E 250 TD -94 starttauttaa
E 250 TD -94 starttauttaa
E 250 TD käynnistyy joskus todella huonosti. Kaasun polkiessa pohjaan rupeaa yrittämään ja sitten lähtee käyntiin. Ilman kaasupoljinta vaan pyörittää muttei yritä tai sitten en ole starttauttanut riittävän kauan. Lähtee heti käynnistyttyään kyllä käymään sievästi.
Vaikuttais tämä vaiva ilmaantuvan jos auto on pysäköitynä alamäkeen peräpää alaspäin. Konehuoneessakin haiskahtaa lievästi nafta, joten ilmeisesti jostain vuodosta on kysymys. Mistä lähteä vikaa hakemaan?
Vaikuttais tämä vaiva ilmaantuvan jos auto on pysäköitynä alamäkeen peräpää alaspäin. Konehuoneessakin haiskahtaa lievästi nafta, joten ilmeisesti jostain vuodosta on kysymys. Mistä lähteä vikaa hakemaan?
Re: E 250 TD -94 starttauttaa
josko vaikka ekana suodattimien kiinnitys / tiiviys ja kaikki letkut onko murtumia yms.toni1976 kirjoitti: Mistä lähteä vikaa hakemaan?
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Soita Veholle tai KL-varaosiin ja tilaa kaikki moottoritilassa olevat muoviset polttoaineputket + esisuodatin ja sen tiiviste.
Rekisteriote on hyvä olla käsillä tilatessa.
Niiden vaihdolla tuollainen vika useimmiten korjaantuu.
Mikäli polttoainesuodattimen kannessa on sammutusruuvi katso huolella onko sen ympärillä naftaa; jos kosteutta näkyy vaihda myös sammutin.
Rekisteriote on hyvä olla käsillä tilatessa.
Niiden vaihdolla tuollainen vika useimmiten korjaantuu.
Mikäli polttoainesuodattimen kannessa on sammutusruuvi katso huolella onko sen ympärillä naftaa; jos kosteutta näkyy vaihda myös sammutin.
Jepskuu! Auton kävin pistämässä käyntiin ja pumpun päällystä alkoi heti kastumaan. Muita märkiä paikkoja en tutkimisen yhteydessä havainnut. Voiko tuo aiheuttaa tämän starttausvaivan?AM kirjoitti:Pumpun päälle kurkkaamalla selviää vuotaako suuttimille lähtevien putkien juuresta o-renkaat. Jos pumpun päältä kostea niin ne vaan vaihtoon...Vai onkos noissa vielä samanlainen rakenne kuin vanhoissaJos on niin melkein uskallan lyödä vetoa että niistä vuotaa.
Saakos noita o-renkaita ihan tarvikeliikkeistä vai pitääkö marssia merkkiliikkeeseen?
EDIT: Teetän tämän naftavuodon korjauksen korjaamolla öljynvaihtohuollon yhteydessä. Mistäs mie noita o-renkaita saan hommattua jos hankin ne valmiiksi? Meneekö niitä 5 kpl?
Ei ainakaan tältä paikkakunnalta löydy tarvikeliikkeestä. Huomenna lähden käymään Niemelän autossa ja haen o-renkaat sieltä. Toivottavasti eivät ole kalliitaAM kirjoitti:Veholta tai kl-varaosilta niitä löytyy. Hieman erikoinen koko niin että ei ainakaan ihan joka tarvikeliikkeestä löydy. ja 1kpl/sylinteri niitä menee.

Kävin merkkiliikkeessä vierailemassa ja varaosatiskiltä annettiin minulle 6 kpl o-renkaita á 3,40 / kpl. O-renkaista neljä oli pienempää ja kaksi suurempaa. Ihmettelin kovasti, koska täältä olen lukenut että o-renkaita menee 1 kpl / sylinteri. Minulle sanottiin, että yhteen putkeen menee nuo kaksi isompaa ja loppuihin neljään nuo pienemmät ( 1 kpl / sylinteri )
Meniköhän tuo nyt sitten ihan oikein? Osaako joku kommentoida tähän? Pitääkö lähteä vaihtamaan nuo o-renkaat vai sainko oikeat tähän tarkoitukseen?

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Kiitos nopeasta vastauksesta, dealer.dealer kirjoitti:Sulla on nyt ne muovisten polttoaineputkien O-renkaat, suutinputket on ihan eri juttu...
Niinpä tietenkin, väärät osat! Vaikka useampaan kertaan varmistin myyjältä, että onkohan nämä nyt varmasti oikeat tiivisteet

Mikähän noihin o-renkaisiin on oikea koko?
EDIT: Nyt on o-renkaat käyty vaihtamassa oikeanlaisiin. Kovasti myyjä pahoitteli erehdystään. Halvemmatkin oli nämä "oikeat" o-renkaat

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Eipä tainnut saada noita o-renkaita vaihdettua. Muutamalta korjaamolta olen kysynyt, mutta eivät rupea vaihtamaan koska heillä ei ole operaatioon tarvittavia erikoistyökaluja. Merkkiliikkeeseen en ole ollut yhteydessä, koska taitaa olla tuntitaksat noissa kohdallaan
Yllättäen lähin ja ainoa diesel-korjaamo on kesälomalla
Ei sitten ilmeisesti auta kuin odotella lomien päättymistä 



Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Tuleppa Tornion poika käyhmään täälä, tällä suunala ei lomia tunnetatoni1976 kirjoitti:Eipä tainnut saada noita o-renkaita vaihdettua. Muutamalta korjaamolta olen kysynyt, mutta eivät rupea vaihtamaan koska heillä ei ole operaatioon tarvittavia erikoistyökaluja. Merkkiliikkeeseen en ole ollut yhteydessä, koska taitaa olla tuntitaksat noissa kohdallaanYllättäen lähin ja ainoa diesel-korjaamo on kesälomalla
Ei sitten ilmeisesti auta kuin odotella lomien päättymistä

No Merc at the moment
pp d kirjoitti:Tuleppa Tornion poika käyhmään täälä, tällä suunala ei lomia tunneta




Eihän tuo Ylivieska niin kaukana ole etteikö sinnekin viitsisi ajella kauniina kesäpäivänä. Reilu 500 km edestakaisin


Mitähän lie o-renkaiden vaihdolle tulisi hintaa ja minkä verran tuohon vaihtoon menee ajallisesti

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
En mainosta, vastaan vaatimattomasti kysymykseen: 350€, samhaan hinthaan saat siihen yhen pytyn lissää .toni1976 kirjoitti:pp d kirjoitti:Tuleppa Tornion poika käyhmään täälä, tällä suunala ei lomia tunnetaHyvä että sentään jossain töitä tehdään
![]()
![]()
Eihän tuo Ylivieska niin kaukana ole etteikö sinnekin viitsisi ajella kauniina kesäpäivänä. Reilu 500 km edestakaisinMersullahan tuollaisen matkan taittaa nätisti eikä polttoainettakaan mene kuin reilu puoli tankkia
![]()
Mitähän lie o-renkaiden vaihdolle tulisi hintaa ja minkä verran tuohon vaihtoon menee ajallisesti

No Merc at the moment
Joo, tuohan ehdottomasti jossain vaiheessa tehdään. Ei paha hinta lisäteholle ja sitähän ei koskaan ole liikaapp d kirjoitti:En mainosta, vastaan vaatimattomasti kysymykseen: 350€, samhaan hinthaan saat siihen yhen pytyn lissää .Aikaa mennee 7-8 tuntia.

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Auto seisoi samassa kohtaa noin 10 tuntia. Aiemmin ei ole lähteny ilman 5 minuutin mittaista starttaus sessiotaPistin auton parkkiin perä alamäkeen ja aamulla nähdään lähteekö helposti käyntiin



Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Hienoa!toni1976 kirjoitti:Auto seisoi samassa kohtaa noin 10 tuntia. Aiemmin ei ole lähteny ilman 5 minuutin mittaista starttaus sessiotaPistin auton parkkiin perä alamäkeen ja aamulla nähdään lähteekö helposti käyntiinNyt lähti kuin palmun alta
Tais tulla merssu kuntoon


® Mesen Porkkana-klubi
Pistetäänpäs tämän aiheen jatkeeksi vaikka tämä ei ilmeisesti vanhaan vikaan enää liitykään
Nyt on muutamia kertoja käynyt niin, että starttauksen jälkeen auto hörähtää käyntiin voimaa uhkuen käyttäen kierrokset yli 2000 rpm hetkellisesti. Aivan kuin olisi kaasupoljin käytetty pohjassa heti starttauksen jälkeen. Kaasupolkimeen ei kuitenkaan ole koskettu. Tuon "ryntäyksen" jälkeen auto käy siististi ja normaalia tyhjäkäyntiä. Mistähän moinen "ryntäys" voisi johtua
Osaako joku kommentoida? Valitettavasti en osaa vikaa tämän paremmin kuvailla
Lisäinfoakin luonnollisesti saa jos jotain jää epäselväksi 

Nyt on muutamia kertoja käynyt niin, että starttauksen jälkeen auto hörähtää käyntiin voimaa uhkuen käyttäen kierrokset yli 2000 rpm hetkellisesti. Aivan kuin olisi kaasupoljin käytetty pohjassa heti starttauksen jälkeen. Kaasupolkimeen ei kuitenkaan ole koskettu. Tuon "ryntäyksen" jälkeen auto käy siististi ja normaalia tyhjäkäyntiä. Mistähän moinen "ryntäys" voisi johtua



Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75