Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Mitenkä kannattais toimia tuollaiselle metallinhohtosinimustan maalipinnan kans?
AG:n punainen + kulta
Vai punainen + musta (Ultra Deep Shine) + kulta
musta + kulta tahi pelkkä musta?
Onko mitään hyötyä pyörittää koneella tota punasta tai mustaa?
Niin, ja maalipinnassa näkyy pieniä (ja suurempia) naarmuja...
Kannataako vanha vaha pesasta pois? Jonkin aikaa sit pinelinellä pesin ja Korrekin (tfx?) joku kestovahanpäälle vetäsin...
AG:n punainen + kulta
Vai punainen + musta (Ultra Deep Shine) + kulta
musta + kulta tahi pelkkä musta?
Onko mitään hyötyä pyörittää koneella tota punasta tai mustaa?
Niin, ja maalipinnassa näkyy pieniä (ja suurempia) naarmuja...
Kannataako vanha vaha pesasta pois? Jonkin aikaa sit pinelinellä pesin ja Korrekin (tfx?) joku kestovahanpäälle vetäsin...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
oli pakko mennä tonkimaan siivouskaappia ja sieltähän löytyi swiffer taikasieni paketti.No sieni mukaan ja auton kimppuun epäillen sientä.No sienen kostutin ja kokeilin kuskin oveen,ja sitten ilme oli no koko iltahan autoa putsattiin.Tuli samanlainen kuin olisi tehtaalta tullutAM kirjoitti:No jos on jotain pahoja kohtia niin tuossapa linnkiä millä lähtee-> viewtopic.php?t=5198 Noilla acro-meleko sienillä tai sitten Swifferin sienillä lähtee aika uskomattomasti kaikki lika
Pesin tossa just ton röntän kun tuli ajeltua savimössössä (mökkitie) sellainen havainto tuli tehtyä ettei ois millään jaksanu pestä, taidan olla tulossa vanhaks. Ihan loppu on meitsi ny, seuraavaks käyn vain pikapesuissa käsinpesujen aika on tältä erää ohi sellaista tervanjuontia oli toi homma
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
http://www.spinnerilehti.fi/rasvanetti/ ... 4903.shtml
http://www.autokanta.com/kk/lehdet/kk0605/56kk6.pdf
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=5334
Kokeilin ihan uteliaisuuttani tota geeli pesuainetta ja vahaa kun sitä duunista saa...ihan positiivinen kokeilu mun mielestä auto kiiltää hyvin ja helppotöinen ku ei tartte kuivaa autoo ollenkaa ennen vahausta
http://www.autokanta.com/kk/lehdet/kk0605/56kk6.pdf
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=5334
Kokeilin ihan uteliaisuuttani tota geeli pesuainetta ja vahaa kun sitä duunista saa...ihan positiivinen kokeilu mun mielestä auto kiiltää hyvin ja helppotöinen ku ei tartte kuivaa autoo ollenkaa ennen vahausta
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Kyllä mulla on tuo glymin punanen+kulta yhistelmä kestänyt hienona kevät-kesästä asti. (Tosin minulla on olluna auto nyt pääsääntösesti tallissa, kirkonkylälläkkii mie oon suosina pysäköinti hallia. )
Minusta tuo vahapinta on kestänyt tosi hyvin ja pitkään, mutta ehkä se aurinko sitten..
Glymeistä puheenollen, mitä se tämä laiskanmiehen vaha on miehiään..? Toimiiko tuo aquawax oikeasti? Saaneeko sillä minkälaisen pinnan? Kestäneekkö pitkään?
Minusta tuo vahapinta on kestänyt tosi hyvin ja pitkään, mutta ehkä se aurinko sitten..
Glymeistä puheenollen, mitä se tämä laiskanmiehen vaha on miehiään..? Toimiiko tuo aquawax oikeasti? Saaneeko sillä minkälaisen pinnan? Kestäneekkö pitkään?
BMW 318d -09
Itse totesin kyseisen turtlen ylivoimaisesti parhaaksi.Eräskin ässämies äityi kehumaan tuotetta eikä turhaan..Benzo kirjoitti:Huomenna meinaan kokeilla Turtle waxin plus ptfe:tä, onko kokemuksia vaikka paskat on jo pikkuhiljaa housussa kun purkki on pöydällä
Glymit ei kestä tätä aurikoa, pakko kokeilla jotain muuta, eli vaikka Turtlea
Noniin, onhan täällä edes pari tyyppiä järjissään.Daimler kirjoitti:Itse totesin kyseisen turtlen ylivoimaisesti parhaaksi.Eräskin ässämies äityi kehumaan tuotetta eikä turhaan..Benzo kirjoitti:Huomenna meinaan kokeilla Turtle waxin plus ptfe:tä, onko kokemuksia vaikka paskat on jo pikkuhiljaa housussa kun purkki on pöydällä
Glymit ei kestä tätä aurikoa, pakko kokeilla jotain muuta, eli vaikka Turtlea
Seuraavana esittelen teille ehkä h*moimman autonpesukintaan jota teidän ei tarvitse koskaan ostaa. Kuva- ja tekstimateriaali saattaa järkyttää kaikkein herkimpiä ja nuorimpia topikin seuraajia, joten jos olet herkässä kehitysiässä ja etsit seksuaalisuuttasi, en ota vastuuta jos sinusta tulee tämän viestin luettuasi h*ntti.
Ostin kintaan suurin toivein ja pujottelin sen jo käteenikin, mutta alle sekunnin kuluttua käden hanskaan verhoamisesta minun alkoi tehdä niin kovasti mieli k*llia, että riisuin hanskan paniikissa pois.
Mina damer och böar, maailman h*moin pesukinnas:
Älä klikkaa, jos heteroutesi on sinulle kallis!
Itsekin vahailin 190:n Turtle Waxin PTFE:llä kun pääsi tuo Nano-Tech loppumaan. Ostin tuon vahan joskus monta vuotta sitten kun Hondaa vahailin, enkä ollut silloin pintaan tyytyväinen ja purkki jäi kaappiin.
Nano-Techiin ja Korrekin Tefloniin nähden kovatöinen vaha! Mutta tulipa pinnasta työn arvoinen! Ainakin tummassa (199) pinnassa näyttää todella hyvältä, kiiltää! Nano-Techiin nähden tosin haisee pahalta
Nano-Techiin ja Korrekin Tefloniin nähden kovatöinen vaha! Mutta tulipa pinnasta työn arvoinen! Ainakin tummassa (199) pinnassa näyttää todella hyvältä, kiiltää! Nano-Techiin nähden tosin haisee pahalta
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Kokemuksia siis löytyy, itse en tänään ehtinyt tuota hommaa tehdä, tuli aamusta muuta yllättävää, mutta huomenna lähtee Mitähän tuolla kintaalla vois muuta tehdä tais tehä jo
Pihassa kun ei ole varjoa ensinkään, ainut pesumahdollisuus on vain aamulla, tai yöllä.
J.T.S: 202 kosessa kestää glymi kun se on joskus tallissakin, mutta toisessa autossa, joka seisoo kaiket päivät auringossa, ei Glymin kiilto ja liukkaus kestä kuin vähän toista viikkoa, joten se Glym ei ainakaan kestä kuumuutta ja UV säteitä, täytyy sanoa että huonoa vahaa, ainakin kestonsa puolesta, useamman kerran on tämä tullut todettua kantapään kautta, mutta nyt loppu hölmöily
Pihassa kun ei ole varjoa ensinkään, ainut pesumahdollisuus on vain aamulla, tai yöllä.
J.T.S: 202 kosessa kestää glymi kun se on joskus tallissakin, mutta toisessa autossa, joka seisoo kaiket päivät auringossa, ei Glymin kiilto ja liukkaus kestä kuin vähän toista viikkoa, joten se Glym ei ainakaan kestä kuumuutta ja UV säteitä, täytyy sanoa että huonoa vahaa, ainakin kestonsa puolesta, useamman kerran on tämä tullut todettua kantapään kautta, mutta nyt loppu hölmöily
Audi vahattu toukokuun lopussa korrekin kiiltovahalla, nyt alkaa olla finaalissa. Keulassa ei ole yhtään jäljellä, ainoastaan kylkien takaosassa aavistuksen enää.
Seuraavan kerran vahat pintaan sitten kun on pakkasta. Eilen alkoi liuotinpesukausi, joka kestää niin kauan ennen kuin on taas uudet vahat pinnassa. Kyllä kirkastui pinta shampoo-pesujen jäljiltä.
Liuottimena joku nesteen liuotin isossa pöntössä, jolla lähtee kaikki mitä pinnassa on. (mm. vahat ja maalit )
Seuraavan kerran vahat pintaan sitten kun on pakkasta. Eilen alkoi liuotinpesukausi, joka kestää niin kauan ennen kuin on taas uudet vahat pinnassa. Kyllä kirkastui pinta shampoo-pesujen jäljiltä.
Liuottimena joku nesteen liuotin isossa pöntössä, jolla lähtee kaikki mitä pinnassa on. (mm. vahat ja maalit )
9.8 vetäsin 2 kerrosta turtlen teflon vahaa pintaan ja tänään uudelleen mutta vain kerroksen, jäljellä oli edellisiäkin mutta hullu on hullu samalla sisäpuhdistus ja lasien vahaus sisältä ja ulkoa sekä renkaisiin autoglymin aineet, aikaakaan ei menny kun tunti tolkulla
Kyllä tuo turtle on huomattavasti parempi kestosta kun glymi, ainut miinus turtlessa on se, että listat ja kahvat joutuu käymään jälkikäteen läpi kun se jättää niihin rumia juttuja mitä glymi ei, näillä vahoilla pitäis jo mennä pitkälle talveen
Kyllä tuo turtle on huomattavasti parempi kestosta kun glymi, ainut miinus turtlessa on se, että listat ja kahvat joutuu käymään jälkikäteen läpi kun se jättää niihin rumia juttuja mitä glymi ei, näillä vahoilla pitäis jo mennä pitkälle talveen
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tänään tuli tehtyä syysvahaus ja havaintoja ulkolämpötilan vaikutuksesta vahaukseen: Aloittaessa lämpötila oli +12 celssiusta ja muuten meni hyvin mutta lämpötila laski nopeasti +8 celssiukseen eikä katolla ollut vaha kuivunut enää ollenkaan. Monta kertaa yritin pyyhkiä sitä mutta kun ei kuivu niin ei kuivu, vaan levisi aina vaan uudelleen. Muuten sain auton ihan normaalisti vahattua mutta tuo katon vahauksen loppuun saattaminen vaati että piti välillä käydä lämmityslaite täysillä ajamassa että katolla oleva vaha kuivui kunnolla.
Ai että nyt on täällä yksi farmariauto ylen upiassa kiillossa!
Ensin pesin Bordeaux Red Metallic/ Titanitrot pinnan. (Ja kylkilistojen välit. Ja putsailin sisustan. Ja syynäsin tiivisteet. Ja.. Ja...) Sitten kuivailin auton ja pidin loppukuivattelu-/ ruokatauon.
Seuraavaksi aloitin puleeraamisen. Pyörittelin farmariauton katon ja konepellin läpi Faréclan G3-tahnalla, joka kadotti merkkihuollon asiakaspalveluna tarjoaman pesun/ naarmutuksen tulokset.
Sitten otin tummanpunaista Turtle Waxin Color Magicia ja vahasin auton sillä. Elämäni ensimmäinen kerta, kun käytin värivahaa. Yllättävän toimivaa tavaraa näköjään. Tummanpunainen tuote toi Bordeaux Red Metalliciin pintaan ihan uskomattoman kiillon. Paaskattoen, kuinka kestävää sen tarjoama hohto on...
Lopuksi kävin vielä kromiosat, ikkunankarmit ja kuraa keräävän takaikkunan läpi saman firman vihreällä vahalla.
Kyllä hohtaa!
Oikein surettaa, että on syksy ja tuossa tuokiossa puleeraus tulee altistumaan vihamieliselle kuralle, tuiverrukselle ja loalle. No, toisaalta, kaikkea tuota vastustamaanhan autonhoitotuotteet ensisijaisesti kaiketi on kehitetty... ...mutta olisi se nyt kiva saada tuosta hohdosta edes hetki nauttia, ennenkuin se peittyy sateen kanssa liiskautuvien ruskeankeltaisien lehtien alle.
Ensin pesin Bordeaux Red Metallic/ Titanitrot pinnan. (Ja kylkilistojen välit. Ja putsailin sisustan. Ja syynäsin tiivisteet. Ja.. Ja...) Sitten kuivailin auton ja pidin loppukuivattelu-/ ruokatauon.
Seuraavaksi aloitin puleeraamisen. Pyörittelin farmariauton katon ja konepellin läpi Faréclan G3-tahnalla, joka kadotti merkkihuollon asiakaspalveluna tarjoaman pesun/ naarmutuksen tulokset.
Sitten otin tummanpunaista Turtle Waxin Color Magicia ja vahasin auton sillä. Elämäni ensimmäinen kerta, kun käytin värivahaa. Yllättävän toimivaa tavaraa näköjään. Tummanpunainen tuote toi Bordeaux Red Metalliciin pintaan ihan uskomattoman kiillon. Paaskattoen, kuinka kestävää sen tarjoama hohto on...
Lopuksi kävin vielä kromiosat, ikkunankarmit ja kuraa keräävän takaikkunan läpi saman firman vihreällä vahalla.
Kyllä hohtaa!
Oikein surettaa, että on syksy ja tuossa tuokiossa puleeraus tulee altistumaan vihamieliselle kuralle, tuiverrukselle ja loalle. No, toisaalta, kaikkea tuota vastustamaanhan autonhoitotuotteet ensisijaisesti kaiketi on kehitetty... ...mutta olisi se nyt kiva saada tuosta hohdosta edes hetki nauttia, ennenkuin se peittyy sateen kanssa liiskautuvien ruskeankeltaisien lehtien alle.
-T
Isännän korjaamolla on glymin edustus, mutta en ole päässyt kokeilemaan vielä tuota aquawaxia (osittain sen takia, että maksaa muistaakseeni päälle parikymppiä tuo setti joten isäntä tuskin tuota lahjoittaa ennen kuin suostun samalla käsittelemään firmankin kaluston ja toisaalta taas uskon enemmän kovaan hinkkaamiseen ja hien valumiseen kuin helppoon kiiltoon )J.T.S kirjoitti: Glymeistä puheenollen, mitä se tämä laiskanmiehen vaha on miehiään..? Toimiiko tuo aquawax oikeasti? Saaneeko sillä minkälaisen pinnan? Kestäneekkö pitkään?
http://www.autokem.fi/tuotteet_odoureliminator.php
Tätä odour eliminatoria noista uusista tuotteista olen testannut ja se yllätti positiivisesti...ei varmaan sovellu wunderbaum-miehille mutta jos haluaa ettei auto haise kaikenmaailman fantasytropicexotichedelmäwundereilta vaan enemmänkin neutraalilta ja raikaalta niin mielestäni tuo oli ihan pätevää ainetta siihen... aluksi tuoksuu vähän voimakkaammin, mutta vähenee pian miellyttävälle tasolle.
Tuohon glymin auringonkestoon en osaa sanoa mitään kun itse en voi olla kahta viikkoa kauempaa vahaamatta (pari kaljaa ja loput vissyä jotta vahaamisestakin tulee jotain ja hyvää rokkia soimaan niin mikäs sen parempaa ajanvietettä)... Taidan olla hieman erikoinen mutta kyllä tuo vahaaminen BB:n katsomisen voittaa Glymin kestoon vaikuttaa pitkälti kuivumisaika (mistä tuolla jossain topicissa keskusteltiinkin) eli itse yleinsä vedän aamusti punaisen tai mustan pintaan ja illalla hinkkaan pois ja vedän kultaisen yöksi kuivumaan ja seuraavana aamuna kiillotan pois ja hyvä tulee! Tosin kaikilla ei ole mahdolisuutta seisottaa autoa tallissa ja ajella toisella sillä välin...No nyt voin ainakin pettää itseäni ja löytää edes jotain positiivista kahden auton kierteestä Vakuutusmaksujen ja muiden kuorien pudotessa laatikkoon tuo julma totuus tulee taas julki No jos sitä sitten vasta ensi viikolla laittaisi toisen myyntiin... ....Nyt ajautui hieman OT:ksi mutta sallittaneen nyt tuon verran
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 02.9.2007 23:53
- Paikkakunta: Helsinki
Kerronpa tähän omia pesu&vahaus kokemuksia.
-Meisselimiähen lankku pestään kerran viikossa ja pesu und vahaus n. 2 viikon välein. (joskus voi lipsahtaa kolmeen viikkoon) Luonnollisestikaan pesu ei tapahdu missään koneessa vaan käsin.
-Pesu on tapahtunut viimeisen 1,5 vuotta "delta force" tiivistetökötillä. (aine on todellakin ton nimistä) seos veden kanssa n. 1:200 ja mömmö tulee 25L pöntössä, joten on aikas riittoisa shampoo pullo.
Hyvää ainetta. Tuli testattua aika monta ennenku tää löyty.
-Ensin "miesten tiimarin" painepullolla litku pintaan, sit painepesurilla perään. Loput pullosta pesuämpäriin ja toinen kierros sienellä.
-Kuivattelu pyrähdys talliin tai säiden salliessa säämiskäsulkeiset pesupaikalla
-Monenmoista vahaa on tullu pintaan turattua. Glymin punanen + kulta on ihan toimiva yhdistelmä, mielestäni työläs ja aikaaviepä lopputulokseen nähden.
-Consept merkkiä voi suositella jos ei halua nähdä liikaa vaivaa. Erittäin helppo levitellä ja kiillottaa, hyvä kiilto ja plussana vielä ettei jätä jälkiä muovi/kumi osiin. Kesto tais olla vähän niin ja näin Saatavuus hieman heikko...
-"Avainlipputuote" Korrek nano on nyt ollu jonkun aikaa käytössä ja täytyy sanoa, että vaikka on työlään puoleinen varsinkin kiillotushommassa on lopputulos vaivan arvoinen. Samaiselta valmistajalta löytyy myös hyvä "elvytysrasva" muoviosille.
Nämä siis omiin kokemuksiin perustuvia lausuntoja, ei mainoksia.
Osaako kukaan neuvoa hyvää kangasverhoilun pesumetodia / ainetta?
-Meisselimiähen lankku pestään kerran viikossa ja pesu und vahaus n. 2 viikon välein. (joskus voi lipsahtaa kolmeen viikkoon) Luonnollisestikaan pesu ei tapahdu missään koneessa vaan käsin.
-Pesu on tapahtunut viimeisen 1,5 vuotta "delta force" tiivistetökötillä. (aine on todellakin ton nimistä) seos veden kanssa n. 1:200 ja mömmö tulee 25L pöntössä, joten on aikas riittoisa shampoo pullo.
Hyvää ainetta. Tuli testattua aika monta ennenku tää löyty.
-Ensin "miesten tiimarin" painepullolla litku pintaan, sit painepesurilla perään. Loput pullosta pesuämpäriin ja toinen kierros sienellä.
-Kuivattelu pyrähdys talliin tai säiden salliessa säämiskäsulkeiset pesupaikalla
-Monenmoista vahaa on tullu pintaan turattua. Glymin punanen + kulta on ihan toimiva yhdistelmä, mielestäni työläs ja aikaaviepä lopputulokseen nähden.
-Consept merkkiä voi suositella jos ei halua nähdä liikaa vaivaa. Erittäin helppo levitellä ja kiillottaa, hyvä kiilto ja plussana vielä ettei jätä jälkiä muovi/kumi osiin. Kesto tais olla vähän niin ja näin Saatavuus hieman heikko...
-"Avainlipputuote" Korrek nano on nyt ollu jonkun aikaa käytössä ja täytyy sanoa, että vaikka on työlään puoleinen varsinkin kiillotushommassa on lopputulos vaivan arvoinen. Samaiselta valmistajalta löytyy myös hyvä "elvytysrasva" muoviosille.
Nämä siis omiin kokemuksiin perustuvia lausuntoja, ei mainoksia.
Osaako kukaan neuvoa hyvää kangasverhoilun pesumetodia / ainetta?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Itse olen pessyt auton tälläin talviaikaan kerran kk. Yöksi pistänyt talliin kuivumaan ja vahannut glymin mustalla, eli deep shinellä ja tämän jälkeen vielä kullalla. Tämä toimenpide kerran kk, koska suola tarttuu niin lujaa kiinni ja joka kerta joudun helmat pesemään liottimella, niin tällöin lähtee vahat.
Itse olen sitä mieltä että tälläin talvella kun lentää paska, kura ja suola yhtä aikaa, niin vahakerroksen täytyy olla kunnossa.
Kesällä ei läheskään niin tarkkaa..
Itse olen sitä mieltä että tälläin talvella kun lentää paska, kura ja suola yhtä aikaa, niin vahakerroksen täytyy olla kunnossa.
Kesällä ei läheskään niin tarkkaa..
220.128 Black devil
Tuli investoitua nuihin Zainon vahoihin, aika paljon hypetystä zaino tuotteiden paremmuudesta on liikkeellä, esimerkiksi saapi-foorumilla melkoisesti puhetta, ja vakuuttavia kuviakin. Ennen tuli käytettyä lähinnä glymin vahoja, joskus korrekin teflonia, joten Zainon vertailu pohjautuu lähinnä näihin ilmeisen laadukkaisiin perus vahoihin.
Koekaniiniksi joutui -02 V40. Maalipinta kohtuullisen hyvä, vahailtu silloin tällöin, ei monesti. Pyörre jälkiä on, mutta aika vähän, suurempi ongelma on, se että maalipinta näyttää hieman nuhruiselta.
Pesu ja vahaus prosessi jonka vollelle tein oli aika monimutkainen ja aikaa vievä. Toinen uusi juttu vahojen lisäksi oli claybar. Sellainen muovailu vahan tuntuinen tanko, joka muotoillaan letuksi ja hinkkaillaan maalipintaa pitkin ja pinta pitäisi tulla todella puhtaaksi... Taas kuulostaa mainos puheelta, mutta pitäähän se kokeilla.
Auto oli suhteellisen puhdas jo ennen pesemisen aloittamista, käynyt jossain pika pesussa edellisenä päivänä. Ensimmäinen toimenpide oli pesu pinelinellä, aika vahvalla seoksella. Auto tuli mukavan puhtaaksi, vanhat vahat lähti, koska vesi ei enää pisaroitunut.
Seuraavaksi hinkaamaan claybaarilla. Homma toimii siten, että maalipinnalle ruiskutetaan autoshampoon ja veden seosta liukasteeksi ja liikutellaan lättyä maali pinnalla. Hieman skeptinen olin aluksi että niinkin vahvalla pineline seoksella pestystä maalipinnasta voisi enää mitään lähteä. Toisin kävi, lätty alkoi muuttua pikku hiljaa tummaksi ja aika nopeassti aivan törkyisen näköiseksi. Maalipinta tuli, aivan kuin luvattiinkin sileäksi kuin lasi. Hinkkaamista tosin oli aika paljon, mikäs siinä kun on vapaaa päivä.
Nopsakka pesu vielä autoshampoolla, jotta lähtee kaikki ryönä mikä lähti claybaarittamalla. Kuivaus ja ihmettely. Auton väri muuttui paljon raikkaammaksi ja maali pinta kauttaaltaan sileäksi kuin lasi, myös siitä kyljestä eturenkaiden vierestä. Näyttää siltä, että olisi hyvä pohja vahattavaksi. Nyt pyörre jäljet näkyy aika selvästi.
Sitten Zainon Z5 naarmun peitto vahaa, ilmeisesti tuoteperheen se "normaali" vaha. Vahaan sekoitetaan kuivumisen kiihdytys ainetta nopeuttamaan kuivumista. Vaha sekoitetaan 60ml sekoitus purkissa. Vahaa pitäisi laittaa kuulemma tosi vähän, muistaakseni vain 20ml per auto. Kuulostaa vähältä. Vaha levitetään niin, että vahaustyyny, tai millä vaha ikinä levitetään kastellaan muutamalla suihkaisulla "viimeistelijää" tässä tapauksessa Zainon Z6. Kun tyyny on kasteltu siihen laitetaan vain vähän vahaa ja levitettään turhia hinkkaamatta. Aika usein saa silti lisätä vahaa, näin puhdas maalipinta ilmeisesti imee melkoisesti vahaa, levitys muistutaa glymin kultaisen levitystä samanlainen vaalea vaha harso jää kummastakin.
Ensimmäisellä kerralla vahan pitäisi kuivua 30min. Vahan kuivuttua tarpeeksi kiillottamaan, helppoa tämäkin, kiillottuu helposti. Maalipinta ei tullut kovinkaan kiiltäväksi, hö... Ainiin aina vahauksen jälkeen pitää käyttää viimeistelijää, jota suihkutetaan maalipinnalle ja hinkataan kiiltäväksi. Raskasta, hiki tulee vaikka ulkona vain +10. Jaha nyt kiiltää. hymy alkaa nousta naamalla. Toinen kerros vahaa, nyt levittyy paljon helpommin ja vahaa kuluu vähemmän. Kiillotus ja käsittely viimeistelijällä.
Auto tuli varmasti kiiltävämmäksi kuin glymin vahoilla olisi saanut, mutta kuinka paljon sitä edesauttoi claybaarin käyttö, sitä en osaa sanoa. Tulos kyllä nostatti hymyn suupielille. Pyörrejäljet lähtivät lähes täysin. Kalliit vahat eivät enää tunnu niin arvokkailta, koska selvisin kahdesta vahaamisesta noin 60ml perusvahaa ja pienellä määrällä viimeistelijää. Aikaa tuossa hommassa kyllä meni. Pelkässä pesemisessä meni 2 tuntia, Ensimmäisessä vahauksessa 1.5 tuntia, toisessa tunti, eli nopealla matematiikalla neljä ja puoli tuntia. No harrastamistahan se on ja ensi kerralla menee varmasti paljon nopeammin.
Siis hommassa käytin: Pineline, Z-7 Show Car Wash, Z-5 PRO Show Car Polish, Z-6 Ultra Clear Gloss, vahaustyyny ja puuvillaista kiillotusliinaa.
Zaino vahoista lisää http://www.carwaxzaino.fi/
Itse ostin tuon Zaino Start Pack 5 ja Z-8 Grand Finale Spray, hintaa tuli yhteensä noin 120€
Auto ennen aloittamista.
Pineline pesun jälkeen
Claybar
Claybar käytössä, tummaa tulee.
Claybar pesun jälkeen.
Vahattu!
Herkuttelua kuva
Koekaniiniksi joutui -02 V40. Maalipinta kohtuullisen hyvä, vahailtu silloin tällöin, ei monesti. Pyörre jälkiä on, mutta aika vähän, suurempi ongelma on, se että maalipinta näyttää hieman nuhruiselta.
Pesu ja vahaus prosessi jonka vollelle tein oli aika monimutkainen ja aikaa vievä. Toinen uusi juttu vahojen lisäksi oli claybar. Sellainen muovailu vahan tuntuinen tanko, joka muotoillaan letuksi ja hinkkaillaan maalipintaa pitkin ja pinta pitäisi tulla todella puhtaaksi... Taas kuulostaa mainos puheelta, mutta pitäähän se kokeilla.
Auto oli suhteellisen puhdas jo ennen pesemisen aloittamista, käynyt jossain pika pesussa edellisenä päivänä. Ensimmäinen toimenpide oli pesu pinelinellä, aika vahvalla seoksella. Auto tuli mukavan puhtaaksi, vanhat vahat lähti, koska vesi ei enää pisaroitunut.
Seuraavaksi hinkaamaan claybaarilla. Homma toimii siten, että maalipinnalle ruiskutetaan autoshampoon ja veden seosta liukasteeksi ja liikutellaan lättyä maali pinnalla. Hieman skeptinen olin aluksi että niinkin vahvalla pineline seoksella pestystä maalipinnasta voisi enää mitään lähteä. Toisin kävi, lätty alkoi muuttua pikku hiljaa tummaksi ja aika nopeassti aivan törkyisen näköiseksi. Maalipinta tuli, aivan kuin luvattiinkin sileäksi kuin lasi. Hinkkaamista tosin oli aika paljon, mikäs siinä kun on vapaaa päivä.
Nopsakka pesu vielä autoshampoolla, jotta lähtee kaikki ryönä mikä lähti claybaarittamalla. Kuivaus ja ihmettely. Auton väri muuttui paljon raikkaammaksi ja maali pinta kauttaaltaan sileäksi kuin lasi, myös siitä kyljestä eturenkaiden vierestä. Näyttää siltä, että olisi hyvä pohja vahattavaksi. Nyt pyörre jäljet näkyy aika selvästi.
Sitten Zainon Z5 naarmun peitto vahaa, ilmeisesti tuoteperheen se "normaali" vaha. Vahaan sekoitetaan kuivumisen kiihdytys ainetta nopeuttamaan kuivumista. Vaha sekoitetaan 60ml sekoitus purkissa. Vahaa pitäisi laittaa kuulemma tosi vähän, muistaakseni vain 20ml per auto. Kuulostaa vähältä. Vaha levitetään niin, että vahaustyyny, tai millä vaha ikinä levitetään kastellaan muutamalla suihkaisulla "viimeistelijää" tässä tapauksessa Zainon Z6. Kun tyyny on kasteltu siihen laitetaan vain vähän vahaa ja levitettään turhia hinkkaamatta. Aika usein saa silti lisätä vahaa, näin puhdas maalipinta ilmeisesti imee melkoisesti vahaa, levitys muistutaa glymin kultaisen levitystä samanlainen vaalea vaha harso jää kummastakin.
Ensimmäisellä kerralla vahan pitäisi kuivua 30min. Vahan kuivuttua tarpeeksi kiillottamaan, helppoa tämäkin, kiillottuu helposti. Maalipinta ei tullut kovinkaan kiiltäväksi, hö... Ainiin aina vahauksen jälkeen pitää käyttää viimeistelijää, jota suihkutetaan maalipinnalle ja hinkataan kiiltäväksi. Raskasta, hiki tulee vaikka ulkona vain +10. Jaha nyt kiiltää. hymy alkaa nousta naamalla. Toinen kerros vahaa, nyt levittyy paljon helpommin ja vahaa kuluu vähemmän. Kiillotus ja käsittely viimeistelijällä.
Auto tuli varmasti kiiltävämmäksi kuin glymin vahoilla olisi saanut, mutta kuinka paljon sitä edesauttoi claybaarin käyttö, sitä en osaa sanoa. Tulos kyllä nostatti hymyn suupielille. Pyörrejäljet lähtivät lähes täysin. Kalliit vahat eivät enää tunnu niin arvokkailta, koska selvisin kahdesta vahaamisesta noin 60ml perusvahaa ja pienellä määrällä viimeistelijää. Aikaa tuossa hommassa kyllä meni. Pelkässä pesemisessä meni 2 tuntia, Ensimmäisessä vahauksessa 1.5 tuntia, toisessa tunti, eli nopealla matematiikalla neljä ja puoli tuntia. No harrastamistahan se on ja ensi kerralla menee varmasti paljon nopeammin.
Siis hommassa käytin: Pineline, Z-7 Show Car Wash, Z-5 PRO Show Car Polish, Z-6 Ultra Clear Gloss, vahaustyyny ja puuvillaista kiillotusliinaa.
Zaino vahoista lisää http://www.carwaxzaino.fi/
Itse ostin tuon Zaino Start Pack 5 ja Z-8 Grand Finale Spray, hintaa tuli yhteensä noin 120€
Auto ennen aloittamista.
Pineline pesun jälkeen
Claybar
Claybar käytössä, tummaa tulee.
Claybar pesun jälkeen.
Vahattu!
Herkuttelua kuva
Tänään sain aikaiseksi tuon oman lintan pesun. Ajan kanssa pesin pyöränkotelot puhtaaksi saviliejusta, jota kotitiellä riittää.
Talvella on ehtinyt vain "pikapesemään". Painepesurilla huuhtelu, pesuaineet pintaan (laimea pineline), odottelua, huuhtelu painepesurilla.
Vahaus jää myöhempään kertaan, mutta tästä se kesä pikkuhiljaa alkaa...
Kesän aikana auto vaan pitäisi saada pukkien päälle. Pääsisi vähän pohjaa siistimään ja samalla voisi nuo takapyöränkotelot suojata uudelleen. Kaariin kun kertyy saviliejua kera suolan.
Talvella on ehtinyt vain "pikapesemään". Painepesurilla huuhtelu, pesuaineet pintaan (laimea pineline), odottelua, huuhtelu painepesurilla.
Vahaus jää myöhempään kertaan, mutta tästä se kesä pikkuhiljaa alkaa...
Kesän aikana auto vaan pitäisi saada pukkien päälle. Pääsisi vähän pohjaa siistimään ja samalla voisi nuo takapyöränkotelot suojata uudelleen. Kaariin kun kertyy saviliejua kera suolan.