
Nyt haukutaan Range Rover TD6
Joo, Audi Q7 V12 olisi ihan hyväksyttävissä oleva vaihtoehto. En ala edes spekuloida, onko se järkevä hinta-laatu-suhteeltaan, tai onko sen peräloosteri isompi kuin vastaavassa Mersussa. En myöskään ala taittaa peistä siitä, onko nyky-Audien sisustan design mieleeni vai ei. 500 hv/ 1000 Nm ilman jälkiasenteisia virityksiä ovat kauniita lukemia. Rok. Toisaalta, en kehtaa olla toteamatta, että 11,9 l/ 100 km ei ole enää mikään järin diesel-pihi kokonaisuus.Mariini kirjoitti:Q7...
-T


Q7 3,0 tdi ja kulkee varmaan ihan tarpeeksi, 230hv ja 500Nm. On tilaa ja näyttävyyttä.
joissain yksityiskohdissa näkyy tosin volkkaria liika selvästi, esim ovenkahvat.
Tai sitte vanhempi Allroad, ei ole maasturi mutta ilmajousillaan ja säätömaavarallaan menee töyssyt mukavasti. Otat sitte kasikoneella, tdi ja biturbo voivat ola kalliita ylläpidettäviä
joissain yksityiskohdissa näkyy tosin volkkaria liika selvästi, esim ovenkahvat.
Tai sitte vanhempi Allroad, ei ole maasturi mutta ilmajousillaan ja säätömaavarallaan menee töyssyt mukavasti. Otat sitte kasikoneella, tdi ja biturbo voivat ola kalliita ylläpidettäviä
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Muuan tuttu toi Belgiasta tms. "halvalla" -98 Rangen (2.5 BMW dieseli) kakkosautoksi ja kertoi että ylläpitokulut kaikkineen toistaiseksi olleet tonnin kuussa. Siis euroja. Huoltojen puute ei ainakaan pk-seudulla ole ongelma. Autossa hilpeitä varusteita, mm. vhs-nauhuri takakontissa.Jarno.V kirjoitti:Kylhän ne menee niin kauan kuin ei mitään tule, huollot maksaa käden ja jalan mutta sitten kun(ei jos) jotain hajoaa pajalla olo aika mitataan viikoissa ja laskuissa ei ilmoiteta enää satasia..![]()
Lisäksi merkkihuoltoja ei joka perällä ole, tosin lienee etelässä pienempi ongelma. Eikä monikaan villi korjaamo nuita ala työstään.
Tuolla koneella vehje lähtee kuin lehmä rannasta. Toisaalta: pelkästään se että ampumaradalle lähdettäessä veti saappaat jalkaan, nosteli haulikot kyytiin ja siirtyi Rangella suoraan kopin viereen toi semmoisen Päällikköolon että kyllä kait sillä tonnilla kuussa jotain vastinettakin saa

Kehveli kun tuppaa vähän suuta naurattamaan.harriba kirjoitti: Muuan tuttu toi Belgiasta tms. "halvalla" -98 Rangen (2.5 BMW dieseli) kakkosautoksi ja kertoi että ylläpitokulut kaikkineen toistaiseksi olleet tonnin kuussa. Siis euroja. Huoltojen puute ei ainakaan pk-seudulla ole ongelma. Autossa hilpeitä varusteita, mm. vhs-nauhuri takakontissa.
Tuolla koneella vehje lähtee kuin lehmä rannasta. Toisaalta: pelkästään se että ampumaradalle lähdettäessä veti saappaat jalkaan, nosteli haulikot kyytiin ja siirtyi Rangella suoraan kopin viereen toi semmoisen Päällikköolon että kyllä kait sillä tonnilla kuussa jotain vastinettakin saa

No, eukolla on ollut tollanen BMW-Mini käyttiksenä puolisen vuotta. Mitään brittiläisyyttä negatiivisena asiana ei ole ilmennyt, peli toimii kuin W123 konsanaan. Jopa sateella voi ajaa ja yksikään varoitusvalo ei syty! (ei mikään itsestäänselvyys brittipeleissä). Tuo Rangen(BMW:n) moottori on kyll suht susi, ominaisuuksiltaan hyvä mutta tyyppivikoja on valitettavan runsaasti. Jos tuo vaihteisto on vielä sama, kun esim 530dA:ssa niin suosittelen kiertämään kaukaa. Noita steptroniceja on dieselin perässä mennyt sileäksi reilusti, jopa merkkiliikkeessä myönnetään tämä ongelma. En siis karttaisi tuossa autossa sitä brittiläistä osuutta, vaan juurikin sitä saksalaista. Ja mielipide Rangesta: Autossahan on munaa enemmän kun keskiverto bordellissa.
minä nyt oon pikkusen jäävi vastaamaan tähän kun roverilla olen viimeset 5 vuotta ajellu. tuo "talbot" korimalli on aika hanurista juuri tuon bmw moottorin takia ja toinen hauska on korin ohjaus boxi jonka kautta toimii kaikki korin toiminnot. jos vähemmän herra peli kelpaa niin discovery on aika hyvä ja toimiva kokonaisuus.
siitä lukaksesta, näissä uudemmissa on saksalaiset sähkövimpaimet suurimmaksiosaksi wabcoa ja boschia.
uuskoppasella rangella olen kerran ajanu ja semmonen on joskus saatava, ehkäpä 20v päästä niitten hinnat on sopivia.
siitä lukaksesta, näissä uudemmissa on saksalaiset sähkövimpaimet suurimmaksiosaksi wabcoa ja boschia.
uuskoppasella rangella olen kerran ajanu ja semmonen on joskus saatava, ehkäpä 20v päästä niitten hinnat on sopivia.
Ei kelpaakopone kirjoitti:...jos vähemmän herra peli kelpaa niin discovery on aika hyvä ja toimiva kokonaisuus...

-Aikalailla syvälle piirtynyt merkkifiksaatio Mersun puoleen.
-Kuvitelma siitä, että ymmärtäisin Mersusta paremmin jos/ kun "kuherruskuukausi" on ohi ja ensimmäinen varoitusvalo syttyy.
-Uudehkon Range Rover Voguen hinta on aika korkea.
-Paikallinen myyjä on onnistunut laskemaan minut kaupasta jo kaksi kertaa pois ilman, että on tullut selvittämään Range-tohinani tasoa.
Jonkun tasoinen riski kuitenkin on edelleen olemassa. Syy:
-Katumme varressa yksi talous hankki Voguen.
-T


Nyt muuttui ääni kellossa ja vietin aika tovin Range Rover Vogue TDV8-esittelyn parissa.eerola kirjoitti:...Paikallinen myyjä on onnistunut laskemaan minut kaupasta jo kaksi kertaa pois ilman, että on tullut selvittämään Range-tohinani tasoa...
Pääsin kuitenkin pois. Syy selvinnee seuraavasta lauseista:
Ensivaikutelma kuljettajan paikalla on elegantti: Vaaleaa nahkaa, tummaa jalopuuta ja alumiinia hallitussa harmoniassa. Ohjauspyörä on vähän tyylittömän näköinen, mutta muuten miljöö on mainio. Tilaa on joka suuntaan riittävästi. Tässä ympäristössä ei välttämättä haittaisi vaikka V8-dieselin perimä onkin PSA-konsernissa.
Riittävät sähkösäädöt pehmeällä nahalla verhoillussa nahkaistuimessa ja ohjauspyörässä takaavat hyvän ajoasennon löytymisen. Penkin istuinosa vain on pari senttiä liian lyhyt. Jopa minun mielestäni.
Kojelaudasta löytyy viihde- ja mukavuustoimintojen nappuloita enemmän kuin mediaaniperheen olohuoneesta. Kaikki on ilmastoitua tai mukavuuslämmitettyä. Juomapulloilla ja TV:tä katsovalla kuljettajalla on hyvä olla.
Iso Range on iso auto. Tämän huomaa kun tähyää kuljettajan paikalta edellä havaitun riittävän tilavuuden läpi matkustajan puoleista etukulmaa - tai etenkin kun yrittää hahmottaa takapuskurin sijaintia. Onneksi pysäköintitutkat ovat vakiovarusteena.
Iso range on iso auto... ...ehkä jopa vähän liiankin iso. Epäilen, että vaimoni tuskastuisi peräluukun kanssa sitimarketin parkkipaikalla. Sähköistä takaluukkua ei Rangeen kuulemma saa rahallakaan ja peräluukun kahva nousee aika ylös.
Tavaratila on vakuuttava. Alareunasta kääntyy esiin vastaava lastaamista helpottava taso, jonka toimivuutta aikanaan Volvo-maasturissa ihailin. Mukava elämää helpottava ja puskurin maalivaurioilta säästävä lisä, joka samalla toimii vaikka eväsretken penkkinä.
Range Roverin tavaratilan syvyys on melkoinen. Tämän ansiosta peräluukkuun kyllä mahtuvat lastenrattaat suurempia sovittelematta. Hieman halvan ja puolisuunnitellun oloista tavaratilan peitettäkään ei tarvinne siirtää kun Emmaljunga ajetaan "perätalliin". Mutta millä tavalla pienempikokoinen henkilö saa Brembojen tuottaman hidastuvuuden aikana etuseinään kopsahtaneet ostokset kalastetuksi haltuunsa? Lastenrattaita pienempi mehupurkki pääsee Range Roverin tavaratilassa aika etäälle. W211-korin Mercedes-Benzissä nähtyä ulos liikkuvaa tavaratilan lattiaa Rangesta ei valitettavasti löydy.
Takapenkilläkin on tilaa. Range Rover tarjoaa lapsille samanlaista Isofix-penkkiä kuin Mercedes-Benz. Rangen penkki on kuosiltaan Mersun kaoottista Angel & Driver-kirjailua tyylikkäämpi. Surullista hyvässä lastenistuimessa matkustavan pienen johtajan kannalta on, että hän ei pääse nauttimaan takaistuimen istuinlämmityksestä. Tuskinpa hän myöskään ylettyy omiin ilmastointisäätimiinsä. Onneksi toiveen esittäminen kuljettajalle riittää ja ratinpyörittäjä pystyy järjestämään takamatkustamoonkin toivotut olosuhteet.
Mutta hetkinen: Takamatkustajan ilmastoinnin säätimien paneelit näyttävät kiilotetulta muovilta! Koputtaminen tukee silmän tekemää arviota.
Palataanpa etumatkustamoon uudelle tarkastuskäynnille. Koputus kliinisen siistiin jalopuuhun: "Klops." Koputus vaihdekepin alumiinikulissiin: "Klops." Koputus ilmastoinnin suuttimien kehyksiin: "Klops." Entäpä oven verhoilu? Vinyyliäkö tämä onkin?
Paljonko Range Rover Vogue TDV8:n huolto maksaa. 20000 km:n pieni huolto ei tavattomasti järkytä Mercedes-Benzille esitettäviä hintoja nähnyttä mieltä. Iso huolto aiheuttaa enemmän miettimistä. Voikohan Range Roverin ostaja neuvotella kauppaan kuuluvista palveluista?
Kättelemme ystävällisen myyjän kanssa. Uljas ajoneuvo Range Rover Vogue TDV8 on. Hintalapussa sanotaan 161500EUR. Se on aika lähellä vanhaa miljoonaa.
"Miljoonalla" saa kookkaan maastoauton, jossa on niissä määrin kattava vakiovarustelu, että jopa kaltaiseni nappuloista pitävä henkilö voi sanoa, että listalta ei puutu enää kuin vetokoukku. Valitettavasti miljoonalla ajelevakin istuu muovin keskellä.
Tuolla rahalla saa myös ajoneuvon jonka tyyppimerkintä on Mercedes-Benz C63 AMG T A. Aikakautena, jolloin täytyy olla ympäristötietoinen, mainittakoon, että edellämainitulla tyyppimerkinnällä varustettu Mersu tuottaa alle 10% enemmän CO2-päästöjä kuin Range Rover Vogue TDV8.
Vertailukohtana käytettyyn Mersuun on hitusen tarkempaa asemoida Emmaljunga sisään, mutta lopputulos on, että se mahtuu. Mersussakin on muovia. Mersun hankkineella henkilöllä kuitenkin jää vielä rahaa säästöpossuun. Noilla kolikoilla saa vaikkapa 42100 litraa jäätelöä.
Jos 42100 litraa jäätelöä ostaa perinteisinä tiiliskiven muotoisina jäätelöpaketteina, niistä voi erimerkiksi rakentaa noin 760 metriä pitkän, metrin kokoisen aidan. Ja Mersu-kuskilla on hellepäivänä paljon kavereita! Kuka välittää muovista, jos on hyvää seuraa!
Mercedes-Benz C63 AMG T A:n omistaja ei myöskään joudu kalastamaan ostoksia tavaratilan äärimmäisestä sopesta. Kun tavaratilan luukun avaa, jäätelökekkereihin noudettu mehupurkki on aina siirtynyt vaivattomasti tavoitettavaksi lastausaukon reunalle.
-T

