Toyota vastaan Mersu...
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
No kiitos kiitos, täällähän on hyvä palvelu kun kaikki uudet käyttäjät toivotetaan pääpirujen toimesta tervetulleiksi (se on kuitenkin joku skripti joka tunnistaa ekan postauksen ja vastaa aina siihen jollain randomtoivotuksella ja randompääpiruntittelillä )dealer kirjoitti:Tervetuloa Meselle, Herttua.
"Hauska tappa vanha tuttu" naapuriforumilta !
Pakko se oli lähteä katsomaan mitä te täällä häröilette, ja hyvältähän tämä voorumi näyttää. Mikä perkele siinä on kun kaikki minun seuraamani foorumit jakautuvat ennemmin tai myöhemmin kahtia...
Asiaan takaisin, olkaapa hyvät!
P.S. Tiileri, syyshuollosta huolimatta mersu on kestänyt 590 km pätkiä pysähtelemättä, ei se ihan paska voi olla
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Joo...hyvin samoja tunnelmia mulla on omasta DX:sta tämäkin "papan helmi" joo joo ihan oikeesti.Melitos kirjoitti:Joo-o, kyllähän vain tojotat tuntuvat varsin luotettavia ja perusvarmoja autoja olevan.
Itselläni oli tuossa joku vuosi sitten kesä-DX eli legendaarinen amiskorolla. 5000km ajelin ilman ongelmia. Tuoreella leimalla varustettuna löytynyt "papan helmi" maksoi 300e ja syksyllä myydessä sain yli 400 . Varsinaista remppaa ei ollut mutta tein ostaessa pienen perushuollon moottorille eli laturinremmi, öljyt ja suodatin. Sen jälkeen vaan kovaa ajoa. Ostaessa oli mittarissa 60tkm, mutta monesko kierros lie oli menossa? Tuossahan ei ollut miljoonamittaria.
Alusta taisi olla aika finaalissa ja 110km mittarinopeus tuulisella kelillä oli jo melko menoa. Kemin pohjoispuolella nelostiellä sai jo pitää kaksin käsin kiinni ratista ja olla tarkkana että pysytään omalla kaistalla. Kuulosuojaimiakin meinasi tulla ikävä. Mutta luotettavasti ja edullisesti pääsi aina paikasta A paikkaan B.
Katos kun nääs taannoin mun ex mersu romuttu niin piti äkkiä saa autoo alle,kun ei sitä ilman pärjää...Joka päivä piti nettiautoo vilkuilla ja kattomassakin kävin joitain,mutta ihan paskoja kaikki .
Kunnes sitte eräänä päivänä tulla tupsahti tojo nettiin ja kun oli vielä takavetokin niin siitähän minä innostuin ja soitin myyjälle ja mentiin kattoo rollaa kaverin kanssa
Jo perillä näki,ettei se mikään romu ollut ja myyjäkin oli oikein asiallinen keski-ikäinen perheenisä.No hemmo kerto,että pappa kuoli vuonna 2000 ja auto siirtyi perintönä mulle ja on ollu siitä asti tallissa ja satunnaiskäytössä,tästähän on hyvä jatkaa ajattelin itsekseni ja usean ja usean tarinan jälkeen ostin sitten tojon.
Siinä sitten lähtiessä tuli myyjälle ja emännälle tippa silmään ja ajattelin kysästä joko tulitte katumapäälle ehei...sano hemmo ja virkkoi siihen,että pappa meitä ajelutti autolla seurusteluaikoina ja muistot vaan palailee mieleen kun auto on lähdössä muttei sille enää oo säilytys tilaa niin pakko siitä on luopua vaikka vaikeaa se on .
Ettäs tämmöinen tarina autolla on,ja löytyypä siitä merkkiliikeen huoltokirja leimoilla .
20000 kilsaa oon sillä ajanut ja vesipumpun siihen vaihdoin kun repesi ääntämään,muttei muuta oo korjattu paitsi yks paikka pohjaan ennen katsastusta,nythän sillä on ajettu 255000km.
Jos sitä vertaa omaan mersuun niin tietää ainaskin ajaneensa hyvin erilaisilla autoilla .Toinen on valtamerilaiva joka ei pienistä joskin ei suuremistakaan tyrskyistä paljoo välitä ja toinen taas jo pienestä tuulen vireestä lentelee pitkin poikin sinne tänne,mutta hyvin sillä pärjää kunhan pysyy pienissä ympyröissä .
No johan siitä taas juttua lähti .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Heh, Pappi toi voi olla jotensakki ennalta-arvattava tuloksien puolesta
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Luin pappi avausviestisi ja sä olet selvästi ostanut väärän korimallin No ei, ihan tapauskohtastahan se on! Mä olen nyt ajanut vajaa 1,5 vuotta ja 15 tkm valkoisella 300 D:llä enkä olen öljyjen+suotimien vaihtojen lisäksi tehnyt käytännössä muuta kuin vaihtanut polttoaineputket, (jos siis jotain vähäpätöistä tarpeetonta ei oteta huomioon, kuten puolihaperoiden kattoluukun tiivisteiden vaihtoa ajankuluksi)... Tukeva ja mukava peli ja todella halpaa autoilua, ei ole toistaiseksi tullut toyotia mieli, edes uusia vaikka niillä joutuu välillä ajelemaan
Tuliko tää oikealle foorumille?
Tuliko tää oikealle foorumille?
Kippas, kappas juhlaviesti Eihän se 15 tkm ole matkana vielä yhtään mitään, mutta tuskin E carinalla ajo olisi tullut ainakaan halvemmaksi. Tapauskohtaista, tapauskohtaista....
(Tuli vielä mieleen: Toyotan dieseliä ei saa automaatilla ja 90-luvun toyotista puuttuu lähes aina itselleni tärkeitä varusteita. En kykene löytämään niistä oikeen mitään hegistä, valitettavasti.)
(Tuli vielä mieleen: Toyotan dieseliä ei saa automaatilla ja 90-luvun toyotista puuttuu lähes aina itselleni tärkeitä varusteita. En kykene löytämään niistä oikeen mitään hegistä, valitettavasti.)
Eihän Toyota suuria tunteita herätä, se on yksinkertainen perusauto.
Vasta Avensiksista alkaa löytyä ilmastointia sun muita mukavia varusteita.
Oikein hyvän ja ruosteettoman 123 mersun jos löytää, ei korjauskulut paina - eikä 124:ssäkään jos löytää sen hyvän ja on lisäksi vähän onneakin mukana ettei hajoile lämmönsäätöpanelia, lasinpyyhkijänkoneistoa tai muuta kallista.
Satakakskolmosessa ainoita huonoja puolia ovat hidas kiihtyvyys ja nykydieseleihin verrattuna suuri polttoaineenkulutus.
Ellei "laiskuus" häiritse ja kilometrejä tulee noin vähän kuin Lekalla, 123 on paras Mersuvaihtoehto.
Vasta Avensiksista alkaa löytyä ilmastointia sun muita mukavia varusteita.
Oikein hyvän ja ruosteettoman 123 mersun jos löytää, ei korjauskulut paina - eikä 124:ssäkään jos löytää sen hyvän ja on lisäksi vähän onneakin mukana ettei hajoile lämmönsäätöpanelia, lasinpyyhkijänkoneistoa tai muuta kallista.
Satakakskolmosessa ainoita huonoja puolia ovat hidas kiihtyvyys ja nykydieseleihin verrattuna suuri polttoaineenkulutus.
Ellei "laiskuus" häiritse ja kilometrejä tulee noin vähän kuin Lekalla, 123 on paras Mersuvaihtoehto.
No juu. Mulla kilometrit jakautuu autojen kesken. Järjellä näitä hommia ei voi perustella, muttei ole tarviskaan.
88 hv/172 Nm :n suorituskyky ei riitä kaikille, mutta kyllä molemmat 300 D:t jättää W124 200 D:n tai Carina 2,0 D:n ihan mennen tullen, 124:n kanssa tämä on jopa monta kertaa todistettu. Kiihtyvyys on tietty varsinkin pienillä nopeuksilla rauhallista. Pumpun kanssa leikkimällä saa mukavasti lisää vetoja ja moni on ihmetellyt vanhan vaparidieselin pirteyttä. Taannoin oli visioitavana Mynässä käytetty tekniikanvaihto-123-coupe OM617 3,0-dieselillä, josta oli kuulemma 115 hv otettu irti. Omistajan mukaan otti 200 helposti lasiin ja kulki käytännössä kuin bensa-auto.
Kulutus on tosiaan tänäpäivänä korkeahko, automaattivaihteistolla 8-10 l satasella.
88 hv/172 Nm :n suorituskyky ei riitä kaikille, mutta kyllä molemmat 300 D:t jättää W124 200 D:n tai Carina 2,0 D:n ihan mennen tullen, 124:n kanssa tämä on jopa monta kertaa todistettu. Kiihtyvyys on tietty varsinkin pienillä nopeuksilla rauhallista. Pumpun kanssa leikkimällä saa mukavasti lisää vetoja ja moni on ihmetellyt vanhan vaparidieselin pirteyttä. Taannoin oli visioitavana Mynässä käytetty tekniikanvaihto-123-coupe OM617 3,0-dieselillä, josta oli kuulemma 115 hv otettu irti. Omistajan mukaan otti 200 helposti lasiin ja kulki käytännössä kuin bensa-auto.
Kulutus on tosiaan tänäpäivänä korkeahko, automaattivaihteistolla 8-10 l satasella.
dealer kirjoitti: Satakakskolmosessa ainoita huonoja puolia ovat hidas kiihtyvyys ja nykydieseleihin verrattuna suuri polttoaineenkulutus.
Tuota väitettä en kyllä allekirjoittais...
Ainakaan oman 123 300D:n kohdalla...
Tai no jos 7.5l KESKIkulutus on paljon niin sit se on.
Ja ei sillä jalkoihinkaan jää, ylinopeuttakin jopa pääsee... (todistetusti..)
Pro-HVM
Ei se TDI-volvokaan millään vitosella alkavia keskikulutuslukemia vie Tiedän kyllä.
Heheh, voitte tuoda minkä tahansa 2,0 D vapari-karinan viivalle niin katsotaan Voimavarathan carinassa on samat kuin 240 D:llä. Vaikka pienistä nopeuksista nämä varsinkaan mihinkään mene, niin kyllä AMS jo aikaanaan mittaili uusille vakiopumppuisille autoille 16 s nollasta sataan. HUIII!!! Kalibroidulla nopeusmittarilla olen saanut 180 kevyesti lasiin. Toisella vähän epätarkemman mittarin omaavalla vajaa 190. Kertoipa eräs käpyläinen ajaneensa n. 193 mittarin mukaan viisivaihteisella kolmesatasella. Nämä nelivaihteiset alkaa jo puutumaan noilla nopeuksilla suurilla kierroksilla.
Joo ihan hirvee tykki. On tässä penkistä kiinni pitelemistä kun laittaa menemään.
Heheh, voitte tuoda minkä tahansa 2,0 D vapari-karinan viivalle niin katsotaan Voimavarathan carinassa on samat kuin 240 D:llä. Vaikka pienistä nopeuksista nämä varsinkaan mihinkään mene, niin kyllä AMS jo aikaanaan mittaili uusille vakiopumppuisille autoille 16 s nollasta sataan. HUIII!!! Kalibroidulla nopeusmittarilla olen saanut 180 kevyesti lasiin. Toisella vähän epätarkemman mittarin omaavalla vajaa 190. Kertoipa eräs käpyläinen ajaneensa n. 193 mittarin mukaan viisivaihteisella kolmesatasella. Nämä nelivaihteiset alkaa jo puutumaan noilla nopeuksilla suurilla kierroksilla.
Joo ihan hirvee tykki. On tässä penkistä kiinni pitelemistä kun laittaa menemään.
Ai Volvo ?
No Volvo vie sekalaisessa ajossa reilut 6 litraa näin talvella, matka-ajossa on yhden reissun verran mitattu
(4 henkeä + kontti täys matkatavaroita, 1200 km)
joulun aikaan pakkasilla 5,8 litraa sadalla.
Satakakskolmonen vie sekalaisessa ajossa noin 9 litraa, matka-ajossa pääsee alle 8.
Mutta Volvoon ei ollut ollenkaan tarkoitus vertailla, Volvo nimittäin liikahtaakin ihan erilailla kuin 123 diesel.
Ei se kahtasataa 123 kulje vaikka heppoja olisi 115, eikä niillä tehoillakaan kulje "kuin bensa-auto".
No Volvo vie sekalaisessa ajossa reilut 6 litraa näin talvella, matka-ajossa on yhden reissun verran mitattu
(4 henkeä + kontti täys matkatavaroita, 1200 km)
joulun aikaan pakkasilla 5,8 litraa sadalla.
Satakakskolmonen vie sekalaisessa ajossa noin 9 litraa, matka-ajossa pääsee alle 8.
Mutta Volvoon ei ollut ollenkaan tarkoitus vertailla, Volvo nimittäin liikahtaakin ihan erilailla kuin 123 diesel.
Ei se kahtasataa 123 kulje vaikka heppoja olisi 115, eikä niillä tehoillakaan kulje "kuin bensa-auto".
Eihän näitä lässytyksiä olis pakko lukea, mutta tunnustan jääneeni koukkuun tähän foorumiin.
Ainoa asia mikä täällä ns. ottaa kupoliin, on näiden naapurikunnan kavereitten hehkutus japanialaisten autojen ylivertaisuudesta. Itsekin olen moisilla ajellut, eikä tuu ikävä.
Joo, nyt ne tietysti antaa pannia.
Ainoa asia mikä täällä ns. ottaa kupoliin, on näiden naapurikunnan kavereitten hehkutus japanialaisten autojen ylivertaisuudesta. Itsekin olen moisilla ajellut, eikä tuu ikävä.
Joo, nyt ne tietysti antaa pannia.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Osta väyrynen, niin johan alkaa tulla tojoja ikäväLeka kirjoitti:Mä olen nyt ajanut vajaa 1,5 vuotta ja 15 tkm valkoisella 300 D:llä enkä olen öljyjen+suotimien vaihtojen lisäksi tehnyt käytännössä muuta kuin vaihtanut polttoaineputket, (jos siis jotain vähäpätöistä tarpeetonta ei oteta huomioon, kuten puolihaperoiden kattoluukun tiivisteiden vaihtoa ajankuluksi)... Tukeva ja mukava peli ja todella halpaa autoilua, ei ole toistaiseksi tullut toyotia mieli, edes uusia vaikka niillä joutuu välillä ajelemaan
Joo, itelläkin on ollut TOI-OTA (carina) yhtä aikaa tuon vanhemman mersun kanssa. ja eihän niiden ajo-ominaisuuksista, ym. voi edes puhua samana päivänä... Paljon mieluummin ajeli vanhemmalla mersulla koska siinä on esim. paljon paremmat "kyydit"...
Onhan se karinakin ihan hyvä auto, ei siinä mitään. ja pitkästi silläkin pääsee, mutta se on VAAN tojota ja kyllä sen huomaa kun suunnilleen saman ikäisestä mersusta hyppää tojotaan....
Onhan se karinakin ihan hyvä auto, ei siinä mitään. ja pitkästi silläkin pääsee, mutta se on VAAN tojota ja kyllä sen huomaa kun suunnilleen saman ikäisestä mersusta hyppää tojotaan....
Pro-HVM
Ei pidä paikkaansa, vaan sekalaisessa ajossa (puolet matkaa ja puolet kaupunkia) 7.5 ja matka-ajossa(n.80kmh keskivauhti) alle 7l sadalle.dealer kirjoitti: Satakakskolmonen vie sekalaisessa ajossa noin 9 litraa, matka-ajossa pääsee alle 8.
(120tkm perusteella.)
(kerran olen saanut menemään yli 8 litraa sadalle ja silloin oli peräkärry moottorikelkkoineen perässä ja ajettiin yli 100kmh keskinopeutta.)
ps. niin joo, nämä kommentit on siis 4v manuaalista 300d vm -82
Pro-HVM
Mariini kirjoitti:"Vapari?"
"Diesel?"
"Huiput <200km/h?"
.
.
.
.
.
.
"21st century, anyone?!?"
Allah estäköön meitä sekaantumasta 21st century`s elektroniikkapelimuovileluautoihin
Tai antakoon ainakin lottovoiton, että meillä olisi varaa siihen
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.