Optimointi / lastutus

Katso myös W210
Avatar
Tsubi
Viestit: 20
Liittynyt: 07.11.2005 11:47

Viesti Kirjoittaja Tsubi »

Eikös se Ekikin ole softia vaihdellut: http://www.powerflash.fi/index.html
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Mersu lähdössä "optimoitavaksi" powerflashille. Ajattelin vaihdattaa laatikkoon/perään öljyt + iso huolto. Mites tuo EGR tulppaaminen, onko olennaista lastuttamisen kannalta? Muuta huomioitavaa ennen lastuttamista?

Ja jos tiedossa hyvää mersuista tietävää huoltoa Oulusta niin paiskatkaa vinkkiä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

haju kirjoitti:Ja jos tiedossa hyvää mersuista tietävää huoltoa Oulusta niin paiskatkaa vinkkiä.
Oulusta CarCentre Laasonen ja Sara-Jussi. Haukiputaalla Vierimaan Sauli. Sauli tekee vielä ite mutta jonoa on varmaankin riittävästi. Laasosella on enemmän porukkaa töissä ja sinne saanee auton nopeallakin varoitusajalla. Sara-Jussi huoltaa/korjaa myös satoja mersuja vuodessa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Tattista vinkeistä, ripeää toimintaa täällä 8) . Vierimaa lomilla ja pitkät jonot, pitääpäs kilautella noille muillekin.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Noni, nyt on uus ohjelma sisässä ja aivan kuin olisi eri auto kyseessä. En laittanut ihan tappiin saakka, jotta kestävyys ei kärsi. Nyt noin 150 hv ja 340 Nm. (vakio 102 hv ja 240Nm). Eritoten kasvanut vääntö tekee tästä mukavan, ohituskiihtyvyys parani huomattavasti. Savutusta ei juurikaan havaittavissa, kait imusarja sitten on puhdas.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

onnistuuko tuo optimointi koskisella seinäjoella vai onko se nyt nurmon puolella??
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

xin811 kirjoitti:onnistuuko tuo optimointi koskisella seinäjoella vai onko se nyt nurmon puolella??
Kyllä onnistuu

viewtopic.php?t=14600
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
LoveD
Viestit: 3
Liittynyt: 03.9.2007 23:14
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja LoveD »

Tääl Kokkolas ei taira tuollaista paikkaa olla, joka noita esim. digituning.com ohjelmia laittais? Vaikka kaikenmaailman liikkeit löytyykin :? Ylivieskas taitaapi olla lähin :shock:
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Kuinkas tollasen lastutetun 200/220cdi:n kulku puoli? Automaatti loodalla ja ihan paikaltaan lähtiessä 0-100kmh n.11 sec ja huippunopeus mittarin mukaan liki 200kmh suljetulla alueella tietenkin... Onko ihan normaalit arvot?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Niin ja tosta savutuksesta eli lykkää täyskiihdytyksessä jonkin verran "voimasavua". Paljonko sitä pitää tulla?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ja sitten vielä, polttoainetta kuluttaa sekalaisessa ajossa n.7,5 litraa eli olisko hiukan liikaa? Kilometrejä on pian 500 000 voiskohan katti olla tukossa? Muutenkin matalilla kierroksilla käyntiääni on omituinen, sellainen hörinä kuuluu. putki ei vuoda
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kulku puolta ei ole koskaan tullut mittailtua, kuten ei kulutustakaan.
Kulutus on niin paljon riippuvainen ajotavasta :roll:.
Se mitä kulutuksesta olen palautetta saanut, niin se on pudonnut 0,5 - 1 litran verran. Pohjat taitaa olle yhdellä uudempikoppaisella Vitolla jossa kulutus tippui reilun 2,5 litraa:shock:. Totakai savutusta ilmenee täysikaasu kiihdytyksessä, mutta ei siinä maisema saa kadota :lol:
Liiallinen savutus johtuu yleensä siitä etei moottori saa riittävästi ilmaa.
Mahdollisia syitä voi olla;
- huono ilmanpuhdistin
- likainen imusarja
- viallinen imusarja.
Katin tukkeutuminen aiheutaa yleensä kulkupuolen heikenemistä, peruna pakoputkessa syndrooma 8)

Josko tämä nyt mitään selvensi :oops:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

voisin mennä heti kattomaan toimiiko ne läpät. mutta onko kukaa mitannu tollasen 202 korisen cdi:n kiihtyvyyttä?
tonikarppa
Viestit: 4
Liittynyt: 11.11.2007 17:01
Paikkakunta: Jyväskylä

vito optimointi

Viesti Kirjoittaja tonikarppa »

Ostin juuri 2004 mallin vito 115cdi automaattilootalla. Ymmärsinkö oikein että optimoinnilla saa tehoja lisää ja polttoainetta saattaisi kulua jopa 2,5l vähemmän /100km?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuossa mainitsemassani Vitossa oli jotain häikkää ohjelmapuolella muutenkin ja optimoinnilla saatiin kulutus putoamaan. Kulutuslukemat eivät ole kovinkaan vertailukelpoisia eri autojen kesken, koska niitä ajavat aina eri ihmiset 8) Keskimäätin kulutus on pudonnut 0,5 - 2,o l satasella, toki jos se pedaali on kovinkin usein lattiaa vasten se nousee. Teho ei tule tyhjästä kyllä siinä aina jotain tavaraa poltetaan !
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

vähennetäänkö tuolla digituning ohjelmalla egr toimintaa?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Kyllä.
No Merc at the moment
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

paljonko?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Riittävästi
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”