Syöttöä lisää,300d
Syöttöä lisää,300d
Tuli tuossa ruuvattua om603:een pari kierrosta syöttöä lissää joku aika takaperin.
Viritys oli vissiin onnistunut,kun laatikko alko luistamaan,ja tulihan siitä räyhäkämmän olonen ajettava.
Nyt kun käytin konttorilla,niin pakokaasuarvot oli 1,32-2,50 suurin sallittu.
Sattu tänään käsiin vanha katsastus lappu,saksan säädöillä 1,07.
Ei mennyt mihinkään tuo 4maticci ennen syötön lisäystä.
Se nyt ihmetyttääkin,miten paljon parani kulkupuoli,ja vähän lisääntyi tuo savutus.
Sitä en tiiä,vaikuttaako kannen vaihto(entine melko karstanen),ja forte-käsittely asiaan?
Viritys oli vissiin onnistunut,kun laatikko alko luistamaan,ja tulihan siitä räyhäkämmän olonen ajettava.
Nyt kun käytin konttorilla,niin pakokaasuarvot oli 1,32-2,50 suurin sallittu.
Sattu tänään käsiin vanha katsastus lappu,saksan säädöillä 1,07.
Ei mennyt mihinkään tuo 4maticci ennen syötön lisäystä.
Se nyt ihmetyttääkin,miten paljon parani kulkupuoli,ja vähän lisääntyi tuo savutus.
Sitä en tiiä,vaikuttaako kannen vaihto(entine melko karstanen),ja forte-käsittely asiaan?
Joo,näinhän se menee.Mutta tuntuu olevan se tietämys länsirannikolla.dealer kirjoitti:Jep, syötön lisäys auttaa kulkuun niin että sen huomaa jo "perstuntumalla", erittäin suositeltava toimenpide.
Vielä jos raatsii teettää homman pumppupajalla penkissä, voimaa tulee alakierroksillekin.
Sitten tulee kyllä savuakin reilusti.
Pitäis yhdistää pumpunsäätö johonkin lomareissuun.
Paikallinen dieselpaja velottaa säädöstä480euroa,jos ei tarvitse mitään uusia.Sama paja hämmästeli,kun kysyin 7mm.elementeistä,miksi semmoset pitäis sinne laittaa
Missähän moinen syötön säätö mahtaa olla..??Mika.T kirjoitti:sitten ku joku sanois että millä v!"¤lla saa tyhjäkäytiä tiputettua kun syöttöä on avattu 3 ja 1/4 kierrosta. nm. tyhjäkäynti 900rpm. kivasti se farkkukin kulkee. Kierroksia ottaa nyt 6200.
Nostan kans tyhjäkäyntikierroksia turrauksen takia.
Niin ja muutenki...
~KOS~
Itelläkin meni hassusti tuo tyhjäkäynti,vapaalla n.800-900 ja vaihde päällä n.550rpm.Mika.T kirjoitti:sitten ku joku sanois että millä v!"¤lla saa tyhjäkäytiä tiputettua kun syöttöä on avattu 3 ja 1/4 kierrosta. nm. tyhjäkäynti 900rpm. kivasti se farkkukin kulkee. Kierroksia ottaa nyt 6200.
Pitänee tehdä lomamatka Mynämäen suuntaan...
Hyvät ohjeet,mutta kun mulla pumpussa kannen alla vain kaksi säätöä,alakulmasta syöttöä lisää ja maksimikierrosten säätö(10mm.kannalla kuusiokolo,millähän sekin lukittu,ei ymmärrä).veskola kirjoitti:Klick ja sieltä alareunan juttu.
Sitten on takakannen yläpuolella semmonen pyöreä mokkula,mihin menee pari sähköjohtoa,kiinni kahella ruuvilla.Sen alta löytyy säätöruuvi,jolla saa hieman pienennettyä tyhjäkäyntiä.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
En nyt tarkkaan muista onko kaikissa pumpuissa sitä tyhjäkäynnin korotus rasiaa siinä pumpun perässä.
Eli pumpun yläosassa sellainen litteähkö metallirasia jonka persustaan menee yksi alipaineletku. Lukitusmutteri juuresta auki ja rasiaa pyörittämällä tyhjäk. kierrokset nousee tai laskee...pyörityssuuntaa en muista
Eli pumpun yläosassa sellainen litteähkö metallirasia jonka persustaan menee yksi alipaineletku. Lukitusmutteri juuresta auki ja rasiaa pyörittämällä tyhjäk. kierrokset nousee tai laskee...pyörityssuuntaa en muista
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Löytyy vain 200d:stä. Ja niistä 250d:stä joissa ei ole ELR-systeemiä. (Sen ELR:n taas erottaa siitä että pumpun perään menee kaksnapainen johto)Lucky-Dog kirjoitti:En nyt tarkkaan muista onko kaikissa pumpuissa sitä tyhjäkäynnin korotus rasiaa siinä pumpun perässä.
Eli pumpun yläosassa sellainen litteähkö metallirasia jonka persustaan menee yksi alipaineletku. Lukitusmutteri juuresta auki ja rasiaa pyörittämällä tyhjäk. kierrokset nousee tai laskee...pyörityssuuntaa en muista
Se on oikeasti tyhjäkäynnin hienosäätö. Esim 300d:n pumpussa tuo on pumpun ulkopuolella. Ja se maksimikierrosruuvin alapuolinen ruuvi vaikuttaa kaasu löysätessä kierrosten tippumis nopeuteen. omassa en ole sillä saanut tyhjäkäyntiä laskettua.
Ethän pyörittänyt sitä ruuvia jonka allaolevaa vipua ELR-systeemi painaa? Jos pyöritit niin juuri sen takia tippuu kierrokset kuormitettaessa. Oikea tyhjäkäynnin karkea säätö on aika piilossa siellä aivan ylänurkassa. Hankala päästä työkalulla käsiksi jos ei samalla katso pumpun sisällekilander kirjoitti:Hyvät ohjeet,mutta kun mulla pumpussa kannen alla vain kaksi säätöä,alakulmasta syöttöä lisää ja maksimikierrosten säätö(10mm.kannalla kuusiokolo,millähän sekin lukittu,ei ymmärrä).veskola kirjoitti:Klick ja sieltä alareunan juttu.
Sitten on takakannen yläpuolella semmonen pyöreä mokkula,mihin menee pari sähköjohtoa,kiinni kahella ruuvilla.Sen alta löytyy säätöruuvi,jolla saa hieman pienennettyä tyhjäkäyntiä.
Kyyllä pumpun sisältä käänsin oikeasta ruuvista tyhjäkäyntiä pienemmälle.Mutta koitin pienentää sitä vielä pumpun ulkopuolelta.13 mm.lukitus ja 8tai10mm.ruuvia käänsin,tyhjäkäynti tippui900rpm.-kaheksaan sataan,mutta silloin tuli tuo kuormitus ilmiö.Vaihdepäällä n.550rpm.Mika.T kirjoitti:Ethän pyörittänyt sitä ruuvia jonka allaolevaa vipua ELR-systeemi painaa? Jos pyöritit niin juuri sen takia tippuu kierrokset kuormitettaessa. Oikea tyhjäkäynnin karkea säätö on aika piilossa siellä aivan ylänurkassa. Hankala päästä työkalulla käsiksi jos ei samalla katso pumpun sisällekilander kirjoitti:Hyvät ohjeet,mutta kun mulla pumpussa kannen alla vain kaksi säätöä,alakulmasta syöttöä lisää ja maksimikierrosten säätö(10mm.kannalla kuusiokolo,millähän sekin lukittu,ei ymmärrä).veskola kirjoitti:Klick ja sieltä alareunan juttu.
Sitten on takakannen yläpuolella semmonen pyöreä mokkula,mihin menee pari sähköjohtoa,kiinni kahella ruuvilla.Sen alta löytyy säätöruuvi,jolla saa hieman pienennettyä tyhjäkäyntiä.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Tuo joka minulla on torx ruuvi, eli vetävien kierrosten ruuvi. Minulla ei ollut millään, mutta kuten ruuvista näkyy se on aikoinaan ollut tiukassa, mynä on se ekan kerran pyöräyttänyt tehtaalta tulon jälkeen. Niillä taitaa olla habaa sielläkilander kirjoitti:Joo,samalta näyttää.Millä tuo kuusiokoloruuvi lukittu.?
Näissä uudemmissa näköjään tarvii satsata laadukkaaseen torx sarjaan, itsellä nuo bilteman tuoteet on jo menneet paskaksi ja tarvii hankkia seuraavan sukupolven sarja.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Laitampa taas kerran tyhmän kysymyksen . Mihin suuntaan kulutus muuttu, kun lisää 2 kierrosta syöttöä, näin ihan normaalilla ajolla (muun liikenteen mukana), entä päästöarvojen.
PPD:lle kesäkuussa menossa.
PPD:lle kesäkuussa menossa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
En ole kovin tarkkaan seurannut noita kulutuksia,mutta ei tuo edellämainittu säätö tainnut vaikuttaa suuntaan eikä toiseen.300 D farkku kirjoitti: Mihin suuntaan kulutus muuttu, kun lisää 2 kierrosta syöttöä,
Auton kulku parani senverran,ettei tarvia kokoajan survoa nilkka suorana kaasua.
Nyt käytin itekin viikko takaperin PPD:llä,enkä ossaa sanoa kulutuksesta,kun kotimatkan jälkeen auto on seisonut tallissa.
Mutta tosiaan joo,tuo viimeviikkoinen päivitys toi vääntöä lisää,mitä ei kotikonstein saa.Ennen jos lähti satasen vauhdista ohittamaan,lappu lattiaan ja kolmosella ohi.Nyt riittää vähempikin kaasu,ja voipi nelosella ohittaa,kyseessä siis 4 vaihteinen automaatti.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuossa eilen tuli värkättyä pumpun kanssa ihan kyllästymiseen ja toivottumuuteen saakka .
kun netissä on ollut semmone kuva, misä on syöttöpumput (w123 ja w124) aukastu. No tähän kyseiseen kuvaan on kirjotettu yhen pultin kohalle että tyhjäkäynnin "raaka" säätö. Eli pumpun oikealla yläkulmassa kun takaapäin katotaan.
Tämän kyseisen säätäminen ei vaikuta yhtään mitään mihinkään
Jos joku heittäs vinkin että mikä tässä hommassa on nyt niin että ei toimi tuo tyhjäkäynnin säätö.
Säädettiin tyhjäkäynti "kohilleen" tyhjäkäynnin voimaa määrittävällä pultilla. Ja tästähän ei taas mittää hyötyä ollu, kun ei voi liikkeele lähtiä ilman kaasun painamista Kun se on "tapissa" saakka..
...Nii ja mustaakaan ei vielä tuu kummemmin
kun netissä on ollut semmone kuva, misä on syöttöpumput (w123 ja w124) aukastu. No tähän kyseiseen kuvaan on kirjotettu yhen pultin kohalle että tyhjäkäynnin "raaka" säätö. Eli pumpun oikealla yläkulmassa kun takaapäin katotaan.
Tämän kyseisen säätäminen ei vaikuta yhtään mitään mihinkään
Jos joku heittäs vinkin että mikä tässä hommassa on nyt niin että ei toimi tuo tyhjäkäynnin säätö.
Säädettiin tyhjäkäynti "kohilleen" tyhjäkäynnin voimaa määrittävällä pultilla. Ja tästähän ei taas mittää hyötyä ollu, kun ei voi liikkeele lähtiä ilman kaasun painamista Kun se on "tapissa" saakka..
...Nii ja mustaakaan ei vielä tuu kummemmin
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Eiku katos,miulla on tuo w124 rauhalliseen matka-ajoon,ja sitten tuo pikkuturbomersu on paikallisajoon,aina nilkka suorana,takarenkaita kuluu senverran,että pakko siirtyä pienempään rengaskokoon .L.Samarialainen kirjoitti:Ai ei vai? Sinulla on sitten säätö auttanut...kilander kirjoitti:Auton kulku parani senverran,ettei tarvia kokoajan survoa nilkka suorana kaasua.
Vai menikö siulla pumpun säätö jotenkin pieleen
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Tuskin meni, en sillä. Paloihan se "sulake" takaa...kilander kirjoitti:...Vai menikö siulla pumpun säätö jotenkin pieleen
SULAKE