Mitä pensaa M102:een?
Mitä pensaa M102:een?
eli auto on w123 200pensa (kaasuttaja) vm -85. Mitä pensaa (95/98?) ja tarvitaanko lisäaineita vai kestääkö lyijytöntä suoraan??
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Siinä on ilmeisesti jo tuo uudempi, mustakantinen M102 -moottori?
Siitä en muista, että mitä oikeasti pitäisi tarjota, mutta isäukko se on tuossa M115 -koneessa (vanhempi malli, alumiininvärinen venttiilikoppa) käytellyt nykyään ihan 95:sta sellaisenaan ilman kaliumia, ja on tuo vissiin ihan hyvin hyrskännyt...
Että eiköhän se sama tavara kelpaa tuolle tuoreemmallekin kattilalle.
Siitä en muista, että mitä oikeasti pitäisi tarjota, mutta isäukko se on tuossa M115 -koneessa (vanhempi malli, alumiininvärinen venttiilikoppa) käytellyt nykyään ihan 95:sta sellaisenaan ilman kaliumia, ja on tuo vissiin ihan hyvin hyrskännyt...
Että eiköhän se sama tavara kelpaa tuolle tuoreemmallekin kattilalle.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Re: Mitä pensaa M102:een?
Ja minä ku oon aina luullu että mersun tankkiin pitää laittaa dieseliä .(huonoa huumoria )320cdia kirjoitti:eli auto on w123 200pensa (kaasuttaja) vm -85. Mitä pensaa (95/98?) ja tarvitaanko lisäaineita vai kestääkö lyijytöntä suoraan??
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Re: Mitä pensaa M102:een?
Niin oon minäkin luullu jo noin kahdentoista mersun verran... mutta nyt eteen tuli tämmönen! Kiitoksia kaikille vastauksista!jari_w123 kirjoitti: Ja minä ku oon aina luullu että mersun tankkiin pitää laittaa dieseliä .(huonoa huumoria )
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Ei siinä lue, mutta muokatut venttiili-istukat tulivat edellä mainitsemallani ajankohtana. Tosin muistin sen lähes kuukaudella väärin eli muutos tuli jo tammikuussa.Kaapo kirjoitti:Taitaa mennä siinä rajoilla lisäaineen tarpeen kanssa. Lukeekos pensatakin luukun sisäpuolella notta Auch Bleifrei - sitten käy normipensa suoraa pistoolista ilman venttiliinsuojalitkuja.
Kakslitranen M102 käy myös 95E:llä, eikä tarvitse sytytysennakkoon kajota, kuten M102.980:ssa (2.3E). Kokeilemallahan se lopuksi selviää miten käytännössä toimii ja tuntuuko eroa kulussa tai kulutuksessa.
Tarina ei kertonut onko autosi automaatilla vai kovalla askilla, mutta oletetaan jälkimmäistä. Moottorinumeron lopusta voit asian tarkistaa, alkaen numerosta -161 139 tulivat uudet venttiili-istukat, muutos tapahtui marraskuussa 1984.
Tarina ei kertonut onko autosi automaatilla vai kovalla askilla, mutta oletetaan jälkimmäistä. Moottorinumeron lopusta voit asian tarkistaa, alkaen numerosta -161 139 tulivat uudet venttiili-istukat, muutos tapahtui marraskuussa 1984.
Nooh, en ole ollut karvalakkimoottorin kanssa tekemisissä, mutta mistä tsekkasit ton. EPC on eri mieltä, tosin muutos tuli nähtävästi kyllä myöhemmin kuin M102.980-moottoriin (2,3 E).raul kirjoitti:Tarina ei kertonut onko autosi automaatilla vai kovalla askilla, mutta oletetaan jälkimmäistä. Moottorinumeron lopusta voit asian tarkistaa, alkaen numerosta -161 139 tulivat uudet venttiili-istukat, muutos tapahtui marraskuussa 1984.
Hyvin pelaa kummalla vaan. Ihan maalaisjärjellä, vanhaa ysiysiä muistellen, olen useammin tankannut 98E:ta, mutta eipä tuo 95:lla sen huonommin vedä tahi kilkuttele. Suoja.aineita en ole käyttänyt vissiin kuin kerran.
Huonompaa tekee seisominen, joka kovettaa venttiilinohjurin kumit ym.
Huonompaa tekee seisominen, joka kovettaa venttiilinohjurin kumit ym.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97