VW vai Merssu? VW pihassa... Ja sulakkeet palaa *erkl..
Itse luovuin työsuhde -04 IV-koppaisesta farmari Golfista ja siirryin -86 250D:hen. Ei näitä asioita voi järjellä perustella.
Golf oli tosi varma auto, sen 100 tkm ja 2 vuotta mitä se minulla oli. Mersu on letkeämpi ja jotenkin ennalta arvattavampi tiukoissa tilanteissa; vanhalla Mersulla tulee ennakoitua liikenteen tilanteet huomattavasti tarkemmin. Mersu on yllättävää kyllä mielestäni hiljaisempi.
Golf oli tosi varma auto, sen 100 tkm ja 2 vuotta mitä se minulla oli. Mersu on letkeämpi ja jotenkin ennalta arvattavampi tiukoissa tilanteissa; vanhalla Mersulla tulee ennakoitua liikenteen tilanteet huomattavasti tarkemmin. Mersu on yllättävää kyllä mielestäni hiljaisempi.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Golffissa riittää tila vallan mainiosti, meitä on 2 henkeä yleensä liikenteessä ja tavarat. Mikäli tarviaa linja-auton kuljetuskapasiteettiä on tarvittaessa käytettävissä S124 jolla mahtuu sitten isompikin porukka kulkemaan. Arkiajokin vetotavalla ei minulle ole mitään merkitystä, molemmat ihan yhtä hyviä tai huonoja ajaa kuin ne alla olevat renkaat sattuu olemaan...
Kohta pitää laittaa jäitä housuun kun niin kuumottaa
/edit: ja missä on volkkaripalsta? Semmonen mistä saa lukea kokemuksia lisää?
Kohta pitää laittaa jäitä housuun kun niin kuumottaa
/edit: ja missä on volkkaripalsta? Semmonen mistä saa lukea kokemuksia lisää?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Vaikka tässä Ultimate mark.., eiku VW.Mihaline kirjoitti: /edit: ja missä on volkkaripalsta? Semmonen mistä saa lukea kokemuksia lisää?
BMW 318d -09
Nämähän on semmosia asioita että pitää istua autoon ja ostaa se, kumpi tuntuu hyvältä ja sitten toivoo että se Euroopasta tänne uitettu on samanlainen. Minä en voi sietää tuota nelos-golffia, jotenkin kun kyytiin istuu niin alkaa samantien v*tuttaan. Ei semmoista voi ostaa Satakakslankku on semmonen perusturvallinen ja edullinen ylläpitää mutta onhan se vanhahtava jo, vaikkakin klassinen
Turvallisuudesta sen verran, että en osaa nuitten turvajärjestelmien toimivuudesta tai toimimattomuudesta kolaritilanteessa sanoa, mutta kyllähän ne ainakin uudessa autossa toimii
Käytännön testit ovat kuitenkin näyttäneet myös sen, että ässähän se pitäis alla olla tai sitten joku iso maasturi (geemalli) että vois luottaa koskemattomuuteensa edes jotenkin.
Turvallisuudesta sen verran, että en osaa nuitten turvajärjestelmien toimivuudesta tai toimimattomuudesta kolaritilanteessa sanoa, mutta kyllähän ne ainakin uudessa autossa toimii
Käytännön testit ovat kuitenkin näyttäneet myös sen, että ässähän se pitäis alla olla tai sitten joku iso maasturi (geemalli) että vois luottaa koskemattomuuteensa edes jotenkin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
http://ffp-motorsport.com/bb/index.php.Mihaline kirjoitti:
/edit: ja missä on volkkaripalsta? Semmonen mistä saa lukea kokemuksia lisää?
big jopo
Jahas, pitää nyt tähän turauttaa jatkoa kun näin pääs käymään että lauantaina laiva synnyttää sisuksistaan ainakin yhden 3B-mallin passatin. Golffiahan sitä aluperin haettiin, mutta ei siitä tullu pulkkistakaan kun kerran passattia pääs koittamaan... Mersun säilytän tallissa sitä varten että jos passatti piiputtaa niin on joku rönttä jolla käryyttää työpaikan ja kodin väliä.
Nyt pitää vaan ehtiä pienemmät vanteet ainakin talvirenkaille ja alkaa lukemaan ultimatevw:ltä että miten paljon tuota osais ite huoltaa...
Saa nähdä tuleeko tästä nyt happy ending...
[edit:] Nii ja väri on kuulema tummanharmaa, en vaan tiedä onko metalli vai normiväri. Muista sähkö kinkeistä ei oo havaintoa mutta paperit siitä on tehty kuitenkin, olishan se hyvä kun olis edes kääntyvät etupyörät ja aukeavat ovet...[/edit]
Nyt pitää vaan ehtiä pienemmät vanteet ainakin talvirenkaille ja alkaa lukemaan ultimatevw:ltä että miten paljon tuota osais ite huoltaa...
Saa nähdä tuleeko tästä nyt happy ending...
[edit:] Nii ja väri on kuulema tummanharmaa, en vaan tiedä onko metalli vai normiväri. Muista sähkö kinkeistä ei oo havaintoa mutta paperit siitä on tehty kuitenkin, olishan se hyvä kun olis edes kääntyvät etupyörät ja aukeavat ovet...[/edit]
Viimeksi muokannut Mihaline, 11.5.2007 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Jahas, tässä on nyt jonkin aikaa turrattu ja hyvältä tuntuu. Positiivinen yllätys oli että malli onkin 3BG, tippi-laatikko ja 96kw pd kone. Muita roippeita on tietysti ne tarvittavat eli climatronic, tempomat ja jonkin sorttiset recaron jakkarat.
Täston hyvä jatkaa, katotaan miten alkaa matka maistumaan.
Täston hyvä jatkaa, katotaan miten alkaa matka maistumaan.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
aiheeseen loistavasti liittyen yksi kuva allekirjoittaneen kulkineesta; mitä tapahtuu kun vw-harrastaja alkaa sekaantumaan tähtikeuloihin:
http://jamku.laatikko.org/cpg132/displa ... =64&pos=26
http://jamku.laatikko.org/cpg132/displa ... =64&pos=26
tähän oli pakko puuttua...
mersu kannattaa aina hankkia onhan se sentään auto toisin kuin vw ...
en tiedä olenko sitten saanut huoltaa vain huonoja volsuja mutta ihan paska fiilis tulee aina kun näkee että ovesta tulee volsu huoltoon...
no jokainen tehköön oman päätöksensä millä rattailla liikkuu
mersu kannattaa aina hankkia onhan se sentään auto toisin kuin vw ...
en tiedä olenko sitten saanut huoltaa vain huonoja volsuja mutta ihan paska fiilis tulee aina kun näkee että ovesta tulee volsu huoltoon...
no jokainen tehköön oman päätöksensä millä rattailla liikkuu
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Ja lekalla on aloitettu? . Ilmeisesti sisälokariin tehty modaus mallia tuurboo.... Onnea vaan sullekkin rakenteluun , olethan useanvuoden ajellut autolla! Nyt pääsee mustaamaan käsiä kunnolla!jamku kirjoitti:aiheeseen loistavasti liittyen yksi kuva allekirjoittaneen kulkineesta; mitä tapahtuu kun vw-harrastaja alkaa sekaantumaan tähtikeuloihin:
http://jamku.laatikko.org/cpg132/displa ... =64&pos=26
big jopo
Jep, tässä suhteessa olen onnellisessa asemassa että pumppusuutin dieselille en osaa tai tahdokkaan osata tehdä mitään. Tänään seurasin katseella sivusta kun nokkahihna, vesipumppu, kiristimet, automaattikiristin, öljyt, suodattimet vaihdettiin. Aikaa meni melkein päivä mutta nokkahihnan vaihto oli todellakin ajankohtainen, pykinyt selkämys yms. Täystuho liippasi varmasti pakokaasutesteissä läheltä.eero1989 kirjoitti:tähän oli pakko puuttua...
mersu kannattaa aina hankkia onhan se sentään auto toisin kuin vw ...
en tiedä olenko sitten saanut huoltaa vain huonoja volsuja mutta ihan paska fiilis tulee aina kun näkee että ovesta tulee volsu huoltoon...
no jokainen tehköön oman päätöksensä millä rattailla liikkuu
Muita kokemuksia: Passat on hiljainen, ja kulkee kivasti. Tippi-laatikko rakastettava, myös emäntä tykkää. Alustana ilmeisesti eibachin -40mm madaltavat jouset ja konin tolpat kulkee kivasti suoraan ja on vielä jotenkin ajettava 17" vanteiden kans.
Emmäätiiä siis aivan naurattaa kun on niin kivaa ollu ainakin tähän asti, ja oon ollu tyytyväinen leirinvaihdosta. Kiva on välillä kokeilla avoimin mielin muitakin merkkejä kun mersua, en suoraan sanottuna kaipaa perän vorinaa, vetoakselien pauketta, diiselin röhinää ja epämääräistä ohjausta. Pärjään toistaiseksi ainakin ihan hyvin ilman, kuulokin alkaa palautua pikkuhiljaa
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
AM kirjoitti:Hyvää provoa, mutta vastataan nyt silti W123:sta pitää kuitenkin ehkä verrata ikäisiinsä autoihin..eli vertailukohdaksi sitten vaikkapa 1.5D golffi Tai no vaikka Pasuuna. Alkaa mersu taas tuntumaan kohtuu kivalle
Ehkä pitäisi mutta kun ei verrata. Tän palstan mukaan mersua ei pitäis edes verrata mihinkään volskin tyyppiseen, koska tämä *ag konsernin tuote ei ole osan mielestä edes auto. Kustannustehokkain ratkaisu olisi varmaan ollut ajaa paavonurmi aikaisella mersulla maailman tappiin...
Mutta kaikesta huolimatta näillä mennään, pääasia että ihe viihtyy.
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Oliko sulla katselussa mikä A6 malli?
C4 vai C5.
C4 mallia tehtiin 1994 - 1997 ja dieselit olivat:
1.9 TDI 4 90hp
2.5 TDI 5 115hp
2.5 TDI 5 140hp
Liekkö tuo 2.5 sama kuin omassa tulppaanipuimurissa.
C5 mallissa, jota tehtiin 1994 - 2004 sisälsi seuraavat dieselit:
1.9 TDI 4 110/115/130hp
2.5 TDI V6 150/155/163hp
2.5 TDI V6 180hp
Oliko se tämä V6 tdi, jonka nokka-akselit ovat "huhujen" mukaan kulutustavaraa ja maksavat hunajaa. Kerran nimittäin sattui silmään myynti ilmoitus, jossa lisätiedoissa oli maininta nokka-akselien vaihdosta. Kävin kyseisessä autoliikkeessä muilla asioilla ja siinä tuli sitten puheeksi nuo nokat. Viisaammat kertokoon enemmän, mikäli kerrottavaa on.
C4 vai C5.
C4 mallia tehtiin 1994 - 1997 ja dieselit olivat:
1.9 TDI 4 90hp
2.5 TDI 5 115hp
2.5 TDI 5 140hp
Liekkö tuo 2.5 sama kuin omassa tulppaanipuimurissa.
C5 mallissa, jota tehtiin 1994 - 2004 sisälsi seuraavat dieselit:
1.9 TDI 4 110/115/130hp
2.5 TDI V6 150/155/163hp
2.5 TDI V6 180hp
Oliko se tämä V6 tdi, jonka nokka-akselit ovat "huhujen" mukaan kulutustavaraa ja maksavat hunajaa. Kerran nimittäin sattui silmään myynti ilmoitus, jossa lisätiedoissa oli maininta nokka-akselien vaihdosta. Kävin kyseisessä autoliikkeessä muilla asioilla ja siinä tuli sitten puheeksi nuo nokat. Viisaammat kertokoon enemmän, mikäli kerrottavaa on.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Papin lausuma on juuri se moottori! Ja siihen listaan lisätään vielä ruiskupumppu ja nokka-hihnan vaihto.
Mutta mihin sitä verrataan mercedes merkkisissä tuotteissa? C:hen ?Taitaa olla toi vaikea verrata autia mersuun...
Ihmisillä on ennakkoluuloja 2,5 V6 moottoriin samoin kuin V6 bensoihin,niiden kohdalla kans pari pikkuvikaa mitkä seuraa aina keskusteluissa "huonona". . A4:sta verrataan väyryseen ja A6:sta w124:ään. Sama koskee volkkaria mihin tämän topic:n aloittajan pasuunaa verrrataan? Oisko se nyt se C-mercedes?
Mielestäni jokaisen pitäisi kokeilla ajaa vuosi muilla merkeillä ja ajatella sitten asiaa uudestaan. Sama koskee "papin" volvoa , ei sitä oikein voi verrata w124:ään.Ja mersullakun ei oo paljoo noita etuvetoisia niin vertaaminen jo sinänsä vaikeaa. Seuraavaksi herää kysymys , mitä eroa on ajaa etuvetoisella?Asioihin pitää vaan mukautua ja vähän kääntää veitseä haavassa. . Ei pitäisi mennä heti kritisoimaan kaverin corolaa kun itse ajaa w201:llä.Hyvän kyydin antaa toyotakin. Toiset tykkää vaan olla kädet kyynärpäitä myöten dieselöljyssä , kun taas toiset ajelee
Kuvia kaivataan triptronic pasuunasta!
Mutta mihin sitä verrataan mercedes merkkisissä tuotteissa? C:hen ?Taitaa olla toi vaikea verrata autia mersuun...
Ihmisillä on ennakkoluuloja 2,5 V6 moottoriin samoin kuin V6 bensoihin,niiden kohdalla kans pari pikkuvikaa mitkä seuraa aina keskusteluissa "huonona". . A4:sta verrataan väyryseen ja A6:sta w124:ään. Sama koskee volkkaria mihin tämän topic:n aloittajan pasuunaa verrrataan? Oisko se nyt se C-mercedes?
Mielestäni jokaisen pitäisi kokeilla ajaa vuosi muilla merkeillä ja ajatella sitten asiaa uudestaan. Sama koskee "papin" volvoa , ei sitä oikein voi verrata w124:ään.Ja mersullakun ei oo paljoo noita etuvetoisia niin vertaaminen jo sinänsä vaikeaa. Seuraavaksi herää kysymys , mitä eroa on ajaa etuvetoisella?Asioihin pitää vaan mukautua ja vähän kääntää veitseä haavassa. . Ei pitäisi mennä heti kritisoimaan kaverin corolaa kun itse ajaa w201:llä.Hyvän kyydin antaa toyotakin. Toiset tykkää vaan olla kädet kyynärpäitä myöten dieselöljyssä , kun taas toiset ajelee
Kuvia kaivataan triptronic pasuunasta!
big jopo
Joo,juurikin tuo 2.5TDI. Konehan on surullisen kuuluisa juuri niistä nokista, tonnin remontin saa niihin tehdä 100tkm-200tkm välein, joten kiitos ei. Ja jokuhan nyt tietty väittää että ei pidä paikkaansa, mutta siitä voi lueskella vaikkapa Audifinns sivuilta...
Autohan olisi hieno ja nelivetoja katselin, etuvetoa ei ole, eikä tule Jokainen saa olla siitä mitä mieltä haluaa mutta se on minun kantani. Niin, tuo miksei tuollainen 1.9TDI olisi ehkä sitten ollut mutta jotenkin tuntuu pienelle tuon kokoiseen autoon. Ja väyrynen on varmaan aika samaa kokoluokkaa tuon kanssa, ja saman hintainenkin eli siihen sitä kai vertaillaan.
Eihän tuon väykyn kanssakaan ihan helppoa ole yhteiselo, mutta tuollainen tiedossa oleva varma tyyppivika nyt ei vaan houkuttele ostoksille..
Autohan olisi hieno ja nelivetoja katselin, etuvetoa ei ole, eikä tule Jokainen saa olla siitä mitä mieltä haluaa mutta se on minun kantani. Niin, tuo miksei tuollainen 1.9TDI olisi ehkä sitten ollut mutta jotenkin tuntuu pienelle tuon kokoiseen autoon. Ja väyrynen on varmaan aika samaa kokoluokkaa tuon kanssa, ja saman hintainenkin eli siihen sitä kai vertaillaan.
Eihän tuon väykyn kanssakaan ihan helppoa ole yhteiselo, mutta tuollainen tiedossa oleva varma tyyppivika nyt ei vaan houkuttele ostoksille..
Sanoisinko että järkiostos, hyvä ajettava, hiljainen and also pieniruokainen.
Eikä tartte polttaa 4k€ vuodessa 'huoltoihin' .
(Ja jollaan mersufanaatikolla alkoi verenpaine kohota, mutta faktahan se on ettei mersu ole kaikken paras vastine rahalle. Muutenkin, jos on tarpeeksi tekemistä muutenkin niin miksi ostaa lisää tekemistä. Osta VAG konsernin tuotteita niin jää aikaa muuhunkin kuin tuskailuun.)
Niin ja sitten pakollinen:
Eikä tartte polttaa 4k€ vuodessa 'huoltoihin' .
(Ja jollaan mersufanaatikolla alkoi verenpaine kohota, mutta faktahan se on ettei mersu ole kaikken paras vastine rahalle. Muutenkin, jos on tarpeeksi tekemistä muutenkin niin miksi ostaa lisää tekemistä. Osta VAG konsernin tuotteita niin jää aikaa muuhunkin kuin tuskailuun.)
Niin ja sitten pakollinen:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Minä oon nyt ajanut 3 viikkoa 9 vuotta uudemmalla mazdalla kuin mitä mun w123 300D on eikä ole mazda mikään karvalakki malli vaan oikeen 626 glx 2,0 jossa on monenlaista sähköherkkua.Mersussa sen sijaan ei ole mitään ylimääräistä maustetta ja olen todennut ettei tarvikkaan.Mersua kaipaan sen takia että polttoainekulut ovat pienemmät,ajettavuus on parempi,ajamisessa on fiilistä jota mazda ei tarjoa kuten se että koko auto heilahtaa kun iso diesel käynnistyy tai sammuu,perästä kuuluu lievää ääntä,ihmiset katsoo pitkään kun auto on puhdas ja kiiltävä.Minä tykkään vanhoista mersuista makso mitä makso mutta muut tykkää mistä tykkää.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Todella järkiostos minustakin.
Tuollainen passatti on oikeen kiva ja pieniruokainen kohtuu kulkeva menopeli.
Hinnatkin aika kohtuullisella tasolla ja jos haluaa myydä niin ei varmasti ole onkelma, ellei mittarissa komeille 5:lla tai 6:lla alkava lukema
Oon katellu monesti noita passatteja, mutta ei oo ainakaan vielä tarttunu matkaan
Tuollainen passatti on oikeen kiva ja pieniruokainen kohtuu kulkeva menopeli.
Hinnatkin aika kohtuullisella tasolla ja jos haluaa myydä niin ei varmasti ole onkelma, ellei mittarissa komeille 5:lla tai 6:lla alkava lukema
Oon katellu monesti noita passatteja, mutta ei oo ainakaan vielä tarttunu matkaan
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mikähän siinä on, että Volkkareihin on aina ollut tarjolla vaikka mitä heebeliä. Pasuunaankin saa vaikka millaista nippeliä ja nappelia.
Velipoika ajelee 90hp tdi pasuunalla ja ollaan vertailtu polttoainetaloutta yms. Kyllä se vaan ajelee yli litran pienemmällä keskikulutuksella kuin minä. Jälleenmyyntiarvo taitaa pysyä hyvänä? Ei haittaa vaikka korimalli hiukan muuttuisikin.
Velipoika ajelee 90hp tdi pasuunalla ja ollaan vertailtu polttoainetaloutta yms. Kyllä se vaan ajelee yli litran pienemmällä keskikulutuksella kuin minä. Jälleenmyyntiarvo taitaa pysyä hyvänä? Ei haittaa vaikka korimalli hiukan muuttuisikin.
Käyhhän jo ostaan halpamarketista mustekala naruja talvea varten niin saa pysymään ovet kiinni kaarteissa kun on ensin saanu ne auki
Mulla vw kokemukset asettuu toki aika lailla negatiivisen suuntaan. Monesti on tullut mersun vaihossa samanikäistä tai uudempaa volsua ja kaikki olleet ihan loppuja. Enää en ota vaihossa vag- vehkeitä.
Jakopäiden kans menee heeerrrrmo. Minkä takia autossa pitää tunkea kone laatikko ja perä konehuoneeseen
Onhan ne varmasti tien päällä ihan jees, turvallisia ja hiljaisia ja pieni ruokasia...... mutta.
Mulla vw kokemukset asettuu toki aika lailla negatiivisen suuntaan. Monesti on tullut mersun vaihossa samanikäistä tai uudempaa volsua ja kaikki olleet ihan loppuja. Enää en ota vaihossa vag- vehkeitä.
Jakopäiden kans menee heeerrrrmo. Minkä takia autossa pitää tunkea kone laatikko ja perä konehuoneeseen
Onhan ne varmasti tien päällä ihan jees, turvallisia ja hiljaisia ja pieni ruokasia...... mutta.
Tää muuten taitaa olla aika yleinen ongelma näissä v.a.g-vehkeissä. Sokota Superpissa on kuulemma myöskin tätä ovien avautumis ongelmata.Aki P kirjoitti:Käyhhän jo ostaan halpamarketista mustekala naruja talvea varten niin saa pysymään ovet kiinni kaarteissa kun on ensin saanu ne auki ....
BMW 318d -09