alusta problema, kuvat lisätty, vika korjattu
alusta problema, kuvat lisätty, vika korjattu
KL-varaosien iskarit eri laatuiset vai ehtikö toinen jo kuoleentua. Kyllähän minä tiedän että molemmat olis aina vaihdettava samaan aikaan mutta silloin, laiskotti ja oli muuta hommaa, piti vaan saada auto nopeasti ajoon, nyt siitä sitten saa maksaa "maksaa"
Onkos muillen käyny näin ikävästi, eli mitäs tässä nyt oikein kävi, millä operaatiolla selviän tästä, öisin en enää saa nukuttua ja päivisin olen kuin kuolleista noussut zombie, vai olikos se päinvastoin, mutta kaikesta päätellen jotakin on kuitenkin mennyt pieleen vaihdanko iskarin vai odotanko sen automaattisesti hieman kuoleentuvan.
Tarina alkaa jotakuinkin näin
Vaihdoin tuohon sataysikymppiseen vuotavan takapumpun oikealle puolelle noin vuosi takaperin, tyhmyyksissäni en vaihtanut kuin sen "viallisen", tilasin tuotteen KL-varaosista (Bilstein)
nyt hiljakkoin vasta vaihdoin vasemmalle puolelle uuden, kun sekin alkoi vuotaa tilasin senkin KL-varaosista (Bilstein) mutta mitä tapahtui kun auto on hieman kallellaan oikealle, eli sinne puolelle minkä vaihdoin vuosi sitten, mittaamalla kaaresta keskiöön ero takana ei ole kuin 0.5cm, mutta se riittää että auto on silmin nähden kallellaan.
Onko iskarien jäykkyys kuitenkin erilainen, vaikka samaa tavaraa "pitäis" olla, vuosi väliä niiden tilauksesta, tasoittuuko ero ajan kanssa, odottavan aika on pitkä ei kyllä hymyilytä mutta kerta kiellon päälle
Onkos muillen käyny näin ikävästi, eli mitäs tässä nyt oikein kävi, millä operaatiolla selviän tästä, öisin en enää saa nukuttua ja päivisin olen kuin kuolleista noussut zombie, vai olikos se päinvastoin, mutta kaikesta päätellen jotakin on kuitenkin mennyt pieleen vaihdanko iskarin vai odotanko sen automaattisesti hieman kuoleentuvan.
Tarina alkaa jotakuinkin näin
Vaihdoin tuohon sataysikymppiseen vuotavan takapumpun oikealle puolelle noin vuosi takaperin, tyhmyyksissäni en vaihtanut kuin sen "viallisen", tilasin tuotteen KL-varaosista (Bilstein)
nyt hiljakkoin vasta vaihdoin vasemmalle puolelle uuden, kun sekin alkoi vuotaa tilasin senkin KL-varaosista (Bilstein) mutta mitä tapahtui kun auto on hieman kallellaan oikealle, eli sinne puolelle minkä vaihdoin vuosi sitten, mittaamalla kaaresta keskiöön ero takana ei ole kuin 0.5cm, mutta se riittää että auto on silmin nähden kallellaan.
Onko iskarien jäykkyys kuitenkin erilainen, vaikka samaa tavaraa "pitäis" olla, vuosi väliä niiden tilauksesta, tasoittuuko ero ajan kanssa, odottavan aika on pitkä ei kyllä hymyilytä mutta kerta kiellon päälle
Viimeksi muokannut mcee, 20.5.2007 17:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sementtiä ei konttiin viitti laittaa
Todellakin, outo juttu, vain 0.5 centtiä on oikea kulma takaa alempana, mutta miksi auto on oikealle siis silmin nähden aivan kallellaan
ihmettelen että miten tuo noin pieni mitta ero voi siihen vaikuttaa, mutta mikä muukaan, koska molemmat etukulmat ovat kaaresta keskiöön mitattuna tasan saman korkuiset
Todellakin, outo juttu, vain 0.5 centtiä on oikea kulma takaa alempana, mutta miksi auto on oikealle siis silmin nähden aivan kallellaan
ihmettelen että miten tuo noin pieni mitta ero voi siihen vaikuttaa, mutta mikä muukaan, koska molemmat etukulmat ovat kaaresta keskiöön mitattuna tasan saman korkuiset
Iskareiden vaihto vaikuttaa korkeuteen juuri sen mitä kaasunpaine jaksaa autoa nostaa. Tuo 1 cm lienee kutakuinkin max.
Auto on jousien, ei iskareiden varassa.
Pitäisköhän se vaihtaa nyt sitten molemmalle puolelle.
ps. itellä on köyhimmillään kaivettu romukasoja rullamitan kanssa ja vaihdeltu sitten sopivia päitä, että en minä sillä. Joskus taas sitten "säädetty" ajettavuutta uusimalla kaikki iskarit vaikka varsinaista vikaa ei olisi ollutkaan. Että näinkin.
Auto on jousien, ei iskareiden varassa.
Pitäisköhän se vaihtaa nyt sitten molemmalle puolelle.
ps. itellä on köyhimmillään kaivettu romukasoja rullamitan kanssa ja vaihdeltu sitten sopivia päitä, että en minä sillä. Joskus taas sitten "säädetty" ajettavuutta uusimalla kaikki iskarit vaikka varsinaista vikaa ei olisi ollutkaan. Että näinkin.
Kyllä elämä on näköjään aikast ihmeellistä , piha on näköjään painunut oikean takarenkaan kohdalta yhden sentin, (tarkastus mitattu ) ja auto kun sattuu usein olemaan juuri sillä kohtaa, ei pitäis isoilla työkoneilla ajella pihalla sitä tässä vaan ihmettelen että onko autossa todella niin jäykkä alusta että se reagoi noin pieneen noin sentin "maavinoutuman" muutokseen menemällä noin kallelleen, aivan uskomaton juttu , vastaus on että ilmeisesti silmin nähden piha on aivan suora, nyt oikea takapyörä ei ole siinä sentin montussa ja auto on lähes suorassa
eli vika korjattu
Ennen
Jälkeen, hieman parempi
eli vika korjattu
Ennen
Jälkeen, hieman parempi
Viimeksi muokannut mcee, 20.5.2007 17:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinulla on liian hyvä mersu. Hyvä muistuttaa mieleen tiilerin kuvaus normaalimersuownerin arjesta
viewtopic.php?t=706&highlight=painajainen
viewtopic.php?t=706&highlight=painajainen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Oiskohan noin mutta eipä ole tällä foorumilla vielä alustaspecialistia joka osaisi ratkaista yhtälön, miten tuo ylipäänsä on mahdollista, jotakin spesiaalia tuossa alustassa on, mitä muissa kenties ei ole ei mene mun vaateriin, täytyykin ruveta seurailemaan asiaa tarkemmin,jovihava kirjoitti:Sinulla on liian hyvä mersu. Hyvä muistuttaa mieleen tiilerin kuvaus normaalimersuownerin arjesta
viewtopic.php?t=706&highlight=painajainen
suunnittelin tässä juuri aikani kuluksi vesivaakaa kojelaudan päälle, toinen saa paikan hattuhyllyltä, pitäis vaan kalibroida ne jotenkin keskenään, sitten kun sais tikitaalisen näytön kojelautaan, sekä jonkun printterin joka tulostas dataa ulos (+ - 1) asteen tarkkuudella per neliösentti, meneekö liian tarkaks, mutta se onkin sitten projektitopicin juttuja
Ja Matille että jos ihan tosissaan olit, niin kiitos vaan kehuista, vaikka en minä tiedä että mitä ihmeellistä siinä on, vai olisko se taika sittenkin juuri siinä ettei ole lisätty kuin "vesi"
ai niin ja Rässi taitaakin sitten olla jonkin sortin näkijä, tekijähän se on jo entuuestaan ollukkin, kristallipallokohan sillä on vakan alla piilossa, mitähän vielä muuta, siinähän ne tärkeimmät vissiin
Ainakin boschilta löytyy elektroonisia vatupasseja, jos sen upottais kojelautaan niin että vain näyttö näkyy Näyttää kallistuman asteen sadasosan tarkkuudella
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
[OT]
[/OT]
En tiedä minäkään mikä siinä oikein on, mutta tuo maski + väri + hyvä vaha + yleiset mittasuhteet vaan miellyttävät silmää todella paljon! Vetävät suupielet hymyynJa Matille että jos ihan tosissaan olit, niin kiitos vaan kehuista, vaikka en minä tiedä että mitä ihmeellistä siinä on, vai olisko se taika sittenkin juuri siinä ettei ole lisätty kuin "vesi"
[/OT]