250d perän ihmeanturi

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Sameli
Viestit: 30
Liittynyt: 06.6.2007 19:27
Paikkakunta: Seinäjoki

250d perän ihmeanturi

Viesti Kirjoittaja Sameli »

eli mikäs tuo tuollanen haistaja on tuola perälöntin etupuolella? vissiin jotain ABS:ään liittyvää kun ei muista apsittomissa nähneensä, pitäis vaan perä vaihtaa mutta käykös tuollanen apsittoman perä tuon omansa tilalle?
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Käy se perä ilman absin anturia, tosin valo syttyy koelautaan ja absit heittää toimimasta. Leimaakaan ei insnööriltä silloin tipu :)
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Sameli
Viestit: 30
Liittynyt: 06.6.2007 19:27
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sameli »

mitähän vittua se anturi sielä tekee!? ei muut merkit semmosta tartte
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarttee ne, ota rauhallisesti :lol: monessa muussa antureita on kummassakin pyörässä perän sijaan.
wiimax.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

mun käsityksen mukaan se anturi "haistelee" jotain pyörimisnopeutta siellä perämurikassa.Omassa kaarassa on vielä ABS:n lisäksi luistonesto niin tänään korjaamon jamppa selitti mulle että se luistonestokin saa jotain tietoa kyseiseltä osalta,tiedä sitten pitääkö paikkaansa... :?
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Sameli
Viestit: 30
Liittynyt: 06.6.2007 19:27
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sameli »

eiku jaajoo... empä hokannukka heti ettei pyöris oo ollenkaa mokomia nuuhkimia... suunnittelin vain vaihtaa alle 250:n oman perän ku tuo penssiini 200:sen perä on hiukka harvee ja jotenki tuntuu hankalalta kyläajos, (3:sella murajaa 2:sella parkuu) en toki tiä huomaasko tuota välityseroa mitenkää käytännös :roll:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Sameli kirjoitti: perä on hiukka harvee ja jotenki tuntuu hankalalta kyläajos, (3:sella murajaa 2:sella parkuu) en toki tiä huomaasko tuota välityseroa mitenkää käytännös :roll:
Siis aivan normaali 250 manuaali. Katso perästä mitkä välitykset on! Löytyy kuskinpuolelta perään stantsattuna.
Ja useimmilla 250D:llä joilla olen ajanut , niin toi 50-60km/h on ajettava 3-vaihteella?
big jopo
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Onko perävälitys selvinny? 250D manuaalin välitys on 3,64.

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Siis aivan normaali 250 manuaali. Katso perästä mitkä välitykset on! Löytyy kuskinpuolelta perään stantsattuna.
Ja useimmilla 250D:llä joilla olen ajanut , niin toi 50-60km/h on ajettava 3-vaihteella?
Öh? Milläs vaihteella sitten? Itsehän vaihdan neloselle vasta reilusti yli 70? Siis nimen omaan tasaisessa vauhdissa. Joustavat kierrokset, herran tähden. Ja 2:lla mennään siihen viiteenkymppiin. jos yrittää kolmosella alle 50 ni voi vee sitä jyrinää. Ja on 250d+man.
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Vanhemmalla vauhtipyörällä oleva 300D oli kanssa ihan mahoton jyräjämään. Vitt****uin viimein ja tein alusta asti hommat uusiksi tähän tapaan: Kardaanin etupätkä mukaan tarvikeliikkeeseen ja mallin mukaan uusi värinänvaimennin (jostain väykystä taisi olla ja passas kun pikkuisen viilasi kartaanin vetosakarasta valujäysteitä pois) etummainen kuminivel uusiksi ( panin takapään nivelen ), kytkinlevy uusiksi (keskiö helisi aivan irti ), kannatinlaakeri ja -kumi uusiksi , keskitysholkit molempiin päihin kardaania uudet. Kohdistusmerkit oli olleet kardaanissa yhden poorin pielessä ja nekin panin kohdilleen. Tuli aivan eri auto , kestää vedattää kolmosella aivan kävelyvauhdista eikä jyrise. Emäntäkin huomas heti että mitä tälle autolle on tapahtunut kun äänet on puolta pienemmät :shock: se on minusta yksi parhaista onnistumisen mittareista :)

PS Vahdoin harvemman perän ja homma ei muuttunut jyrinän osalta.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Tämä menee vähä aiheen vierestä, mutta eikö se laatikko tykkää kyttyrää, kun jyrätään n 2000 r/min ja alle- tyyliin "70 km/h ja vitonen silmässä". Ei kai autolla ajaessa voi pelkkää polttoaineen kulutusta ajatella? Ei ole tarkoitus mitenkään provosoida tällä viestillä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”