Tai ei mene enää pumpusta takakansi kiinni niinkuin aikoinaan 240td:stäkilander kirjoitti:No käytännössä raja tulee vastaan siinä,että ei saa enää tyhjäkäyntiä pysymään tolkullisena.Masa_190D kirjoitti:Onko muuten tossa syötön lisäämisessä jotain rajaa että paljonko sitä saa pyörittää isommalle??
Syöttöä lisää,300d
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Mulla oli ruuvi kans 200D:ssä niin ulkona, ettei enää uskaltanu enempää vääntää, kun ei ois menny kansi kiinni. Ois pitäny tehdä paksumpi tiiviste tai sahata ruuvista hieman poies. Savut oli 2,47, kun maksimikierroksia olin vähentänyt kaksi kierrosta maksimista. W123:ssa on kuulemma K-arvo sallittu jopa 2,8, näin muistaakseni sanoivat konttorilla. Kierroksilla se mun entinen 200D meni saman kuin vanhempi 300D menee vähemmällä kierrättämisellä. Nyt pitäs itekki säätää lisää soppaa koneelle.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Sen kannen kanssa ei oo ongelmaa ku hitsaa/poraa putken =jatko kolon sille syöttöruuville ..
Mutta mikä voi mättää kun ei tyhjäkäynnin säätöruuvvista tapahu yhtään mitään vaikka pyörittillee laidasta laitaan sen ...
Syötön määrällä ei vaikutusta myöskään tuon tyhjäkäynti ruuvvin vaikutukseen ... Tavaraa pitäs saaha enemmän putkesta pihalle. Ja syöttö ruuvi ei läheskään maksimilla. Oisko n.3-4 kierrosta täydestä
Mutta mikä voi mättää kun ei tyhjäkäynnin säätöruuvvista tapahu yhtään mitään vaikka pyörittillee laidasta laitaan sen ...
Syötön määrällä ei vaikutusta myöskään tuon tyhjäkäynti ruuvvin vaikutukseen ... Tavaraa pitäs saaha enemmän putkesta pihalle. Ja syöttö ruuvi ei läheskään maksimilla. Oisko n.3-4 kierrosta täydestä
No ruuvaushan on onnistunut jos auto toimii ja vakiopumpulla lykkää noin hyvin savua Eipä noista viimeisistä kierroksista enää paljon hyötyä ole, kun ei saa ilmaa niin ei saa. Katsastukseen voi vaikkapa mennä seuraavaksi ilman ilmanpuhdistinta ja jos mahdollista isoilla pakkasilla, vähentää kummasti savuja Ja ruuvia saa tosissaan vakiosta pyöritellä että pääsee noihin lukemiin, ainakin noin 5 kierrosta.. No niillä muilla ruuveillakin on merkitystä, tyhjäkäyntiruuvista ruuvaaminenkin kuulemma pienentää syöttöä, tiedä sitten onko niin. Itsellä oli kans kerran savut jotain 2,3 ja kierroksia noin 6000.
Noita kierroksia kannattaa muuten nostella vaikuttaa näihin laiskoihin ainakin paljon. Ja ennakko kohdalleen mekan ohjeiden mukaan, vaikutti ainakin minulla alavääntöön paljon, jos nyt sellaisesta voi 200D:n kanssa edes puhua
Noita kierroksia kannattaa muuten nostella vaikuttaa näihin laiskoihin ainakin paljon. Ja ennakko kohdalleen mekan ohjeiden mukaan, vaikutti ainakin minulla alavääntöön paljon, jos nyt sellaisesta voi 200D:n kanssa edes puhua
Huomasin sellasen homman ku ruuvasin löysemmälle tota kierrosten laskunopeuden säätöä niin minun mielestä keski kierroksilta hävis kaikki väännöt... Onko muut huomannu samaa vai kuvittelenko vaan? Piti kaasua painaa entistä enemmän että lähti kulkemaan.
Kierrokset kyllä laski nopeemmin ei siinä mitään.
Kierrokset kyllä laski nopeemmin ei siinä mitään.
- M3rsu 2ooD
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.7.2007 20:20
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
200D Syöttöjä??
Nyt pitäs saada 200D enemmän potkua, mut ei ole kokemusta näistä syöttöjen laitosta. Nii neuvokaa mite sitä laitetaan??
Re: 200D Syöttöjä??
Katoppa tuo: viewtopic.php?t=14844&highlight=M3rsu 2ooD kirjoitti:Nyt pitäs saada 200D enemmän potkua, mut ei ole kokemusta näistä syöttöjen laitosta. Nii neuvokaa mite sitä laitetaan??
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
- M3rsu 2ooD
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.7.2007 20:20
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
......
Nonniiin tuli käänety syöttö noin 1 1/4 kierrosta mut ei vielä pukkaa pahemmin mustaa vois yritä joku päivä kääntä enemmän ainoo huono puoli on se ettei käsi mahu siihe pumpun taakse Piti kaverin aukasta se ku sillä oli pienempi käsi
- M3rsu 2ooD
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.7.2007 20:20
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Ainakin w123:ssa siinä on lukitusmutteri ulkokehällä, se auki ja kiristämään.
Omasta käänsin 3 kierrostä kiinni, ruuvi tuli tasoihin lukkomutterin kanssa.
Vai onkos sulla tän näkönen takakansi: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg
No, tuosta juttua enempi tuolla: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38436
Omasta käänsin 3 kierrostä kiinni, ruuvi tuli tasoihin lukkomutterin kanssa.
Vai onkos sulla tän näkönen takakansi: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg
No, tuosta juttua enempi tuolla: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38436
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
- M3rsu 2ooD
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.7.2007 20:20
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
se on tällainen http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Morjensta! Semmonen juttu kun tossa pihalla kököttää nyt tommonen w124 300D vm 93, niin kun siihen pitäisi saada vähän lisää kulkua niin tämä pumpun säätäminen olisi kai se helpoin homma. Mynädieselelillä se kai hoituisi, mutta mitää tietoa että mitä se tulisi maksamaan ja kuinka paljon siitä olisi tehollista hyötyä?
Tervetuloa Meselle.ma_sa kirjoitti:Morjensta! Semmonen juttu kun tossa pihalla kököttää nyt tommonen w124 300D vm 93, niin kun siihen pitäisi saada vähän lisää kulkua niin tämä pumpun säätäminen olisi kai se helpoin homma. Mynädieselelillä se kai hoituisi, mutta mitää tietoa että mitä se tulisi maksamaan ja kuinka paljon siitä olisi tehollista hyötyä?
viewforum.php?f=137
Joo-o...enpä jaksanut tehdä uutta topicia ja ehkä parempi niin...
Ajattelin hakea edes vähän enemmän voimaa tuohon 200 E w124;ään...mistään vaan en löytänyt vinkkiä että mitä kaikkea kannattaa oikeasti purkaa edestä ennen kun pääsee käsiks itse pumpunkanteen?? Siinä on ainenkin edessä aika pahasti se joku öljynsuodattimen pönttö vai mikä nyt onkaan,eikai sitä pidä riehua jotenkin irti??
Paljonko tommonen syöttöjen nosto kotikonstein sitten suunnilleen parantaa sitä meno puolta?? saisko jopa kiihdytys kaistan matkalla sen 100 km/h mittariin
Ajattelin hakea edes vähän enemmän voimaa tuohon 200 E w124;ään...mistään vaan en löytänyt vinkkiä että mitä kaikkea kannattaa oikeasti purkaa edestä ennen kun pääsee käsiks itse pumpunkanteen?? Siinä on ainenkin edessä aika pahasti se joku öljynsuodattimen pönttö vai mikä nyt onkaan,eikai sitä pidä riehua jotenkin irti??
Paljonko tommonen syöttöjen nosto kotikonstein sitten suunnilleen parantaa sitä meno puolta?? saisko jopa kiihdytys kaistan matkalla sen 100 km/h mittariin
minä olin katsovinani että siihen kannen oikean puoleisen ruuvin ja sen öljyfilsun väliin jäis about sentti tilaa..._efekti_ kirjoitti:ainakin tuossa minun 250 piti ottaan pois pelkästään ilmanputsarin kotelo että mahtui ottaan takakannen irti pumpusta.kyllä se ihan kivasti vaikutti kulku puoleen tuli vetoa lisää joka alueelle..
otitko siis koko kotelon=eli piti ottaa jotain vivustoja irti??
Ok,se selittää asiaa...jiipee kirjoitti:200D:ssä se takakannen ja öljynsuodattimenjalan väli on huomattavasti pienempi kuin 250D:ssä. Ite kun aikoinaan roppailin 200D:n pumppua, niin käytin sitä suodatinpömpeliä irti, ei oo isohomma tosin vähän sottasempaa. Jotkut on kyllä käyttäny sitä takakantta auki, ilman suurempia purkamisia.
varmaan kannattaa sitten varautua ostamalla lisää öljyä koneeseen kun taitaa kuitenkin aika hyvin tulla öljyä suodattimesta...minkäslainen kiinnitys tuossa suodattimessa sitten on?? että paljonko hommaan kannattaa varata aikaa...
luinko muuten ihan oikein että parempi ois jos pakokaasun kierrätyksen (oliko se joku EGR ??) tukkiminen vois olla ihan hyvä juttu,ja sen jonkun läpän poisto mikä on heti ilmanputsarin jälkeen??
mites tämä tukkimis operaatio ois paras suorittaa?? alipaine letku tukkoon vai??
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Se suodattimenjalka on neljällä kuusiokolokantaisella pultilla kiinni, kannattaa puhdistaa se jalan ympärys ennen irroitusta, ettei mee kauheesti paskaa öljykanaviin. Työhön menevä aika riippuu pitkälti sorminäppäryydestä ja käytettävistä työkaluista, mutta eikait siihen montaa tuntia saa tuhrattua.
EGR:n tukkiminen onnistuu monella tavalla, kun käytät sen ilmanputsarikotelon irti, niin voit tulpata sen egr-venttiililtä tulevan putken tukkoon. Samalla ruuvaa irti tai hajota se läppä mikä on ilmanputsarin ja imusarjan välissä, tai vetäset nippusiteellä sen läpän auki asentoon.
EGR:n tukkiminen onnistuu monella tavalla, kun käytät sen ilmanputsarikotelon irti, niin voit tulpata sen egr-venttiililtä tulevan putken tukkoon. Samalla ruuvaa irti tai hajota se läppä mikä on ilmanputsarin ja imusarjan välissä, tai vetäset nippusiteellä sen läpän auki asentoon.
liekköhän on luulosairautta kun tuntu että alko mesekin vetämään paremmin kun otti sen läpän sieltä putsarin lähistöltä poies...hyvin siellä ainenkin näyttää paskaa olevan imusarjassa,siinä läpässäkin millin kerros karstaa...
mutta jospa sitä ehkä jo huomenna pääsis syöttöjä nostamaan jos sais tuon laturi ongelman ensin pois...
mutta jospa sitä ehkä jo huomenna pääsis syöttöjä nostamaan jos sais tuon laturi ongelman ensin pois...
eipä taas tullut mistään mitään,ajattelin että otan ja ruuvan syöttöjä samalla kun vaihdan öljyt mutta sit hokasinkin että se pönttö lähteekin niin pitkältä irti ja en oikein edes keksinyt että miten sieltä takaa sais ne pultit auki (?)...
no mersu seisoo nyt tallin pihassa kun loppu taas kerran päivä kesken,huomenna pitää katsoa että jaksaako edes yrittää sen pömpelin irrotusta vai kasaanko vaan...kait se tehon lisäys ois sen arvoista mutta onko sit liian vaikea homma kun ei käsikään mahdu sinne onko se nyt jo tuli peltiä ja sen pömpelin väliin...
no mersu seisoo nyt tallin pihassa kun loppu taas kerran päivä kesken,huomenna pitää katsoa että jaksaako edes yrittää sen pömpelin irrotusta vai kasaanko vaan...kait se tehon lisäys ois sen arvoista mutta onko sit liian vaikea homma kun ei käsikään mahdu sinne onko se nyt jo tuli peltiä ja sen pömpelin väliin...