Kaukosäätöinen keskuslukistus
Kaukosäätöinen keskuslukistus
Elikäs tilasin juuri 230ce vm.91 mersuuni kyseisen kikottimen.
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa laitteen asunnuksesta? Onko millainen homma? Onko jotain mitä olisi hyvä tietää?
Laitteen mukana pitäisi tulla hyvät asennus ohjeet, mutta eihän niistä koskaan tiedä...
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa laitteen asunnuksesta? Onko millainen homma? Onko jotain mitä olisi hyvä tietää?
Laitteen mukana pitäisi tulla hyvät asennus ohjeet, mutta eihän niistä koskaan tiedä...
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Jos yhtään ymmärrät sähköjohtojen päälle, niin homma on todella simppeli. Kuskin jalkatilassa on oven puolella laidassa (mattojen alla) musta boksi, jonka sisällä tarvitsemasi johdot kulkevat. Ohjeessa on sitten todennäköisesti tarkemmin kerrottu johtojen värit ja minkä värisiin ne liitetään.
(Todennäköisesti kuitenkin saat liittää keskusyksikön sinisten johtojen välille, ja liittää virtapiuhat valkopunaiseen ja maapiuhan ruskeaan sekä vilkut valkovihreisiin yms.)
Suosittelen kaivamaan suoraan kolvin esille, ja kutistesukkaa sekä muovieristeteippiä. Näin saat varmimman ja vähiten tilaa vievän ratkaisun. Rosvoliittimillä ja abicoilla liittäminen myös onnistuu, mutta jos haluat toteuttaa siististi, niin juottaminen on ainut oikea ratkaisu.
Homma on 1-5 vaikeusasteikolla 0, vaikeinta on löytää fiksu sijoituspaikka keskusyksikölle, tosin sekin taitaa olla rattiputkessa nippusiteellä.
(Todennäköisesti kuitenkin saat liittää keskusyksikön sinisten johtojen välille, ja liittää virtapiuhat valkopunaiseen ja maapiuhan ruskeaan sekä vilkut valkovihreisiin yms.)
Suosittelen kaivamaan suoraan kolvin esille, ja kutistesukkaa sekä muovieristeteippiä. Näin saat varmimman ja vähiten tilaa vievän ratkaisun. Rosvoliittimillä ja abicoilla liittäminen myös onnistuu, mutta jos haluat toteuttaa siististi, niin juottaminen on ainut oikea ratkaisu.
Homma on 1-5 vaikeusasteikolla 0, vaikeinta on löytää fiksu sijoituspaikka keskusyksikölle, tosin sekin taitaa olla rattiputkessa nippusiteellä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Alkuperäistä aihetta lainaten, olisikohan täällä ketään joka olisi asennellut In.pro V60 kauko-ohjainta?
Ihmetystä aiheuttaa erilainen asennusohje, saksankielinen vs. englanninkielinen. Kokeiltu on tuolla saksankielisellä versiolla, ei ainakaan omassa toiminut. Tuo lenkki on katkaistu, eli se puoli pitäisi olla kunnossa. Onko vinkkejä miten kytken johdot oikein?
Ihmetystä aiheuttaa erilainen asennusohje, saksankielinen vs. englanninkielinen. Kokeiltu on tuolla saksankielisellä versiolla, ei ainakaan omassa toiminut. Tuo lenkki on katkaistu, eli se puoli pitäisi olla kunnossa. Onko vinkkejä miten kytken johdot oikein?
Viimeksi muokannut Timestone, 26.8.2007 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko noissa säätimissä pelkkä lukitus vai myös varashälytin ja mukavuustoiminnot mukana?
Omassa tarvikesäätimessä on vain keskuslukituksen ohjaus,
Alkupeäinen kaukosäädin kytkee varashälyttimen päälle ja pois
samalla kun lukituksen. Samaten kattoluukun ja ikkunoiden
sulkeminen onnistuu kaukosäädöllä.
Omassa tarvikesäätimessä on vain keskuslukituksen ohjaus,
Alkupeäinen kaukosäädin kytkee varashälyttimen päälle ja pois
samalla kun lukituksen. Samaten kattoluukun ja ikkunoiden
sulkeminen onnistuu kaukosäädöllä.
Huomioidaan tilauksessa.Juhana kirjoitti:voisin ottaa yhden sarjan kahdella kakella
Keskuslukon kaukosäätimessä ei ole varashälytintä.Onko noissa säätimissä pelkkä lukitus vai myös varashälytin ja mukavuustoiminnot mukana?
Omassa tarvikesäätimessä on vain keskuslukituksen ohjaus,
Alkupeäinen kaukosäädin kytkee varashälyttimen päälle ja pois
samalla kun lukituksen. Samaten kattoluukun ja ikkunoiden
sulkeminen onnistuu kaukosäädöllä.
Varashälyttimiäkin saa, niissä tulee samalla keskuslukon kaukosäätö.
Ohjaimissa on yksi ylimääräinen nappi ja johto jota se ohjaa.
En ole koskaan kokeillut toimiiko se niin että virtaa tulee niin kauan kun nappia painaa, silloin mukavuustoiminto pelaisi sillä.
(Kyseessä on mielestäni niin tarpeeton juttu etten ole tutkinut hommaa vaikka omassakin autossani on sähkölasit ja -luukku + comfortbox. )
Tarkoitin, että onko kaukosäätimessä varashälyttimen ohjaus
mukana sellaiselle varashälyttimelle, joka on alkuperäisenä
tehdasvarusteena autossa.
Nykyinen kauko-ohjain ei kytke hälytintä päälle ja pois.
Lukon käyttö avaimella sen sijaan ohjaa hälyttimen päälle
ja pois. Hälytin olisi kiva saada toimimaan. osaisikohan joku kertoa,
miten se kytketään mukaan?
Mukavuustoimintoja varten tosiaan tarvittaisiin kauko-ohjain, joka pitää
signaalia riittävän pitkään päällä, esim. koko ajan, kun nappia pidetään
pohjassa. Nykyinen kauko-ohjain pitää signaalia päällä vakio-ajan. Ajan
voi säätää lyhyeksi tai pitkäksi, mutta pitkäkin on vain 6 sekuntia.
Jos tarjolla olevan kauko-ohjaimen kytkentäohjeessa mainitaan
comfort-box, niin mukavuustoiminto on mukana. Tällä ominaisuudella
ei ole minulle juurikaan käyttöä, mutta joku muu saattaisi olla
kiinnostunut. Jos ominaisuus on mukana, niin laite on luultavasti
hiukan kalliimpi kuin ilman sitä. Itse tulin ajatelleeksi koko asiaa
vasta, kun laite oli jo asennettu paikalleen.
mukana sellaiselle varashälyttimelle, joka on alkuperäisenä
tehdasvarusteena autossa.
Nykyinen kauko-ohjain ei kytke hälytintä päälle ja pois.
Lukon käyttö avaimella sen sijaan ohjaa hälyttimen päälle
ja pois. Hälytin olisi kiva saada toimimaan. osaisikohan joku kertoa,
miten se kytketään mukaan?
Mukavuustoimintoja varten tosiaan tarvittaisiin kauko-ohjain, joka pitää
signaalia riittävän pitkään päällä, esim. koko ajan, kun nappia pidetään
pohjassa. Nykyinen kauko-ohjain pitää signaalia päällä vakio-ajan. Ajan
voi säätää lyhyeksi tai pitkäksi, mutta pitkäkin on vain 6 sekuntia.
Jos tarjolla olevan kauko-ohjaimen kytkentäohjeessa mainitaan
comfort-box, niin mukavuustoiminto on mukana. Tällä ominaisuudella
ei ole minulle juurikaan käyttöä, mutta joku muu saattaisi olla
kiinnostunut. Jos ominaisuus on mukana, niin laite on luultavasti
hiukan kalliimpi kuin ilman sitä. Itse tulin ajatelleeksi koko asiaa
vasta, kun laite oli jo asennettu paikalleen.
Niin saikos näitä tuolla kapulaversiolla kanssa?
Jos saapi, niin voisi yhdelle setille olla kiinnostusta myös täällä suunnassa...
(Tuohon rotollaan meinasin viritellä)
Jos saapi, niin voisi yhdelle setille olla kiinnostusta myös täällä suunnassa...
(Tuohon rotollaan meinasin viritellä)
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
En haluaisi pilata markkinoita, mutta kannattaisi tsekkaa www.jatekimport.fi -> hälyttimet/kaukosäätö/keskusluk. Itselle tuli viikossa ja siellä on nyt ollu monta kuukautta kohtuu hyvällä alennuksella noita 36-67e, kun normaalit 59-79e.
Tero
´AMG´ 91 coupe
Tero
´AMG´ 91 coupe
No eipä tässä mitään "markkinoita" ole, kirjoittele ihan vapaasti - kyseessähän ei ole edes myyntipalsta.En haluaisi pilata markkinoita
Halpoja on linkistä löytyvät kaukkarit miten lie sitten kestävyys, tuonnäköisiä kapuloita en ole nähnyt missään aiemmin.
Itselläni oli TDT:ssä aiemmin kaukkarisarja jossa kapulat niin heikot että kumpikin hajosi parin kuukauden käytöllä, sellaisesta ei kannata maksaa mitään ... vaikkei siinä toisaalta korkealta putoa jos 40-50 eurolla kokeilee.
wiimax.fi
Jos meinaat jotta onko tuossa keskuslukon sitä solenoidimurkulaa joka ovessa, niin jep (myös kuskin ovi menee lukkoon sähöllä). Eli ei tarviis kuin sähköohjauksen vaan.dealer kirjoitti:Eki, kyllä sitä mallia saa jossa kaksi pikkukapulaa mukana.
Toimiihan rotollassasi keskuslukko myös vänkärin ovesta ?
Jos miekin olen sitten mukana hankinnoissa? Mitens tää käytännön puoli sitten? Paanko jottain YrmeetäViästiä tulemaan? Vai jotta että kuinkakö?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no niin en ala kokeilee, olen kantapään kautta oppinu pirun katkerasti ne kokeilut "menen puihin"dealer kirjoitti:Eki, kyllä sitä mallia saa jossa kaksi pikkukapulaa mukana.
Toimiihan rotollassasi keskuslukko myös vänkärin ovesta ?
Touhottaja, kyllä käy ässäänkin mutta minä en tiedä minkäväriset ohjausjohdot 126:ssa on.
Nehän kyllä löytyy kun mittailet, ja voi toki olla samat värit kuin 124:ssä.
Re: "(Todennäköisesti kuitenkin saat liittää keskusyksikön sinisten johtojen välille, ja liittää virtapiuhat valkopunaiseen ja maapiuhan ruskeaan sekä vilkut valkovihreisiin yms.)"
Ei toiminut noilla kytkennöillä, kun tänään kovasti koitin laitella... Mikä se ohjausjohto noista johdoista on?
"Homma on 1-5 vaikeusasteikolla 0, vaikeinta on löytää fiksu sijoituspaikka keskusyksikölle, tosin sekin taitaa olla rattiputkessa nippusiteellä."
Tuntuu vähän vaikeammalta, kun tuo 0 vaikeusaste. Nm, tuli purettua ovipahvi, takapenkit, lattiamatot jne. Elikkäs sitä boxia ei laiteta takapenkin alla olevan boxin ja kompuran välille?. Aattakee meni tänään 9h ihmetellessä mesen sähköjen sielunelämää.
Tero
´AMG´ 91 coupe
Ei toiminut noilla kytkennöillä, kun tänään kovasti koitin laitella... Mikä se ohjausjohto noista johdoista on?
"Homma on 1-5 vaikeusasteikolla 0, vaikeinta on löytää fiksu sijoituspaikka keskusyksikölle, tosin sekin taitaa olla rattiputkessa nippusiteellä."
Tuntuu vähän vaikeammalta, kun tuo 0 vaikeusaste. Nm, tuli purettua ovipahvi, takapenkit, lattiamatot jne. Elikkäs sitä boxia ei laiteta takapenkin alla olevan boxin ja kompuran välille?. Aattakee meni tänään 9h ihmetellessä mesen sähköjen sielunelämää.
Tero
´AMG´ 91 coupe
Miksi purat kaiken, lukisit ensin ohjeet ?
Lisää täältä kuten aiemmin tässä topikissa linkitin.- kuskinpuolen lattiamatot pois
- kynnyslista irti (nosta lujasti ylöspäin)
- ovenpielen tiiviste etuosasta irti (vedä)
- sivuverhous irti (1 ristipääruuvi kynnyksessä, 2 muovimutteria verhouksen oikeassa laidassa)
- ovipilarista tuleva johtonippu auki, löytyy virta (punavalkoinen), maa (ruskea) ja keskuslukon ohjaus (sininen)
- paksuin johtonippu lattialla auki, sieltä vilkut (musta/vihreä ja musta/valkoinen)
- sininen johto poikki, muista kuorta pois pikku matkalta
- ohjeen mukaan tinataan johdot kiinni, kutistesukkaa / teippiä päälle
- aivolaatikko ylös johonkin ohjausakselin viereen nippusiteellä kiinni
- verhoukset, listat, matot paikalleen