Kompressorin asennusta Kleemanilla / uusin MB Enthusiast !
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuo virallisen muutoskatsastuksen vaatima proseduuri on työn alla.
Katsotaan ja tutkitaan, mutta omat vaikeutensa sekä "kikkailunsa" siinä on.
Katsotaan ja tutkitaan, mutta omat vaikeutensa sekä "kikkailunsa" siinä on.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Leveän V8-moottorin tapauksessa tulee esiin valinta pidetäänkö autossa etupyörät paikallaan vai asennetaanko turbot koneen sivuille.jens kirjoitti:MItä etua / haittaa tuollaisessa kompressorissa on turboon verrattuna, meinaan eikös turbo ole asennus ja hankinta hinnaltaan edullisempi? kyseleepi epätietoinen
Lisäksi turbojen kanssa tulee yleensä vaikeampi ongelma softan koodaajille jotta viritys saadaan ey-tyyppihyväksytettyä päästöjen kannalta.
Eli ei se asennus missään nimessä ole helpompi.
Etuna kompressorissa on VÄLITÖN kaasuun vastaaminen. Ahdot on heti tapissa kun polkasee kaasun pohjaan. Rutistaa julmasti heti tyhjäkäynniltä lähtien.
Piikkitehossa turbolla päästään parempiin lukemiin, mutta tällöin turbo pitää valita jo sen verran isoksi että herääminen kestää tovin ja vetoalue jää kapeaksi.
I drive an Opel. What's your excuse?
Kiitos Melitokselle selkeästä vastauksesta.
Nyt tietenkin tulee mieleen että mikä olisi karkea arvio hinnasta asentaa kompressori 320 V6 bensa koneeseen?
Onko arvoisalla raadilla tietoa miten harvinainen tuollainen on käytettynä löytää?
Miten se vaikuttaa koneen kestoon? Ilmeisesti auto pitäisi myös katsastaa uudelleen lisääntyneille tehoille, vai pitääkö?
Oletan ettei jarruihin tarvitse koskea..olettaen että SL 320:ssa on samat hilllitsimet kuin 500ssä.
Nyt tietenkin tulee mieleen että mikä olisi karkea arvio hinnasta asentaa kompressori 320 V6 bensa koneeseen?
Onko arvoisalla raadilla tietoa miten harvinainen tuollainen on käytettynä löytää?
Miten se vaikuttaa koneen kestoon? Ilmeisesti auto pitäisi myös katsastaa uudelleen lisääntyneille tehoille, vai pitääkö?
Oletan ettei jarruihin tarvitse koskea..olettaen että SL 320:ssa on samat hilllitsimet kuin 500ssä.
Lisäisin tähän, oman mielipiteeni, joka on, että yleisestiottaen (normaalisti mitoitettu) kompressori on parasta normaaliin suomalaiseen ajoon. Tuollainen ahdin tuo mahtavaa ja laaja-alaista vääntöä normaaleille nopeuksille, mikä antaa kaupungissa ja maantiellä tunteen litraa isommasta moottorista.Melitos kirjoitti:...Etuna kompressorissa on VÄLITÖN kaasuun vastaaminen...
...Piikkitehossa turbolla päästään parempiin lukemiin...
Mutta kun lähdetään mittaamaan suorituskykyä Suomessa rikollisiksi julistetuilla nopeusalueilla, eli esimerkiksi kiihdytystä 140 km/h - 200 km/h, kompressori "hengästyy". Silloin isompi iskutilavuus tai turbo on ehdottomasti etevämpi ratkaisu. Kirjoittelin aikanaan tuosta hengästymisestä mm. täällä.
-T
C32:ssahan on 320:n kone + kompressori. Eli kestää kyllä. Tietysti huomioiden kestävyyden arvioinnissa, mistä puhutaan - eli viritetystä koneesta.jens kirjoitti:...Miten se vaikuttaa koneen kestoon?...
Pitäisi. Ja lienee jopa välttämätöntäkin, koska viranomainen ei voi olla huomaamatta systeemiin ilmestynyttä ahdinta. Suomessahan pitää kulkuneuvo katsastaa rengaskoon muuttuessa ja korkeuden muuttuessa. Tässä maassa kun kaikenlainen modifiointi on nyrkkisääntöisesti rikos (Tälle kohtaa tulee MMAF:n puffi: Click)jens kirjoitti:...Ilmeisesti auto pitäisi myös katsastaa uudelleen lisääntyneille tehoille, vai pitääkö?...
-T
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Uudessa Mercedes Enthusiast:ssa, september 2007, on sivuilla 100 ja 101 tarinaa miehestä ja autosta
Kyseessä on samainen W230 SL 500 johon olin asentamassa Kompressoria tammikuussa
Kyseessä on samainen W230 SL 500 johon olin asentamassa Kompressoria tammikuussa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Voi olla ettei ihan kaikkea kannata skannailla julkisesti näkyville ilman tekijänoikeuden lupaa. Toki jos lupa on niin siitä vaanEldorado kirjoitti:Lehti olis muttei skanneria. Semmoinen pitäis hankkia ensi tilassa. Mitähän ne maksaa?SamuliS kirjoitti:Kehtaisko joku lehden omaava skannata ja postittaa jutun.