Edelleen Autoa vailla.
Edelleen Autoa vailla.
Eli meikäläinen joka täyttää puolenvuoden piästä 18v, olisi edelleen vailla autoa. Silloin tällöin käyn täältä lukemassa "elämänohjeita" ja mersunhuoltovinkkejä. Ja olenkin huomannut, että täällä on paljon asiantuntevaa porukkaa reippaalla mielellä varustettuna.
Tuossa oli johdanto, nyt haluisin että porukka suosittelisi minulle autoa Sukulaisilta, kavereilta ja porukoilta olen vinkkejä koittanut kysellä, mutta aina kehutaan "omaa tallia" ja kertomukset ovat poikkeuksetta väritettyjä harvoin edes liittyvät autolla ajamiseen.
Eli kerronpa hieman oheistietoja, jotta osaatte hieman haitaroida: Budjetti autoon 3k€. Auto ja kuorma-autokorttiin uppoaa jo se 2k€ ainakin, joten autoon ei ole kauheasti rahaa. Omasta pussista menee kaikki paitsi kuorma-auton kortin tuoma lisä, sen maksaa isä Auto mielellään bensa, koska kiisselivero tuntuu ylivoimaisen kalliilta, ja päätin kulkea vielä seuraavan vuoden opintoihin bussilla ( kustannukset noin 90snt per suunta, 45km taivallettavaa) . Ja halpa ylläpidettävä, eli iso bensamersu ruostevaurioineen ei siis ole vaihtoehto
Vapaasti saa ehdottaa. Autolla siis ajataan harrastuksiin ja kavereiden luo. Ja käydään kaupassa, ja joskus koulussa joka sijaitsee 45 km päässä siis.
Auton tulee myös olla -90 luvulta, tietenkin uudempikin käy.
Mielessä on nyt pyörinyt seuraavat autot lähinnä:
-vw Golf mk3 1.8 benssiini koneella
-Mb 190E 1.8 tai 2.0
- Honda Civic -92 mallista etteenpäin, 1.5 koneella
-Vw Vento 1.8 benssiini
Minkä raati noista valitsisi? Ja millä perustein? Ja muistakaa, omaa ehdokasta saa mainostaa myös.
Tuossa oli johdanto, nyt haluisin että porukka suosittelisi minulle autoa Sukulaisilta, kavereilta ja porukoilta olen vinkkejä koittanut kysellä, mutta aina kehutaan "omaa tallia" ja kertomukset ovat poikkeuksetta väritettyjä harvoin edes liittyvät autolla ajamiseen.
Eli kerronpa hieman oheistietoja, jotta osaatte hieman haitaroida: Budjetti autoon 3k€. Auto ja kuorma-autokorttiin uppoaa jo se 2k€ ainakin, joten autoon ei ole kauheasti rahaa. Omasta pussista menee kaikki paitsi kuorma-auton kortin tuoma lisä, sen maksaa isä Auto mielellään bensa, koska kiisselivero tuntuu ylivoimaisen kalliilta, ja päätin kulkea vielä seuraavan vuoden opintoihin bussilla ( kustannukset noin 90snt per suunta, 45km taivallettavaa) . Ja halpa ylläpidettävä, eli iso bensamersu ruostevaurioineen ei siis ole vaihtoehto
Vapaasti saa ehdottaa. Autolla siis ajataan harrastuksiin ja kavereiden luo. Ja käydään kaupassa, ja joskus koulussa joka sijaitsee 45 km päässä siis.
Auton tulee myös olla -90 luvulta, tietenkin uudempikin käy.
Mielessä on nyt pyörinyt seuraavat autot lähinnä:
-vw Golf mk3 1.8 benssiini koneella
-Mb 190E 1.8 tai 2.0
- Honda Civic -92 mallista etteenpäin, 1.5 koneella
-Vw Vento 1.8 benssiini
Minkä raati noista valitsisi? Ja millä perustein? Ja muistakaa, omaa ehdokasta saa mainostaa myös.
Narinaa ainakin näyttäisi saavan ihan sopivaan hintaankin, tosin todellisia karvalakkiamalleja. Mutta enhän muuta tarvitsekkaan. Ja semmonen lisäys vielä, että auton on tarkoitus palvella vain noin vuoden päivät, maksimissaan ehkä kaksi. Kun kiisseli auton aion hankkia varallisuuden kasvaessa, niin ei tarvii bussissa kykkiä.
Millä perusteella muuten Acco tai Narina?
Millä perusteella muuten Acco tai Narina?
Etsikää mulle ehjäpeltinen honda 90-95 niin niiaan syvään... joskus www.dynamiitti.com issa seuraillut noita projekteja ja on niin pehmeitä välillä ainakin nuo etelässä ajetut että huh huh , tekniikkahan noista ei ajamalla lopu kuten nyt yleensäkään ei japseista.
Varaosat on halpoja ja huoltokin yleensä kotikonstein ihan simppeliä kunhan pitäydyt jossain alle 90 vuosimallin autoissa mitä ei ole pilattu sähköosilla..
Osta paku, esmes minäkin hurahdin lava-autoon sen halvan veron takia (itsellä 82€ dsl vero/vuosi) ja enää en muulla ajaiskaan..
EN ole japsivihaaja, en suostu käyttöautona pitämään edes muunmaalaisia autoja kuin Japanilaisia niiden luotettavan tekniikan ansiosta mutta myönnän sen että pehmetä nämä osaavat.. Suuri osa on kuitenkin käytöstä kiinni, on niitä kovia wanhoja japsejakin, niitä on joskus UUTENA viitsitty suojata meinaan että jos on uutena viitsinyt dinitrol tms käsittelyssä käyttää niin kestoikä on heti +10vuotta, tätä ei "halvoille japsipaskoille" vain yleensä suotu
Tuossa muutama pikasilmäys nettiautoon ja "helmiin", ainoastaan kymmenen sivua rullasin ja poimin omaa mieltä lämmittävät.. Noitahan ei tiedä kuin kunnon koeajolla ja itse tutkimalla..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1257645
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1189974
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1306959
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1308408
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1293247
Valinnanvaraa 1000€:n hintakatolla todellakin piisaa...
Meillä eräs maalari/mattomies osti tuossa kovana automiehenä Carina E:n.. oli viimeisen päälle hieno ja ajettu noin 70tkm.. On nyt ajanut puolitoistavuotta ja pessyt sen noin kymmenen kertaa, kone mennä kilkattaa kuin elukka kun mittarissa jo 400tkm.. kopasta ei ole mitään jäljellä
Edit:
Samainen maalari osti sitten lopulta Citroen 3:sen.. Omien sanojensa mukaan elämänsä virhe, näissä kun on kaikkea kivaa "hätäkäynnille" menoa kiihdytyksissä (menossa rekan ohi ja auto sanoo BOOOOOOO) jne
Varaosat on halpoja ja huoltokin yleensä kotikonstein ihan simppeliä kunhan pitäydyt jossain alle 90 vuosimallin autoissa mitä ei ole pilattu sähköosilla..
Osta paku, esmes minäkin hurahdin lava-autoon sen halvan veron takia (itsellä 82€ dsl vero/vuosi) ja enää en muulla ajaiskaan..
EN ole japsivihaaja, en suostu käyttöautona pitämään edes muunmaalaisia autoja kuin Japanilaisia niiden luotettavan tekniikan ansiosta mutta myönnän sen että pehmetä nämä osaavat.. Suuri osa on kuitenkin käytöstä kiinni, on niitä kovia wanhoja japsejakin, niitä on joskus UUTENA viitsitty suojata meinaan että jos on uutena viitsinyt dinitrol tms käsittelyssä käyttää niin kestoikä on heti +10vuotta, tätä ei "halvoille japsipaskoille" vain yleensä suotu
Tuossa muutama pikasilmäys nettiautoon ja "helmiin", ainoastaan kymmenen sivua rullasin ja poimin omaa mieltä lämmittävät.. Noitahan ei tiedä kuin kunnon koeajolla ja itse tutkimalla..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1257645
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1189974
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1306959
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1308408
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1293247
Valinnanvaraa 1000€:n hintakatolla todellakin piisaa...
Meillä eräs maalari/mattomies osti tuossa kovana automiehenä Carina E:n.. oli viimeisen päälle hieno ja ajettu noin 70tkm.. On nyt ajanut puolitoistavuotta ja pessyt sen noin kymmenen kertaa, kone mennä kilkattaa kuin elukka kun mittarissa jo 400tkm.. kopasta ei ole mitään jäljellä
Edit:
Samainen maalari osti sitten lopulta Citroen 3:sen.. Omien sanojensa mukaan elämänsä virhe, näissä kun on kaikkea kivaa "hätäkäynnille" menoa kiihdytyksissä (menossa rekan ohi ja auto sanoo BOOOOOOO) jne
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1189974
Vaikutti kyllä hyvältä hintaansa nähden. Jäisi vielä rahaakin, niin saisi sitten tarpeen mukaan remppailla. Taitaa mennä melko pienellä aineellakin? Ja ulkonäkö miellyttää silmää. Mutta mites muuten, onkos noissa tekniikassa jotain erityisen heikkoa lenkkiä?
Ja kun auton ostan, ruostesuojaan sen myös hyvin. Saa ainakin sitten myydä
hyvä kuntoista autoa kun myynnin aika koittaa.
Vaikutti kyllä hyvältä hintaansa nähden. Jäisi vielä rahaakin, niin saisi sitten tarpeen mukaan remppailla. Taitaa mennä melko pienellä aineellakin? Ja ulkonäkö miellyttää silmää. Mutta mites muuten, onkos noissa tekniikassa jotain erityisen heikkoa lenkkiä?
Ja kun auton ostan, ruostesuojaan sen myös hyvin. Saa ainakin sitten myydä
hyvä kuntoista autoa kun myynnin aika koittaa.
nohnoh, ei se nyt aivan nuinkaan mene. Katellaan myynnissä olevia bensoja aikaväliltä 85-95 jotka on veivattu +450tkm niin pääasiassa volvoja. Jopa mersun koneet kestää, joskin niissä on omat 'hienoutensa' mutta missäpä ei olisi.Lerssinen kirjoitti:tekniikkahan noista ei ajamalla lopu kuten nyt yleensäkään ei japseista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Mjoo, rajansa kaikella.. bensakoneen kanattava ajoraja on veteen piirretty viiva mutta näin MUTU/PERSE tuntumalla se alkaa olla siinä 500tkm huiteilla kun ei paljoa remonttia enää keskikokoiseen japanilaiseen kannata tehdä.. Muistetaans että joku 1.3 12 VALVE corolla on melko pienestä ainemäärästä halvalla kasattu kone ja silti kestää noin 500tkm asiallisella huollolla
"isommat" koneet kun on myös monasti "paksummasti" tehty, Volvohan tuolta mun valinnoista löytyikin..
Tuollainen pienehkö japsiauto on kyllä melko luotettava ja bensapihikin, mitsusta en itse omaa kokemuksia kuin Galant -82 omistaneena mutta haukkuja ei hirveästi ole kuulunut eikä tuossa galantissakaan ollut vikaa kuin sairas kuski
Edit:
Kumma tuolla kun mies myy autoa 500€llä joka ei siis ole paljo paskaakaan rahaa niin porukka itkee kysymyksissä että vaihda halkoihin tai paljolla lähtee tai vaihda vermon tulevaan voittajaravuriin.. Jos autoa tarttee niin hakee tuollaisen perkele rahalla eikä mussuta
Tuonhintainen auto ei ole uusi ja jokaisessa on omat ongelmansa, realiteettia kehiin, jos autoa myydään 500 eurolla ja on just paras ei mitään vikaa eikä mitään ruostetta jne niin sitten on kyllä kaupassa jotain hämärää!
"isommat" koneet kun on myös monasti "paksummasti" tehty, Volvohan tuolta mun valinnoista löytyikin..
Tuollainen pienehkö japsiauto on kyllä melko luotettava ja bensapihikin, mitsusta en itse omaa kokemuksia kuin Galant -82 omistaneena mutta haukkuja ei hirveästi ole kuulunut eikä tuossa galantissakaan ollut vikaa kuin sairas kuski
Edit:
Kumma tuolla kun mies myy autoa 500€llä joka ei siis ole paljo paskaakaan rahaa niin porukka itkee kysymyksissä että vaihda halkoihin tai paljolla lähtee tai vaihda vermon tulevaan voittajaravuriin.. Jos autoa tarttee niin hakee tuollaisen perkele rahalla eikä mussuta
Tuonhintainen auto ei ole uusi ja jokaisessa on omat ongelmansa, realiteettia kehiin, jos autoa myydään 500 eurolla ja on just paras ei mitään vikaa eikä mitään ruostetta jne niin sitten on kyllä kaupassa jotain hämärää!
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Taas kerran noitten volkkareiden peri synti eli takapyörän laakerit ne kannattaa jättää mieluummin vaikka hiukkasen liika löysälle kun kiriä liikaa. 3 korinen golffi on äärettömän herkkä ruostumaan ja kallistuksenvakaajan koiran luut tykkää kolkatella. Niin ja oviin menevät sähkö johdot on onnettoman ohkaset ja tykkää katketa läpiviennistä.
Pahin laho kohta on takajalkatilassa maton alla ei välttämättä näy vielä altapäin.
Pahin laho kohta on takajalkatilassa maton alla ei välttämättä näy vielä altapäin.
No w124 korisen ostaisin kyllä, jos vaan rahkeet riittäis.
Kun ei viitsis mitään läpimätää kilkattavalla koneella ostaa.
Tällä hetkellä tuo mk3 Golffi vahva ennakkosuosikki
Nätimmät sisätilat kuin japskeissa, ja vaikuttaa laadukkaammalta. Ulkonäkökin on omiin simmuihin sopiva. Osiakin taitaa saada edullisesti ja niitä on tarjolla.
Kun ei viitsis mitään läpimätää kilkattavalla koneella ostaa.
Tällä hetkellä tuo mk3 Golffi vahva ennakkosuosikki
Nätimmät sisätilat kuin japskeissa, ja vaikuttaa laadukkaammalta. Ulkonäkökin on omiin simmuihin sopiva. Osiakin taitaa saada edullisesti ja niitä on tarjolla.
JocceKoo on etsimässä autoa vuodeksi-pariksi eivätkä ylläpitokulut saisi olla kovin suuret.
Esimerkkejä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1256093
Voisi olla erinomainen vaihtoehto jos tämän yksilön kunto on OK .
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1307710
Erittäin varmatoimisen maineessa .
Ruosteessa saattaa olla, mutta mitä siitä jos ei ole päällepäin ruma - papereissahan on tuore leima.
Volvoja ja 626Mazdoja saa halvalla mutta bensaa ei.
Esimerkkejä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1256093
Voisi olla erinomainen vaihtoehto jos tämän yksilön kunto on OK .
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1307710
Erittäin varmatoimisen maineessa .
Ruosteessa saattaa olla, mutta mitä siitä jos ei ole päällepäin ruma - papereissahan on tuore leima.
Volvoja ja 626Mazdoja saa halvalla mutta bensaa ei.
wiimax.fi
Kierrä N14 sunnyt kaukaa! Ei niitä suotta sanota mätämallin saneiksi, antennin paikka vaikuttaa nimittäin jos se on keskellä kattoa = englantilainen (ruostuu herkemmin) ja jos se on a-pilarissa niin japsi jolloin ruostuminen on hieman hitaampaa.. Ennemmin N13 kopan sunny! Ajan itse nissanilla ja tunnustan tämän faktan että N14 on melko rapea auto..
Saattaa III golf vaikuttaa laadukkaalta, ruostuminen vähintään yhtä vauhdikasta kuin peruscorollassa..
Niitä on kaikkia vaihtoehtoja saatavana huonoja ja hyviä, täysin kukaton ja täydellinen yksilö saattaa ja 90% onkin pahempi pommi kuin muutaman luukunreunan ruostekukan omaava yksilö...
Ostihan kaverikin oikein maalaamossa maalatun corollan etelästä tuossa joku vuosi sitten, helmassakin oli oikeen hesari (vielä luettavissa vuodelta -02) tungettu täytteeksi ja kuitit oli mm helman HITSAUS... Ei kaikkeen voi siis luottaa..
Autokauppa.. Ah, sitä ilman ei voi elää mutta ikinä se ei kannatakkaan
Saattaa III golf vaikuttaa laadukkaalta, ruostuminen vähintään yhtä vauhdikasta kuin peruscorollassa..
Niitä on kaikkia vaihtoehtoja saatavana huonoja ja hyviä, täysin kukaton ja täydellinen yksilö saattaa ja 90% onkin pahempi pommi kuin muutaman luukunreunan ruostekukan omaava yksilö...
Ostihan kaverikin oikein maalaamossa maalatun corollan etelästä tuossa joku vuosi sitten, helmassakin oli oikeen hesari (vielä luettavissa vuodelta -02) tungettu täytteeksi ja kuitit oli mm helman HITSAUS... Ei kaikkeen voi siis luottaa..
Autokauppa.. Ah, sitä ilman ei voi elää mutta ikinä se ei kannatakkaan
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tommonen fiesta pikkukoneella olisi kyllä järkivalinta, mutta jos hiukan katu-uskottavampi vaan olis
Entäs muuten audi 80 jollain peruspensakoneella? Eikös niissä ole jo sinkkikori? Niitäkin sais nättejä ihan halvalla.
Toi sunnykin oli ihan jees, mutta jotenkin omaan silmään liian pappamalli
Johtuu varmasti omista ennakkoluuloista. Mutta primera olisi kanssa vaihtoehto. Olen erään -94 primeran omistajan kanssa pari sanaa vaihtanutkin. Tekniikka pelaa muuten hyvin, mutta vitonen pomppii päältä ja vetarit on heikkoja. Ja kori on todella herkkä ruostumaan, ja epäili etten edes vähä ruosteisteista helposti löydä.
Ja tuo Dealerin pointti bensasta oli kyllä ihan kohdillaan. Äkkiä tulee isokin säästö jo 2L kulutus erolla per 100km.
Entäs muuten audi 80 jollain peruspensakoneella? Eikös niissä ole jo sinkkikori? Niitäkin sais nättejä ihan halvalla.
Toi sunnykin oli ihan jees, mutta jotenkin omaan silmään liian pappamalli
Johtuu varmasti omista ennakkoluuloista. Mutta primera olisi kanssa vaihtoehto. Olen erään -94 primeran omistajan kanssa pari sanaa vaihtanutkin. Tekniikka pelaa muuten hyvin, mutta vitonen pomppii päältä ja vetarit on heikkoja. Ja kori on todella herkkä ruostumaan, ja epäili etten edes vähä ruosteisteista helposti löydä.
Ja tuo Dealerin pointti bensasta oli kyllä ihan kohdillaan. Äkkiä tulee isokin säästö jo 2L kulutus erolla per 100km.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1315571
Jos löydät tällaisen kovapeltisen niin siinä on ok auto. On sporttia, kohtuukokoinen kone ja kulutus sekä luotettava tekniikka ja kohtuullisesti peräkonttitilaakin..
Jos löydät tällaisen kovapeltisen niin siinä on ok auto. On sporttia, kohtuukokoinen kone ja kulutus sekä luotettava tekniikka ja kohtuullisesti peräkonttitilaakin..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Näinpä, ja Volvo 240:iin verraten eroa on pikkuautosta 3-5 litraa sadalle.Äkkiä tulee isokin säästö jo 2L kulutus erolla per 100km.
Audi 80 saa tonnilla nättejä mutta kilometrejä tahtoo olla aikalailla ja sitämyöten vikojakin.
Primeraa en ottaisi millään, lahouden lisäksi etupään tuenta on heikko ja ikävähkö korjata.
Jaa pelkästään ruostumisalttiuden takia hylätä kyseinen malli tyystin ?Kierrä N14 sunnyt kaukaa!
-85 Bluebird sensijaan olisi "helmi" ?
Yleisesti ottaen tonnin hintaluokassa voi samasta merkistä ja mallista löytyä erinomainen auto tai täysi romu, se on niin monesta asiasta kiinni.
Jopa ranskalainen tuhannen euron auto voi olla täysin ruosteeton, toimiva vehje jolla ajaa huoletta pari vuotta - ja kyyti on kelvollista...
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
-85->87 pikku lasiperäcivic. Kaverin siskolla semmonen ja edullinen käyttöauto. Bensaa on pitänyt laittaa 2v. aikana tankkiin ja käydä hakemassa leima konttorilta. Pientä ruostetta oli ostaessa ja ne korjuutettiin. Käsittämättömän luotettava vaikka kaasarikone. Vertailun vuoksi jokaisella tuttavallani on mennyt useamman civicin arvon verran omien autojensa osiin tuona aikana. Autoina mm.
- W124 5kpl.
- Citroen Xsara.
- W126.
- W220.
- W201.
- W202.
- W210.
- W123.
- Toyota celica.
- Nissan almera.
- BMW 500-sarja 2kpl.
- VW passat.
- jne...
Voehan elukka, olen näköjään ilmaissut itseni hieman huonosti ensimmäisessä viestissä
Autoon olen maksimissaan sijoittamassa 3K€, rahaa korttiin ja kiesiin on yhteensä kesänlopussa noin 5k€.
Tuon mk3 golopallon olen hylännyt suunnitelmista pois, ominaisuuksiinsa nähden tyyris auto, jota tulee kaiken lisäksi joka nurkalla vastaan.
Honda Civic vaikuttaa taas todella kiinnostavalta - ainakin 16 tappisella koneella varustettuna. Dynmiitti.com sivuston mukaan -94 mallinen sedan civic on melko huoleton ja 16 tappisella koneella kulkeekin rivakasti. Silti taloudellinen ja mukava ajettava.
Ja vaikka autoon olen perjaatteessa varannutkin sen 3k€, niin voisi tietenkin olla parempi ostaa hiukan huokeampi auto, jolloin jäisi vielä rahaa auton laittoonkin. Nooh, toisaalta teen töitä viikonloppuisin, joten tammikuuksi saan varmasti säästettyä hieman rahaa auton pitoonkin.
Auton hommaan hieman etukäteen sitä varten, että ehdin sen nyt huolellisesti läpikäymään, ja kenties jopa hieman nurkissa pyöriviä musiikkivehkeitä siihen sovittamaan.
Autoon olen maksimissaan sijoittamassa 3K€, rahaa korttiin ja kiesiin on yhteensä kesänlopussa noin 5k€.
Tuon mk3 golopallon olen hylännyt suunnitelmista pois, ominaisuuksiinsa nähden tyyris auto, jota tulee kaiken lisäksi joka nurkalla vastaan.
Honda Civic vaikuttaa taas todella kiinnostavalta - ainakin 16 tappisella koneella varustettuna. Dynmiitti.com sivuston mukaan -94 mallinen sedan civic on melko huoleton ja 16 tappisella koneella kulkeekin rivakasti. Silti taloudellinen ja mukava ajettava.
Ja vaikka autoon olen perjaatteessa varannutkin sen 3k€, niin voisi tietenkin olla parempi ostaa hiukan huokeampi auto, jolloin jäisi vielä rahaa auton laittoonkin. Nooh, toisaalta teen töitä viikonloppuisin, joten tammikuuksi saan varmasti säästettyä hieman rahaa auton pitoonkin.
Auton hommaan hieman etukäteen sitä varten, että ehdin sen nyt huolellisesti läpikäymään, ja kenties jopa hieman nurkissa pyöriviä musiikkivehkeitä siihen sovittamaan.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1331011
jää vielä tonni vundereihin ja vanteisiin
Tässä listassa ilmastoidut 2000-3500€ -89 uudemmat bensiin polttovehkeet
jää vielä tonni vundereihin ja vanteisiin
Tässä listassa ilmastoidut 2000-3500€ -89 uudemmat bensiin polttovehkeet
Carina II malleja uskallan suositella.. Tekniikka ainakin kestää eikä herkimmästä päästä ruostumaan ja parilla tonnilla saattaa saada jo ihan asiallisiakin yksilöitä.. (luulin kanssa että pudjetti alta tonnin)..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Jos rahaa on tarkoitus käyttää kolmisen tonnia niin unohda kakkoskarinat.
Tämä saattaisi näyttää sukulaisten ja naapurien silmissä arvokkaammalta kuin onkaan ? Miten lie käyttökulut, ei ole kokemusta.
Astraa, Primeraa, Lagunaa, Koloveja, Xantioita, Fiateja, vaikkamitä on paljon tarjolla. Escorttien paljoudesta voisi löytyä hyvä auto.
Näitä saisi myös. Tosin levyjarrut takana eivät toimi koskaan, paitsi että laahaavat.
Mersua kuitenkin tekisi mieli ?
Tämä saattaisi näyttää sukulaisten ja naapurien silmissä arvokkaammalta kuin onkaan ? Miten lie käyttökulut, ei ole kokemusta.
Astraa, Primeraa, Lagunaa, Koloveja, Xantioita, Fiateja, vaikkamitä on paljon tarjolla. Escorttien paljoudesta voisi löytyä hyvä auto.
Näitä saisi myös. Tosin levyjarrut takana eivät toimi koskaan, paitsi että laahaavat.
Mersua kuitenkin tekisi mieli ?