Löylyä kiukaaseen Digituuningilla
Löylyä kiukaaseen Digituuningilla
Nyt se paivä koitti että "paavosta" saatiin ristissä olleet bitit oikastua PP-dieselin toimesta.
Auton käyttäytyminen muuttui parempaan suuntaan kertaheitolla. Laatikko vaihtaa eri(permmissa) kohdissa, moottori vetää ylös asti ja pöläyttää jo malliksi pientä voimasauhuakin
Suorituskyvystä sen verran että ennen ohjelma: esp päällä, ulkona lämmintä n. +5 Astetta.
60-120km/h meni 9,3sek. ja 0-100km/h otti sen 10sek.
Ohjelmalla molemmista putosi ajoista putosi sekunti pois. Ajan otto perustuu useisiin testauksiin kännykän sekkarilla vai olikohan noissa ajoissa vielä kalenterin puolella Tuon jälkeen heitin vielä uuden ilmamassamittarin ihan varulta, sen tuoma vaikutus on vasta seurannassa. Eihän tuo vielä ohjus ole kun tuota omapainoa on jo sen 1755kg, mutta ihan pärjää jo muun liikenteen seassa.
Ohjelmaksi tuli mallia kaikki irti. Tehot on jotain 220hp ja n. 500nm. Aikaisemmin 170/ 370. Pasi korjatkoon jos meni kovin paljon pieleen.
Auton käyttäytyminen muuttui parempaan suuntaan kertaheitolla. Laatikko vaihtaa eri(permmissa) kohdissa, moottori vetää ylös asti ja pöläyttää jo malliksi pientä voimasauhuakin
Suorituskyvystä sen verran että ennen ohjelma: esp päällä, ulkona lämmintä n. +5 Astetta.
60-120km/h meni 9,3sek. ja 0-100km/h otti sen 10sek.
Ohjelmalla molemmista putosi ajoista putosi sekunti pois. Ajan otto perustuu useisiin testauksiin kännykän sekkarilla vai olikohan noissa ajoissa vielä kalenterin puolella Tuon jälkeen heitin vielä uuden ilmamassamittarin ihan varulta, sen tuoma vaikutus on vasta seurannassa. Eihän tuo vielä ohjus ole kun tuota omapainoa on jo sen 1755kg, mutta ihan pärjää jo muun liikenteen seassa.
Ohjelmaksi tuli mallia kaikki irti. Tehot on jotain 220hp ja n. 500nm. Aikaisemmin 170/ 370. Pasi korjatkoon jos meni kovin paljon pieleen.
Re: Löylyä kiukaaseen Digituuningilla
Ahsoo, saman suuntaisia taikoja on tehty täälläkin tänään. Vielä ei pysty sanomaan tuloksia mutta kovin tuntuu menohaluja olevan.
Noista tehoista sen verran, että digituuning sivut näyttää maltillisempia lukemia 200 pollea ja 480Nm.
Noista tehoista sen verran, että digituuning sivut näyttää maltillisempia lukemia 200 pollea ja 480Nm.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Juu, mutta saa tiukempaakin softaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Joo.
Sivuilla oleva peruspäivitys on juurikin tuo 200/480, mutta "tiskin alta" löytyy vielä lisää. Tokihan siinä on aina riski kasvaa että auto on vikatilassa samantien kun mennään liian liki "raja-arvoja" . Jos ei vehkeet kelpuuta jo hyväksi havaittua softaa, niin silloin on autossa joku vika mikä pitää korjata
Alako vaan kuumottaan se 320:n ahdin yms. kun leikkiin on lähdetty, mutta eiköhän panna jäitä hattuun Kun ei muutenkaan tahdo keretä enää harrastamaan niin saa luvan olla...
Sivuilla oleva peruspäivitys on juurikin tuo 200/480, mutta "tiskin alta" löytyy vielä lisää. Tokihan siinä on aina riski kasvaa että auto on vikatilassa samantien kun mennään liian liki "raja-arvoja" . Jos ei vehkeet kelpuuta jo hyväksi havaittua softaa, niin silloin on autossa joku vika mikä pitää korjata
Alako vaan kuumottaan se 320:n ahdin yms. kun leikkiin on lähdetty, mutta eiköhän panna jäitä hattuun Kun ei muutenkaan tahdo keretä enää harrastamaan niin saa luvan olla...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Pariin W211 koppaseen 320 CDI:hin laitettu tiukempaa softaa , bout 280 hv, ja meleko iloisia veikkoja niistä kyllä tuli
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... modell.htmHarju kirjoitti:
Mitäs nuissa on vakiona tehoja/vääntöä ja millä kierroksilla
Siivosin raktorin savuttelut toiseen topiksiin -> viewtopic.php?t=12968
I drive an Opel. What's your excuse?
toi tuuniki kiinnoostais mutta hieman askarruttaa että kestääkö paikat, eli loota&perä, rinta-joupilla on myynnissä samalainen kinneri, jossa on loota siruina, edellinen omistaja oli laittanut lastun.
mistäs sais selville että kestääkö loota&perä tuota tehoa/vääntöä.
(siis autoa olis tarve pitää seuraavat 5-6 vuotta)
vai ajellaanko vakiona??
mistäs sais selville että kestääkö loota&perä tuota tehoa/vääntöä.
(siis autoa olis tarve pitää seuraavat 5-6 vuotta)
vai ajellaanko vakiona??
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 07.1.2007 16:31
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
100 %:sta varmuutta tuosta kestosta ei saa mistään kuten sataprosenttisen varmaa ei ole sekään, että em. tapauksen vaihteistorikko on juuri "lastutuksesta" johtuva. Rikkoutuu niitä vaihteistoja ihan vakiotehoisistakin. Tarpeeksi kun autoa rankaisee kaiken saa rikki, oli vakio tai ei.
Luonnollisesti lisääntynyt teho / vääntö rasitaa voimansiirtoa enemmän.
Esim. Digituningin softaa on asennettu varmaan satoja ellei tuhansia ja omiin korviini ei tuollaista kesto-ongelmaa ole kantautunut. Siitä onko joku muu sitten parempi tai huonompi versio, minulle ei ole kokemusta.
Vaihteiston max Nm -arvon saa selville vaihteistonnumerolla.
Luonnollisesti lisääntynyt teho / vääntö rasitaa voimansiirtoa enemmän.
Esim. Digituningin softaa on asennettu varmaan satoja ellei tuhansia ja omiin korviini ei tuollaista kesto-ongelmaa ole kantautunut. Siitä onko joku muu sitten parempi tai huonompi versio, minulle ei ole kokemusta.
Vaihteiston max Nm -arvon saa selville vaihteistonnumerolla.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Naputelin vaihteiston numeron WIS:siin ja se näyttää
722.642 W 5 A 580 josta kolme viimeistä numeroa on vääntömomentti eli 580 Nm
722.642 W 5 A 580 josta kolme viimeistä numeroa on vääntömomentti eli 580 Nm
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
kiitos, koneessa on vakiona 540nm vääntöä, taitaa olla viisainta jättää tuunaukset tekemättäLucky-Dog kirjoitti:Naputelin vaihteiston numeron WIS:siin ja se näyttää
722.642 W 5 A 580 josta kolme viimeistä numeroa on vääntömomentti eli 580 Nm
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
No minä lupaan ihan lonkalta semmosen hehtolitran.AM kirjoitti:Kuinkas paljon noissa numeroista ilmenevissä väännön kestoissa on yleensä pelivaraa verrattuna vakiovääntöihin. Lucky-Dog minullekin tarkisteli tuon väännön ja ei ole kyllä minullakaan paljon pelivaraa
Eiköhän ne arvot ole mietitty malliin "varmaa varman päälle".
Niinkun pellitkin...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Itsestä nuo vääntölukemat tuntuvat kovin pieniltä, mutta noin Veholta asiaa selitettiin
Paljonhan noita "virityksiä" on tehty ja varmaan jokaisessa, tuon em. tiedon mukaan, "sallittu" Nm ylittyy. Siltikin ne kestävät
Paljonhan noita "virityksiä" on tehty ja varmaan jokaisessa, tuon em. tiedon mukaan, "sallittu" Nm ylittyy. Siltikin ne kestävät
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Onneks näytön reso on niiin iso ettei saa selvää mitä HVM pienellä kirjoittelee No jokaisella on ristinsä kannettavana, harrasteautojahan nämäkin ovat niinkuin kaikki mersut
Hmm..joo, kai sen aika näyttää kestääkö vaiko eikö jos tuohon jotain joskus laittelee. Tuskinpa nyt heti mitään, mutta jos vaikka joskus. Muuten ei tarvetta mutta olisihan Esson baarissa mukavampi jutustella Löytyyköhän tuommoseen 290:seenkin tiskin alta irtonaisia koodin pätkiä vai suunnistaisiko sitten Karalalle..Tuskin noilla varman päälle "lastuilla" tuota saa rikki ja silloinhan virittäminen on ihan hukkaan heitettyä rahaa
Hmm..joo, kai sen aika näyttää kestääkö vaiko eikö jos tuohon jotain joskus laittelee. Tuskinpa nyt heti mitään, mutta jos vaikka joskus. Muuten ei tarvetta mutta olisihan Esson baarissa mukavampi jutustella Löytyyköhän tuommoseen 290:seenkin tiskin alta irtonaisia koodin pätkiä vai suunnistaisiko sitten Karalalle..Tuskin noilla varman päälle "lastuilla" tuota saa rikki ja silloinhan virittäminen on ihan hukkaan heitettyä rahaa