Jyriseekö sullakin 250 D+manuaali?
Jyriseekö sullakin 250 D+manuaali?
No niin, nostetaan kissa pöydälle. Tälläkin palstalla joka toinen viesti koskee tätä epämääräistä jyrinää, joka ei korjaannu millään. Pistäkääpä kokemuksia, varsinkin jos vika on korjaantunut! Itsellä aika kivasti murisee kanssa, joo. Jyrinää ei kuulu, jos kierrokset on tarpeeksi korkeat: 3.v min 50 km/h ja 4.v min 75km/h ja vitosta en oo alle 95 ees kokeillu, on se niin sa*****n pitkä!
W124 - omistamisen iloa.
Itse tein kaikki samat toimenpiteet jotka Daimler aiemmin kertoi, autolla kyllä pystyi ajamaan jyräämättä mutta koko ajan piti skarpata miten ajaa. Sen verran alkoi kyrsimään että laitoin automaatin ja jyrää enää ja vaivaton pyöritellä.
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Mie oikein kokkeilineilettäin, mutta ko miul on tuo 201 2,5 D, 5-v manuaali,mutta ei jyristä ko kolomes kympis nelosella.
Mite lie onko iso ero välityksis,Eile oikei synteettiset tuupppasin perrään . Kyll hierasin silmii ko ei menny ko tasan litra.Sit annoin tassaantuu usseita tuntii ja sit tarjosin lissää ni yli puski.
Kakkosella 2400 r/min menöö 40 km/h taajamassa, huutaa liikaa, ja iha jyrinöittä kolmosella. Jotahi 1900 r/min.Oikei mukava, lähes äänetön.
Viitosta heitän vasta 80/h , en koskaa hitaammassa. Joskus ajeloo vanhalla muistilla nelosella kaheksaa kymppii aatoksissaa sit huomaa ett perhana oiha tuos yks numero lissää.
Ei sitä kulutuksessakkaa oo huomannu.
Traileriii en koskaa vejä vitosella ku tyhjänä. Jos vähänki kuormaa ni myötäsessä vasta viitosella ,melkei ku rullais muutenki.
Miun mielestä auto ei oo veturi. Mutta joskus on kirvelevä lahes pakko. No kun se on poijjan traileri, ni se on sit poikkeus.
Ainut poikkeus.
On iha orkkis alusta ja jouset.Ja orkkisvanteet normaalirenkailla.
Hidasteissa vaan nykäsee, vaikka laitoin uuden kaasuvivustin vaimentimen.
Sit ei nykäse kun vedättää reilusti tai vaan rullaa.
Mutta ei jyrise, oikein on mukava. Taitaa olla harvinaisuus.
Mite lie onko iso ero välityksis,Eile oikei synteettiset tuupppasin perrään . Kyll hierasin silmii ko ei menny ko tasan litra.Sit annoin tassaantuu usseita tuntii ja sit tarjosin lissää ni yli puski.
Kakkosella 2400 r/min menöö 40 km/h taajamassa, huutaa liikaa, ja iha jyrinöittä kolmosella. Jotahi 1900 r/min.Oikei mukava, lähes äänetön.
Viitosta heitän vasta 80/h , en koskaa hitaammassa. Joskus ajeloo vanhalla muistilla nelosella kaheksaa kymppii aatoksissaa sit huomaa ett perhana oiha tuos yks numero lissää.
Ei sitä kulutuksessakkaa oo huomannu.
Traileriii en koskaa vejä vitosella ku tyhjänä. Jos vähänki kuormaa ni myötäsessä vasta viitosella ,melkei ku rullais muutenki.
Miun mielestä auto ei oo veturi. Mutta joskus on kirvelevä lahes pakko. No kun se on poijjan traileri, ni se on sit poikkeus.
Ainut poikkeus.
On iha orkkis alusta ja jouset.Ja orkkisvanteet normaalirenkailla.
Hidasteissa vaan nykäsee, vaikka laitoin uuden kaasuvivustin vaimentimen.
Sit ei nykäse kun vedättää reilusti tai vaan rullaa.
Mutta ei jyrise, oikein on mukava. Taitaa olla harvinaisuus.
VALMET 5oo -69
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Oujee...onks niitänii paljo mullakkii, nii mutta mie oon ottanna sen kalliinäkösen rosterikatin veke.Ruoja kirjoitti: Business Jyrinä - kit , tunne 250D:n raaat 90 hepoa pepun alla
Se vaan on sillo ku käyn katsastuksessa.
Välillä siinä on nyt suoroo putkee. On paaljo seksikkäämmät äänet. Roooooo.... Ja päästöt on OK , hitto seh Kattiha ahistaa, tappaaa varmaa pari-kolme hevosta,nyt mie oon eläinaktivisti jäsen tässä asiassa.
VALMET 5oo -69
Mulla jyrisee kans mutta autona on W123 300D ja 5v manuaali.Jyrinä alkoi laatikon ja kytkimen vaihtamisen jälkeen ja syitä jyrinöihin on mun tapauksessa:väljät keskityshelat kardaanin päissä,viallinen ristikko jossa pykälä keskiasennossa,kardaani epätasapainossa (etu ja taka pätkät eri paria ja merkit puuttuu).Kokeilen korjata nuo viat kardaanista ja kokeilen saako jyrinöitä poistettua.W123 300D vastaa melko läheisesti W124 250D:tä sylinteriluvun,tehon, ja vaihteiden lukumäärän osalta.Vääntöä 300D:ssä on hiukan enempi mutta oireet on samanlaisia kun mun auto jyrisee pahiten juuri noin 1900r\min kierroksilla ja siitä vedätettäessä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 24.10.2007 18:33
- Paikkakunta: Porvoo
Paljonkohan keskimäärin maksaa vaihdattaa kaikki kumitavara takapäähän? Osien hinnat tiedän.Daimler kirjoitti:Ei jyrise enää kun on vaihdettu:
-kytkin hiluineen
-kaikki taka-akseliston kumiosat
-kardaanin kumit
Lisäbonuksena hyvät renkaat ja oikeat ilmanpaineet niihin
Lisäksi kannattaa auton mahdollisille muille käyttäjille neuvoa miten sillä ajetaan..
Itse vaihdatin nuo etummaiset takakelkan kumit ammattilaisella ja siinä ei varmaan tuntiakan menny (55e/h). muuten, Mitähän kumeja vaihtelet ja miksi? Kolisee, vaeltaa? Itse en kyllä ihan kaikkea vaihdattaisi, jos siellä on jotakin joka on kunnossa, menee ehkä rahat hukkaan... Vie pajalle ja selvitä asia. Ja semmoselle pajalle joka on näitä ennenkin tehny, säästät kyllä rahaa, jos kaiken meinaat vaihdattaa. Jos ei rahasta pula, vie veholle... Jos ei ajasta pula, tee itse.
W124 - omistamisen iloa.