IV-vaihteen vääntöalueen olevan maksimissaan ja totesin ettei edessä keikkuva savuttava huussi pääse ilmeisen kovasta yrityksestä huolimatta karkuun. Sen sijaan suljin kojelaudan raitisilmasuuttimet ja nostin nokkaani ylöspäin avoimen kattoluukun suuntaan savuvapaan hengitysilman toivossa.

Jättäydyin kekkereistä, mutta jo jonkin matkan päästä olin ryhmittymiskaistalla saman käbin vierellä. Hymähdin erittäin voimakkaasti, kun näin kuljettajan -lateksitakkiin sonnustautunut reppanamainen beibifeis- räpelöivän silmät ristissä uutta skandinaavista autoilun ergonomian mullistavaa keksintöä, nimittäin "kelluvaa keskikonsolia." :lol: Tiedättehän tämän halvan ja heppoisen keskikonsolin kokonaisuudessaan korvaavan vanerilevyn, johon on siroiteltu sinne tänne hyttysen munan kokoisia nappuloita :lol:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Eräs käytännön kokeilu on suoritettu, -00 530dA Touring ja -??(jtn 2k:n alkupuolta) Aubi A4 V6 2,5TDI. Teho/paino -suhteissa ei järin suuria heittoja.

- Audi ~150hv/1500kg/pelkkä kuski kyydissä +kontti jotakuinnii tyhjä.
- puimurissa 184hv/1800kg/2h kyyissä + kontissa jonnin verran tavarata.

Tulos oli mielenkiintoinen, sehän oli tiedossa että puimuri on aavistuksen nopeampi. Mutta kyllä se 100km/h jälkeen oli tilanne sama kuin ois verranu W124 200D <-> 200E(no ei ny ihan mutta melkeen.), pöllyttihän bemari jonni verran mutta kulkupuoli aivan kertaluokkaa parempi.

EDIT: Ja sitten jotain aiheen vierestäkin, eikös nuo vollen D5 koneiset ole aika ripeitä liikuksimaan? Jotenkin jääny huhuiluista sellainen kuva että pitäs normiliikenteessä pärjätä vähintäänkin loistavasti.

EDIT2: Ville. S - Jaa, eli piti VAG:in ottaa mallia mersun 80-luvun tuotannosta että miten tehdään nokista susia. :D
Viimeksi muokannut Mulqvist, 20.5.2007 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Fetisisti kirjoitti:Eräs käytännön kokeilu on suoritettu, -00 530dA Touring ja -??(jtn 2k:n alkupuolta) Aubi A4 V6 2,5TDI. Teho/paino -suhteissa ei järin suuria heittoja.

- Audi ~150hv/1500kg/pelkkä kuski kyydissä +kontti jotakuinnii tyhjä.
- puimurissa 184hv/1800kg/2h kyyissä + kontissa jonnin verran tavarata.
Audisa ei oo kuitenkaan ollu ku 100hv jäljellä, nokka-akselit loppuunkuluneet :lol:

Kyllä tuolla Lekalla on tuo titteli kohallaan, meni pulla väärään kurkkuun :lol:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Fetisisti kirjoitti:EDIT: Ja sitten jotain aiheen vierestäkin, eikös nuo vollen D5 koneiset ole aika ripeitä liikuksimaan?
Anteeksi vaan, otetaan nyt se mersukin puheeksi.

Esimerkiksi uusi E220cdi (malliston toiseksi pienin diesel) pesee suorituskyvyssä uuden V70 D5:n, tämän mahtidieselin. Lie eemeli myös kulutuksen suhteen parempi.
124.023
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuumaillaan näitä...

Mercedes-Benz E 220 CDI
Polttoaine Dieselöljy
CO2 g/km 167
EU yhdistetty kulutus l/100km 6.3
EU maantiekulutus l/100km 5
EU kaupunkikulutus l/100km 8.7
Moottorin iskutilavuus cm3 2149
Moottorin teho kW 125
Vaihteisto Manuaali 6
Istuinpaikkojen lkm 5
Ovien lkm 4
Omamassa kg 1615
Kokonaismassa kg 2140
Vetotapa Takaveto
Suurin sallittu jarruttoman peräkärryn massa kg 750
Suurin sallittu jarrulliset peräkärryn massa kg 1900
Markkinointihinta 62100

Volvo V70 D5 Classic man
Polttoaine Dieselöljy
CO2 g/km 179
EU yhdistetty kulutus l/100km 6.8
EU maantiekulutus l/100km 5.5
EU kaupunkikulutus l/100km 9
Moottorin iskutilavuus cm3 2400
Moottorin teho kW 136
Vaihteisto Manuaali 6
Istuinpaikkojen lkm 5
Ovien lkm 5
Omamassa kg 1636
Kokonaismassa kg 2160
Vetotapa Etuveto
Korimalli Farmari
Suurin sallittu jarruttoman peräkärryn massa kg 750
Suurin sallittu jarrulliset peräkärryn massa kg 1800
Markkinointihinta 51800

Miten niin tuon mukaan E220CDI olisi tehokkaampi? Menikö minulla jotain ohi :?: Vai oliko vertailun aiheena 0-100km/h kiihtyvyys yms pipluukin venytys asiat. ?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

En tuijottelis pelkästään sitä 0-100 aikaa, 60-120 vedossa yhdellä vaihteella alkaa olla jo jotain joka kertoo motin luonteesta. Enemmän perustan yleisesti motin laajasta käyttöalueesta, eli tartte turhaan polkia hulluna kun liikkuu maltillisella painamisellakin. Aikaisemmin mainitsemani puimuri liikkuu kepeästi, ei tartte hirviästi monottaa. Tosin, niinhän nuo melkein kaikki liikkuu vaivattomasti.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ihmeen virkeätä keskustelua sitä syntyy, jos erehtyy perustellusti tiedustelemaan miksi Volvot savuttaa reilusti enemmän kuin muut merkit. :lol: Tämä asiahan ei tästä miksikään muutu, vaikka verrattaisiin UAZiin, mutta vastausta ei taida kukaan osata kertoa? :(

Volvossa on epäpuhtaampi palaminen, koska siinä on -77 LT Volskin kone? :idea:

Volvossa on tollo syöttöpumppu? :idea:

Volvo ei saa oikeassa suhteessa ilmaa ja polttoainetta? :idea:

No kertokaa nyt? :( Ne "voimasavut" on ihan tyhmä vastaus, olen kyllästynyt siihen. :(
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

HVM kirjoitti:Volvossa on epäpuhtaampi palaminen, koska siinä on -77 LT Volskin kone? :idea:
Missäs kaikissa tiisseli Volvoissa on muuten käytetty näitä Volkkarin koneita?
Vastaan ilman tarkempaa tietoa itse itselleni = Aika monessa.
TDI kone, joka majailee tuolla oman autoni pellin alla on muistaakseni Audi peruja.
Uudemmista en sitten tiedä. Valitettavasti.

Kukaan ei ole tuonut esille sitä, että kyllä TDI passatit yms lykkää savua myös kun niitä käsketään. Volvohan on kaiken pahan alku :roll:

Ajelin taannoin Kiuruvedeltä kotiin, edellä meni SDI polo, joka puski koko ajan mustaa kiekuraa ja _reilusti_ :? :arrow: Ohi. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Pappi kirjoitti:
Kukaan ei ole tuonut esille sitä, että kyllä TDI passatit yms lykkää savua myös kun niitä käsketään. Volvohan on kaiken pahan alku :roll:
Volvolta, jota ns. laatuautona pidetty ei odottaisi tämän kaltaista kärytystä. Monet laskevat volvon samaan sarjaan jo pösöjen, rellujen yms. sitikoiden kanssa, eikä aiheetta.
Älkää polttako itteenne loppuun!
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

jari_w123 kirjoitti:Mun W123 300D kuuluu euro4 luokkaan koska siinä savuarvo on alle 1,5 :!: :lol: :lol: .
Vito taitaa painia jossain afrikka 1 luokassa :whistle:
Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Iippo Vinetto kirjoitti: Monet laskevat volvon samaan sarjaan jo pösöjen, rellujen yms. sitikoiden kanssa, eikä aiheetta.
Nämä on niitä makuasioita, joista ei voine kiistellä. Toinen tykkää toisesta, toinen toisesta. Onneksi meillä on valinnan vapaus autojen suhteen.

Tai voihan näistä kiistellä, mutta mitä se hyödyttää :?: Harvassa ovat ne, jotka voivat kriittisesti suhtautua omaan autoonsa. Onhan auto ihmiselle yksi kalleimpia investointeja, jota ei kestä mennä arvostelemaan.

Se, millä autolla seuraavaksi ajetaan on iso :?: Käytetyllä kun käytettyä vaihtaa niin pitää osata olla avarakatseinen. :wink:

Mikäli Volvo luokitellaan Citikan tasoiseksi autoksi, ei varmaan huono vaihtoehto olisi esim C5, jonka muuten kävin koeajamassa tässä taannoin.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eihän minulla tässä nyt mitään Volvoja vastaan ole, kuten ei ole yleensäkään, ihmettelen vaan havaittavan savun määrää. :shock: Absoluuttinen liikennesilmäni kun sanoo, että ne todellakin savuavat vakioautoista reilusti eniten.

Tämä taitaa olla niitä "minkä värinen oli napoleonin valkoinen hevonen" -hommia - syytä ei tiedä kukaan. :(
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Pappi kirjoitti:TDI kone, joka majailee tuolla oman autoni pellin alla on muistaakseni Audi peruja.
Uudemmista en sitten tiedä. Valitettavasti.
Se on T4-koppasen VW Transporterin kone. Kaikki sitä edeltävät ovat myös VW-peruja ja sen jälkeiset 5-sylinteriset Volvon omia. 4-sylinteriset dieselit on evakuoitu Focuksesta ja edellisissä S/V40-potkulaudoissa oli Rellun kalistimet.

Niin no kyllähän Volvon dieselin voimakkain versio liikahtaa ihan kivasti. Kokemusteni mukaan meidän kakssatanen väykkä, jossa pitäisi olla voimaa 176hv/364Nm jää kaikilla nopeuksilla karvan verran V70 D5:n 185 hv versiolle.

Täällä epäröidään ko. moottorin voimavaroja nykyistä 220 CDI:tä vastaan. Ohessa TM:n mittauksia (17/2006 & 10/2007) moottoreilla suunnilleen saman painoisilla autoilla (MB: 1610 kg, Volvo: 1695 kg). Eipä noissa kummosia eroja ole:

Volvo S80 D5 A
2400 cm3
185 hv/400 Nm
Tehtaan ilmoitukset: 225km/h 0-100 km/h 9,0s
Mitatut:
0-400 m 16,5 s / 138 km/h
0-100 km/h: 8,9
0-120 km/h: 12,6
60-90 km/h: 3,5 s/74 m
90-120 km/h; 5,1 s/150 m
60-120 km/h: 8,6 s/224 m

MB C220 CDI A
2148 cm3
170hv/400Nm
Tehtaan ilmoitukset: 228km/h 0-100 km/h 8,5 s
Mitatut:
0-400 m 16,3 s / 137 km/h
0-100 km/h: 9,0 s
0-120 km/h: 12,3 s
60-90 km/h: 3,6 s/76 m
90-120 km/h: 4,9 / 145 m
60-120 km/h: 8,5 s /221 m
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10742
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Asiallinen vastaus, siitä kiitos.
Näin sitä viisastuu. Kumman tutun oloinen rolina noissa työmaan volkkareissa on ollutkin kun niitä kuuntelee "sillä" korvalla.

Omat tiedot tehoista, jotka postasin aikaisemmin kaivelin aken päästöpalvelusta. :shock:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Pappi kirjoitti:
Iippo Vinetto kirjoitti: Monet ... aiheetta.
Nämä .... taannoin.

:)
Vähän kärjekkäästi tuli kirjotettua :oops: . Mutta on se Pappi silti kärsivällinen heppu.
Älkää polttako itteenne loppuun!
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Dieselin KUULUU pukata mustaa savua se on faktaa se :lol: :lol: .Silti ihmettelen viherpiipertäjien ajatuksia siitä että:PITÄÄ OLLA UUDEHKO AUTO JA MIELUIMMIN VIELÄ DIESEL KOSKA PÄÄSTÖT OVAT PIENIÄ :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .Mitä jos ostan uudehkon volvon,vw:n, tai jonkun muun dieselin joka jostain syystä savuttaa enemmän kuin nykyinen autoni,olisikohan piipertäjät sitten tyytyväisiä?Edelleenkin minua ei dieselien savutukset haittaa,se on hyvä vaan kun tietää milloin kanssa autoilijat polkevat volvojaan tai jotain muuta dieseliä :lol: :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Josku ihtemyttää uusi tekniikka liikenteessä. Miten se oikein menee, kun vanhat runsaspäästöiset dieselit eivät jätä mitään savua. Eivät ainakaan tavallisessa ajossa. Esimerkiksi w124 ei näkyvää savua juuri päästä tehtaan säädöissä, omassa oli 0.34. Sitten kun seuraa noita uusia dieseleitä tien päällä, niin liikennevaloissa auton takaa nousee sininen savu ja kun valo vaihtuu, niin autonmitan verran tulee mustaa savua putkesta. Yleensä savutus sentään loppuu siihen, mutta ei ole ollenkaan harvinaista, että joutuu ruuvamaan lämmityslaitteen kiinni kun tien päällä kohtaa nykytekniikkaa.

Minusta se musta savu on juuri niitä hiukkaspäästöjä. Eihän niitä kaikkia pienhiukkasia toki näe, mutta ei tule oikein puhdas olo kun tuota savuttamista tien päällä katsoo.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
eskomies
Viestit: 2
Liittynyt: 20.5.2007 16:59
Paikkakunta: Kihniö

Viesti Kirjoittaja eskomies »

juu onneks ne volvot puskee kanssa mustaa savua koska eihän sitä muuten edes huomaisi että volvo kuskilla on kaasu pohjassa
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

HVM kirjoitti:Eihän minulla tässä nyt mitään Volvoja vastaan ole, kuten ei ole yleensäkään, ihmettelen vaan havaittavan savun määrää. :shock: Absoluuttinen liikennesilmäni kun sanoo, että ne todellakin savuavat vakioautoista reilusti eniten.

Tämä taitaa olla niitä "minkä värinen oli napoleonin valkoinen hevonen" -hommia - syytä ei tiedä kukaan. :(
Tämä nyt ei liity "mikä savuttaa eniten" keskusteluun mutta mukavana muistona kerron... Viime kesänä Alajärvelle mennesä kun Jiipee (250d) meni edellä ja minä (200d) perässä ja minun perässä tuli "ässämies" (jonka nimeä ei nyt tässä paljasteta, jooko Vesa). Kun saattoi havaita pienenkin ylämäen niin "ässämies" jätti AINAKIN 300m väliä minuun.. Aavistelin sen liittyvän bensan kulutukseen, tiesinhän "ässämiehen" ajavan isolla kasilla sytkäboksi hoosiannaa huutaen :? Kun päästiin perille miittipaikalle kysäisin "Miksi jättäydyit aina ylämäkeen, onko bensa kenties kallista, vai? Johon sain murahtavan vastauksen " Teidän mersut käryää niin per*eleesti!" :lol: :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

L.Samarialainen kirjoitti:
HVM kirjoitti:Eihän minulla tässä nyt mitään Volvoja vastaan ole, kuten ei ole yleensäkään, ihmettelen vaan havaittavan savun määrää. :shock: Absoluuttinen liikennesilmäni kun sanoo, että ne todellakin savuavat vakioautoista reilusti eniten.

Tämä taitaa olla niitä "minkä värinen oli napoleonin valkoinen hevonen" -hommia - syytä ei tiedä kukaan. :(
Tämä nyt ei liity "mikä savuttaa eniten" keskusteluun mutta mukavana muistona kerron... Viime kesänä Alajärvelle mennesä kun Jiipee (250d) meni edellä ja minä (200d) perässä ja minun perässä tuli "ässämies" (jonka nimeä ei nyt tässä paljasteta, jooko Vesa). Kun saattoi havaita pienenkin ylämäen niin "ässämies" jätti AINAKIN 300m väliä minuun.. Aavistelin sen liittyvän bensan kulutukseen, tiesinhän "ässämiehen" ajavan isolla kasilla sytkäboksi hoosiannaa huutaen :? Kun päästiin perille miittipaikalle kysäisin "Miksi jättäydyit aina ylämäkeen, onko bensa kenties kallista, vai? Johon sain murahtavan vastauksen " Teidän mersut käryää niin per*eleesti!" :lol: :lol:
Hauskoja muistoja, ja niin tosia. :lol: Onneksi nyt puhutaankin ruuvaamattomista autoista. :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”