w123 vm83 230CE sipsimistä
w123 vm83 230CE sipsimistä
Eli nyt on melkein viikon verran ollut alla Coupe Mercedes.
Pari kysymystä liittyen siihen.
Kaikki mittarivalot ovat pimeinä, sekä konsolissa olevissa namiskoissa ei valoja näy. Sulakkeet tarkistin ja kunnossa näytti olevan. Pitää vielä katsoa että sulake ottaa kunnolla kontaktia pesässä. Onko vielä muita huomionarvoisia asioita otettava huomioon?
Hanttarinpuoleinen ovenlukko aukeaa vain auton ollessa käynnissä (keskuslukko). Ilmeisesti lukossa oleva alipainetsydeemi sökönä. Pystyykö kyseistä härpäkettä korjaamaan vai täytyykö uusia?
Asiat varmasti selviää kun purkaa auton ja tutkii, mutta ajattelin kysäistä täältä jos vaikka saisin vinnkiä asioihin ja ettei tartte kiivetä perse edellä puuhun...
Pari kysymystä liittyen siihen.
Kaikki mittarivalot ovat pimeinä, sekä konsolissa olevissa namiskoissa ei valoja näy. Sulakkeet tarkistin ja kunnossa näytti olevan. Pitää vielä katsoa että sulake ottaa kunnolla kontaktia pesässä. Onko vielä muita huomionarvoisia asioita otettava huomioon?
Hanttarinpuoleinen ovenlukko aukeaa vain auton ollessa käynnissä (keskuslukko). Ilmeisesti lukossa oleva alipainetsydeemi sökönä. Pystyykö kyseistä härpäkettä korjaamaan vai täytyykö uusia?
Asiat varmasti selviää kun purkaa auton ja tutkii, mutta ajattelin kysäistä täältä jos vaikka saisin vinnkiä asioihin ja ettei tartte kiivetä perse edellä puuhun...
Mittaristossa oleva himmennin saattaa olla rikki tai polttimot palaneet.Irroita mittaristo ja korvaa himmennin hyppyjohdolla,katso kuitenkin polttimot samalla kun mittaristo on irti.Mittaristo irtoaa helposti irroittamalla kojelaudan alta muovi ja työntämällä mittaristoa takaapäin,ruuveja ei ole mittaristoa pitämässä.Keskuslukon alipaine sylinteri saattaa vuotaa tai ohuissa muoviputkissa on vuotoa,muuta en osaa keskuslukon kans neuvoa koska kokemukset siitä puuttuu.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Onnea vaan uuden kiesin kanssa ja tervetuloa meselle
Mittaristo- ja konsolivalojen voimakkuussäätö eli potentiometri löytyy mittariston alalaidasta, musta vääntönuppi, nyt en muista kumpi niistä.
Siinä on useasti vikaa, simppeli korjaus on juottaa hyppylanka, haulla lisää ja tarkemmin? Tähän siis paneudutaan mikäli polttimot ovat ehjiä.
Mittaristo lähtee irti helposti (koukuilla vetämällä tai alakautta työntämällä, varo letkuja, johtoja ja putkea) ja mittarivalojen polttimoihin pääsee helposti käsiksi mittaristoa kokonaan irroittamatta, ulospäin sellaiset pienet neliönmuotoiset muovikannat, isommat eli alarivin valot ovat pyöreillä ruskeilla kannoilla.
Lämmönsäätimien namiskat lähtee vetämällä irti ja alta paljastuu mahdollisesti palanut polttimo, osta uudet ja kokeile niillä ensin.
Keskuslukituksessa falskaa luultavimmin oviventtiilin kumikalvo (ovipahvi pois, keskellä ovea mötikkä johon tulee alipaineletkut ja siitä lähtee nostotanko, haavoittuva osa on nostotangon juuressa). Voi yrittää korjata mutta koska kumi on pehmeää ja haurasta se ei kestä kummempia kemikaaleja. Uusi Veholta (hinta nousee joka vuosi) tai vaikkapa Venetmäen Mersupurkaamolta. Mahdollista on myös että nailonletku on vahingoittunut, rikkinäisen kohdan etsiminen on hankalaa mutta helpompaa kuin neliovisessa Tarkista myös alipaineletkut konehuoneen puolelta, imusarjalta lähtien.
Siinä ens alkuun, humaloissa ja rättiväsyneenä, unohtuikin jotain.
Mittaristo- ja konsolivalojen voimakkuussäätö eli potentiometri löytyy mittariston alalaidasta, musta vääntönuppi, nyt en muista kumpi niistä.
Siinä on useasti vikaa, simppeli korjaus on juottaa hyppylanka, haulla lisää ja tarkemmin? Tähän siis paneudutaan mikäli polttimot ovat ehjiä.
Mittaristo lähtee irti helposti (koukuilla vetämällä tai alakautta työntämällä, varo letkuja, johtoja ja putkea) ja mittarivalojen polttimoihin pääsee helposti käsiksi mittaristoa kokonaan irroittamatta, ulospäin sellaiset pienet neliönmuotoiset muovikannat, isommat eli alarivin valot ovat pyöreillä ruskeilla kannoilla.
Lämmönsäätimien namiskat lähtee vetämällä irti ja alta paljastuu mahdollisesti palanut polttimo, osta uudet ja kokeile niillä ensin.
Keskuslukituksessa falskaa luultavimmin oviventtiilin kumikalvo (ovipahvi pois, keskellä ovea mötikkä johon tulee alipaineletkut ja siitä lähtee nostotanko, haavoittuva osa on nostotangon juuressa). Voi yrittää korjata mutta koska kumi on pehmeää ja haurasta se ei kestä kummempia kemikaaleja. Uusi Veholta (hinta nousee joka vuosi) tai vaikkapa Venetmäen Mersupurkaamolta. Mahdollista on myös että nailonletku on vahingoittunut, rikkinäisen kohdan etsiminen on hankalaa mutta helpompaa kuin neliovisessa Tarkista myös alipaineletkut konehuoneen puolelta, imusarjalta lähtien.
Siinä ens alkuun, humaloissa ja rättiväsyneenä, unohtuikin jotain.
Vaikuttaako potikka myös konsolin kytkimien valaistukseen sekä vaihteenvalitsimen (automaatti) valaistukseen? Kerran näin kun laitoin autoa parkkiin (P,R,N,D,L,S) kirjaimiin tuli valo, mutta vain hetkellisesti.
Toinen lisäkysymys, Kuuluuko tuulilasinpyyhkijöiden varret olla eripituiset vai samanpituiset. Ostin 500mm pitkät pyyhkijät molempiin ja apukuskin puolelta
pyyhkijä hakkaa ikkunan tiivisteeseen ja kromilistaan (alareuna).
Apukuskin puolelta varsi on lyhyempi kuin kuskin puolella. Pidemmällä varrella tätä ongelmaa olisi.
Varrella en tarkoita itse pyyhkijän vartta vaan sitä pellistä ulos tulevaa...
Toivottavasti ymmärsittä asian ydintä
Toinen lisäkysymys, Kuuluuko tuulilasinpyyhkijöiden varret olla eripituiset vai samanpituiset. Ostin 500mm pitkät pyyhkijät molempiin ja apukuskin puolelta
pyyhkijä hakkaa ikkunan tiivisteeseen ja kromilistaan (alareuna).
Apukuskin puolelta varsi on lyhyempi kuin kuskin puolella. Pidemmällä varrella tätä ongelmaa olisi.
Varrella en tarkoita itse pyyhkijän vartta vaan sitä pellistä ulos tulevaa...
Toivottavasti ymmärsittä asian ydintä
Vaikuttaa... ilmeisesti kaikki polttimot eivät ole palaneet eli valaistuksen säätönuppia renkuttamalla valoihin voi saada jotain eloa, mutta todennäköisimmin tässä tilanteessa kannattaa laittaa sitä hyppylankaa vaan kehiin.
En luultavasti ymmärtänyt ydintä, mutta pyyhkijän varret on eripituiset (muistaakseni sentin ero), mutta sitähän ei kait kuitenkaan kysytty Jos kerran osuu alalistaan, niin vartta vaan irti ja nostaa sen vähän ylemmäksi.
En luultavasti ymmärtänyt ydintä, mutta pyyhkijän varret on eripituiset (muistaakseni sentin ero), mutta sitähän ei kait kuitenkaan kysytty Jos kerran osuu alalistaan, niin vartta vaan irti ja nostaa sen vähän ylemmäksi.
No nyt toimii mittarivalot. Potikkahan sieltä sylkäsi jousen pihalle, mutta nyt toimii taas. Vaihteenvalitsimeen ei kyllä vieläkään tule valoja
Pyyhkijänasemointia sain hieman parannettua keinun kääntämällä toisinpäin.
Saattaa olla että hieman ottaa vieläkin kiinni tiivisteeseen. Muuten en saanut pyyhkijää nostettua...
Miten muuten sivupeilin saa avattua mitään hajoittamatta?
Peiliä (sähkö) ei saa käännettyä aivan ääriasentoon ja se pitäisi korjata.
Sisällä ilmeisesti jonkin sortin ratastus
Pyyhkijänasemointia sain hieman parannettua keinun kääntämällä toisinpäin.
Saattaa olla että hieman ottaa vieläkin kiinni tiivisteeseen. Muuten en saanut pyyhkijää nostettua...
Miten muuten sivupeilin saa avattua mitään hajoittamatta?
Peiliä (sähkö) ei saa käännettyä aivan ääriasentoon ja se pitäisi korjata.
Sisällä ilmeisesti jonkin sortin ratastus
Poltin mennyt tai kosketushäiriöitä. Kun konsolin verhouslevyn poistaa, niin automaatin kulissin kyljessä vas. puolella on luukku, jossa 2 W polttimo majailee.
Tos peilis ei muistaakseni mitään kummosempaa ole. Sisäpuolelta verhouslevyn takaa kolme kiinnitysruuvia auki ja peili pois. Peiliosa kampeamalla pois niin näkee rakenteen. Tosin ei ole muutamaan vuoteen tullut noit ihmeteltyä ja ainakin nimimerkki Wadella on homma paljon tuoreemmassa muistissa
Tos peilis ei muistaakseni mitään kummosempaa ole. Sisäpuolelta verhouslevyn takaa kolme kiinnitysruuvia auki ja peili pois. Peiliosa kampeamalla pois niin näkee rakenteen. Tosin ei ole muutamaan vuoteen tullut noit ihmeteltyä ja ainakin nimimerkki Wadella on homma paljon tuoreemmassa muistissa
Tuli muuten vielä mieleen, että tuulilasin tiiviste ja kromilista kun tarpeeksi kuluu niin mahtaa alkaa vuotamaan vettä?
Onko siellä olemassa joku kouru, josta sadevesi yms. pääsee pois, ettei syövytä peltiä tiivisteiden alta
Ja sitten vielä, miten siihen polttimoon pääsee käsiksi? Kumikehyksen otin pois ja sitten siihen se jäikin. Parempi kysyä täältä ensin ettei mitään hajoa...
Onko siellä olemassa joku kouru, josta sadevesi yms. pääsee pois, ettei syövytä peltiä tiivisteiden alta
Ja sitten vielä, miten siihen polttimoon pääsee käsiksi? Kumikehyksen otin pois ja sitten siihen se jäikin. Parempi kysyä täältä ensin ettei mitään hajoa...