124 2,5D 20V FarmaRi??

Vastaa Viestiin
h4nkki
Viestit: 6
Liittynyt: 11.12.2005 17:55
Paikkakunta: hyvinkää

124 2,5D 20V FarmaRi??

Viesti Kirjoittaja h4nkki »

Tervehdys kaikille mersujen kuluttajille! :D

Tässähän kai täytyy vähän esittäytyäkin, kun ekaa viestiä tälle foorumille naputtaa.

Eli nuor kahden lapsen isä hyvinkäältä, ajelee toistaiseksi tiisseli volvolla ja volkkarin koneella. hinku ois mesen puikkoihin. Onhan se nyt ihan oma tyyli, ja eiköhän sinnekin 2 aikuista ja 2 lasta+ tarpeelliset rattahat sun muut mahdu.. ja edelleen tyylillä. (eiks noissa oo kaikissa farkuissa toi tason säätö perässä..?)

mutta asiaan, eli:

Tollasta vähän kuolailleena kysymyksiä heräilee..
-minkä verran toi kuluttelee diesseliä?
-Onko tuo moniventtiilikone kuinka paljon vikaherkempi, kuin vanhemmat yksnokkaaset vehkeet, vai onko ylipäänsä..?
-kiikarissa nimenomaan loppupään vehjes (-94 tai -95), ja tuo taloudellisuuspuoli kiinnostais kovasti.

Työmatkaa tulee n.110km päivässä, ja mersuthan on tunnetusti kilometrejä pelkäämättömiä. (ja takavetoisia ja autoja ja johtotähtiä..
:halm: )

Hyvältä vaikuttaa mese.fi :D
kiitosta jo etukäteen, jos joku jaksaa vielä uutta käyttäjää jeesailla..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Morjens ja tervetuloa Meselle !

124 Farkuissa on kaikissa tasonsäätö takana.
Minulla oli -95 sedan E250D automaatti, sen kulutus oli muistaakseni 6,5-7,5 paikkeilla.
Moniventtiilikone on aika viaton ja kestävä, vanhempaan verraten huonona puolena tulee mieleen muovisten polttoaineputkien aiheuttamat käyntiinlähtöongelmat mutta putkien / O-renkaiden vaihtaminenhan on pikkujuttu.
Omallani oli ajettu yli 600000, ostaja ajaa sillä työajoja 70000-80000 vuoteen ja nyt alkaa olla mittarissa 700000.
Tyytyväinen on ollut autoon, tapaamme huollon merkeissä silloin tällöin.

Osta ihmeessä moinen kun mielesi tekee, hyvän yksilön kun löydät niin saat uskollisen palvelijan.

Muuten, tämä
Työmatkaa tulee n.110km päivässä, ja mersuthan on tunnetusti kilometrejä pelkäämättömiä. (ja takavetoisia ja autoja ja johtotähtiä..)


voisi olla minun kirjoittamani - työmatkakin on samoissa mitoissa. :D
h4nkki
Viestit: 6
Liittynyt: 11.12.2005 17:55
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja h4nkki »

Noniin, sieltähän tuli nopeasti kokemuksia. Nettiautossa on tällähetkellä ainakin yksi sellainen, joka pyörittelee sukkia mun jalassa..
vm 95 violetti 440tkm ajettu ilmastonnilla, vakionopeudensäätimellä ja nahoilla farkku..
torniossa myynnissä, laitan linkkiä päivällä, nyt täytyy painua unille.. yövuorot... :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1349594 :D

Farkku automaatilla on laiskahko tuolla moottorilla, toki liikenteen mukana pysyy mutta raskaasti kuormattuna tai kärryn kanssa voimaa ei juuri ole reservissä.
Automaatti E250D:ssä kierrokset ovat turhan korkealla 100-110 mittarinopeudessa.
Ilmastoinnin kompuran päällekytkeytyminen aiheuttaa nytkäyksen menossa.
Automaatti-ilmastointi on käyttöominaisuuksiltaan huonompi kuin puoliautomaattinen.
Nämä :roll: kommentit eivät tarkoita sitä etteikö tuollaista autoa kannattaisi ostaa, ovatpahan vain omia kokemuksiani.

Hieno on tuo yksilö ainakin kuvissa ja hyvillä varusteilla - ja kilometrejä vielä runsaasti edessä.

Tuossa olisi isompikoneinen (ja isompikulutuksinen)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1385824

ja tässä vähän ajettu 250 (josko pitää paikkansa)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1373098
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuo Dealerin eka linkin auto ei ole kyllä nähnytkään nahkasisustaa vaikka varusteissa se mainittu. Keinoeläimen nahkaahan nuo on, eli MB-Texiä eli muovia...
h4nkki
Viestit: 6
Liittynyt: 11.12.2005 17:55
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja h4nkki »

AM kirjoitti:Tuo Dealerin eka linkin auto ei ole kyllä nähnytkään nahkasisustaa vaikka varusteissa se mainittu. Keinoeläimen nahkaahan nuo on, eli MB-Texiä eli muovia...
Tottahan turiset varmasti, mutta onhan se tyylikkään näköönen.. :)


Dealer, osuit ekalla oikeaan, tota just olin kuolaillut.. :D
Tuossa olisi isompikoneinen (ja isompikulutuksinen)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1385824
Voi veljet, että toi ois makea menopeli.. :shock:
onko toi 93 jo 20V koneella? Toi ois vaa aavistuksen vaikeampi vaimolle selitettävä toi 300, mutta ei käy kieltäminen etteikö ois herkullinen peli.. Ja toi väri.. 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi veljet, että toi ois makea menopeli..
onko toi 93 jo 20V koneella?
Niin, tuo linkin auto on jo E-malli ellei konepeltiä ole vaihdettu jälkikäteen.
Se on 300 turbodiesel jotka ovat kaikki 12-venttiilisiä, siis 124 koriin ei ole tehtaalta saanut moniventtiiliturbodieseliä.
Vaparinahan 300 olisi 24-venttiilinen E-mallissa.

Minä myin em. E250D:n pois ja ostin tilalle 300TDT:n, v. -92.
Lienet esittelyn Mesen etusivulta joskus lukaissutkin. :D
h4nkki
Viestit: 6
Liittynyt: 11.12.2005 17:55
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja h4nkki »

dealer kirjoitti:
Voi veljet, että toi ois makea menopeli..
onko toi 93 jo 20V koneella?
Niin, tuo linkin auto on jo E-malli ellei konepeltiä ole vaihdettu jälkikäteen.
Se on 300 turbodiesel jotka ovat kaikki 12-venttiilisiä, siis 124 koriin ei ole tehtaalta saanut moniventtiiliturbodieseliä.
Vaparinahan 300 olisi 24-venttiilinen E-mallissa.

Minä myin em. E250D:n pois ja ostin tilalle 300TDT:n, v. -92.
Lienet esittelyn Mesen etusivulta joskus lukaissutkin. :D
Just oon lueskellut tota sun projektin etenemistä, yksi asia on noussut mieleen, miksi immeiset puhuvat täällä siihen suuntaan että matalapäästöinen on huonompi kuin normi ? itse ainakin eniten tällähetkellä pohdin tuota tulevaa päästöpolitiikkaa, jos verotus muuttuu päästöjen mukaan, vanhat kunnon kiesit kärsivät siitä.. :cry:

On muuten todella komea merssu sulla, ja tarinoista päätellen sitä myös pidetään hyvänä.. :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

h4nkki kirjoitti:
itse ainakin eniten tällähetkellä pohdin tuota tulevaa päästöpolitiikkaa, jos verotus muuttuu päästöjen mukaan, vanhat kunnon kiesit kärsivät siitä.. :cry:
Kukaanhan ei tiedä miten nuo pästömaksut tulevaisuudessa määräytymään, mutta siltähän se vahvasti näyttää että maksut tulevat hiilidioksiidipäästöjen mukaan. Siihenhän ei vähäpäästöisyys mitään vaikuta, melkeinpä suoraan kulutuksen mukaanhan se silloin määräytyy. Tosin noin vanhoissa tuskin edes tulee määräytymään niidenkään mukaan vaan painon mukaan jos ja kun viranomaiset eivät joka mallista noita päästötietoja jaksa kaivaa esille.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

... itse ainakin eniten tällähetkellä pohdin tuota tulevaa päästöpolitiikkaa, jos verotus muuttuu päästöjen mukaan, vanhat kunnon kiesit kärsivät siitä..
Kaikki 124:t ovat niitä vanhoja kunnon kiesejä jotka varmasti kärsivät jos verotus muuttuu.
Tai itse asiassa autoilija kärsii, auton iästä riippumatta:D
Suotta niitä päästöjuttuja murehtimaan vielä tässä vaiheessa.
On muuten todella komea merssu sulla, ja tarinoista päätellen sitä myös pidetään hyvänä..
Kiitos - kyllähän tuosta on pyritty aina viat korjaamaan sitämukaa kun niitä on ilmaantunut.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

h4nkki kirjoitti: Just oon lueskellut tota sun projektin etenemistä, yksi asia on noussut mieleen, miksi immeiset puhuvat täällä siihen suuntaan että matalapäästöinen on huonompi kuin normi ? itse ainakin eniten tällähetkellä pohdin tuota tulevaa päästöpolitiikkaa, jos verotus muuttuu päästöjen mukaan, vanhat kunnon kiesit kärsivät siitä.. :cry:

On muuten todella komea merssu sulla, ja tarinoista päätellen sitä myös pidetään hyvänä.. :D
Tuo keskustelu matalapäästöisyydestä/vähäpäästöisyydestä perustuu siihen, että EI matalapäästöisestä voidaan ottaa käyttöön moottorissa piilossa olevia "reservejä", jota ei sii matalapäästöisestä saa perustuen EU-tyyppihyväksyntään. Siinä määritellään mm. minkälaisella moottorin ja siinä lisänä olevien katin, egr:n ym laitteiden avulla saavutettu päästötaso. Näitä laitteita ei saa mennä muuttamaan, joten reservit jää käyttämättä.

Ja muuten, tuo 199 väri sopii farkku 124:een kuin nenä päähän. Pitää mennä ihan ikkunasta ihailemaan ja... olkoon :wink:
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Re: 124 2,5D 20V FarmaRi??

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

h4nkki kirjoitti:Tollasta vähän kuolailleena kysymyksiä heräilee..
-minkä verran toi kuluttelee diesseliä?
Vajaan kuukauden vanhana mersun omistajana en valitettavasti osaa hirveästi auttaa :(
Kulutuksesta sen verran voin sanoa, että muutaman tuhannen kilometriä mesellä ajaneena kulutus on ollut reippaassa maantieajossa keskimäärin 7,7 l / 100 km ja meikäläisen normiajossa ( 70% taajama-ajoa + 30% maantietä) 8,5 l / 100 km. Ei siis mikään hirmu talousihme, mutta siltikin mielestäni ihan maltillisia lukemia kun ajattelee, että kyseessä on kuitenkin suht iso ja raskas auto. Luulen kuitenkin, että tasaisella maantieajolla tälläkin pitäisi päästä noin 7 litran tuntumaan.
En tiedä onko tuolle autoni pumpulle tehty jotain, koska mielestäni se ei ole laiska. Aika mukavasti kiihtyy ja kulkee.
Luulisin kuitenkin, että tällainen on melko varma ostos, mikäli autosta on vähääkään pidetty huolta. Omanikin tuntui ajoltaan erinomaisen hyvältä eikä vaikuttanut olevan pahasti mitään vikojakaan, joten ostin pois.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

dealer kirjoitti:Tuossa olisi isompikoneinen (ja isompikulutuksinen)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1385824
Omat vähäiset kokekumukset kertoo, että E300 Diesel (24v) vie matka-ajossa vähemmän polttoainetta kuin E250 Diesel (20V).

Sama matka, sama vauhti: 300 vei 6,7l/100km ja 250 7,3l/100km
124.023
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Hemingway kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tuossa olisi isompikoneinen (ja isompikulutuksinen)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1385824
Omat vähäiset kokekumukset kertoo, että E300 Diesel (24v) vie matka-ajossa vähemmän polttoainetta kuin E250 Diesel (20V).

Sama matka, sama vauhti: 300 vei 6,7l/100km ja 250 7,3l/100km
Mullakin on vähän samantapaisia kulutuksia tullut huomattua, entinen 250 vei sen 7,5l/100km ja nykyinen moniventtili 300 6,5l/100km ja joskus jopa pääsee 6,3l/100km kun malttaa ajella rauhallisesti :wink:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen kuullut aiemminkin kerrottavan että 300D 24V on varsin taloudellinen moottori matka-ajossa, näin varmaan onkin.

Muistakaa kuitenkin että tuo Nettiauton linkissä oleva on 300 turbodiesel 12V, minä kommentoin tuossa aiemmin sen kulutusta verraten E250D:hen.

Hemingwayn ja mese300:n kertomat 7,3-7,5 kulutukset E250D:lle eivät tosin ole kaukana 300 turbodieselin matka-ajon kulutuslukemista, samalla litralla ollaan.
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

dealer kirjoitti:Hemingwayn ja mese300:n kertomat 7,3-7,5 kulutukset E250D:lle eivät tosin ole kaukana 300 turbodieselin matka-ajon kulutuslukemista, samalla litralla ollaan.
Eihän noissa 250:n ja 300:n kulutuksissa varmaan isoja eroja ole moottoreiden kesken. 200D taitaakin sitten olla ihan omilla luvuillaan - tehoissa ja kulutuksissa.
Itsellänikin oli tuo kolmesatanen lähinnä ykkösvaihtoehtona, mutta kakspuolikas tuli sitten sopivasti vastaan. Eihän tuo loppupeleissä hullumpi vaihtoehto olekaan. Tehothan on samat kuin vanhemmassa 300D:ssä.
Omaa autoani vastaavan ikäinen kolmesatanen 24 venttiilisellä koneella olis kuitenkin varmaan ihan omaa luokkaansa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
h4nkki
Viestit: 6
Liittynyt: 11.12.2005 17:55
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja h4nkki »

mese300 kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tuossa olisi isompikoneinen (ja isompikulutuksinen)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1385824
Omat vähäiset kokekumukset kertoo, että E300 Diesel (24v) vie matka-ajossa vähemmän polttoainetta kuin E250 Diesel (20V).

Sama matka, sama vauhti: 300 vei 6,7l/100km ja 250 7,3l/100km
Mullakin on vähän samantapaisia kulutuksia tullut huomattua, entinen 250 vei sen 7,5l/100km ja nykyinen moniventtili 300 6,5l/100km ja joskus jopa pääsee 6,3l/100km kun malttaa ajella rauhallisesti :wink:
Oho! Tuohan saa turbon näyttämään turhalta.. :twisted: (taisin sohaista ampiais pesää..)


"siirtyy haaveilemaan 300 24v malleja.. "
:D

Eikai sitä täydellistä mersua(kaan) ole tehtykään, joutuu jostain tekemään kuitenkin kompromissin..

Varusteet tärkeysjärjestyksessä..

1. FarMarI.. (varuste?? )
2. ilmastointi.. (vaimo sanoo että ehdoton..)
3. tempomaatti (omaa oikean jalan löysyyttä..)
4. jaa-a, siinä ne tärkeimmät. . . Taloudellinen sen pitää olla, ja halpa ylläpitää muutenkin..
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

h4nkki kirjoitti: 4. jaa-a, siinä ne tärkeimmät. . . Taloudellinen sen pitää olla, ja halpa ylläpitää muutenkin..
Nii-in. Tuo on mullakin ollu jo joitakin vuosia yksi tärkeimmistä kriteereistä autossa. Aiemmin alla oli Renault 1.9 turbodieselillä, joka todellakin oli taloudellinen. Kulutti jopa alle 5 litraa/100 km maantiellä ja nurkka-ajossakaan ei saanut juurikaan yli 6 litraa/100 km menemään :shock: Mutta, mutta... Ylläpito oli yllättävänkin kallista. Varaosat ei olleet niitä halvimpia ja niitä muuten tarvitsi melko usein hankkia :!:
Vaihdoin tähän merssuun. Tiesin jo etukäteen, että liikkuminen on kalliimpaa kovemman kulutuksen takia. Elän kuitenkin siinä toivossa, että muu ylläpito tuleekin tämän auton osalta selkeästi halvemmaksi.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

oisko 290 väykky mitään

1. löytyy helpommin noilla varuste vaatimuksilla
2. pyörii samoissa hinnoissa (E 300 124 kanssa)
3. taloudellinen

esimerkiksi
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Täytynee nyt minunkin vähän sohia aihetta... mulla on ollut vuoden verran tuollainen auto ja kulutus on kyllä aikuisten oikeasti 8,5l sataselle olen kyllä päässyt joskus rauhallisella matka ajolla 6,7 l satasella mutta jos puhutaan todellisista lukemista niin yli kasi on oikea.. vikojahan näissä ei ole kun ei osta mitään 2miljoonaa ajettua... tuo tornion auto oli muuten jo vajaa vuosi sitten myynnissä pohjanmaalla ja silloin oli hinta 5700e kävin katsomassa ja on aika ruosteinen tapaus ellei nyt sitten uusi omistaja ole laitellut niitä pois...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
h4nkki
Viestit: 6
Liittynyt: 11.12.2005 17:55
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja h4nkki »

jone77 kirjoitti:oisko 290 väykky mitään

1. löytyy helpommin noilla varuste vaatimuksilla
2. pyörii samoissa hinnoissa (E 300 124 kanssa)
3. taloudellinen

esimerkiksi
Niin, oon ymmärtänyt, että nuo ovatten jonkun verran vikaherkempiä kuin vanhat kunnon 124: set..
Minkä verran toi 290td kuluttaa.. Onkos se 5sylinterinen kone.. ?
Täytynee nyt minunkin vähän sohia aihetta... mulla on ollut vuoden verran tuollainen auto ja kulutus on kyllä aikuisten oikeasti 8,5l sataselle olen kyllä päässyt joskus rauhallisella matka ajolla 6,7 l satasella mutta jos puhutaan todellisista lukemista niin yli kasi on oikea.. vikojahan näissä ei ole kun ei osta mitään 2miljoonaa ajettua... tuo tornion auto oli muuten jo vajaa vuosi sitten myynnissä pohjanmaalla ja silloin oli hinta 5700e kävin katsomassa ja on aika ruosteinen tapaus ellei nyt sitten uusi omistaja ole laitellut niitä pois...
Ahaa.. jonnin verran siis hinta påmpannut siirrosta tornioon.. :D
Yksilöitähän nuot, ois kyllä hienoa ajaa tornioon toteamaan että auto on täys pommi.. :evil:
noo, myyjä jo vastasikin ettei halua mun volvoa.. :lol:

Pitää katella jos saa oman myytyä, niinkauanhan sitä ajellaan vollella..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”