Auttaako puhdistus+uudelleen kiristys ? minkä takia yleensäkin vuotaa tuosta kohdin... ? ja mikä momentti kiristysrenkaalla jos kiristys auttaisi ?
itse suutinrungolle tais olla se 30nm
kone -95 OM603 turbo.
kiitos ja näkemiin

Voihan sen sitten vaihtaa jossei se toimi. Ei ne noita aina muista merkkiliikkeessäkään vaihtaa, vaikka pitäisihän neepk kirjoitti:ei vara venettä kaada mutta mielestäni jos se suuttimen tiiviste on virheettömässä kunnossa eikä monta kertaa linttaan väkivallalla kiristetty niin miksi sitä vaihtamaan... en kyllä näe että tämä nimenomainen tiiviste olis käyttökelvoton kahden 30nm kiristyksen jälkeen vaiko ?
Eikhään sole vähän niinko kannentiivisteepk kirjoitti:ei vara venettä kaada mutta mielestäni jos se suuttimen tiiviste on virheettömässä kunnossa eikä monta kertaa linttaan väkivallalla kiristetty niin miksi sitä vaihtamaan... en kyllä näe että tämä nimenomainen tiiviste olis käyttökelvoton kahden 30nm kiristyksen jälkeen vaiko ?
Haitko vain yhdenepk kirjoitti:hain sitten tiivisteen vehosta, 3.40.
Hyvä tietää mistä sen saa kun tarve iskee, hitto, olisit ottanu mulle omanepk kirjoitti:jou, hain myös sen tähtiavaimen veholta, piti ottaa niitä tiiviseistä pari jemmaan mutta yllättäen ne menikin työkaverin autoon jo
huomenna meen veholle hakee hylsyn.veskola kirjoitti:Hyvä tietää mistä sen saa kun tarve iskee, hitto, olisit ottanu mulle omanepk kirjoitti:jou, hain myös sen tähtiavaimen veholta, piti ottaa niitä tiiviseistä pari jemmaan mutta yllättäen ne menikin työkaverin autoon joKoskas menet taas veholle "shoppailemaan" ?
No asiaa, oliko niitä tähtiavaimia nyt sitten erilaisia eri vanhuuden koneisiin, eli tarviiko mulla olla niitä oikein arsenaali ? Ainakin Maurin avain kävi 97 Vitoon ja se sama kävi varmaankin 90 luvun alun farkkuun, mutta käykö se 80 luvun lopun 200 d:hen tai 300tdt:hen ? ...ja kammiokin lähti samalla "avaimella".
juurikin näin. Ei kannata laittaa esikammion ja kannen väliin mitään, riippuu tapauksesta. Jos on supsuttanut sieltä välistä vain muutaman päivän niin pitäisi tiivistyä vielä ihan ilman mömmöjä. Näin kävi minulla.jiivee kirjoitti:Olenko siis ymmärtänyt oikein, että jos esikammion ja kannen välistä vuotaa niin esikammio pitää ottaa irti ja tiivistää massalla? Lujasti kiinni sen jälkeen. Suuttimien alle uudet prikat ja suuttimet momenttiin.
Normaalin työkalusatsin lisäksi pitää olla tähtiavain ( 200d, vm -94), jonka saa vain merkkiliikkeestä sekä ulosvetäjän?
Parempi varmistella kun ajaa 130 km auton luo ja huomata, ettei olekaan tarvittavia välineitä.
Kiitoksia! Olen ajanut n. 200 km vuodon toteamisesta. Suuttimelle teinkin jo työkalun kahdesta hylsystä ja vaihdoin kupariprikat juuttimien juureen, mutta ei vain auttanut. Ilmeisesti on mahdollista, että vaikka vuoto on kannen ja esikammion välissä, se voi vaikuttaa siltä että vuotaa suuttimen juuresta. Pitää hakea tähtiavain ja yrittää ensin pelkällä kiristämisellä. Tuolla aikaisemmin olikin maininta siitä, että kireällekin voi laittaa esikammion pultit laittaa.epk kirjoitti:juurikin näin. Ei kannata laittaa esikammion ja kannen väliin mitään, riippuu tapauksesta. Jos on supsuttanut sieltä välistä vain muutaman päivän niin pitäisi tiivistyä vielä ihan ilman mömmöjä. Näin kävi minulla.jiivee kirjoitti:Olenko siis ymmärtänyt oikein, että jos esikammion ja kannen välistä vuotaa niin esikammio pitää ottaa irti ja tiivistää massalla? Lujasti kiinni sen jälkeen. Suuttimien alle uudet prikat ja suuttimet momenttiin.
Normaalin työkalusatsin lisäksi pitää olla tähtiavain ( 200d, vm -94), jonka saa vain merkkiliikkeestä sekä ulosvetäjän?
Parempi varmistella kun ajaa 130 km auton luo ja huomata, ettei olekaan tarvittavia välineitä.
Mutta kaverilla oli sama homma, se oli ajellut puol vuotta että supsutteli sieltä, nyt kun putsasin kaikki viimeisen päälle niin ei vaan tullut tiivis ilman tiivistemömmöävaikka kaikki pinnat olivat varmasti puhtaita ja tiivistys pinnat silmällä katsottuna A1 kunnossa !
tarviit myös pitkän 28mm hylsyn johon mahtuu suutinrunko sisälle.