lasit huurussa
lasit huurussa
kertokaapa missä vika ku lasit on ruennu menemään huuruun?? onko -88 mallissa raitisilmansuodatinta jos on ilmastointi tai mistä se vois johtua??
Täytätin tuo ilmastoinnin reilu viikko sitten ja nyt näyttääpi siltä, että kylmäaineet ovat pikku hiljaa poistumassa kylmäaineiden taivaaseen. Kompuran käynnistyessä tulee aina selkeä 'suhina' ja kompura lisäksi käynnistyy nykyään useammin kuin heti täytön jälkeen.
Lisäksi aamuisin, kun lähtee yön jälkeen liikkeelle, sisälasiin tulee koskeutta ilmastoinnin alkaessa pyöriä. Täytön yhteydessä ajettiin sisään myös väriainetta (taimitäsenyton) ja Pelle yritti tutkailla vuotokohtaa apuvälineillä. Vuoto ilmeisesti on sen verran pieni, että sitä ei löytynyt tai sitten se on sellaisessa paikassa, jonne välineet eivät yltäneet.
Olisikohan tuo kenno rikki? Voiko se vuotaa näin 'hitaasti'? Eli ei samantien vaan viikon parin sisällä aineet ulos.
Lisäksi aamuisin, kun lähtee yön jälkeen liikkeelle, sisälasiin tulee koskeutta ilmastoinnin alkaessa pyöriä. Täytön yhteydessä ajettiin sisään myös väriainetta (taimitäsenyton) ja Pelle yritti tutkailla vuotokohtaa apuvälineillä. Vuoto ilmeisesti on sen verran pieni, että sitä ei löytynyt tai sitten se on sellaisessa paikassa, jonne välineet eivät yltäneet.
Olisikohan tuo kenno rikki? Voiko se vuotaa näin 'hitaasti'? Eli ei samantien vaan viikon parin sisällä aineet ulos.
Jaahas, Pelle ei löytänyt merkkiäkään väriainevuodesta silmillä, lampuilla ja muilla apuvälineillä.
Keskikonsolin takana on kaiketi kenno, joka saattaisi olla vuotava osapuoli. Onko olemassa mitään järkevää keinoa vian paikallisestamiseksi tuohon kennoon? Ja jos pitää mennä vaihtolinjalle, kuinkahan suuri kustannuspommi mahtaa olla tulossa...
Keskikonsolin takana on kaiketi kenno, joka saattaisi olla vuotava osapuoli. Onko olemassa mitään järkevää keinoa vian paikallisestamiseksi tuohon kennoon? Ja jos pitää mennä vaihtolinjalle, kuinkahan suuri kustannuspommi mahtaa olla tulossa...
Mulla näyttää olevan kanssa tätä huurtumisongelmaa, joka näin kosteina aikoina on tullut esille Heti ku painaa ilmastoinnista sen ylimmän napin pohjaan, liekö joku kuivain vai mikä tuo on, niin huurre katoaa lasista välittömästi. Ilmastoinnin kun sammuttaa niin taas tulee lasin yläreunaan sellanen sumukalvo Ei auta vaikka vääntäis puhallukset täysille, huurre pysyy siinä jos ei ole ilmastointi päällä Ei katoa nesteet eikä ole märkää sisällä Eikä ilmeisesti raitisilmasuodatintakaan joka vois olla märkä. Mikä avuksi Näkyi olevan vanhaa keskustelua vastaavasta aiheesta tuolla W126 puolellakin, joten jos esim HVM olisi saanut tuon ratkaistua, niin voisitko ystävällisesti kertoa miten sait 126:n huurtumisongelman kuriin. Juuri vastaava ongelma on minullakin
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Just sama homma täällä paitsi, että tuo yläreunan sumukalvo on aika lievä ilmaisu. Auto on 124 250d -90.toni1976 kirjoitti:Mulla näyttää olevan kanssa tätä huurtumisongelmaa, joka näin kosteina aikoina on tullut esille Heti ku painaa ilmastoinnista sen ylimmän napin pohjaan, liekö joku kuivain vai mikä tuo on, niin huurre katoaa lasista välittömästi. Ilmastoinnin kun sammuttaa niin taas tulee lasin yläreunaan sellanen sumukalvo Ei auta vaikka vääntäis puhallukset täysille, huurre pysyy siinä jos ei ole ilmastointi päällä Ei katoa nesteet eikä ole märkää sisällä Eikä ilmeisesti raitisilmasuodatintakaan joka vois olla märkä. Mikä avuksi Näkyi olevan vanhaa keskustelua vastaavasta aiheesta tuolla W126 puolellakin, joten jos esim HVM olisi saanut tuon ratkaistua, niin voisitko ystävällisesti kertoa miten sait 126:n huurtumisongelman kuriin. Juuri vastaava ongelma on minullakin
Tuosta raitisilmasuodattimen olemassaolosta en ole niinkään varma. Mistäs mie näen onko mulla tuollainen varuste autossani? Onko paha homma vaihtaatoni1976 kirjoitti:Eikä ilmeisesti raitisilmasuodatintakaan joka vois olla märkä.
Viimeksi muokannut toni1976, 02.8.2007 0:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Sama täälläkin!Jiitek kirjoitti:Just sama homma täällä paitsi, että tuo yläreunan sumukalvo on aika lievä ilmaisu. Auto on 124 250d -90.toni1976 kirjoitti:Mulla näyttää olevan kanssa tätä huurtumisongelmaa, joka näin kosteina aikoina on tullut esille Heti ku painaa ilmastoinnista sen ylimmän napin pohjaan, liekö joku kuivain vai mikä tuo on, niin huurre katoaa lasista välittömästi. Ilmastoinnin kun sammuttaa niin taas tulee lasin yläreunaan sellanen sumukalvo Ei auta vaikka vääntäis puhallukset täysille, huurre pysyy siinä jos ei ole ilmastointi päällä Ei katoa nesteet eikä ole märkää sisällä Eikä ilmeisesti raitisilmasuodatintakaan joka vois olla märkä. Mikä avuksi Näkyi olevan vanhaa keskustelua vastaavasta aiheesta tuolla W126 puolellakin, joten jos esim HVM olisi saanut tuon ratkaistua, niin voisitko ystävällisesti kertoa miten sait 126:n huurtumisongelman kuriin. Juuri vastaava ongelma on minullakin
Mietiskellyt olen eräätkin kerrat tätä juttua. Olettaisin höyrystimen kondenssivesien kerääntyvän jonnekkin koteloon. Tästä kotelosta pitäisi tulla poistoputket kardaanitunnelin molemmin puolin auton alle. Lienevätkö tukossa, vaan heikosti sitä vettä sieltä näyttää tulevan.
Tästäpä olen tullut siihen tulokseen jotta vesi asuu väärässä paikassa, ei höyryä muuten synny.
Tutkikaa virkummat, kuuntelen tulokset mieluusti.
Olihan siellä raitisilmasuodatin Varmaankin sieltäpäin saa alkaa ensi töikseen alkaa etsimään vikaa tuolle huurtumiselle. En vaan millään keksi miten nuo suodattimet tuolta lähtee irti Pitääkö tuo koko muovi ottaa tuosta tuulilasinpyyhkijän alaosasta poistoni1976 kirjoitti:Tuosta raitisilmasuodattimen olemassaolosta en ole niinkään varma. Mistäs mie näen onko mulla tuollainen varuste autossani? Onko paha homma vaihtaa
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Eipä auttanu raitisilmasuodattimien vaihto Edelleen huurtuu kostealla kelillä
Viimeksi muokannut toni1976, 04.8.2007 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Täällä kans yks kappale mystisesti huurtuvaa ajoneuvoa Elikkä tuo viissatanen on aina (tai sen reilun 3vuotta mitä minulla on ollut) auton sammutettua, jos on ollut ilmastointi päällä, hiostanut ikkunat ja neste ei katoa eikä muutenkaan sisällä haise miltään epänormaalilta. Joten ihan itse omassa pääkopassani yhdistelin 1+1=? ja tulin siihen tulokseen että auton sammutettua magneettiventtiilit lumpsahtaa auki ja päästää hieman lämmintä nestettä kennolle jolloin syntyy kastepiste, joka sitten nousee kanavista lasilleppäin jos ihan idiootti ajatus, niin
Ja itsellä ainakin huurut katoaa heti kun auton uudelleen käynnistää, mutta ikävän näköistä touhua kuitenkin kun kesälläkin ikkunat hiessä vaikka ei ole satanut viikkoon-> moni kommentoinut "ai sulla on jäänyt vähän vettä matonalle".........
Ja itsellä ainakin huurut katoaa heti kun auton uudelleen käynnistää, mutta ikävän näköistä touhua kuitenkin kun kesälläkin ikkunat hiessä vaikka ei ole satanut viikkoon-> moni kommentoinut "ai sulla on jäänyt vähän vettä matonalle".........
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Minun W124 280E tekee välillä samaa. Ilmastoinnin kun ottaa pois niin alkaa ikkunat menemään huuruun. Autossa käsi-ilmastointi, raitisilmasuodattimista en tiedä. Kondensiovesi valuu maahan, joten ei pitäisi siitäkään olla kiinni. On niin pieni haitta etten ole viitsinyt asialle mitään tehdä.
Jos autossa on raitisilmasuodattimet ja ne ovat vaihdon tarpeessa, niin voisiko johtua siitä. Viime huollosta on kohta 10 tkm, alkais olla ajankohtaista vaihtaa ne(siis jos siellä edes on sellaisia?).
Jos autossa on raitisilmasuodattimet ja ne ovat vaihdon tarpeessa, niin voisiko johtua siitä. Viime huollosta on kohta 10 tkm, alkais olla ajankohtaista vaihtaa ne(siis jos siellä edes on sellaisia?).
Mulla ainakin näyttää ihan kivasti tulevan kondenssivesi maahan saakka Tästäkään ei siis ongelmaa löytynyt Pitääpäs vielä jatkaa ihmettelemistä. Olen alkanut epäillä, että tuo kostea ilma vaan yksinkertaisesti aiheuttaa tuon huurtumisen Ilmathan ovat olleet äärimmäisen kosteita tälle kesälle. Nyt ei kuivilla ilmoilla taas mitään ongelmaa Nesteitä olen edelleen seuraillut ja mielestäni ei vajetta ole ilmennyt.romu kirjoitti:Mietiskellyt olen eräätkin kerrat tätä juttua. Olettaisin höyrystimen kondenssivesien kerääntyvän jonnekkin koteloon. Tästä kotelosta pitäisi tulla poistoputket kardaanitunnelin molemmin puolin auton alle. Lienevätkö tukossa, vaan heikosti sitä vettä sieltä näyttää tulevan.
Tästäpä olen tullut siihen tulokseen jotta vesi asuu väärässä paikassa, ei höyryä muuten synny.
Tutkikaa virkummat, kuuntelen tulokset mieluusti.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Sataa -> huurtuu, sataa -> huurtuu, pese auto-> huurtuu jne. Ja jätetään nyt huomiotta se, että ilmastointi ei tällä hetkellä toimi aineiden puutteen takia. Eihän tuon siltikään pitäisi huurtua näin rajusti sateella...
Miten tuo sadevedenpoisto PITÄISI oikeasti mennä? Autossa tässä tapauksessa on raitisilmasuodatin tuulilasinpyyhkijämoottorin alla. Tuulilasin alapuolen muovikotelointi ohjaa OSAN sadevedestä sivukanaviin, MUTTA osa luultavasti menee tuulilasin alapuolelta keskellä sisään ritilästä, josta puhallinmoottori ottaa ilmaa.
Pienen vivahteen huurtumiseen saattaa aiheuttaa myös se, että lasinpyyhkijämoottorin tiiviste (keskellä tuulilasin alareunassa moottorisuojuksen alla) EI vastaa tiiviisti tuulilasia vesi menee jonnekin (minne?).
KYSYMYS: Meneekö vesi, joka menee tuulilasinpyyhkijän alapuolella olevasta ritilästä sisään suoraan raitisilmasuodattimen päälle?
Jos menee raitisilmasuodatin satavarmasti märkä kosteus puhaltuu kabiiniin - vai kuinka?
Miten tuo sadevedenpoisto PITÄISI oikeasti mennä? Autossa tässä tapauksessa on raitisilmasuodatin tuulilasinpyyhkijämoottorin alla. Tuulilasin alapuolen muovikotelointi ohjaa OSAN sadevedestä sivukanaviin, MUTTA osa luultavasti menee tuulilasin alapuolelta keskellä sisään ritilästä, josta puhallinmoottori ottaa ilmaa.
Pienen vivahteen huurtumiseen saattaa aiheuttaa myös se, että lasinpyyhkijämoottorin tiiviste (keskellä tuulilasin alareunassa moottorisuojuksen alla) EI vastaa tiiviisti tuulilasia vesi menee jonnekin (minne?).
KYSYMYS: Meneekö vesi, joka menee tuulilasinpyyhkijän alapuolella olevasta ritilästä sisään suoraan raitisilmasuodattimen päälle?
Jos menee raitisilmasuodatin satavarmasti märkä kosteus puhaltuu kabiiniin - vai kuinka?
- Manu300cea24
- Viestit: 30
- Liittynyt: 23.3.2006 8:51
- Paikkakunta: Pielavesi
Mulla huurrutti samalla tavalla ja vika löyty kiertoilman läpästä.
Se oli juminut kiertoilman päälle -> sama ilma pyöri kabaanissa ja myös kosteus.
Kokeilkaa kiertoilman napista muuttuuko puhaltimen ääni kun painaa nappia.
Jos ei kuulu muuta kun releen napsaus niin läppä on jumissa.
Se toimii alipaineella mutta on sähköohjauksella napin kautta.
Se oli juminut kiertoilman päälle -> sama ilma pyöri kabaanissa ja myös kosteus.
Kokeilkaa kiertoilman napista muuttuuko puhaltimen ääni kun painaa nappia.
Jos ei kuulu muuta kun releen napsaus niin läppä on jumissa.
Se toimii alipaineella mutta on sähköohjauksella napin kautta.
Olikos Manulla automaatti-ilmastointi vai tavallinen? Miten korjasit sen läppävian? Meinaan mulla on ollu kans ongelmia, automaatti-ilmastointi on ja saattaa pelata montakin tuntia putkeen vaan sitte ilmeisesti loppuu paineet läpältä ja sulkeutuu..Manu300cea24 kirjoitti:Mulla huurrutti samalla tavalla ja vika löyty kiertoilman läpästä.
Se oli juminut kiertoilman päälle -> sama ilma pyöri kabaanissa ja myös kosteus.
Kokeilkaa kiertoilman napista muuttuuko puhaltimen ääni kun painaa nappia.
Jos ei kuulu muuta kun releen napsaus niin läppä on jumissa.
Se toimii alipaineella mutta on sähköohjauksella napin kautta.
R320cdi
Mulla oli ihan peruslämppärillä olevassa huurtumisongelmaa. Syyksi paljastui peräkontin väärinpäin asennetut ilmanpoistoräppänät Että kaikkea sitä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Manu300cea24
- Viestit: 30
- Liittynyt: 23.3.2006 8:51
- Paikkakunta: Pielavesi
Manuaalinen ilmastointi on.Klasu kirjoitti:Olikos Manulla automaatti-ilmastointi vai tavallinen? Miten korjasit sen läppävian? Meinaan mulla on ollu kans ongelmia, automaatti-ilmastointi on ja saattaa pelata montakin tuntia putkeen vaan sitte ilmeisesti loppuu paineet läpältä ja sulkeutuu..Manu300cea24 kirjoitti:Mulla huurrutti samalla tavalla ja vika löyty kiertoilman läpästä.
Se oli juminut kiertoilman päälle -> sama ilma pyöri kabaanissa ja myös kosteus.
Kokeilkaa kiertoilman napista muuttuuko puhaltimen ääni kun painaa nappia.
Jos ei kuulu muuta kun releen napsaus niin läppä on jumissa.
Se toimii alipaineella mutta on sähköohjauksella napin kautta.
No korjasin sen siten että vitutus päissään painasin sen läpän auki siitä verkon välistä.
Sieltä katkesi alipaine kellolta se taaki mikä sitä läppää liikuttaa.
Eli se on auki nyt kokoajan ja ei kyllä huurru ihan heti kabiini.
Se olis viisain ottaa kotelo pois siitä puhaltimen moottorin ympäriltä ja kokeillan sitä kautta korjailla.