OBD-tietäjät hoi!!
OBD-tietäjät hoi!!
Emännän -02 Punto pomppas leimalla OBD-koodista U1 600. Edes katsastusmies ei tiennyt mitä se meinaa, mutta tietäiskö joku muu? Epäili että mittarissa ei ole tarpeeksi kilsoja kun auto on seissyt ja akku on tyhjentynyt jonkun kerran, eli muisti on nollaantunut? Mittarissa nollaantumisen jälkeen reilut 200 kilsaa.
Noi virheilmoitukset taitaa olla standardeja? Tosta löytyis listaa 1996 - 2003, mut en tiedä päteekö -> http://autorepair.about.com/od/obdcoded ... 6_year.htm
onko se luku 600 vai 1600?
onko se luku 600 vai 1600?
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
U1 600 on luku. Noita P-koodeja löytyykin joka paikasta, mutta kun kyseessä on U1 600 niin asia menee hankalaksi. Itse asiassa google löytää tällaisen, eli saman mitä dealerkin pohdiskeli..
t. Se vittuuntunut emäntä
t. Se vittuuntunut emäntä
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
http://www.ake.fi/pdf/Fiat%20ja%20alfa- ... koodit.pdf
Siitä faktaakin, ainakin osoite pitäs olla kotoinen konttorille.
Siitä faktaakin, ainakin osoite pitäs olla kotoinen konttorille.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Kun OBD-testaus aloitettiin katsastuksissa hylky tuli melkein mistä tahansa mikä poikkesi normaalista, nykyään "sääntöjä" on lievennetty tai ainakaan ei tulkita niin pilkuntarkasti kuin alussa.Nykyään mikä tahansa löydös aiheuttaa pomppaamisen, ennen sallittiin tällaisia turvallisuuteen vaikuttamattomia poikkeuksia.
Taistelin vastikään yhden -01 lagunan kanssa kun siitä puuttui aina niitä testejä OPD tsekkauksessa . Lopulta sain hohtimilla kaivaa merkkiliikkeestä mikä he****tti sitä vaivasi. Autoa ei saa sammuttaa ajon jälkeen kun menet mittaukseen, se tyhjentää muistinsa aina kun käännät virrat pois. Patonki pojilla ei ole vissiin homma hanskassa kun on täytynyt tehdä tuommoinen kytkentä jolla pääsee liioista vikailmoituksista kätevästi eroon.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Ei kyllä renuun ne vikakoodit jää muistiin melkeen iäksi jos kerran on vika käyny, mutta ne osatestien suoritukset unohtuu aina kun sammuttaa auton.
Kyllä nyt pitäis jo viimeisenkin konttorin tiedossa olla että renut ei pomppaa niistä suorittamattomista osatesteistä, on ollut jo pari vuotta tiedossa tämä. Vikakoodeista pomppaa kyllä.
Kyllä nyt pitäis jo viimeisenkin konttorin tiedossa olla että renut ei pomppaa niistä suorittamattomista osatesteistä, on ollut jo pari vuotta tiedossa tämä. Vikakoodeista pomppaa kyllä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Tuntuu että konttorilla tieto on välillä kuin viikon lotto arvonta tai vakioveikkaus 1x2. Kuten tuumattua niin toinen leimaaja hylkäs ja toinen pahoitteli ettei olisi pitänyt hylätä ja ns. merkkifoorumilla on sitten jo kaksi "katsastusmiestä" (vai oliko se kolmaskin) sitä mieltä että hylsy oli oikeutettua ja taas kolme että väärä tuomio ..eli ei tästä selvää tule mutta mustikka haisee onneksi otteessa ensvuoteen asti