Marde teki 'Chryslerit' - Dodge tuli taloon.
Marde teki 'Chryslerit' - Dodge tuli taloon.
Tuollainen härdelli tuli hankittua tässä taannoin eli pässi sai pässin
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Ihan tukevasti se kulkee, ei vetele urissa ja ohjaus on ihan ok. Ohjaustehostin on perinteinen hydraulinen ja fillarien koko on korkeaprofiilinen 17 tuumaa. Vaihteisto on 5-v manuaali ja tuntuma on samanlainen 'naks-naks' insinöörivaihteisto kuin esim. W124-mersussa. Koneena tuossa on se pienempi 1.8-litrainen (150hv/168Nm) jota on arvosteltu tehottomaksi. En kyllä oikeastaan ymmärrä miksi... liikkeelle lähdössä tuntuma on vähän ohut, tosin konetta ei tarvitse huudattaa eikä kytkintä luistattaa. Liikkeellä ollessa meno on ihan vaivatonta. Mut tää auto kuuluu niihin jotka tuntuu jakavan ihmisten mielipiteet aika jyrkästi. Itse en oo keksinyt mitään valittamista, päinvastoin, autoliikkeissä kiertelyn jälkeen ainoa auto joka sai fiiliksiä pintaan. Tosin uus E-mersu olis ollu ihan kiva, mut se on vähän 'hintavahko'
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Ihan näyttävä peli, massiivinen ja auton näköinenkin. Tuollaisen auton käytötarkoitus vaan on aina jäänyt vähän epäselväksi. Etuveto(eikös?) mutta kuitenkin korkea, pieni tavaratila jne. No en tuollasen ostoa silti ihmettele, aika sopiva näyttää olevan uudenkin hinta, yllätyin. Ennemmin tuollaisella kun jollain korollalla
Joo, etuvetoinen se on (jenkeissä myydään myös nelivetona), hiukan enemmän kontrollia kun ylittelee niitä jäätyneitä aurausvalleja täällä Helsingissä parkkiin mennessä ja lähtiessä. Samaten tuo maavara ei ole siinä hommassa ollenkaan huono juttu. Autossa myös istutaan hieman korkeammalla kuin keskiverto henkilöautossa. Tavaratilalle ei ole mulla niin hirveää tarvetta ja takapenkit taittuu kahdessa osassa ja vielä hanttarin penkkikin, joten pitkää tavaraa saa kuljetettua... eli niitä Ikea-reissuja silmälläpitäenEtuveto(eikös?) mutta kuitenkin korkea, pieni tavaratila jne.
No niinpä, tämän pohjalevylle tehdään myös Jeep Compassia, paria Mitsubishiä sekä kahta ranskalaista SUVia... olikohan Peugeot ja Renault. Moottori on suunniteltu yhteistyössä Mitsubishin ja Huyndain kanssa, alakerta on kaikilla sama, yläkerta valmistajien oma tekele. Ja dieseli tulee Volkkarilta.Otappa näistä tolokku, nykyautoista...
Mut ei hätää pojat, on mulla Mersukin vielä tallessa...
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Ekaks piti oikein miettiä minkälaiset nappulat ja missä ne on mun mersussa... hyvin on mennyt 'selkärankaan' se ohjaamo kun ei tollasta muista . Lähinnä isoin ero on siinä kun mersussa on automaatti-ilmastointi eli nappulat kojelaudassa ja tässä uudessa vehkeessä pyöritettävät säätimet. Itse asiassa nuo säätimet on molemmissa autoissa aika samalla korkeudella koska tuo Dodgen vaihdekeppi on aika ylhäällä kuten koko kojelauta.lämmityslaitteen säätimet ovat varsin alhaalla, eikö oudoksuta Mersumiestä moinen sijoittelu ?
Jaa, onhan mulla kuvakin joka vähän valottaa tuota kuskin paikkaa...
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Tuo on muuten totta. Aina sanotaan että autossa tarvitsee maavaraa kun asuu maalla, mutta oikeasti on kyllä niinpäin että matalalla autolla tulee ongelmia ennemmin kaupungissa.Marde2 kirjoitti: täällä Helsingissä parkkiin mennessä ja lähtiessä. Samaten tuo maavara ei ole siinä hommassa ollenkaan huono juttu.
Saakohan tomtomiin ladattua jostain Suomen koroke-töyssyt? Vähän niinkun kameratolpatkin? Ässän keula ei ole ihmeellisen alhaalla, mutta niin vaan katti joskus raapii töyssyihin. Ei ole ässästä pakoautoksi, tai ainakin reitti on suunniteltava huolella.AM kirjoitti:matalalla autolla tulee ongelmia ennemmin kaupungissa.
Totkessa, niinkuin monessa muussakin nykyautossa, käytetään varsinkin parkkeeratessa tarkasti laskettua 'must vähän tuntuu' -menetelmää. Takakulmia ei näy, etukulmia ei näy... itseasiassa koko konepeltiä ei näy. Penkissä on kyllä aika runsas korkeussäätö räikällä ja rattia saa säädettyä pystyasennossa, joten pienikin kuski pääsee autolla liikkeelle. Auton vyötärölinjakin on todella korkealla, joten... Tosin hämmästyneenä täytyy todeta että jenkeissä lähes 50 % ostajista on ollut naisia. Taisi tulla ostettua tyttöauto Tämän piti myyjän mukaan olla äijäenergialla ladattu menopeli... kusetettiinkohan mua Partakin kasvaa sen verran ettei meikäläistä nyt ihan kättelyssä voi tyttöihin sekoittaa...eikä totke liene pienen kuljettajan auto
Se pieni tavaratila näyttää tältä auki taitettuna:
En mitannut, mutta kasa kolmemetrisiä kakkosnelosia taitaa mennä passelisti tuohon tilaan. Tässä toimintamoodissa auto on myös helppo paikoittaa taskuperuutuksella, varsinkin takaluukku auki
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Ne 'jumppakoneet' on siinä paremmin varustetussa versiossa. Eli subbari tavaratilassa, 2 esiinkäännettävää kajaria takaluukussa ja 450w vahvari niiden seurana. Eikä niitä kyllä oikeastaan kaipaa kun en pelaa lentopalloa hiekkarannalla tai järjestä BBQ-juhlia kylänväelle. Metelistä pitää huolen 4 keskivertoa suurempaa Boston Acousticsin kajaria ovissa ja jonkunlainen vahvari niitäkin on jo soittamassa. Sen verran hyvä bassosaundi on menossa mukana.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Niin, toi muovisuus tuntuu olevan jotain 'amerikkalaista' tällä hetkellä noissa sisustuksissakin. Cadillaccikin oli taannoin muovisella sisustuksella vaikkei se oikein auton tyyliin sovikkaan. Tosta voi olla montakin mieltä, mutta on se ainakin helppo pitää puhtaana Itsellä aluksi oli mielessä että mitenkä se melu ja kuminat mahtaa siellä pellin ja muovien välissä kiertää, mutta eipä sitä häiritsevästi ole. Tosin ihmiset reagoi ääniin eri tavalla eli jollain toisella se voi kuulostaa pahalta. Ihan normaalisti keskustelemaan pystyy motarillakin. Tässä hintaluokassa ei toi muovisuus niin haittaa, mut 300C on 20 000 - 30 000 vielä kalliimpi, joten siellä se alkaa olla vähän niin ja näin...
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Juhannuksena tuli ajettua kaverin puutarhassa ja kyllä se siellä ainakin ihan mukavasti kääntyili marjapensaiden välissä Ennenvanhaan toi amerikkalaisten autojen ohjailu tapahtui takapyörillä suditellen, se oli kätevää. Nykyään vaan on kaikki määräykset menneet niin tiukoiksi ettei konehuoneeseen oo jätetty kuin starttimoottori. Seuraavaksi varmaan siirrytään polkimiin ja ketjuvetoon eikä silläkään kauheasti takapyöriä enää suditella. Niin, etuvetoinenhan toi värkki on eli takavetoisena vois kyllä olla vielä vähän sulavampi?
Mikäs se teidän emännän pässi on? Ram 4x4 pick-up pitkällä ohjaamolla ja lavalla, paripyörätaka-akselilla ja kuorma-autoksi rekisteröity??? Jaa-a, miksköhän tarttee tilaa
Mikäs se teidän emännän pässi on? Ram 4x4 pick-up pitkällä ohjaamolla ja lavalla, paripyörätaka-akselilla ja kuorma-autoksi rekisteröity??? Jaa-a, miksköhän tarttee tilaa
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Ei se ole kuin tavallinen 250 vani, pelkällä takavedolla.Marde2 kirjoitti:Mikäs se teidän emännän pässi on? Ram 4x4 pick-up pitkällä ohjaamolla ja lavalla, paripyörätaka-akselilla ja kuorma-autoksi rekisteröity??? Jaa-a, miksköhän tarttee tilaa
Ostin Pässin äärioikeistolaiselta ja se kait oli säätäny raidetankot siten että pyörät käänty oikeelle runkopalkkeja vasten ja vasenmalle kääntäessä jäi pyörän ja palkin väliin 10cm.
Joten joutu välillä peruuttaan kaupunkissakin kuin erehty kääntyyn vasenmalle.
Säätelin vähän raidetankoja ja nyt se rupes kääntyy vasenmallekin.(n.10mm pidensin vasenmanpuolen ja 10mm lyhensin oikeanpuolen raidetankoa)
Nyt kelpaa muijan ajella, kun voi käntyä vasenmallekin
Aurauksen säätelin vain mittaamalla vanteen etureunat ja takareunat kahdella listan pätkällä. Etureuna on nyt 2-3mm. pienenpi, tulikohan siitä nyt hyvä?
Täytyy kyl vie säädättää ne jossakin.
Kävin päivällä kokeilemassa uutta Dodge Nitroa, vaikutti ihan asiallisen oloiselta peliltä Koeajoyksilössä oli 2.8 CRD kone (VM) ja 5 v automaatti (MB?), tuntuivat sopivan aika hyvin yhteen. Kohtuullisen hiljainen peli moottoritienopeuksillakin, hiljaisemmilla nopeuksilla kiihdytyksissä moottorin ääni kuului sisään jo selkeämmin. Alla olleet 20" pyörät löysivät sellaisetkin urat tiestä joita ei Mersun ratissa huomannut. Olisikohan tästä kuitenkin kakkosautoksi?
Ne on näköjään ottaneet myyntiohjelmaan tuon kahdella pyörällä vetävänkin, siitä kun aluksi oli vähän epäselvyyttä. Onhan se aika 'äijän' näköinen peli, mulle vaan vähän liian hinnakas kun ajattelee noita vuotuisia kilometrejä. Caliberikin on ehkä järjetön, mut ei kai kaiken aina tarttekaan olla niin pilkulleen kohdillaan Nautitaan nyt välillä...
Kilsoja on pässiin kertynyt eikä mitään valittamista oo ollut ja kaikki toimii.
Kilsoja on pässiin kertynyt eikä mitään valittamista oo ollut ja kaikki toimii.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Nyt muuten tuli aika huima kaliiberi myyntiin. Olin vetästä melkeen kahvit viärään kurkkuun, kun vilkasin auton "speksejä". Caliber SRT4:een nimittäin luvataan seuraavat arvot; 295hv/364Nyyttonia viäntövä, nollasta sataseen taittuu vajaaseen kuuteen sekunttiin ja huippuja joku vajaa kaks-puolsataa. No eihän suoritusarvoissa mitään, tarjoaahan tuollaista muutkin, mutta vehkeen hinnoittelu tuntuisi aika passelilta. Vähän päälle kolmekymmpiä. Tuohonhan sisältyy vielä varsin kattava vakiovarustelu.
Kuulostaa siis melkoiselta kamikazee-vehkeeltä. Niin ja tuo vajaa kolmesataa koniahan välitetään tiehen ETUVEDOLLA.
Kuulostaa siis melkoiselta kamikazee-vehkeeltä. Niin ja tuo vajaa kolmesataa koniahan välitetään tiehen ETUVEDOLLA.
BMW 318d -09
Juu, Chryslerillä on toi tuning-osasto, joka näköjään saa mellastaa aika vapaasti sillä mitä mieleen sattuu tulemaan. Sinänsä aika outoa tuo pelkkä etuveto, kun autoa tehdään nelivetoisenakin. 33290 näyttää olevan uusi hinta vuoden alusta... nyt täytyy pistää jäitä hattuun, ettei tuu tehtyä mitään todella tyyyyhmää No, jos niillä kerran ajetaan niin kai joku sellaisen kippaa johonkin tienposkeenkin katolleen... lopulta. Siitä vaan sitten tekniikkaa irti ruuvaamaan Olis muuten aika paha... täytyy vaan muistaa ottaa noi 340-milliset jarrulevyt kans mukaan satuloineen.
Tästä vehkeestä on yleisestikin tullut varsinainen tuunauskohde tuolla rapakon takana. Aika hurjia spoilerihirviöitä sekä sitten vähän hillitymmän tyylikästäkin.
Tästä vehkeestä on yleisestikin tullut varsinainen tuunauskohde tuolla rapakon takana. Aika hurjia spoilerihirviöitä sekä sitten vähän hillitymmän tyylikästäkin.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Helpottaa kummasti kun kaupoista/pajoilta on saatavissa valmiita osapaketteja ja asennusta. Autoa ostaessa meinasi livetä meikäläiseltä 'mopo käsistä' kun ajattelin hankkia kunnon 'bling-bling' vanteet. Onneksi se jäi vaan ajatukseksi, vaikka ehtiihän sitä. Nyt en pistä enempää näitä lumiaurojen kuvia. Hankala juttu jos alkaa ittekin suunnittelemaan jotain tämän kaltaista:
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.