Missä autoissa on mielestänne hyvä jälleenmyyntiarvo?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

johtaja300 kirjoitti:
kilander kirjoitti:Toyota,hilux,diesel ja mielellään neliveto.
Sitten myös hyviä pitämään hintansa nämä 91-ja uudemmat Land Cruiserit,olikohan malli joku HDJ 80 tms.Maksavat varmaan jo enemmän kuin uutena,ja ylleensä noilla myynnissä olevilla yksilöillä ajettu +400 000km.
Niin no tutut osti cruiserin uutena ja tais olla 450-500 000mk eli noin 80 000euroa ja nyt on rinta-juipilla myyty samanlaista päälleppäin siistiä 12.900 jo toista vuotta. Minun matematiikan mukaan tuossa on hävinnyt niin saatanasti jos tähänpäivään asti ois pitänyt. Mutta nuo vanhemmat toyotan maasturit hj 61 jne niin niissä ei hinta enään tipu jos tikissä on.
Vuonna 1991 LandCruiser 80 turbodiesel maksoi uutena 237 200mk. eli olisiko se 39 932 euroa.
Ja tänävuonna on näkynyt liki 400 000 km.ajettua myynnissä 23 000 euron hintaan.
No onhan se noin tuhat euroa vuoteen iso arvonalennus.

1991 300d mese 337 000mk=56 734 euroa.En ole seurannut mitä nuo maksaa tänäpäivänä,mutta riittääköhän 2000 €/vuosi arvonalennusta :?: .

Ja vielä 4X4 hiluxista,9/91 hinta 86 000mk. (taro 85 700mk.) tekee 14 478 euroa.Nyt näytti nettiautossa vm.91-92 nelikko hiluksien hintahaarukka olevan 7200- 19 900 euroa :shock: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kyllähän muuten A-sarjan mersujen hinnat on kanssa melko hyvin pitäneet-yllätyin oikein. Ja hinnan hyvä pitokyky ei täten ainakaan johdu hyvistä ajo-ominaisuuksista.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

kardaani kirjoitti:Kyllähän muuten A-sarjan mersujen hinnat on kanssa melko hyvin pitäneet-yllätyin oikein. Ja hinnan hyvä pitokyky ei täten ainakaan johdu hyvistä ajo-ominaisuuksista.
'
Oisko oikein käänteisesti verrannollinen jälleenmyyntiarvo/ajettavuus, kun:
A) corollat, carinat, mazdat ym. kuoppatutkat pitää hinnan niin pirun hyvin.
B)ranskalaiset, foordit jne. on hyviä ajaa ja hinnat melkeen puoliintuu vuodessa.
:idea:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Jarno.V kirjoitti: A) corollat, carinat, mazdat ym. kuoppatutkat pitää hinnan niin pirun hyvin.
B)ranskalaiset, foordit jne. on hyviä ajaa ja hinnat melkeen puoliintuu vuodessa.
:idea:
A) kestää, kestää, kestää jne.
B) ei kestä, ei kestä jne.

Minkä takia ooppelit on tehty?


Jottei voorti ois huonoin :wink:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Taas ne veti opelin tähänki vaikka koitin välttää :lol: prkl.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Jarno.V kirjoitti:Taas ne veti opelin tähänki vaikka koitin välttää :lol: prkl.
Mie jotennii arvasin :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=dpTUjwB2 ... ed&search=

Tuohan on tuttu juttu, mutta mikä se on se toinen opelix biisi :?:

Olikos sillä toisella ooppeli biisillä sama esittäjä kuin tässä biisissä?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Paras jälleenmyyntiarvo omissa autokaupoissa oli 2CV:llä :twisted: Ostin 1500 markalla, ajoin reilun kaksi vuotta ja 30.000 km ja möin 4000 rahalla. Autoon sijoitettiin tuona aikana yhdet kitkaiskarit, litra Miranolia ylimaalaukseen, karvaistuinpäälliset ja muutama polttimo.
Siinä mielessä kyllä paska autokauppa, että ylipäätään menin myymään.
Lennossa maksaisin tuon vajaa 700 euroa, jos nyt saisin vehkeen takaisin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Sanoisin että omien kokemusteni valossa Ford on jälleenmyyntiarvoltaan paras. :shock:

Viimeisin omistamamme Riesa tuli perheeseen vaihdossa vajaan vuoden vanhaan japsikikottimen aluvanteilla olleeseen talvirengassarjaan. Vajaan vuoden tuo "ostos" kakkosauton vaativassa virassa sitten kesti.

Moottori johtosarjoineen, vaihteisto, kardaani ja bensapumppu tuosta sitten jäi itselle. Loppuhylsy meni kaupaksi 170€ hintaan, eli melkoinen tuotto sijoitetulle pääomalle. :idea: En kuitenkaan kehoita ketään kokeilemaan tätä kotona... :twisted:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
raggari
Viestit: 103
Liittynyt: 08.12.2006 20:09

Viesti Kirjoittaja raggari »

kilander kirjoitti:Toyota,hilux,diesel ja mielellään neliveto.
Sitten myös hyviä pitämään hintansa nämä 91-ja uudemmat Land Cruiserit,olikohan malli joku HDJ 80 tms.Maksavat varmaan jo enemmän kuin uutena,ja ylleensä noilla myynnissä olevilla yksilöillä ajettu +400 000km.
näin on! ja etenkin vielä hiacet, neliveto hiacet. miks 91 ja siitä uudemmat land cruiserit? vanhoilla kans tosi kova kysyntä ja hinnat aika korkeita... sit kaikki perus corollat, niillä kova jälleenmyyntiarvo, paras se mikä korimalli 93-> Ja sit kaikki pickupit, mazdat, nissanit ym. jos kiisseli ja 4x4

toisaalta ehkä paras kuitenkin 50-60luvun jenkit, jolla keräilyarvoa jo. 1959 vm halutuin. arvo 4x siitä mitä uutena maksaneet, uutena maksaneet alle 5000$, nykyisin kaikki maksaa yli 20t€
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

raggari kirjoitti:toisaalta ehkä paras kuitenkin 50-60luvun jenkit, jolla keräilyarvoa jo. 1959 vm halutuin. arvo 4x siitä mitä uutena maksaneet, uutena maksaneet alle 5000$, nykyisin kaikki maksaa yli 20t€
Rahan arvo oli aivan erilainen vuonna 1959. Esim. M-B 300 SL Gullwing maksoi samoihin aikoihin 29 000 Saksan markkaa, eli siis euroissa noin 14 500.

Tuohon aikaan kuitenkin 5000 taalalla olisi saanut hienon talon, 29 000 Saksan markalla kartanon. Tähän kun vielä otetaan huomioon jo mainitsemani vaihtoehtoiskustannukset, niin ei olisi ollut kannattava sijoitus ostaa kauan sitten autoa ja pitää sitä käyttämättä tallissa.

Nykyään 20 tuhannella eurolla ei saa minkäännäköistä asuntoa ja Gullwingin noin 300 000 euron hinnalla ei kovin kummoista kartanoa saa, hienon omakotitalon kylläkin.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ostakaa nyt MB:n c124 huippukuntoinen coupe tai samanikäinen SL
ulkomailta ja pitäkää hyvin. Hinnat alkavat nousta, kun autot lähestyvät
museoikää. Ja on hieno kakkosauto. Muistakaa valita hyvä yksilö
ja hyvillä varusteilla.

Itsellä on huippukuntoinen 300 TDT 4-matic ja luulisin arvon pysyvän
aika hyvin, vaikka ajaisin 500.000 kilometriä lisää. Se tarjoaa myös
paljon autoa rahalle luotettavuudessa, varusteissa ja kuljetuskyvyssä.
Ainoastaan Toyota Land Cruiser pystyy samaan, tosin se ei ole
niin halpa pitää eikä yhtä näppärä käyttää.

Uudet Ladat ovat menettäneet arvoaan euromääräisesti vähiten
johtuen alhaisesta lähtöhinnasta.

Uudenkarheasta Ferrarista saa käytettynä enemmän kuin uutena.
Tosin pääomakustannukset ovat melkoiset jo korkokuluina.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”