Mersukuume, vinkkejä 124 ostoon!
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30.5.2007 20:00
- Paikkakunta: hki
Mersukuume, vinkkejä 124 ostoon!
Nyt iski mersukuume, ja pitää saada 124-mese alle
Hakusessa mieluummin manuaalivaihteinen 2,0 koneella oleva peli
Hintaluokkaa n.3000-4000 euroa
Mitä kannattaa huomioida tuon hintaluokan 124:sissa?
Entä onko varteen otettavia autoja myynnissä Pääkaupunkiseudulla tai uudenmaan alueella?
Kiitos etukäteen! Hieno foorumi teillä
Hakusessa mieluummin manuaalivaihteinen 2,0 koneella oleva peli
Hintaluokkaa n.3000-4000 euroa
Mitä kannattaa huomioida tuon hintaluokan 124:sissa?
Entä onko varteen otettavia autoja myynnissä Pääkaupunkiseudulla tai uudenmaan alueella?
Kiitos etukäteen! Hieno foorumi teillä
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30.5.2007 20:00
- Paikkakunta: hki
Tervetuloa vaan ihmettelemään tänne nerojen joukkoon.
Bensa 124:ssä ihmettelisin ensimmäisenä konetta:
-Kuuluuko venttiilikoneistosta rapinaa/ ylimääräisiä ääniä? Tyyppivikana heikko nokka-akseli ja keinuvivut.
-Tyhjäkäynti. Se saattaa joko huutaa toista tonnia, tai sitten sitä ei ole ensinkään. Kolmas mahdollinen tyhjäkäynti on heijaava. Muunlaisiahan näihin ei ole tehtaalta saanutkaan.
Hintaluokka on sellainen että kovin tarkaksi ei kannata heittäytyä, mutta takaripustuksen kunnon voi tarkistaa melko helposti:
-Kelaa satanen mittariin ja tee täysjarrutus. Jos auto menee jarrutuksen aikana ovi edellä, on takapäässä tiedossa tukivarsien vaihtoa.
-Toinen niksi on polkea käsijarru päälle (jos toimii...) ja peruttaa "jarrua vasten". Välykset löytyvät näinkin.
Lämmityslaitteen toiminta kannattaa tarkistaa. Ei ole ollenkaan kummallista, että 124 tuuppaa joko kuumaa, tai ihan järjettömän kuumaa - siis kun säätörullaa edes hipaisee.
Ruosteet osaat pällistellä itsekin.
Kaivele nyt jostain joku potentialinen lintta syyniin, niin virtuaalikatsastetaan se porukalla.
Bensa 124:ssä ihmettelisin ensimmäisenä konetta:
-Kuuluuko venttiilikoneistosta rapinaa/ ylimääräisiä ääniä? Tyyppivikana heikko nokka-akseli ja keinuvivut.
-Tyhjäkäynti. Se saattaa joko huutaa toista tonnia, tai sitten sitä ei ole ensinkään. Kolmas mahdollinen tyhjäkäynti on heijaava. Muunlaisiahan näihin ei ole tehtaalta saanutkaan.
Hintaluokka on sellainen että kovin tarkaksi ei kannata heittäytyä, mutta takaripustuksen kunnon voi tarkistaa melko helposti:
-Kelaa satanen mittariin ja tee täysjarrutus. Jos auto menee jarrutuksen aikana ovi edellä, on takapäässä tiedossa tukivarsien vaihtoa.
-Toinen niksi on polkea käsijarru päälle (jos toimii...) ja peruttaa "jarrua vasten". Välykset löytyvät näinkin.
Lämmityslaitteen toiminta kannattaa tarkistaa. Ei ole ollenkaan kummallista, että 124 tuuppaa joko kuumaa, tai ihan järjettömän kuumaa - siis kun säätörullaa edes hipaisee.
Ruosteet osaat pällistellä itsekin.
Kaivele nyt jostain joku potentialinen lintta syyniin, niin virtuaalikatsastetaan se porukalla.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30.5.2007 20:00
- Paikkakunta: hki
Virtuaalikatsastakaa vaikka tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1289791
Mikä sen Arin lintan tiukka hinta olisi?
Auto pitäisi saada jo perjantaina, kiire
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1289791
Mikä sen Arin lintan tiukka hinta olisi?
Auto pitäisi saada jo perjantaina, kiire
Nyt käyt ja haet pois kuleksimasta Mitäs sitä noin fiksunnäköistä mersua jättää nettiautoon toisten töllisteltäväksi. Tuossahan noita jo edellä tuli vinkkejä, mutta eikö tuon hintaiselle riitä, kun ei alusta turhia vatkaa, jos on kahdet hyväkuntoiset renkaat ja suht. ruosteeton. Murheenkryyni nokka-akselikin vaihdettu kera ketjun.. Ja sivuvilkutkin on oikeaan kohtaan asennettuaustinpowers kirjoitti:Virtuaalikatsastakaa vaikka tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1289791
kuvien perusteella harvinaisen hyväpeltinen noin vanhaksi, vanteetkin kiiltää komeasti, jos sitä nyt yhtään autolle eduksi laskee
Osta pois ja valittele täällä sitten, mitä kaikkea vikaa tuosta kahden viikon päästä löytyikään
en ole kyllä yhtään seurannut, mitä muut kakssataset bensamersut maksaa
Edit: Eihän tuo nyt just sattumalta ole se TM:n aikoinaan uutena koeajama mersu? Jotenkin tuo rekkari jäi mieleen siitä topicista tällä foorumilla
Ihan siistin oloinen peli, noin ainakin kuvissa. Pientä kosmeettista häikkää aiheuttaa alustan korkeus, mutta siitähän selviää jousenaluskumeja vaihtamalla, tai repäisemällä rälläkän käyntiin. Noin korkea alusta vaikuttaa nimittäin jo siihen kuuluisaan ajettavuuteenkin.austinpowers kirjoitti:Virtuaalikatsastakaa vaikka tämä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1289791
Puinen ruori ei oikein omaan simmuun satu, eikä myöskään vaihdekarahka, mutta nämähän ovat auton käytön kannalta ihan joutavia huomioita. No ratti kyllä häiritsee nopeusmittarin seuraamista, ellei ole tällainen "hujoppi" kuten minä.
Vanteet ovat hienot, eikä värissäkään ole moittimista.
Onkohan muuten kaasari-koneella? Maininta "E" ei sattunut silmään.
Osta Arilta auto pois, onpahan ainakin takuuvarmasti myyjä jolle voi virtuaaliv*ttuilla vaikka päivittäin, jos jokin menee kaupanteossa pieleen.
Kysymys
Tervehdys
Joskus käynyt tätä palstaa vilkaisemassa, mutta tulipa nyt viimein rekisteröidyttyä, kun on oikein asiaakin.
Lainaan tätä ketjua, kun on sopivasti sama aihe kuin itsellänikin.
Olisi tulossa mersu vaihdossa, ja kun itselläni ei ole ikinä ollut mersua, enkä niistä mitään tiedä, niin olisin kysynyt, että miltäpä tämä näyttäisi?: http://www.nettiauto.com/1365776. Kuvien perusteella lienee ihan ok, mutta onko hinta linjassa/ halpa / kallis ? Näkyyhän nettiautossa niitä hintapyyntejä, mutta onko ne asianmukaisia on tietty eri asia...
Itsellä pikkuisen sellainen kutina, että saisiko kuitenkin olla isommalla koneella TAI vähemmän ajettu?
Oma kiesi, joka olisi menossa vaihdossa on BMW E32 735 ja mietin, että onko E-sarjaan siirtyminen hyppy kokoluokkaa alaspäin... w126 ehkä voisi olla enemmän omaan mieleen...
Että tämä on vaikeaa - auttakaa kiitos
Joskus käynyt tätä palstaa vilkaisemassa, mutta tulipa nyt viimein rekisteröidyttyä, kun on oikein asiaakin.
Lainaan tätä ketjua, kun on sopivasti sama aihe kuin itsellänikin.
Olisi tulossa mersu vaihdossa, ja kun itselläni ei ole ikinä ollut mersua, enkä niistä mitään tiedä, niin olisin kysynyt, että miltäpä tämä näyttäisi?: http://www.nettiauto.com/1365776. Kuvien perusteella lienee ihan ok, mutta onko hinta linjassa/ halpa / kallis ? Näkyyhän nettiautossa niitä hintapyyntejä, mutta onko ne asianmukaisia on tietty eri asia...
Itsellä pikkuisen sellainen kutina, että saisiko kuitenkin olla isommalla koneella TAI vähemmän ajettu?
Oma kiesi, joka olisi menossa vaihdossa on BMW E32 735 ja mietin, että onko E-sarjaan siirtyminen hyppy kokoluokkaa alaspäin... w126 ehkä voisi olla enemmän omaan mieleen...
Että tämä on vaikeaa - auttakaa kiitos
Tervetuloa joukkoon djanni.
Pari kommenttia linkittämästäsi autosta ja 124:stä yleensä:
- Tuonikäisessä kilometrit eivät ole olennaisin asia vaan kyseisen yksilön kunto kokonaisuutena. Hyvin pidetyssä 124:ssä 400tkm ei ole paljonkaan.
- Jos auton maalipinta on hyvä eikä ruosteita isommin ole, perä ei huuda ja kone käy nätisti jne ... niin hinta on kohdallaan.
- Tässä hintaluokassa mielestäni myös vanteet / renkaat vaikuttavat hinnan edullisuuteen, hyvillä 17" vanteilla ja renkailla kun on arvoa muutama satanen verraten ruosteisiin peltivanteisiin ja loppuunajettuihin kumeihin.
Pari kommenttia linkittämästäsi autosta ja 124:stä yleensä:
- Tuonikäisessä kilometrit eivät ole olennaisin asia vaan kyseisen yksilön kunto kokonaisuutena. Hyvin pidetyssä 124:ssä 400tkm ei ole paljonkaan.
- Jos auton maalipinta on hyvä eikä ruosteita isommin ole, perä ei huuda ja kone käy nätisti jne ... niin hinta on kohdallaan.
- Tässä hintaluokassa mielestäni myös vanteet / renkaat vaikuttavat hinnan edullisuuteen, hyvillä 17" vanteilla ja renkailla kun on arvoa muutama satanen verraten ruosteisiin peltivanteisiin ja loppuunajettuihin kumeihin.
Ruosteet
Itse katsoisin ensimmäisenä ruostetilanteen, jos tarkoitus on
pitää autoa pitkään. Jos autoa ei ole koskaan suojattu ja jos
koria ei ole hoidettu, niin auto voi olla ihan laho. Vähän ajettu ja
Saksasta tuotu auto voi olla lähes priima.
Jos kilometrejä on paljon, niin moottorin mahdollinen väljyys ilmenee
savutuksena ja metallisena kolinana. Venttiilikoneisto
menee bensamoottorisissa kai usein 300.000 km:n kohdalla työn alle.
Kansiviat ovat myös mahdollisia. Hyvin pidetty moottori
voi kestää pitkäänkin ilman korjauksia, esim. taksikäytössä
moottori kuluu aika vähän.
Itse arvostan automaattilaatikkoa, vaikka käsivalintaisiakin Mersuja on
muutama ollut. Samaten iso moottori tuo Mersuun hohtoa, Minusta
2-litrainen on aika pieni painavaan autoon, mutta tämä on pitkälti
makuasia.
Nyrkkisääntönä sanoisin, että hyvästä kannattaa maksaa ja itse etsisin
kalliimmasta päästä olevia tarjokkaita. Jos edellinen omistaja on
pitänyt autoa pitkään ja selvästi käyttänyt rahaa ylläpitoon, niin se
on hyvä lähtökohta.
Jos Mersusta ei ole ennestään kokemuksia, niin kannattaa huomata että
autot myydään yksilöllisesti lisävarustettuna tilauksen mukaan. Näin
varustelu vaihtelee, samaten sisustuksen ja maalipinnan väri voi vaihdella
paljon. Jos arvostaa jotain tiettyjä varusteita, niin kannattaa tarkistaa,
että ne todela ovat mukana. Suomi-autojen varustelu on autoveron
takia yleensä köyhä, mutta istuinlämmittimet ja lampunpesurit ovat
mukana, samoin jotain muita lisävarusteita.
i
pitää autoa pitkään. Jos autoa ei ole koskaan suojattu ja jos
koria ei ole hoidettu, niin auto voi olla ihan laho. Vähän ajettu ja
Saksasta tuotu auto voi olla lähes priima.
Jos kilometrejä on paljon, niin moottorin mahdollinen väljyys ilmenee
savutuksena ja metallisena kolinana. Venttiilikoneisto
menee bensamoottorisissa kai usein 300.000 km:n kohdalla työn alle.
Kansiviat ovat myös mahdollisia. Hyvin pidetty moottori
voi kestää pitkäänkin ilman korjauksia, esim. taksikäytössä
moottori kuluu aika vähän.
Itse arvostan automaattilaatikkoa, vaikka käsivalintaisiakin Mersuja on
muutama ollut. Samaten iso moottori tuo Mersuun hohtoa, Minusta
2-litrainen on aika pieni painavaan autoon, mutta tämä on pitkälti
makuasia.
Nyrkkisääntönä sanoisin, että hyvästä kannattaa maksaa ja itse etsisin
kalliimmasta päästä olevia tarjokkaita. Jos edellinen omistaja on
pitänyt autoa pitkään ja selvästi käyttänyt rahaa ylläpitoon, niin se
on hyvä lähtökohta.
Jos Mersusta ei ole ennestään kokemuksia, niin kannattaa huomata että
autot myydään yksilöllisesti lisävarustettuna tilauksen mukaan. Näin
varustelu vaihtelee, samaten sisustuksen ja maalipinnan väri voi vaihdella
paljon. Jos arvostaa jotain tiettyjä varusteita, niin kannattaa tarkistaa,
että ne todela ovat mukana. Suomi-autojen varustelu on autoveron
takia yleensä köyhä, mutta istuinlämmittimet ja lampunpesurit ovat
mukana, samoin jotain muita lisävarusteita.
i