Talbot Horizon
Talbot Horizon
Nyt on ihana kottero tallissani. Viimeistä mallia oleva Horizonin karvalakkimalli. Auto oli 300 egee ja uudet vetarit ja pakoputkenpätkä yhteensä 435 egee. Onko järkee, vai ei?
Ajattelin tuon helmen pitää kymmenen vuotta ja sitten museorekisteriin.
Taas sama: Onko järkee, vai ei?
Muita kotteroita perheessä:
300 D -82
240 D -78 museorek.
230 T - 87
1510 Talbot -85
Talbot Solara -84 (menossa teuraaksi)
Talbotti on paljon parjattu auto. Maapallo on tullut muutamaan kertaan niillä kierrettyä ja vakuutan, hyvä se on. Siis Solara ja 1510, toi Horisontti on varsin Simca. (Simca tonni, korjaamoiden onni!)
Ajattelin tuon helmen pitää kymmenen vuotta ja sitten museorekisteriin.
Taas sama: Onko järkee, vai ei?
Muita kotteroita perheessä:
300 D -82
240 D -78 museorek.
230 T - 87
1510 Talbot -85
Talbot Solara -84 (menossa teuraaksi)
Talbotti on paljon parjattu auto. Maapallo on tullut muutamaan kertaan niillä kierrettyä ja vakuutan, hyvä se on. Siis Solara ja 1510, toi Horisontti on varsin Simca. (Simca tonni, korjaamoiden onni!)
Kannattaahan näitä kohta jo harvinaisia helmiä taltioida, onnittelut uudelle perheenjäsenelle.
OT: Ei oo muuten ihan äsken ollu niin lystiä kuin vuonna 1989 maaliskuussa. V*ttumainen pomo oli ostanut uuden tiiseli-talpotin, (1510) ja näin kun sen katolle tippui 12 tonnia lunta ja jäätä kolmikerroksisen kerrostalon katolta. Oli Talpotti muuten aiiikastalailla lettuna.
OT: Ei oo muuten ihan äsken ollu niin lystiä kuin vuonna 1989 maaliskuussa. V*ttumainen pomo oli ostanut uuden tiiseli-talpotin, (1510) ja näin kun sen katolle tippui 12 tonnia lunta ja jäätä kolmikerroksisen kerrostalon katolta. Oli Talpotti muuten aiiikastalailla lettuna.
Tiisseli talapotti horisontti on hyvä Oli aikanaan sellanen peli, oli -93 alla uusi c-korisen ensimmäisiä diiseleitä myin sen Pieksämäelle, ei kyytiä pois ja kävelin kohti keskustaa kun oli teboilin pihassa pikkuinen joppari liike ja pihassa hieno horu dieseli. Kaverille 800mk tarjous ja kauppa suli kiinni eka sanaan Ajelin kotia ja vielä muutaman viikon ja hyvä peli oli Mutta vaihoinpa sen sitten pystylyhtyyn
Datsun Bluebird
Mb Vito
Mb Vito
Minusta minkä tahansa auton säilöminen niin että sen voi jonain päivänä museorekisteröidä on järkevää.
Talbotit ovat jokseenkin kadonneet jokapäiväisestä liikenteestä, 10 vuoden kuluttua ajokortti-iässä olevat eivät tunnista Talbottiasi kun ajelet sillä, vaan katsovat perään että mikähän se tuokin auto on jonka kone tuommosta metakkaa pitää jo tyhjäkäynnillä.
Talbotit ovat jokseenkin kadonneet jokapäiväisestä liikenteestä, 10 vuoden kuluttua ajokortti-iässä olevat eivät tunnista Talbottiasi kun ajelet sillä, vaan katsovat perään että mikähän se tuokin auto on jonka kone tuommosta metakkaa pitää jo tyhjäkäynnillä.
wiimax.fi
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mua vituttaa kun isä laitto poissa meidän suvussa alusta asti olleen
vm.88 105l super skodan. Oli yks piste äkänen ja kun vaarilta se saatiin niin mittarissa 14 000km ja kun minä en enää sillä ajanu niin oli noin
65 000. Ehkä tunnerakkain auto mikä minulla ikinä ollu
-risto
vm.88 105l super skodan. Oli yks piste äkänen ja kun vaarilta se saatiin niin mittarissa 14 000km ja kun minä en enää sillä ajanu niin oli noin
65 000. Ehkä tunnerakkain auto mikä minulla ikinä ollu
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Kaverilla on noita horizoneja jokunen pihalla hapantumassa. Yksi on tummanpunainen tiisseli joka oli ajossa vielä kolmisen vuotta sitten. Joku enemmän työtä vaativa homma siihen tuli ja jäi sitten odottamaan parempia vuosia pihalle. Olihan se kova peli, tuulilasi vaan vuoti niin että auto oli sisustettu sanomalehdillä.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Jenkkiharrastekautena oli tuollainen 1510 talviautona ja koirataksina metsäreissuilla. Jotain 35.000 km sillä tuli tahkottua.
Auto oli täysin läpikäyty tekniikaltaan ja koriltaan ja sinällään hyvässä kunnossa. Mutta muuten oli sen verran omalaatuinen kapistus, ja kun se eka kerran missasi katsastuksessa, annoin sen ilmaiseksi paikallisen ammattikoulun autonasentalinjalle harjoittelukohteeksi.
Hyvää: tilat, tukeva kori, istuimet (Saab), nitisemättömyys, iso maavara
Huonoa: kammottava vaihteensiirto, maailman raskain ohjaus, olematon suorituskyky (1.3), sähköhäikkien kootut teokset, toivottomat jarrut.
Omana aikanaan tuo oli kyllä melko suosittukin laite, eikä varmasti autoista kehnoin.
Auto oli täysin läpikäyty tekniikaltaan ja koriltaan ja sinällään hyvässä kunnossa. Mutta muuten oli sen verran omalaatuinen kapistus, ja kun se eka kerran missasi katsastuksessa, annoin sen ilmaiseksi paikallisen ammattikoulun autonasentalinjalle harjoittelukohteeksi.
Hyvää: tilat, tukeva kori, istuimet (Saab), nitisemättömyys, iso maavara
Huonoa: kammottava vaihteensiirto, maailman raskain ohjaus, olematon suorituskyky (1.3), sähköhäikkien kootut teokset, toivottomat jarrut.
Omana aikanaan tuo oli kyllä melko suosittukin laite, eikä varmasti autoista kehnoin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Aiai tuosta tuli mieleen kun isosiskon ensimmäinen auto oli 1510.
Se oli hieno peli se.
Mutta mitä minä muistan niin perusominaisuuksiensa lisäksi siinä ei koskaan mitään varsinaista vikaa ollut, tosin kilometrejäkään ei tullut varmaan yli 10 tonnia vuoteen. Ja muistaakseni penkit oli ihan kohtuulliset...kuten Kaapo mainitsikin tuossa.
Se oli hieno peli se.
Mutta mitä minä muistan niin perusominaisuuksiensa lisäksi siinä ei koskaan mitään varsinaista vikaa ollut, tosin kilometrejäkään ei tullut varmaan yli 10 tonnia vuoteen. Ja muistaakseni penkit oli ihan kohtuulliset...kuten Kaapo mainitsikin tuossa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Velipojalla oli ensimmäisenä autona Horizon 1.3 GL. Mitään positiivista ei tuosta autosta jäänyt mieleen (no ehkä ne penkit), värikin oli se paskan ruskea.
Kerran vaihtoivat siihen koneen amiksessa, mutta kun sekin laukesi niin auto lähti kuusakoskelle. Auto ehti olla velipojalla ehkä noin vuoden. Horisontti ei ole oikea auto juuri kortin saaneelle, mutta arvokkaasti säilytettynä ja käytettynä varmasti kääntää päät tulevaisuudessa.
Kerran vaihtoivat siihen koneen amiksessa, mutta kun sekin laukesi niin auto lähti kuusakoskelle. Auto ehti olla velipojalla ehkä noin vuoden. Horisontti ei ole oikea auto juuri kortin saaneelle, mutta arvokkaasti säilytettynä ja käytettynä varmasti kääntää päät tulevaisuudessa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
1,3 tappikoneen raksutuksen lisäksi mukana on toki vaihdeloodan vollotus. Tämä jäi tiileriltä huomioimatta.
Se loota kai se on suurimpia kompastuskiviä noissa horiskoissa. Sedällä tuommonen oli aikanaan ja vaihdekeppiä sanottiin arvontavivuksi. Heilui hervottomasti mutta kyllä sieltä yleensä rutinan säestyksellä saatiin joku pykälä päälle. Ajot jäivät itseltä vähiksi tuolla kun taisi vaihtua pois jo ennen kuin sain kortin hankittua.
Se loota kai se on suurimpia kompastuskiviä noissa horiskoissa. Sedällä tuommonen oli aikanaan ja vaihdekeppiä sanottiin arvontavivuksi. Heilui hervottomasti mutta kyllä sieltä yleensä rutinan säestyksellä saatiin joku pykälä päälle. Ajot jäivät itseltä vähiksi tuolla kun taisi vaihtua pois jo ennen kuin sain kortin hankittua.
I drive an Opel. What's your excuse?
No samasta syystä on jäänyt Opel Calibrat ostamatta. Ei kaikkea näkemäänsä kakkelia ostaaDaimler kirjoitti:Velipojalla oli joskus horisontti ja sitten velipoika oli Malminkartanolla kurssittamassa itseään.Tupakaveriksi oli sattunut vanhempi herrasmies joka oli ollut Uudessakaupungissa kasaamassa Talbotteja;kaveri oli sanonut suoraan että onpahan aika p **ka auto....
Parempi vaan pitkällä tikulla tökätä linjalle eteenpäin
Pakkanen
Ai saablari minkä tein. Nyt tiedän, että Solaran ja Horizonin välillä on Iso Ero! Tämä horizoni on aivan kamala kottero, kertakaikkiaan!
No, silllä on mentävä, sillä -20 asteen pakkasilla eivät 240 D tai 300 D inahdakaan ilman lohkolämppäriä ja se ei ole mahdollista.
Mistä se muuten johtuu? Paku-300 herää yli -20 asteenkin?? Mikä vika sedanissa, auttakaa, jos voinette.
Johan on meillä, kuitenkin. Mersut makaa hangessa ja odottavat kevättä, mutta Horizonin-kottero lepää tallissa ja pirteänä hörpöttää kohti haasteita.
Mä en suoraan sanoen tiedä, vihaisinko vai rakastaisinko tuota saamarin kotteroa! Sillä on kitenkin kiva ajella, sillon, kun se pysyy käynnissä.
No, silllä on mentävä, sillä -20 asteen pakkasilla eivät 240 D tai 300 D inahdakaan ilman lohkolämppäriä ja se ei ole mahdollista.
Mistä se muuten johtuu? Paku-300 herää yli -20 asteenkin?? Mikä vika sedanissa, auttakaa, jos voinette.
Johan on meillä, kuitenkin. Mersut makaa hangessa ja odottavat kevättä, mutta Horizonin-kottero lepää tallissa ja pirteänä hörpöttää kohti haasteita.
Mä en suoraan sanoen tiedä, vihaisinko vai rakastaisinko tuota saamarin kotteroa! Sillä on kitenkin kiva ajella, sillon, kun se pysyy käynnissä.
Mieluimmin Talbot, käytännön sanelemana kuitenkin Mersu!
Taitaa olla nämä massa-mersuilijat vaan kateellisia albertin helmelle? Omissakin haaveissa on löytää joku tuollainen vähän persoonallisempi auto harrastepeliksi, kaikkine vikoineen ja puutteineen. Siinä se suhde lujittuu jos yhdessä käydään läpi niitä huonojakin hetkiä.
Ja mersukuskeillahan tunnetusti riittää näitä hetkiä, ainakin uudemmilla malleilla ajelevilla.
Joku Simca 1000 tai vastaava olisi unelmien täyttymys, harrastamista piisaisi, samoin huomioarvoa.
Ja mersukuskeillahan tunnetusti riittää näitä hetkiä, ainakin uudemmilla malleilla ajelevilla.
Joku Simca 1000 tai vastaava olisi unelmien täyttymys, harrastamista piisaisi, samoin huomioarvoa.
Täällä mukavaa luettavaa eräästä projektista.
Aihio ei ole koskaan ollut arvostettu auto eikä tule koskaan olemaankaan, mutta se ei estä laittamasta ajokkia kuntoon kun innostusta riittää.
Huomatkaa myös volkkariväen asiallinen suhtautuminen topikkiin, sellaisiakin keskustelupalstoja löytyy joissa vieraan merkin mainitseminenkin nostaa jääräpäisimmät mer...*köh* merimiehet suorastaan raivoon.
Aihio ei ole koskaan ollut arvostettu auto eikä tule koskaan olemaankaan, mutta se ei estä laittamasta ajokkia kuntoon kun innostusta riittää.
Huomatkaa myös volkkariväen asiallinen suhtautuminen topikkiin, sellaisiakin keskustelupalstoja löytyy joissa vieraan merkin mainitseminenkin nostaa jääräpäisimmät mer...*köh* merimiehet suorastaan raivoon.
wiimax.fi
Re: Pakkanen
300D pystäri ainakin lähti kun viitsi hehkuttaa viitisen minuuttia. Mutta noissa 123:sissa taitaapi olla jo aika- tai lämpökytkimellä varustettu jälkihehku... Hehkuttaa kai noin 10-20 sekuntia vielä sen jälkeen kun hehkuvalo sammuu. Pystäri hehkuttaa niin kauan kunnes akku tyhjenee.albert kirjoitti:No, silllä on mentävä, sillä -20 asteen pakkasilla eivät 240 D tai 300 D inahdakaan ilman lohkolämppäriä ja se ei ole mahdollista.
Kokeile vääntää Mersu hehkuttamaan ja kuuntele milloin hehkurele napsahtaa pois päältä. Siitähän sen selviää.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Re: Pakkanen
Vai olisiko niin että tuokin vaihtui vasta hehkujärjestelmän ja hehkureleen muutoksen yhteydessä, sillä nykyinen 300 D:ni on ainoa tällä vanhemmalla versiolla varustettu, muistaisin että siinä ei myöskään itsestään kytkeydy hehku pois, tai ainakin hele-vetin kauan sillä saa lankoja punottaa! Voi siinä myös olla jotain vikaa, en mene sanomaan.Sivonen kirjoitti:300D pystäri ainakin lähti kun viitsi hehkuttaa viitisen minuuttia. Mutta noissa 123:sissa taitaapi olla jo aika- tai lämpökytkimellä varustettu jälkihehku... Hehkuttaa kai noin 10-20 sekuntia vielä sen jälkeen kun hehkuvalo sammuu. Pystäri hehkuttaa niin kauan kunnes akku tyhjenee.albert kirjoitti:No, silllä on mentävä, sillä -20 asteen pakkasilla eivät 240 D tai 300 D inahdakaan ilman lohkolämppäriä ja se ei ole mahdollista.
Kokeile vääntää Mersu hehkuttamaan ja kuuntele milloin hehkurele napsahtaa pois päältä. Siitähän sen selviää.
Ilmeisesti. Työpaikan talon talkkarilla on pakuksi rekattu diesel-Corsa.Kaapo kirjoitti:Tuli mieleen, notta Pohojammaalla on kaverilla pakettiautoksi rekisteröity diesel-Horizon. Sanokaapas miten se temppu tehdään - riittääkö tosiaan tavaratila määreiden täyttämiseen
E: jaa miten niin halpaa ajoa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Pakkanen
Kyllä myös uudemmat W123:t jatkaa hehkuttamista hehkuvalon sammumisen jälkeenkin.raul kirjoitti:Vai olisiko niin että tuokin vaihtui vasta hehkujärjestelmän ja hehkureleen muutoksen yhteydessä, sillä nykyinen 300 D:ni on ainoa tällä vanhemmalla versiolla varustettu, muistaisin että siinä ei myöskään itsestään kytkeydy hehku pois, tai ainakin hele-vetin kauan sillä saa lankoja punottaa! Voi siinä myös olla jotain vikaa, en mene sanomaan.Sivonen kirjoitti:300D pystäri ainakin lähti kun viitsi hehkuttaa viitisen minuuttia. Mutta noissa 123:sissa taitaapi olla jo aika- tai lämpökytkimellä varustettu jälkihehku... Hehkuttaa kai noin 10-20 sekuntia vielä sen jälkeen kun hehkuvalo sammuu. Pystäri hehkuttaa niin kauan kunnes akku tyhjenee.albert kirjoitti:No, silllä on mentävä, sillä -20 asteen pakkasilla eivät 240 D tai 300 D inahdakaan ilman lohkolämppäriä ja se ei ole mahdollista.
Kokeile vääntää Mersu hehkuttamaan ja kuuntele milloin hehkurele napsahtaa pois päältä. Siitähän sen selviää.
1510 perskutarallaa!!
Vaimolla on käyttöpelinä 1510. Ainoo vaiva on, että tarttee tankata, toisinaan.
Mikä siinä ny niin on valittamisen aiheita?
Ämmä plkee menemään lähes ääneti, mitä ny nivelet naksuen.... ei oo mul siihen poikkipuolista sanaa...
Jos teil on, nii anti tulla vaan!!!
Mikä siinä ny niin on valittamisen aiheita?
Ämmä plkee menemään lähes ääneti, mitä ny nivelet naksuen.... ei oo mul siihen poikkipuolista sanaa...
Jos teil on, nii anti tulla vaan!!!
Mieluimmin Talbot, käytännön sanelemana kuitenkin Mersu!
Re: 1510 perskutarallaa!!
Eipä ole, vaimolle terveisiä. Eläkä hävitä sitä autoa, niitä ei enää kohta puissa kasva. Tulevaisuuden harrastepeli vailla vertaa, osa suomalaista autoiluhistoriaa.albert kirjoitti:Vaimolla on käyttöpelinä 1510. Ainoo vaiva on, että tarttee tankata, toisinaan.
Mikä siinä ny niin on valittamisen aiheita?
Ämmä plkee menemään lähes ääneti, mitä ny nivelet naksuen.... ei oo mul siihen poikkipuolista sanaa...
Jos teil on, nii anti tulla vaan!!!
Nimim. "Teijon" paalannut.
Re: 1510 perskutarallaa!!
HVM miitissä ->HVM kirjoitti:Nimim. "Teijon" paalannut.
I drive an Opel. What's your excuse?