Massey - Ferguson traktoreissa ei mitään vikoja ????
Massey - Ferguson traktoreissa ei mitään vikoja ????
Kertokaapa nyt jos joku teistä tietää.
Nimittäin töissä saa kuulla kyllästymiseen asti parin tyypin inttävän Massikan ja Valmetin paremmuudesta, kyse on 70-80-luvun ajopeleístä ja miksei uudemmistakin.
Nuorempi tyypeistä harrastaa ja korjailee traktoreita kotonaan jatkuvasti, eikä mikään muu kuin Massikka ole traktori kuulemma ensinkään.
Hänellä on joku 390 nelivetoVerku, ja niissä ei sitten ole yhtään heikkoa kohtaa ?
Valmetissa ei kuulemma kestä perät eikä muu voimansiirto, ovat pahaäänisiä ja kulutus kauhea.
Antakaapa tulla aiheesta faktaa, että minäkin pääsen aukomaan päätäni massikkamiehelle kahvitauoilla.
(Meillä kotona on ikuvanha MF 35, eikä minua kiinnosta traktorit pätkääkään muuta kuin inttämismielessä. )
Nimittäin töissä saa kuulla kyllästymiseen asti parin tyypin inttävän Massikan ja Valmetin paremmuudesta, kyse on 70-80-luvun ajopeleístä ja miksei uudemmistakin.
Nuorempi tyypeistä harrastaa ja korjailee traktoreita kotonaan jatkuvasti, eikä mikään muu kuin Massikka ole traktori kuulemma ensinkään.
Hänellä on joku 390 nelivetoVerku, ja niissä ei sitten ole yhtään heikkoa kohtaa ?
Valmetissa ei kuulemma kestä perät eikä muu voimansiirto, ovat pahaäänisiä ja kulutus kauhea.
Antakaapa tulla aiheesta faktaa, että minäkin pääsen aukomaan päätäni massikkamiehelle kahvitauoilla.
(Meillä kotona on ikuvanha MF 35, eikä minua kiinnosta traktorit pätkääkään muuta kuin inttämismielessä. )
Viimeksi muokannut dealer, 12.1.2006 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Mikä se on se hyvä traktori ?
F O R Ddealer kirjoitti:Massikan ja Valmetin paremmuudesta, kyse on 70-80-luvun ajopeleístä ja miksei uudemmistakin.
Antakaapa tulla aiheesta faktaa, että minäkin pääsen aukomaan päätäni massikkamiehelle kahvitauoilla.
Siinä on traktori mainittuna aikakautena ilman varsinaisia "tyyppivikoja".
(Poislukien rattivaihdemallit).
Valmetin riesana tosiaan on tuolloin olleet nimenomaan voimansiirtomurheet.
MF 590 -mallissa ainakin muistaakseni ongelmia oli etuvedossa tai etuvedon kardaanissa sekä nostolaiteongelmia lähes kaikissa malleissa.
Saksanvalmiste punanen International Harvester eli "Natikka," 55 ja 56 sarjat. Esim 956 ja 1455. Pitää olla päässä pipi ja tahallisesti hajottaa jos näitä saa mekaanisesti rikki, sähköviatkin rajoittuu valokatkaisijoihin. 1255 ja 1455 kysyttyjä nevamiesten keskuudessa, ei tule seisotuspäiviä ja 200hv saa mukavasti isommasta mallista ilman pelkoa revähdyksistä.
Natikka on heavy metal
Vedot päällä kärryssä ja kuormaa, peruuttaa ajovoimanotolla Massikkaa ja peräremontti luvassa...
Natikka on heavy metal
Vedot päällä kärryssä ja kuormaa, peruuttaa ajovoimanotolla Massikkaa ja peräremontti luvassa...
Viimeksi muokannut Mariini, 12.1.2006 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sellainen vihree on paras ..... Fend ....onhan se valametti hyvä traktori mut johtuu varmaan siitä jos ei paremmasta tiedä....
Muistaa kun eipä ollut muissa lähitalojen traktoreissa 80 luvulla turbiini kytkintä kun meidän porssessa ja naapurin fendissä ja jotenkin tykästyin tuohon fendin vaihteistoon ja kytkimen toimintaan....05 valluissa pirun änkyrät ...väihteet ja kytkin raskas...nykyraktoreilla ei ole tullut ajettua mut pitäisi melkein käydä ajeleen Kaverin variolla
verkut ovat aika hanurista kaveri on korjaillut kytkin vikoja ja moottoreita aivan tarpeeksi 275 verkusta ja vaihtoi valmetin mut saapa nähdä miten pelaa....
Muistaa kun eipä ollut muissa lähitalojen traktoreissa 80 luvulla turbiini kytkintä kun meidän porssessa ja naapurin fendissä ja jotenkin tykästyin tuohon fendin vaihteistoon ja kytkimen toimintaan....05 valluissa pirun änkyrät ...väihteet ja kytkin raskas...nykyraktoreilla ei ole tullut ajettua mut pitäisi melkein käydä ajeleen Kaverin variolla
verkut ovat aika hanurista kaveri on korjaillut kytkin vikoja ja moottoreita aivan tarpeeksi 275 verkusta ja vaihtoi valmetin mut saapa nähdä miten pelaa....
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Valmet ja siitä on vaan turha kiistellä...
Se on sentään Suomessa tehty...
Minkähän takia niihin uusiin massikoihin tulikin Valmetin moottori eikä massikan omaa??
-kestävyys syy Valmettin mottia ei tarvii häslätä...se on vähän kuten Mersu
Se on sentään Suomessa tehty...
Minkähän takia niihin uusiin massikoihin tulikin Valmetin moottori eikä massikan omaa??
-kestävyys syy Valmettin mottia ei tarvii häslätä...se on vähän kuten Mersu
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Re: Massey - Ferguson traktoreissa ei mitään vikoja ????
No jos Perkinsin dieselillä on, niin ainakin kone on sitten ydinsodankestävä.dealer kirjoitti: Hänellä on joku 390 nelivetoVerku, ja niissä ei sitten ole yhtään heikkoa kohtaa ?
Noin muuten trakvaattoreilla ajava veljeni on todennut, että hinta-laatu-mukavuus-suhdetta selvitettäessä Same vie pelin. Vanhemmat Fiatagrit kuulemma ovat hintaisiksene hyviä, mutta valmet on traktoriksi kehno "kun se on niin traktori". Mene, tiedä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Juu, kyllähän Variofentti epäilemättä on kova peli ja pystyyhän jokku laittaan työmatka-ajoonkin likemmäs 100.000 euron mersun ihan pienillä tuntimäärillä ei portaattomalla pääse taksoille
Minä en paremmasta tiedä, mutta noita valmettiloita on markilla. -02 sarjan valluis joku meinas että perän kestävyysongelma juonsi liian pienestä öljymäärästä asia on kyllä tuttu, tosin 1102 väittävät ikiliikkujaksi. Mutta kun perärepun sai 500 markalla koko mötikän nii eipä se kamala haitta ollu. Eli valmetilla on 1 etu moneen muuhun varaosien saatavuus ei (ainakaa meillä) koskaan oo ollu ongelma, määrää kuitenki sen verta paljon, että monta on kruuvattu romuttamon hyllyllekkin. Son ihan kamalaa kattella Jontikkaa kabiini kyljellään toista viikkoo, kun osat kuulemma ei kulkeennu Suomeen
- nuo saksan natikat on kuulemma tosiaan lujia
- foortista ei oikein tiedä tuliko moottoriremppa tehtyä kunnolla, on se käynti niin kamala sitäpaitsi kuka välkky on keksiny laittaa peräöljyt pelkän kummilätkän taakse "suojaan"
Jostain syystä muuten MF ja Valmet kerhoista näyttäis löytyvän tosiaan fanaatikkoja, liekkö sitte se määrä joka aiheuttaa isosta porukasta löytyy sitte ne käpykaartilaisimmat
Minä en paremmasta tiedä, mutta noita valmettiloita on markilla. -02 sarjan valluis joku meinas että perän kestävyysongelma juonsi liian pienestä öljymäärästä asia on kyllä tuttu, tosin 1102 väittävät ikiliikkujaksi. Mutta kun perärepun sai 500 markalla koko mötikän nii eipä se kamala haitta ollu. Eli valmetilla on 1 etu moneen muuhun varaosien saatavuus ei (ainakaa meillä) koskaan oo ollu ongelma, määrää kuitenki sen verta paljon, että monta on kruuvattu romuttamon hyllyllekkin. Son ihan kamalaa kattella Jontikkaa kabiini kyljellään toista viikkoo, kun osat kuulemma ei kulkeennu Suomeen
- nuo saksan natikat on kuulemma tosiaan lujia
- foortista ei oikein tiedä tuliko moottoriremppa tehtyä kunnolla, on se käynti niin kamala sitäpaitsi kuka välkky on keksiny laittaa peräöljyt pelkän kummilätkän taakse "suojaan"
Jostain syystä muuten MF ja Valmet kerhoista näyttäis löytyvän tosiaan fanaatikkoja, liekkö sitte se määrä joka aiheuttaa isosta porukasta löytyy sitte ne käpykaartilaisimmat
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Re: Massey - Ferguson traktoreissa ei mitään vikoja ????
On muuten ainoo moottorimerkki, mitä täs talos on jouduttu säännöllisesti starttaahan pilotilla (tosin kokemus rajoittuu näihin pikkuPerkinsseihin )Aku P kirjoitti:[No jos Perkinsin dieselillä on, niin ainakin kone on sitten ydinsodankestävä.
.
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Massey Ferguson oli traktoreiden eliittiä 60-70-luvuilla kehittyneen nostolaitteensa ja multi-power -pikavaihteensa ansiosta. Siihen massikan kehtystyö sitten lopahtikin, kunnes 80-luvulla huomattiin, että muut merkit ovat ajaneet auttamatta kehityksessä ohi. 300-sarja (johon 390:kin kuuluu) on vain päällisin puolin uudistettu, mutta tekniikka on ehtaa 70-80 luvun koulukuntaa. Ei LS-hydrauliikkaa eikä edes säädettäviä ulkopuolisen hydrauliikan lohkoja. Toisaalta jos ei ole suuret vaatimukset traktorin ominaisuuksille, niin kai se perushommissa on ihan toimiva peli. Kovassa käytössä etukuormainen kanssa kytkin antautuu viimeistään 4000 tunnin tietämillä, samoin etuakselisto on eräs massikan heikko kohta. Ahdetuissa versioissa mäntärikot on tavallisia, tosin tähän usein vikaa löytyy myös koneen käyttäjässä.
Massikassahan on muutama seikka, mitä ei todellakaan kerro mistään valtavasta panostamisesta laatuun. Parhaat palat on Lucaksen sähköt ja polttoainejärjestelmä. On todella onni, ettei siinä ole mitään sähköherkkuja.
Vaihdekeppi löytyy puolestaan tuosta mallisarjasta matalammalla ohjaamolla jalkojen välistä. Onpa ainakin suora yhteys vaihteistoon.
Koska olen ajelen ennemmin Valmetilla, ajaisin varmaan pelkästään jo moottorin takia, enkä ole niin tarkkaan tuohon ranskanpullaan (pitäisikö maatalouskoneen tapauksessa puhua ranskanpaskasta?), niin tässä agronetistä poimittuja parhaita paloja tuota mallista:
Vaihdekeppi löytyy puolestaan tuosta mallisarjasta matalammalla ohjaamolla jalkojen välistä. Onpa ainakin suora yhteys vaihteistoon.
Koska olen ajelen ennemmin Valmetilla, ajaisin varmaan pelkästään jo moottorin takia, enkä ole niin tarkkaan tuohon ranskanpullaan (pitäisikö maatalouskoneen tapauksessa puhua ranskanpaskasta?), niin tässä agronetistä poimittuja parhaita paloja tuota mallista:
Lisää juttua saa suorastaan loputtomasti http://www.agronet.fi/cgi-bin/dcforum/A ... kanava.cgi On nimittäin traktorimiehet melko kovia riitelemään koneiden paremmuudesta. Jotenkin siellä ei vielä tiedetä että maailmassa on myös muita hyviä kuin oma kone. No pääasia tietysti on että juttua riittää."En ole taasen kuullut että joku 500-600 sarjalainen neliveto ois kestänyt ilman etuakseli remppaa,oli sitten kuormaaja tai ei.Ainoa poikkeus sääntöön on agroon kirjottavat massikka fanit,niiden massikat kestää paremmin kun esm,mun tietämät tapaukset.
Vanha nelivetomassikan omistaminen vatii paksun lompsan,tai/ja erittäin varovaisen käytön."
" peruskarvalakkiversio, pystyy vielä itse
kohtuudella remppaan,yksinkertainen tekniikka
nostolaite voi olla 4-siipisillä auroilla aika
tarkalla (aikanaan itsellä 399 ja oli aika tarkalla
kvernelandin AB 4 kanssa)
etuakseli (hammaslukollinen) aika herkkä katkomaan
vetoakseleita (jos ollut etukuormaaja, tarkista)
tähän versioon ei sit parane pistää turboa ja syöttöä
lisätä, perä ei kestä rääkkiä. "
"En ole taasen kuullut että joku 500-600 sarjalainen neliveto ois kestänyt ilman etuakseli remppaa,oli sitten kuormaaja tai ei.Ainoa poikkeus sääntöön on agroon kirjottavat massikka fanit,niiden massikat kestää paremmin kun esm,mun tietämät tapaukset.
Vanha nelivetomassikan omistaminen vatii paksun lompsan,tai/ja erittäin varovaisen käytön."
"Meillä oli uutena ostettu 690 4 vuotta. Etuakseli ei kestänyt. Liekkö syynä etukuormaaja käyttö. Jotenkin toi aito nelivetolukko edessä epäillytti, kun tahtoi noita akseleita paukkua poikki + kaikkea muuta murhetta siinä etupään kohdalla.
Lopullinen sinetti oli kun perästä hajosi kynnöllä jotain, jonka seurauksena tehtiin iso remontti. Isä ukko sanoi, että ei mitään takeita paljonko öljykiertoon jäi töhnää. Parempi kun vaihtaa pois äkkiä.
Näin tehtiin ja seuraava omistaja teki vielä isomman rempan sinne perään. Sen jälkeen pelannut siellä kait ok.
Kyllä siinä vehkeessä hyviäkin puolia oli, mutta sen tilalle tullut valmet 805 on pelannut paljon paremmin. Tällä hetkellä 10200 tuntia mittarissa.
Oliko meillä sitten yksilövikaa. Käyttö mielestäni oli ihan asiallista.
Tämän enempää ei tipu kommenttia tähän aiheeseen."
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Made in GB. Ostakaa Land Rover niin tiedätte mitkä kaikki muut engelsmannien rakentamat pikkunippelit voivat hajota...Perttu K kirjoitti:Massikassahan on muutama seikka, mitä ei todellakaan kerro mistään valtavasta panostamisesta laatuun. Parhaat palat on Lucaksen sähköt ja polttoainejärjestelmä. On todella onni, ettei siinä ole mitään sähköherkkuja. "
Tjah, te olette vaan totuttaneet ne liian helpolle.Juhis kirjoitti: On muuten ainoo moottorimerkki, mitä täs talos on jouduttu säännöllisesti starttaahan pilotilla (tosin kokemus rajoittuu näihin pikkuPerkinsseihin )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Niin ransiitin kun bobcatinki kans ongelma oli sama: kun suhautti, perkinssi hörähti ja käynnistys pystyttiin suorittamaan yhden akun suoman virran turvin tosin tämä nykynen kone tuos bobbaris on jo toista maata, johtuneeko suorasuihkustaAku P kirjoitti:[Tjah, te olette vaan totuttaneet ne liian helpolle.
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Metkaa. Meillä taas on venekäytössä se suoraruiskutteinen 4236, ja kyllä se reippaillakin pakkasilla pilotitta lähtee. Kaasu pohjaan ja sitten sahataan. 120Ah akku tosin siinäkin muistaakseni, ehkä vähän voisi parantaa jos olisi ohuempaa kuin 10/30 mineraaliöljyä.Juhis kirjoitti:Niin ransiitin kun bobcatinki kans ongelma oli sama: kun suhautti, perkinssi hörähti ja käynnistys pystyttiin suorittamaan yhden akun suoman virran turvin tosin tämä nykynen kone tuos bobbaris on jo toista maata, johtuneeko suorasuihkustaAku P kirjoitti:[Tjah, te olette vaan totuttaneet ne liian helpolle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Meillä on 1056. Eipä siihen sisuskaluja oo vaihdettu vaihteensiirtäjiä suurempia. Mittariin pyörähti eilen 9000h meille tullessa oli 2500h Eikä konetta oo meillä avattu kertaakaa. Oon kans kuullu että kestää ottaa voimaa kyllä mutta kierroksia ei kestä. Tasapainokoneisto ei pysy kuulemma mukana yli 2500 ringis. MUTTA miksei sitä voimaa oo otettu heti tehtaalla Eipä tuota MXM Caseakaan voi moittia on toiminu melkein kolme vuotta moitteetta. Mutta sehän on sama ku New Holland TM-sarja. Ja siitä Massikasta. Kaverilla on ~5vuotta vanha massikka perkinssi kuluttaa öljyä eikä lähde kunnolla käyntiin pakkasella. Meidän puimuris alko heti toisena syksynä Perkins hukkaamaan öljyä eikä vuoda mistää pihalle. Eipä oikeen tunnu perkinssi hyvältä.Mariini kirjoitti:Saksanvalmiste punanen International Harvester eli "Natikka," 55 ja 56 sarjat. Esim 956 ja 1455. Pitää olla päässä pipi ja tahallisesti hajottaa jos näitä saa mekaanisesti rikki, sähköviatkin rajoittuu valokatkaisijoihin. 1255 ja 1455 kysyttyjä nevamiesten keskuudessa, ei tule seisotuspäiviä ja 200hv saa mukavasti isommasta mallista ilman pelkoa revähdyksistä.
Natikka on heavy metal
Vedot päällä kärryssä ja kuormaa, peruuttaa ajovoimanotolla Massikkaa ja peräremontti luvassa...
Edit: Eikös se oo natikas sama juttu tuon vedon kans? Pakin ratas voi paukkua.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Natikassa ei ole ajovoimanottoa, ne on näitten uurempien Casejen syssyjä. Tosin olihan Natikkaa Casen väreissä hetken aikaa samoilla mallinumeroilla ja ihan sama kone, että ei se maali konetta pilaa...
540rpm ja nopea kakkonen lähetti kärryn kanssa yhdistelmän liikkeelle, vaikka minkälainen kuuppa päällä, siitä käsikytkin rti, nopeeta kolmosta ja soppaa koneeseen, valinta 1000rpm ulosottoon ja nopee nelonen sisään ja käsikytkin kiinni, kyllä kulki ellei painunu
Meillä on 1455 palvellu nevatraktorina, kärryn, jyrsimen ja ruuvin edessä ja tehot on nostettu 160hv -> 200hv, pariin kertaan muistan kun oikeen pahaa on tehnyt kun ruuvi on haukannut kantoon ja siitä vetänyt ittensä sivuttain ojaan ja alkanu syömään routasta penkkaa 1000rpm ulosotolla ja kone on tullut sieltä 2000rpm tienoilta polvilleen ja sammunut... Aika monella muulla olis paukahtanu jostakin ennemmin kuin kone sammuu. Raaka vehje.
Suora putki sivukäyrällä on kiva, turbon sirinä on tyhjäkäynnilläkin kuuluvaa ja käskettäessä sen puhalluksen vasta kuuleekin... Musiikkia korville. Alkuperäsestä putkesta rikku jotakin sisältä ja kovassa vedätyksessä kun tuli voimasavua putkentäydeltä lensi koko putki pois ja heti paripyörien alitte, haponkestävästä uusi tilalle...
540rpm ja nopea kakkonen lähetti kärryn kanssa yhdistelmän liikkeelle, vaikka minkälainen kuuppa päällä, siitä käsikytkin rti, nopeeta kolmosta ja soppaa koneeseen, valinta 1000rpm ulosottoon ja nopee nelonen sisään ja käsikytkin kiinni, kyllä kulki ellei painunu
Meillä on 1455 palvellu nevatraktorina, kärryn, jyrsimen ja ruuvin edessä ja tehot on nostettu 160hv -> 200hv, pariin kertaan muistan kun oikeen pahaa on tehnyt kun ruuvi on haukannut kantoon ja siitä vetänyt ittensä sivuttain ojaan ja alkanu syömään routasta penkkaa 1000rpm ulosotolla ja kone on tullut sieltä 2000rpm tienoilta polvilleen ja sammunut... Aika monella muulla olis paukahtanu jostakin ennemmin kuin kone sammuu. Raaka vehje.
Suora putki sivukäyrällä on kiva, turbon sirinä on tyhjäkäynnilläkin kuuluvaa ja käskettäessä sen puhalluksen vasta kuuleekin... Musiikkia korville. Alkuperäsestä putkesta rikku jotakin sisältä ja kovassa vedätyksessä kun tuli voimasavua putkentäydeltä lensi koko putki pois ja heti paripyörien alitte, haponkestävästä uusi tilalle...
Viimeksi muokannut Mariini, 12.1.2006 22:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä se VOORTTI on raktori, suht koht lujia ja luksusta löytyy.
Monessako 80:ntä -luvun valmetissa on ilmastointi, sähköinen nelikonkytkentä ja pikavaihde. Myös New hollant on luatu tuote, onhan se voortin jälkeläinen. Tosin aika oikukkaiksi ovat männeet, mutta onhan sitä tekniikkaa. Ainakin huollot/osat ovat halvempia, kun nuissa valumöteissä...
Monessako 80:ntä -luvun valmetissa on ilmastointi, sähköinen nelikonkytkentä ja pikavaihde. Myös New hollant on luatu tuote, onhan se voortin jälkeläinen. Tosin aika oikukkaiksi ovat männeet, mutta onhan sitä tekniikkaa. Ainakin huollot/osat ovat halvempia, kun nuissa valumöteissä...
Jaa jotta rakvaattoritopikki. Aiheesta tuntuu täälläkin sikiävän reipasta keskustelua. Heitänpä oman lusikkani soppaan.
Maailmanparas rakvaattori tosiaankin on Massey-Ferguson. Semmonen seitkytluvun 165. Ei hajua niin millänsäkään...
Tai no lamput ja vilkut yms turhat siitä on jo karsiutunu, samoin verhoilu meinaa rapistua ja pleksi-ikkunat ovat kovin naarmuiset. Vaan kulkee edelleen ja Perkins pärisee ja puskee mustaa putkesta, varsinki ko lipsauttaa multipowerista loikkaria päälle sorakärri perässä. Koneen luonne on oikein mukava työkonekäyttöön, tyhjäkäynniltä saa kytkimen nostaa nopsaankin tyhjän kärryn kanssa isolla ykkösellä ja ferku sätkättää matkaan. Samoin suurimmalla vaihteella voi kruisata nätisti tyhjäkäynnillä.
Ainiin se vielä jotta perän lukko siinä ei taida toimia, se poljin on ainakin jumissa. Tunti- ja kierroslukumittarikaan ei toimi, olisi kyllä hauska tietää paljonko tuokin on kelannut tunteja.
Kylmäkäynnistyksistä en osaa sanua kun tuolla ei ole talvella ajettu sitten vuoden ~83. Lohkolämppäri siinä kyllä on.
Valmeteista on kans kokemusta. 405 oli melko hirveä peli, yläkiree turpokone ja raskas kytkin oli vaikeakäyttönen alle kymmenvuotiaana. Muutenki onneton sirra joka ei kulkenu mihinkään jossei jenkaa ollu koneessa vähintään 1500. 4000 tunnin kohalla piti jo kone putkittaa ja reilussa kaheksassa tonnissa liikkuvat osat tosiaan liikkuivat joka suuntaan, laatikon synkroista ei ollut tietoakaan jne.
Sitten vaihtui 665 joka oli jo moottorin luonteeltaan mukavampi ja on tuntunut kestävän ihan hyvin. Valmetti on kyllä siitä ehdoton peli jos pitää muuallakin mennä kuin tiellä ja pellolla. 665 vain on vähän turhan kankea pyöriteltävä harvennushakkuupalstalla tukkikärrin edessä, 405 pyörähti näppärämmin. Näistä kuitenkin puuttuu se fiilis joka on Masseyssä...
Maailmanparas rakvaattori tosiaankin on Massey-Ferguson. Semmonen seitkytluvun 165. Ei hajua niin millänsäkään...
Tai no lamput ja vilkut yms turhat siitä on jo karsiutunu, samoin verhoilu meinaa rapistua ja pleksi-ikkunat ovat kovin naarmuiset. Vaan kulkee edelleen ja Perkins pärisee ja puskee mustaa putkesta, varsinki ko lipsauttaa multipowerista loikkaria päälle sorakärri perässä. Koneen luonne on oikein mukava työkonekäyttöön, tyhjäkäynniltä saa kytkimen nostaa nopsaankin tyhjän kärryn kanssa isolla ykkösellä ja ferku sätkättää matkaan. Samoin suurimmalla vaihteella voi kruisata nätisti tyhjäkäynnillä.
Ainiin se vielä jotta perän lukko siinä ei taida toimia, se poljin on ainakin jumissa. Tunti- ja kierroslukumittarikaan ei toimi, olisi kyllä hauska tietää paljonko tuokin on kelannut tunteja.
Kylmäkäynnistyksistä en osaa sanua kun tuolla ei ole talvella ajettu sitten vuoden ~83. Lohkolämppäri siinä kyllä on.
Valmeteista on kans kokemusta. 405 oli melko hirveä peli, yläkiree turpokone ja raskas kytkin oli vaikeakäyttönen alle kymmenvuotiaana. Muutenki onneton sirra joka ei kulkenu mihinkään jossei jenkaa ollu koneessa vähintään 1500. 4000 tunnin kohalla piti jo kone putkittaa ja reilussa kaheksassa tonnissa liikkuvat osat tosiaan liikkuivat joka suuntaan, laatikon synkroista ei ollut tietoakaan jne.
Sitten vaihtui 665 joka oli jo moottorin luonteeltaan mukavampi ja on tuntunut kestävän ihan hyvin. Valmetti on kyllä siitä ehdoton peli jos pitää muuallakin mennä kuin tiellä ja pellolla. 665 vain on vähän turhan kankea pyöriteltävä harvennushakkuupalstalla tukkikärrin edessä, 405 pyörähti näppärämmin. Näistä kuitenkin puuttuu se fiilis joka on Masseyssä...
I drive an Opel. What's your excuse?
Älä koskaan sekaannu 4.107 tai 4.108 perkinssiin 4.154 kyllä jo toimiiAku P kirjoitti:[Metkaa. Meillä taas on venekäytössä se suoraruiskutteinen 4236, ja kyllä se reippaillakin pakkasilla pilotitta lähtee. Kaasu pohjaan ja sitten sahataan. 120Ah akku tosin siinäkin muistaakseni, ehkä vähän voisi parantaa jos olisi ohuempaa kuin 10/30 mineraaliöljyä.
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Ite ostin syksyllä -04 tuon 165-massikan, oli seisonu katoksessa vissiin viis vuotta koskemattomana. Latasin akun, laitoin hajonneen kaapelikengän lukkopihtilöillä kiinni ja tarttasin tulille
Hyvin on pelittäny, justiinsa tankkasin ekakerran, meni ainaki 35 litraa, talven lumityöt tehty ja kesällä piti rouvalle laajentaa pihhaa.
Ainoa harmi minun mielestä on että nostolaitteen vipstaaki toimii väärinpäin...
Valmeteista senverran, että niissä oma moottori ole, Sisunhan se on
Ja vaihtelootat tehhään Brasiliassa.
Hyvin on pelittäny, justiinsa tankkasin ekakerran, meni ainaki 35 litraa, talven lumityöt tehty ja kesällä piti rouvalle laajentaa pihhaa.
Ainoa harmi minun mielestä on että nostolaitteen vipstaaki toimii väärinpäin...
Valmeteista senverran, että niissä oma moottori ole, Sisunhan se on
Ja vaihtelootat tehhään Brasiliassa.
Kyllähän se niin on että tuo kuusketäluvun 135 massikka on ehoton ykkönen Aina hörähtää heti tulille vaikka olis seissyt kuukauden pari pakkasessa. Kerran joutui seisomaan talven ulkona ja kytkin jumitti. Ei siinä hittoikaa kyllä se pienellä rääkillä rupes toimimaan ilman mitään avaamisia. On se Perkinssin kolmipyttynen vaan mukava kone! Sen kun ruuvaisi tohon pystäriin
Onhan noita enemmänkin joskus ollut. Esim. vanha Volvo BM, David Browneja, International McCormiceja pari jne Hauskimmat muistot oli Volvosta joka oli hurja peli. Jalkakaasukin oli niin jäykkä että polkimella sai seistä ennenku toimi
Tällaista viritystä olisi pitänyt kokeilla http://www.insaneracing.com/IRturbo/roa ... mbing1.jpg
Onhan noita enemmänkin joskus ollut. Esim. vanha Volvo BM, David Browneja, International McCormiceja pari jne Hauskimmat muistot oli Volvosta joka oli hurja peli. Jalkakaasukin oli niin jäykkä että polkimella sai seistä ennenku toimi
Tällaista viritystä olisi pitänyt kokeilla http://www.insaneracing.com/IRturbo/roa ... mbing1.jpg
Jaaniin sehän tuo tuli vielä mieleen että kyllä siinä 165:ssa oli vielä yks vika. Ohjaustehostin niistä meinaa alkaa kettuilemaan yli 20 vuoden kovan käytön jälkeen. Ohjaus takertelee välillä vähän kiinni.
Sitte ois voinu käyä näin: http://www.ls1tech.com/forums/showthread.php?t=420925Wike kirjoitti:Tällaista viritystä olisi pitänyt kokeilla http://www.insaneracing.com/IRturbo/roa ... mbing1.jpg
I drive an Opel. What's your excuse?
Eipä ole massikat mistään kotoisi sitten 165 jälkeen ja hyvä Traktori se valmetti/Valtra on niitä on sen verran paljon hajoitettu ympäri maakuntaa että osia loytyy...ja huoltoja ja huoltomiehiä siellä täällä ettei pikkuvian takia koneet kauaa seiso...
Mut ei kait tosi konemies vehkeitä kauan jouda seisottaan
Mut ei kait tosi konemies vehkeitä kauan jouda seisottaan
Täällä kynnetään niin että kipinät lentää putkesta Sanokaa miksi vm. 61 65:n fergun ulosoton stefa ei pidä? Asennettiin uusi tefa ja vuotaa vaan. Sitten kokeiltiin stefa noin 3mm eri paikkaan missä alunperin oli, josko akseli olisi niin kulunut ettei huuli pidä. Ei auta. Joutuu vissiin ottamaan ulosoton akselin irti.
Niin ja sitten detailikyssäri ferkusta. Onko ym. vekottimessa vielä kaksoiskytkin 61 vuosimallissa? 58:ssa se ainakin on.
Niin ja sitten detailikyssäri ferkusta. Onko ym. vekottimessa vielä kaksoiskytkin 61 vuosimallissa? 58:ssa se ainakin on.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
Itse ostin kaverille synttärilahjaksi "kotimaiset traktorit - kullervolla käyntiin, valmetilla kärkeen". Saattaa lahjan toimitus viivästyä kun on aika mielenkiintoista luettavaa.
Valmet 20:seen on saanut aikanaan lisävarusteena alusterän, jolla on voinut tehä lumityöt yms. Leveyttä 1950mm, tiessä pysyminen on varmistettu vahvalla kierrejousella... siinä on vissiin syy teidemme nimismiehen kiharaan.
Valmet 20:seen on saanut aikanaan lisävarusteena alusterän, jolla on voinut tehä lumityöt yms. Leveyttä 1950mm, tiessä pysyminen on varmistettu vahvalla kierrejousella... siinä on vissiin syy teidemme nimismiehen kiharaan.
Kai siinä(kin) perässä huohotin on, jos se on tukossa, öljy löytää kyllä tien ulosjuha kirjoitti:Täällä kynnetään niin että kipinät lentää putkesta Sanokaa miksi vm. 61 65:n fergun ulosoton stefa ei pidä? Asennettiin uusi tefa ja vuotaa vaan. Sitten kokeiltiin stefa noin 3mm eri paikkaan missä alunperin oli, josko akseli olisi niin kulunut ettei huuli pidä. Ei auta. Joutuu vissiin ottamaan ulosoton akselin irti.
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Muttakun vuotaa ihan tallissa seistessäkinSalmi kirjoitti:Kai siinä(kin) perässä huohotin on, jos se on tukossa, öljy löytää kyllä tien ulosjuha kirjoitti:Täällä kynnetään niin että kipinät lentää putkesta Sanokaa miksi vm. 61 65:n fergun ulosoton stefa ei pidä? Asennettiin uusi tefa ja vuotaa vaan. Sitten kokeiltiin stefa noin 3mm eri paikkaan missä alunperin oli, josko akseli olisi niin kulunut ettei huuli pidä. Ei auta. Joutuu vissiin ottamaan ulosoton akselin irti.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu