Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
Kyllä itseänikin arvelutti tuon vekottimen hankinta, mutta Rouvan ei tarvitse juurikaan kaupungissa ajella - viisaampana kuin minä hän menee maalikylään julkisilla.
Hänen ajoon tuo tulee, kodin ja työpaikan välillä ei yhtään liikennevaloa ja noppeusrajoitukset 50 ja 100 välillä.
Perheen edustuskulkine 1986 250D - tietenkin
Hänen ajoon tuo tulee, kodin ja työpaikan välillä ei yhtään liikennevaloa ja noppeusrajoitukset 50 ja 100 välillä.
Perheen edustuskulkine 1986 250D - tietenkin
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Ainakin jos ajaa niinkuin sotaveteraani-isäni taunuksellaan, kolmosella liikkeelle ja samalla vaihteella perille asti Kytkinhän on muutenkin kuluvaa osaa, eikös se kiihdytysvehkeissäkin niputeta uusiksi noin kymmenen lähdön väleinjkvi kirjoitti:pärjää vähemmälläkin vekslaamisella jos ei halua koko ajan yrittää painaa kuin Kankkunen parhaina päivinä. Joskus parhaillaan tarvii koskea tuohon keppiin ihan yhtä harvoin kuin siinä automaatissa.
Eikös automaattivaihteisto ole se ameerikkalaisissa autoissa oleva kumma systeemi johon hyytyy kahdeksanmukisen moottorin tehoista kolmasosa? Niitäkö on jo euroautoissakin? Mitäs ajamista se on jos ei pääse kytkintä pumppaamaan ja keppiä heiluttamaan
Hiano passsatti Ruojalla!
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuommosella kurapyörällä tulee hiekkateitä koluttua:
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... A71186.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... A71186.jpg
-83 ghia eskortti jonkinlaisella pikkukoneella. Sähkölasia ja muita herkkuja lisävarustelistaltakin ja just pyörähti eka satatonnia täyteen mittariin. Ei oo valmistettu saksassa eikä brasiliassa vaan on epsaniassa tehty malli.
Helvetin ruma konepeltikin kun joku koittanu valoluomee hitsata siihen ja ralliäänet suhahtelun kera putkesta kuuluu
Helvetin ruma konepeltikin kun joku koittanu valoluomee hitsata siihen ja ralliäänet suhahtelun kera putkesta kuuluu
Gti masta seka riisseli tatsuni.
no meidän pihassa seisoo kahden Mersun lisäksi vielä kaks kappaletta 2.3 koneella olevia Saab 9000:sia( velipoika on saabisti ja isäukko ajelee olosuhteiden pakosta nyt saabilla,kun sen vanha W123 300diesel päätti keventyä omia aikojaan suomen olosuhteissa,eli kuppa iski eikä sitä ehtinnyt enää kukaan penkittämään kuntoon)...että tälläinen tapaus tällä kertaa
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Paremman tekemisen puutteessa taidan minäkin esitellä autojani.
Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1985
Tämä sunny on ensimmäinen oma autoni. Ostettaessa vuoden 2005 loppiaisena mittarissa oli n. 274 000 km, nyt 314 500. Tällä hetkellä auto on tallissa seisonnassa odottamassa parempia aikoja.
Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1986
Tämä edellisen Sunnyn identtinen kaksoissisar löytyi Sotkamosta maaliskuussa 2007. Ostohetkellä mittarissa oli 238 000 km, nyt 250 500. Aluvanteet ja keskiökapselit ovat tarttuneet mukaan matkan varrelta.
Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1986
Tämän Coupén löysin romuttamolta syyskuussa 2007. Pakkohan se oli sieltä pelastaa, koska tuo on korimalliltaan kiva ja ainakin pikaisesti katsottua kohtuullisen hyväkuntoinen. Kansi taitaa kylläkin olla halki, mutta näihin taitaa vielä koneen osia löytyä. Kesällä 2008 katsotaan, mitä sille tehdään. Jos sen saisi vielä takaisin kilpien väliinkin, kukapa tietää.
Että sellaisia tällä kertaa. Saa kommentoida, kiitos.
Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1985
Tämä sunny on ensimmäinen oma autoni. Ostettaessa vuoden 2005 loppiaisena mittarissa oli n. 274 000 km, nyt 314 500. Tällä hetkellä auto on tallissa seisonnassa odottamassa parempia aikoja.
Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1986
Tämä edellisen Sunnyn identtinen kaksoissisar löytyi Sotkamosta maaliskuussa 2007. Ostohetkellä mittarissa oli 238 000 km, nyt 250 500. Aluvanteet ja keskiökapselit ovat tarttuneet mukaan matkan varrelta.
Nissan Sunny 1.5 GL vm. 1986
Tämän Coupén löysin romuttamolta syyskuussa 2007. Pakkohan se oli sieltä pelastaa, koska tuo on korimalliltaan kiva ja ainakin pikaisesti katsottua kohtuullisen hyväkuntoinen. Kansi taitaa kylläkin olla halki, mutta näihin taitaa vielä koneen osia löytyä. Kesällä 2008 katsotaan, mitä sille tehdään. Jos sen saisi vielä takaisin kilpien väliinkin, kukapa tietää.
Että sellaisia tällä kertaa. Saa kommentoida, kiitos.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Itsekin olen omistanut Sunnyn, hiukka uudemman -88 1.6SGX 5-ovisen (onkos se nyt N13 sarjaa?). Oli hyvä peli sen aikaa kun käytössä oli, joskin kytkin hajosi pari kertaa. Sunny voisi kelvata vieläkin vaikkapa kakkosautoksi kauppareissuille yms.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Tässäpä pientä esittelyä meidän perheen muista kulkuneuvoista.
Ykkösauto on yleensä vaimokkeen käytössä, joten minun pitää turvautua varakulkineisiin
Kesäkulkine:
Talvikulkine:
Kesäkulkineena työmatkoilla ja asiointireissuilla on toiminut jo kolmatta kesää Lombardia moposkootteri. Se on iso ja vakaa ajettava. Kulkee riittävästi (65 km/h vakiona) ja halpaan hintaan on saatu melkoisen luotettava paketti. Yli 6000 km olen ajellut ilman isompia murheita.
Talvet kuljetaan töissä N13 korimallin Sunnyllä. Vaimokkeen nimissähän tämä on, mutta enimmäkseen minun ajossa. Tämä ikiliikkuja ei jätä pulaan! Tervepeltinen ja toimiva, jolla ajettu 270000 km.
Ykkösauto on yleensä vaimokkeen käytössä, joten minun pitää turvautua varakulkineisiin
Kesäkulkine:
Talvikulkine:
Kesäkulkineena työmatkoilla ja asiointireissuilla on toiminut jo kolmatta kesää Lombardia moposkootteri. Se on iso ja vakaa ajettava. Kulkee riittävästi (65 km/h vakiona) ja halpaan hintaan on saatu melkoisen luotettava paketti. Yli 6000 km olen ajellut ilman isompia murheita.
Talvet kuljetaan töissä N13 korimallin Sunnyllä. Vaimokkeen nimissähän tämä on, mutta enimmäkseen minun ajossa. Tämä ikiliikkuja ei jätä pulaan! Tervepeltinen ja toimiva, jolla ajettu 270000 km.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Joo sierrat on ihan kivoja vielä ajaa, vaikka fordeja minäkin haukun, kaverilla kun vaan sattuu olemaan 91 2.0 dohc sierra, ohjauskin kohtuu ripee, 2,5 kierrosta laidasta laitaan, niin kyllä on vaan kiva ajella... Tosin perkele kun sitäkin joutuu välillä huoltamaan... Kuten tuossa kännykällä otetutta kuvassa, sierra on pukkien päällä, rättinivel vaihdettiin tuolloin..vito500tkm kirjoitti:Ford sierra tuli ostettua . Aina oon voortia haukkunu, mutta nyt kun alle 1000e ei muuta takapotkua saa kuin noita sieran romuja niin riesa tuli ostettua.
Mutta asiaan... Itellähän on tuollainen mazdan käkkänä, joka siis on autobildin testin mukaan 0,1 pistettä parempi kuin mersu, jonka kyllä voin varmaan allekirjoittaakin, helkkarin hyviä autoja mazda tekee, luotettavia jne...
<- Kliks
No, tänään sitte huomasin vähä kivemman pikku vian, tämä ei ole enää ominaisuus...
Lisää kuvia aiheeseen liittyen Tästä
Harvinaisen hyväpeltinen BF-korinen 323 Mazda siis kyseessä, nyt vaan tuo pikku uima-allas on vähä kyllä sitä ruskeaa tuholaista tuonne autoon saanut, kuskin oviaukon etuosassa, siinä helmapalkissa on tuota perhanan liimamassaa (mitä on ovissa yms, missä on pellin sauma) ja siellähän on sitte vähä vesi myllertäny.. Mut luojan kiitos huomasin tuon vian nytte, ois voinu talvella olla aika hassu fiilis, ku on jääpohja...
Tosin vielä ei ole ihan selvää mistä tuo sitä vettä vuotaa, yks paikka on ainakin tiedossa, mihin sitä vettä tulee tippumalla, sitä en tiiä vuotaako jostain muualta sitten vielä... Mutta sekin paikka, mistä se sitä tiputtaa, on vielä tietämättömissä...
edit: niin, ja auto pitäis katsastaa 26 päivä viimeistään... JOS lähen sitä katsastamaan, niin veikkaampa ettei ole muuten lattiamattoa autossa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Autot vaihtuu, mutta VAG-konsernissa pysytään
Viimetalven käyttöpassatti tuli kiillotettua komian punaseksi ja myytyä Äitille. Muuten hirmu hyvä auto, mutta pensakoneella... Liian hyvä jopa dieselöitäväksi Passattiin kun on tottunut niin Passatti tuli hommattua tilallekin. Kaveri koittanut kesän kaupitella Farkkupaku-Passattia vuosimalliltaan ´84. Ei tuntunut kenellekään kelpaavan niin minä sitten ostin itselle. Tavalliset autot on tylsiä, joten tässäkin on vähän erilainen tekniikka. Moottori on vakiokuntoinen alkujaan 100 Audia liikuttanut parilitrainen viispyttyinen turbodiisseli. Aika näyttää kuinka kauan se pysyy vakiokunnossa, laiskalta tuntuu
Ja tämän hetken harraste-Volkkarihan näyttääkin nyt tältä Keulalla Audin ajoista jatkojalostettu vanha kunnon kammiodiisseli reilun 1,7 litran tilavuudella. Varttimaililla koitettiin kesällä kulkea tällä, kunnon aikaa ei vesisateen takia saatu Vähän vihjeitä tehoreservistä antoi kuitenkin edellisen illan testeissä ajettu 160,5kmh loppunopeus. Kuvassa olevilla renkailla ajettiin, pikkasen meinas olla liukasta lähdössä Muutama viikko siinä sitten vierähtikin ennen kuin viime lauantaina pääsi Holysmoke Dynodayssa penkkiin, 223hv löytyi koneesta. Tästä vielä olis tarkoitus parantaa syksyn aikana, vielä on vinkeitä jäljellä...
Viimetalven käyttöpassatti tuli kiillotettua komian punaseksi ja myytyä Äitille. Muuten hirmu hyvä auto, mutta pensakoneella... Liian hyvä jopa dieselöitäväksi Passattiin kun on tottunut niin Passatti tuli hommattua tilallekin. Kaveri koittanut kesän kaupitella Farkkupaku-Passattia vuosimalliltaan ´84. Ei tuntunut kenellekään kelpaavan niin minä sitten ostin itselle. Tavalliset autot on tylsiä, joten tässäkin on vähän erilainen tekniikka. Moottori on vakiokuntoinen alkujaan 100 Audia liikuttanut parilitrainen viispyttyinen turbodiisseli. Aika näyttää kuinka kauan se pysyy vakiokunnossa, laiskalta tuntuu
Ja tämän hetken harraste-Volkkarihan näyttääkin nyt tältä Keulalla Audin ajoista jatkojalostettu vanha kunnon kammiodiisseli reilun 1,7 litran tilavuudella. Varttimaililla koitettiin kesällä kulkea tällä, kunnon aikaa ei vesisateen takia saatu Vähän vihjeitä tehoreservistä antoi kuitenkin edellisen illan testeissä ajettu 160,5kmh loppunopeus. Kuvassa olevilla renkailla ajettiin, pikkasen meinas olla liukasta lähdössä Muutama viikko siinä sitten vierähtikin ennen kuin viime lauantaina pääsi Holysmoke Dynodayssa penkkiin, 223hv löytyi koneesta. Tästä vielä olis tarkoitus parantaa syksyn aikana, vielä on vinkeitä jäljellä...
No eikös miun Jetta sitten muka oo? Enemmänhän tuo painaa, ja selekeesti vähemmänhän siinä on tehoa. Tahtoo olla kanssa sleepperi-kuski!jari_w123 kirjoitti:Tuo MJF:n sciroccohan on melkoinen sleepperi
(Takakontista löyty joku tyyppitarra, jossa seisoo jotta 266Kw. Silimäliäkäriin en lähe.)
Tuommosesta itte tykkään: vakion näkönen päälle ja kulkee Teho/painosuhde alkaa olla jo hyvissä lukemissa, omapainoa on 820kg. Koneessa on alakerrassa tämän ja tämän näköstä palikkaa. Nuo auttanee kestämisessä ihan kohtuullisesti Kansikin kestää kun ei päästä lämpiään, lämpöongelmia ei vielä ole ollut yhtään. Tiivisteen kestosta ei sitten tiedäkään, ainakin tuon 2,5bar on kestänyt ajella 2000km vasta takana noilla tehoilla...jari_w123 kirjoitti:Tuo MJF:n sciroccohan on melkoinen sleepperi ,vakion näköinen mutta reilusti tehoa silti.Mites muuten kone pysyy nipussa noilla tehoilla .
Jetassa onkin hyvän sleeperin määritteet. Enemmän painoa ja vähemmän tehoa, tosi nukkuja Kai se jotenkin 266 kilowatilla liikkuu, luulis ainakinHVM kirjoitti:No eikös miun Jetta sitten muka oo? Enemmänhän tuo painaa, ja selekeesti vähemmänhän siinä on tehoa. Tahtoo olla kanssa sleepperi-kuski! supersad
(Takakontista löyty joku tyyppitarra, jossa seisoo jotta 266Kw. Silimäliäkäriin en lähe.) no
Justiin sain kahlattua Jetta-topicin läpi, komia sekin on
Täytyy myöntää et mullakin on tollainen leikkikalu nimittäin -81 lada fiatin tc koneella ja tubolla pihassa.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1046.jpg
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1048.jpg
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1045.jpg
sellainen laitos.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1046.jpg
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1048.jpg
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1045.jpg
sellainen laitos.
Viimeksi muokannut lampinen, 21.9.2007 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
tuo teinitähti tuli mulle vaihdossa kun myin tämän pois
http://i166.photobucket.com/albums/u118 ... G_0035.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u118 ... G_0035.jpg
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Mitämitä? Esitelkää autojanne?
Tässä meikäläisen kulkuneuvo ja tottakai nuori kaunis neiti konepellillä (kuvaan saa lisätarkkuutta klikkaamalla sitä):
Lisätietoja autosta (myös lisäkuvia) saa kun klikkaa tästä.
-Fantasos, tuomittu elinkautiseen Rellun kanssa.
Tässä meikäläisen kulkuneuvo ja tottakai nuori kaunis neiti konepellillä (kuvaan saa lisätarkkuutta klikkaamalla sitä):
Lisätietoja autosta (myös lisäkuvia) saa kun klikkaa tästä.
-Fantasos, tuomittu elinkautiseen Rellun kanssa.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
No, kohta lähdetään taas perheen "järkikulkineella" vierasreissulle ( mersussa kun vielä menossa ajan-vaan-pakolliset-kunnes-Kunnossa-aika)
Järkikulkine on tuo Skodan pikkukippo, fabia diesel combina, myyntiäkin foorumilla on yritetty kun tuntuu liian hienolta/uudelta tänne maalle.
Autoja on ollut vasta muutama, nissan sunny, ford mondeo ja 2*ford focus, nyt tuo mese250D ja skoda. "Parhaimmat" automuistot on kun koko suku ajoi toyotaa isosedän corolla 1.6 sedanista, kummitädin miehellä samaan aikaan pyöreäperäinen corolla, äidillä samoin ja enolla 96 saab ( poikkeus vahvistaa säännön) Äidillä ehti vielä oleen aito 1.3 dx metallisinisenä, joskus vielä pakko ostaa vastaava. Kiitos kaikille mielenkiintoisesta esittelyistä.
Järkikulkine on tuo Skodan pikkukippo, fabia diesel combina, myyntiäkin foorumilla on yritetty kun tuntuu liian hienolta/uudelta tänne maalle.
Autoja on ollut vasta muutama, nissan sunny, ford mondeo ja 2*ford focus, nyt tuo mese250D ja skoda. "Parhaimmat" automuistot on kun koko suku ajoi toyotaa isosedän corolla 1.6 sedanista, kummitädin miehellä samaan aikaan pyöreäperäinen corolla, äidillä samoin ja enolla 96 saab ( poikkeus vahvistaa säännön) Äidillä ehti vielä oleen aito 1.3 dx metallisinisenä, joskus vielä pakko ostaa vastaava. Kiitos kaikille mielenkiintoisesta esittelyistä.