202:si ja jälkiasennus xenonit.
202:si ja jälkiasennus xenonit.
Appiukko ilmoitti että hänellekkin on saatava xenonit mersuun kun volvossani moiset näki. Mitäs ongelmia on odotettavissa sarjan asennuksessa? Vikavalo varoitin toki palaa herkeämättä? Millä eroon? Vastuksilla?
Haulla ei juuri mitään löytynyt, joten valojen luulisi pelaavan aika kivutta c-mallissa. Vai kuinka
Kaikki neuvot/kokemukset ovat tervetulleita.
Haulla ei juuri mitään löytynyt, joten valojen luulisi pelaavan aika kivutta c-mallissa. Vai kuinka
Kaikki neuvot/kokemukset ovat tervetulleita.
Mites onko JuhaK saanu laitettua xenonit appiukon w202?
Itseäni kun kauheasti himottais myös moinen rojekti.
En vaan oo kehdannu vielä tilata xenonsarjaa kun mietityttää se valokuvio ja että kestääkö normi Valeon umpio xenonin lämpöä? -vai lämpiääkö xenon niin paljoa mitä halogeeni?
Entä jos haluais juurikin lyhyet sekä kaukovalot xenoneiks, niin täytynee varmaan tilata 2kpl niitä H1 sarjoja? vai onnistuuko 2 lamppua setyttää 1 ballastilla?
Itseäni kun kauheasti himottais myös moinen rojekti.
En vaan oo kehdannu vielä tilata xenonsarjaa kun mietityttää se valokuvio ja että kestääkö normi Valeon umpio xenonin lämpöä? -vai lämpiääkö xenon niin paljoa mitä halogeeni?
Entä jos haluais juurikin lyhyet sekä kaukovalot xenoneiks, niin täytynee varmaan tilata 2kpl niitä H1 sarjoja? vai onnistuuko 2 lamppua setyttää 1 ballastilla?
Ei se lämpiä, teho on vain 35W.kestääkö normi Valeon umpio xenonin lämpöä? -vai lämpiääkö xenon niin paljoa mitä halogeeni?
Kaksi sarjaa tarvitaan ja katsokaa itsekukin tarkkaan mitkä polttimot ceessänne on, monenlaista löytyy.Entä jos haluais juurikin lyhyet sekä kaukovalot xenoneiks, niin täytynee varmaan tilata 2kpl niitä H1 sarjoja? vai onnistuuko 2 lamppua setyttää 1 ballastilla?
Ei ole vielä päästy asentamaan, appiukko piipahti kokonaisen tunnin ohikulkumatkallaan ja ilmoitti haluavansa myös pitkiin xenonit. Joten uusi tilaus sisään ja syksymmällä suoritetaan asennus.
"Mutta ei hän tässä ole kuin yksi satsi, missäs se toinen on?"
Eli Dealer ennusti oikein, auton omat valot varustetaan xenoneilla ja lisäpitkät pysyy normaaleina halogeeneina, ainakin vielä...
Pitää ottaa pari kuvaa asennuksesta, kunhan moinen saadaan tehtyä. Välimatkaa, tervettä semmoista on appiukkoon ja hänen mersuunsa n.400km
"Mutta ei hän tässä ole kuin yksi satsi, missäs se toinen on?"
Eli Dealer ennusti oikein, auton omat valot varustetaan xenoneilla ja lisäpitkät pysyy normaaleina halogeeneina, ainakin vielä...
Pitää ottaa pari kuvaa asennuksesta, kunhan moinen saadaan tehtyä. Välimatkaa, tervettä semmoista on appiukkoon ja hänen mersuunsa n.400km
Niin sitäpä meinasin, että kun lyhkäsillä ajelee, ja pistää pitkät, niin nehän syttyessään syttyy sillai hmm, mielenkiinoisesti. Jos autoja sopivasti tulee vastaan, ja vaihtelee vähhän väliä sitten, niin kokolailla se ilmiö on sitten nähtävissä siinä matkan varrella . Mahtasko olla siksi viisas asennus .
Kuinhan se polttimon vikavalo tosiaan, taitaa palaa sitten sekin.
Kuinhan se polttimon vikavalo tosiaan, taitaa palaa sitten sekin.
Tuli kans itse laitettua W202 xenonit lähi ja kaukovaloihin. Valoteho parani huomattavasti. Itellä ei ainakaan syttynyt se polttimonvikavalo. Tosin kelloa xenoien sytyttäminen nollaili ja kerran sai koko mittariston sekaisin (kaikki merkkivalot jäi päälle)mutta nyt viimeaikoina ei oo tehny mitään häiriöitä?
En tiiä oisko ollu uutuuden kankeutta ballasteissa/polttimoissa tai jossain mutta nyt kun on pari kuukautta ollu kiinni niin ei oo tehny häiriöitä.
En tiiä oisko ollu uutuuden kankeutta ballasteissa/polttimoissa tai jossain mutta nyt kun on pari kuukautta ollu kiinni niin ei oo tehny häiriöitä.
Oma ksenon-cee projekti on jäissä, (appiukolla kiireitä) mutta kaverin c:stä saatiin mittariston sekoilu kuriin kondensaattori-johtosarjalla. Sarjoja on sitten useampiakin, jos jollain on tarvetta?
Omassa volvo s80:ssä on nyt pitkät ja lyhyet varustettu ksenoneilla, eikä paluuta enään halogeeneihin ole, kuulemma.
Näin nimittäin autoa pääasiassa käyttävä hallitus päätti
EDIT! JATKO-OSA!
*Ja mitä höpönassua, sekoilu palasi. Tosin tekee sitä harvemmin mutta tekee kuitenkin*
Jatketaan harjoituksia.
Omassa volvo s80:ssä on nyt pitkät ja lyhyet varustettu ksenoneilla, eikä paluuta enään halogeeneihin ole, kuulemma.
Näin nimittäin autoa pääasiassa käyttävä hallitus päätti
EDIT! JATKO-OSA!
*Ja mitä höpönassua, sekoilu palasi. Tosin tekee sitä harvemmin mutta tekee kuitenkin*
Jatketaan harjoituksia.
Ksenon-cee projekti on nyt puolivälissä, puolille valoille on saatu asennettua H7 6000k lamput, kuviahan ei tietenkään ole, kun kerran kamera jäi matkasta, taas
Mallihan on s202 -97 jossa on h7 puolilla ja h1 pitkillä.
Asennus suoritettiin rele/vastusjohtosarjan kanssa ja valot pelaavat täysin ilman ongelmia. Mittaristo ei sekoile, eikä palaneen polttimon merkkivalo loista.
Ballasteille löytyi paikat aika nätisti, telineet kiinnitettiin lokasuojan/korin liitokseen. Muutenkin asennus sujui erittäin mallikkaasti ilman ongelmia.
Seuraavalle kerralle jäi vielä kolmen bosch 225:sen varustaminen xenoneilla ja autohan on ruotsin rekisterissä joten valot ovat kaikinpuolin lailliset sekä katsastus kelpoiset. Olisipa näin myös suomessa
Mallihan on s202 -97 jossa on h7 puolilla ja h1 pitkillä.
Asennus suoritettiin rele/vastusjohtosarjan kanssa ja valot pelaavat täysin ilman ongelmia. Mittaristo ei sekoile, eikä palaneen polttimon merkkivalo loista.
Ballasteille löytyi paikat aika nätisti, telineet kiinnitettiin lokasuojan/korin liitokseen. Muutenkin asennus sujui erittäin mallikkaasti ilman ongelmia.
Seuraavalle kerralle jäi vielä kolmen bosch 225:sen varustaminen xenoneilla ja autohan on ruotsin rekisterissä joten valot ovat kaikinpuolin lailliset sekä katsastus kelpoiset. Olisipa näin myös suomessa
niinpä. Itsellä myös suunnitelmissa xenonit s202:een, joten kuvat olis kivojaJuhaK kirjoitti:Olisipa näin myös suomessa
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Pitää kokeilla hommata kuvia, on vain useampi satakilometriä välimatkaa tuohon yksilöönahonen v kirjoitti: niinpä. Itsellä myös suunnitelmissa xenonit s202:een, joten kuvat olis kivoja
Mutta eiköhän tuo kamera tule otettua matkaan lisävalojen asennuksen aikana.
lampinen kirjoitti:Mulla oleessa c220d:ssä oli xenonit mut ei herjannut vika valoa kuin silloin kun särky xenon polttimo auto oli vuosimallia -95.
Juu, ei mittaus välttämättä ole mahottoman tarkka, c-malleissa on vain ollut havaittavissa mittariston sekoamista ilman johtosarjaa. Ainakin kaverin -94:ssa sekoilee ja onhan tuosta ollut muutenkin juttua eri foorumeilla.
Joten laitettiin johtosarjan kanssa, joka tuntuu tuossa yksilössä ainakin pelaavan mainiosti.
Mites sen valokuvion kävi kun on tuo perus umpio missä ei ole edes täysin kirkasta lasia että meneekö valokuvio ihan keturalleen ja tuleeko hajavaloa?
On vakiona niin pirun huonot nuo valot että pakko jotain tehdä, kiinnostais vaan että selviääkö pelkällä xenon kitillä vai pitääkö tilata jotkut projektori umpiotkin
On vakiona niin pirun huonot nuo valot että pakko jotain tehdä, kiinnostais vaan että selviääkö pelkällä xenon kitillä vai pitääkö tilata jotkut projektori umpiotkin
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Kaipa se on mahdollista että jotain hajoaa. Todennäköistä ei ehkä, ainakaan omiin kokemuksiin perustuen. Pidemmän päälle rasittavaa kuitenkin. Mulla on -96 C ja siinä oli viime talvena xenonit lyhyissä ja pitkissä -> melko usein nollasi matkamittarin ja käytti kierros- ja nopeusmittarit nollassa kun kytki ensimmäistä kertaa (tai jo jäähtyneet) pitkien xenonit rinnalle. Silloin pitkien sarja tais olla 50W -sarja (koska pitkät on niin onnettomat VALEOn vanhemmissa tuikuissa, uudemmissa heijastin on isompi ja pitkät siinä maskin vieressä).
Johtojen vetäminen suoraan akulta tai kondensaattorisarja tai laadukkaammat ballastit tai edes akun rinnalle äänentoistoa varten asennettu 1F konkka ei mulla auttanut. Valokuvio oli lähivaloissakin hyvä, mutta häikäisi vastaantulijoita kyllä selvästi 35W-sarjalla ja suht. alas suunnattunakin kun testasin kaverin kanssa vastaantulijana olemista. Häikäiseminen ja räpsyminen alkoi sitten kyllästyttää ja jätin 35W sarjan vain pitkiin.
Kerroppa tänne jos joskus löydät ratkaisun.
Johtojen vetäminen suoraan akulta tai kondensaattorisarja tai laadukkaammat ballastit tai edes akun rinnalle äänentoistoa varten asennettu 1F konkka ei mulla auttanut. Valokuvio oli lähivaloissakin hyvä, mutta häikäisi vastaantulijoita kyllä selvästi 35W-sarjalla ja suht. alas suunnattunakin kun testasin kaverin kanssa vastaantulijana olemista. Häikäiseminen ja räpsyminen alkoi sitten kyllästyttää ja jätin 35W sarjan vain pitkiin.
Kerroppa tänne jos joskus löydät ratkaisun.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi