Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
Nyt on tullut aika esitellä meikäläisen kesä/harrasteauto.
Kyseessä on mazda rx-7 vm. -83. Autossa on 1300cc (2x650) kaksikammioinen wankel moottori, joka vastaa kai noin 2,3 litrasta "normi" konetta. Auto on uudesta asti ollut kummitädin omistuksessa jonka kautta se sitten kulkeutui minulle viime kesänä. Varusteita löytyy mm. sähkölasit ja peilit, irrotettava kattopala ym. Tehoa tuossa turbottomassa ei ole kuin 115hv, mutta eipä painoakaan ole kuin n.800kg
takkaa
kuskinpuol
sissää
Kyseessä on mazda rx-7 vm. -83. Autossa on 1300cc (2x650) kaksikammioinen wankel moottori, joka vastaa kai noin 2,3 litrasta "normi" konetta. Auto on uudesta asti ollut kummitädin omistuksessa jonka kautta se sitten kulkeutui minulle viime kesänä. Varusteita löytyy mm. sähkölasit ja peilit, irrotettava kattopala ym. Tehoa tuossa turbottomassa ei ole kuin 115hv, mutta eipä painoakaan ole kuin n.800kg
takkaa
kuskinpuol
sissää
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Se on jäänynnä syksyn kurakelien jälkeen pikkasen hiekkaseks tuo sisusta, mutta imuroin sen viime lauantaina, tosin vasta kuvien ottamisen jälkeen. olikohan väärä järjestys
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Tässähän näitä ei-mersuja:
http://personal.inet.fi/koti/juhke/duett.htm
http://personal.inet.fi/koti/juhke/rover.htm
Ja Myydään autot -osastolla vielä yksi mutta siitä ei sen enempää
http://personal.inet.fi/koti/juhke/duett.htm
http://personal.inet.fi/koti/juhke/rover.htm
Ja Myydään autot -osastolla vielä yksi mutta siitä ei sen enempää
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Mikäs kumman solexi tuossa Volovossa on?kerosiini kirjoitti:Tässähän näitä ei-mersuja:
http://personal.inet.fi/koti/juhke/duett.htm
http://personal.inet.fi/koti/juhke/rover.htm
Ja Myydään autot -osastolla vielä yksi mutta siitä ei sen enempää
HVM:
Siinä kuvassa näkyvä karpureettori on Weber DGV 32/36. Eli näitä ruotsin armeijan vanhoista bandewageneista purettuja. Alunperin tuossa oli zenith pystyimu.
santtu:
Vähän vaikea vielä sanoa koska ei ole pahemmin käyttökokemusta tuosta, mutta kyllä siinä on leikitty insinööriä joissakin asioissa
Mm. alustan rakenne on melkonen hökötys ja kori todella ruosteystävällinen, nimittäin kaikki päällepäin näkyvät pellit on irrotettavia (kattopelti mukaan lukien). Sähköt tuosta minun autosta on kerran kärvähtänyt ja nyt uusittu koko johtosarja+sulakkeita lisäilty
Mutta mitä tarkalleen tarkoitat?
Siinä kuvassa näkyvä karpureettori on Weber DGV 32/36. Eli näitä ruotsin armeijan vanhoista bandewageneista purettuja. Alunperin tuossa oli zenith pystyimu.
santtu:
Vähän vaikea vielä sanoa koska ei ole pahemmin käyttökokemusta tuosta, mutta kyllä siinä on leikitty insinööriä joissakin asioissa
Mm. alustan rakenne on melkonen hökötys ja kori todella ruosteystävällinen, nimittäin kaikki päällepäin näkyvät pellit on irrotettavia (kattopelti mukaan lukien). Sähköt tuosta minun autosta on kerran kärvähtänyt ja nyt uusittu koko johtosarja+sulakkeita lisäilty
Mutta mitä tarkalleen tarkoitat?
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Esim. http://imageshack.us/ ei tosin toiminut explorerillä ainakaan minulla.Sieltä "selaa" ja kun olet valinnut kuvan niin "host it" ja kopioit linkin tänne.[jimi] kirjoitti:notuotaniinniin... miten mää saan suoraan liitettyä tuon kuvan tähän sivulle?
Edesmennyt harrasteautoni...
Koska tällä foorumilla suodaan muutkin merkit niin rohkenen esitellä edellisen kulkineeni. Käyttö alkoi olla niin rajallista että oli herättävä ja ostettava tavallinen käyttöauto.
Eli harrasteautonani toimi Honda CRX 1.6-16 -90 ja mittarissa oli ostohetkellä 84tkm. Olin auton toinen omistaja ja itselläni vempele säilyi lähes 6-vuotta/92tkm. Kaikenlaista tuli tehtyä ja kokeiltua, mutta elämän tilanteet muuttuu samoin kuin mieltymykset. Ei ollut alusiipiä eikä lasikuitua yms. Aikalailla originaali ulkoapäin ja muutokset olivat tekniikassa, jne. Hondalla ajeltiin kesäisin(ei edes sateella loppuaikoina) ja talvisin kuljin julkisilla. Työkseni ajelen takavetoisella ja etuveto ei ole miellyttänyt koskaan. Takavetoinen oli saatava alle ja varteenotettavat merkkivaihtoehdot kävivät vähiin. Mersuja on ollut lähipiirissä ja ne ovat olleet sydäntä lähellä aina. Ei siis ollut epäilystäkään mikä merkki vaihtui alle. Vaimolle tuli ensin W201:en ja myöhemmin itselleni S202:en.
Honda meni 2-vuotta sitten Lappeenrantaan jollekkin nuorukaiselle minkä tyylinen autokin oli. Itse valitettavasti kasvanut noista ajoista jo ohi aikoja sitten.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Oli kerrassaan loistava auto! Vastaisuudessa merkki tulee tosin pysymään mercedeksessä, mutta harraste autoksi ilmestyy kyllä jossain vaiheessa myös amerikkalaista "voimaa".
Eli harrasteautonani toimi Honda CRX 1.6-16 -90 ja mittarissa oli ostohetkellä 84tkm. Olin auton toinen omistaja ja itselläni vempele säilyi lähes 6-vuotta/92tkm. Kaikenlaista tuli tehtyä ja kokeiltua, mutta elämän tilanteet muuttuu samoin kuin mieltymykset. Ei ollut alusiipiä eikä lasikuitua yms. Aikalailla originaali ulkoapäin ja muutokset olivat tekniikassa, jne. Hondalla ajeltiin kesäisin(ei edes sateella loppuaikoina) ja talvisin kuljin julkisilla. Työkseni ajelen takavetoisella ja etuveto ei ole miellyttänyt koskaan. Takavetoinen oli saatava alle ja varteenotettavat merkkivaihtoehdot kävivät vähiin. Mersuja on ollut lähipiirissä ja ne ovat olleet sydäntä lähellä aina. Ei siis ollut epäilystäkään mikä merkki vaihtui alle. Vaimolle tuli ensin W201:en ja myöhemmin itselleni S202:en.
Honda meni 2-vuotta sitten Lappeenrantaan jollekkin nuorukaiselle minkä tyylinen autokin oli. Itse valitettavasti kasvanut noista ajoista jo ohi aikoja sitten.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Oli kerrassaan loistava auto! Vastaisuudessa merkki tulee tosin pysymään mercedeksessä, mutta harraste autoksi ilmestyy kyllä jossain vaiheessa myös amerikkalaista "voimaa".
Viimeksi muokannut Aki, 18.2.2006 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieno on. Onko tuo valo/nautarauta mistä vehkeestä? Monellekkos peli on rekisteröity? Ja onko ihan omavalmiste?[jimi] kirjoitti:harmittaa vaan kovasti ku ei oo parempaa kuvaa siitä olemassa. toisella puolella (kyljellä) on "luodinreijistä" tehty mersunmerkki.. mutta ulkonäöstä viis, käytännollinen pirssi koska on matkailuauto!dealer kirjoitti:Iikori on hieno .
valorauta ja karjapuskuri on ihan omavalmisteita omassa tallissa omalla luvalla ja omaan autoon... peli on rekisteröity neljälle, takaosassa on parisänky, keittovehkeet yms. lisäksi on webasto ja muuta hauskaa. auto on ollut meillä nyt pari vuotta ja ostettiin se suoraan ajosta, eli ollaan ekat "siviili" omistajat. voisin laittaa lisää kuvia jos kiinnostaa, niitä nimittäin jokunen taitaa olla...HVM kirjoitti:
Hieno on. Onko tuo valo/nautarauta mistä vehkeestä? Monellekkos peli on rekisteröity? Ja onko ihan omavalmiste?
tuo on jo karjapuskuri! minkä ikäinen tuo teidän pussi on dealer? ajattelin kun se on mallia 310?
nuo on jänniä kamppeita tuon ikäluokan autot. kylkivilkut on samat kun maasto-sisussa ja takavalot samanlaiset kun klaikkarissa ja vanhassa betfortissa..
mutta ootko tehnyt tuon karjapuskimen ite, dealer. on kyllä hyvän näköinen.
nuo on jänniä kamppeita tuon ikäluokan autot. kylkivilkut on samat kun maasto-sisussa ja takavalot samanlaiset kun klaikkarissa ja vanhassa betfortissa..
mutta ootko tehnyt tuon karjapuskimen ite, dealer. on kyllä hyvän näköinen.
laitan lisää kuvia jahka saan haettua ne himangalta tietokoneelta. pari kuvaa toki olis, mutta kunnon kuvia joudutte odottelemaan yli viikonlopun..HVM kirjoitti:Laitahan Zimi lisää kuvia, etenkin sisätiloista jos mahdollista. Olis aika kiva peli tuommonen kohtuu-budjetin matkailuauto. Ei oikein nappaa laittaa vanhaa sataatonnia johonkin Ducatoon.
tässä pari...
vastamaalattuna
takaoveen laitettiin tommonen kuva... sopii aika hyvin auton luonteeseen..
veljekset rivissä... isoveli 309 ja pikkuveli 209.
mutta enemmän valmistusvaiheesta ja muutenki reaaliaikaisempia kuvia viikonlopun jälkeen.
Meidän bussi on rekisteröity toukokuussa -90.
Sisäkuvaa
Kuskin paikka
Karjapuskurin tein vanhan Pajeron puskimesta levittämällä sitä keskeltä reilut 10 cm, kuvasta näkeekin jatkoksen...
Sopi oikein hyvin mersun keulalle.
Minulla olisi Toyota HJ 61 karjapuskuri joutilaana, mitähän siitä...
Sisäkuvaa
Kuskin paikka
Karjapuskurin tein vanhan Pajeron puskimesta levittämällä sitä keskeltä reilut 10 cm, kuvasta näkeekin jatkoksen...
Sopi oikein hyvin mersun keulalle.
Minulla olisi Toyota HJ 61 karjapuskuri joutilaana, mitähän siitä...
wiimax.fi
Re: Edesmennyt harrasteautoni...
Mulla oli myös pienenä tyttönä tuollainen Dohc Honda, tosin Civic mallisena. Aika lailla meillä on mennyt yksiin maku autojen kanssa, kun omassa oli myös panostettu pellin alle ja punaisessa autossa valkoiset vanteet. pari kuvaaAki H. kirjoitti:Honda CRX 1.6-16 -90.........Oli kerrassaan loistava auto! "voimaa".
Haaveena olisi ostaa orggiskuntoinen v-tec crx harrasteautoksi (Porsche 911, Dodge Challengerin ja Corveten kaveriksi), sitten kun joskus rikastuu.
Viimeksi muokannut Samuli H, 18.2.2006 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.